Massa potkut tulossa. Missä järjestyksessä irtisanotaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Potkua,,,parempaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Potkua,,,parempaan

Vieras
Meillä maalitehtaalla aiotaan potkia 200 työntekijää ulos. Oletetaan, että potkuilta ei vältytä joten miten tai millä tavalla potkittavat valitaan? Saako pomo mielivaltaisesti ,yhtiön tuella, valita pois potkittavat(pärstäimen mukaan) vai onko se henkilöstöosasto kasvottomana arpoo epäonniset?
Itse en pidä potkuja maailmanloppuna vaan enemmänkin potkuna uuteen, haastellisempaan ja mielekkäämpään työn hakuun/vaihtoon tai alan vaihtoon.

Eikö se niin ole että teidät laitetaan riviin ja pomolta sidotaan silmät ja sitten kenen persuuksiin pomon kenkä osuu niin se potkitaan pois.
Ei vaineskaan vaan eikö teilläkin katsota ensimmäisenä kohta eläkeiässä olevat että voiko heitä joillain järjestelyillä saada ennenaikaisella eläkkeelle,

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä johto on valinnut määrän per osasto ja osaston esimies valitsee, ketkä lähtee.

Voi olla aika vaikea pala pomoille. Päätös voi koskettaa häntä tai potkittua loppuelämän. Itse esimiehenä en menisi sellaista valintaa tekemään.

Isännän työpaikan irtisanomisissa oli käytetty mm. työilmapiirin parannusta yhtenä pointtina irtisanomisiin, eli potkut saivat ns. hankalat tyypit. Valitettavasti pärstä vaikuttaa.

Ekaksi vuokratyöntekijät ja määräaikaiset, sen jälkeen vakituiset "mielivaltaisesti". Hyvä että suhtaudut noin, koska se on nimenomaan ovi uuteen. Varsikin vakituisesta työstä on jotenkin tosi vaikea lähteä pois ilman pakkoa, vaikka kuinka haikailisi jotain uutta ja parempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä johto on valinnut määrän per osasto ja osaston esimies valitsee, ketkä lähtee.

Voi olla aika vaikea pala pomoille. Päätös voi koskettaa häntä tai potkittua loppuelämän. Itse esimiehenä en menisi sellaista valintaa tekemään.

Eipä tuossa ole vaihtoehtoja. Ammatin huonoja puolia.

Alkuperäinen kirjoittaja itsekin kokenut:
Ekaksi vuokratyöntekijät ja määräaikaiset, sen jälkeen vakituiset "mielivaltaisesti". Hyvä että suhtaudut noin, koska se on nimenomaan ovi uuteen. Varsikin vakituisesta työstä on jotenkin tosi vaikea lähteä pois ilman pakkoa, vaikka kuinka haikailisi jotain uutta ja parempaa.

Joo, itseasiassa olen jo parisen vuotta halunnut uusia tuulia alle mutta kun on perhe ja vakituinen työ(ikälisät, pätevyyslisät ja kaikki) joten vapaaehtoisesti ei uskalla lähteä kokeilee rajojaan.
Tietenkään en toivo, että potkut tulisi mutta jossain siellä takaraivossa jokin osa toivoo, että potkut tulisi kohdalleni.

Yhteistyössä