Masentunut mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -äiti-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

-äiti-

Vieras
Onko täällä muita, joilla masentunut / ahdistunut mies tai kokemusta asiasta... olisin neuvojen tarpeessa... miten miehenne sai apua, parantuiko yms?

Mieheni kärsii masennuksesta/ahdistuksesta ja tämä tekee perhe-elämästä aika "haastavaa." Mies on aivan burnoutin partaalla, suurinsyy tälle on siis hänen työnsä. Olen koittanut tukea ja ymmärtää, en vaadi häntä osallistumaan mihinkään kotitöihin, vaan hoidan itse lapset, kodinpyörityksen yms. Hän on kokoajan pinnakireellä, väsynyt, koska ei nuku öisin kunnolla yms. Niin kauan kuin lapset leikkivät nätisti ja hiljaa niin kaikki on ok, mutta jos on meteliä tai kitinää, niin alkaa huutamaan, ettei jaksa tämmöistä. Nyt on parikertaa uhkaillut pois muutolla juuri tällaisissa tilanteissa, sanoo ettei jaksa. Tuntuu tosi pahalta. On meillä hyviäkin hetkiä, hellyyttä yms. mutta välillä on tosi kylmä minuakin kohtaan ja työntää pois luontaan, jo tuolla pelkällä ilkeällä käytöksellään. Tämä taitaa olla ihan normaalia masentuneelle? En enää tiedä mitä voisin tehdä. Kokemuksia?

Ensinnäkin, onko edelleen tuossa työssä? Minä jäin itse samassa tilanteessa pois ja mun ahdistus helpotti heti! Jäin siis tyhjän päälle, pääsin kouluun ja opiskelin itselleni uuden ammatin. Käytös kuulostaa sairauden mukaiselta. Voimia sinne!

Mä oon ollut itse masentunut ja ahdistunut mutta olen hakenut lääkityksen siihen ja käyn psykologilla. Ennen ja jälkeen eron oli kaikkein vaikeimmat ajat mutta elämä on helpottanut pikkuhiljaa. Joten ei taida olla muuta vaihtoehtoa sun miehellä kuin käydä lääkärillä kertomassa olostaan

Työ on asia jonka vuoksi ei kannata pilata elämää. Mun mies masentu työssänsä, tajusi kyllä mennä lääkärii ja oli sairaslomalla 3kk kunnes otti vastaan yt-neuvotteluissa eropaketin. Hetken vielä huilasi ja kokosi itseään kunnes löysi uuden työn. Voi nykyään todella hyvin. Suosittele menemään työterveyteen juttelemaan asiasta.

Hyvää päivää siihen mitään lääkäriä tarvita kun on burn outin partaalla! Työpaikka vaihtoon ja loma! Ei mikään työ ole tuon arvoista. Väliaikainen työttömyyskin on oman terveyden ja onnellisuuden arvoista.
Ei missään nimessä mitään LÄÄKKEITÄ ellet halua lamaannuttaa miestäsi tunteettomaksi robotiksi. Eiköhän tässä maailmassa tarpeeksi hoideta pillereillä ongelmia.

[QUOTE="eipäs";28847919]Hyvää päivää siihen mitään lääkäriä tarvita kun on burn outin partaalla! Työpaikka vaihtoon ja loma! Ei mikään työ ole tuon arvoista. Väliaikainen työttömyyskin on oman terveyden ja onnellisuuden arvoista.
Ei missään nimessä mitään LÄÄKKEITÄ ellet halua lamaannuttaa miestäsi tunteettomaksi robotiksi. Eiköhän tässä maailmassa tarpeeksi hoideta pillereillä ongelmia.[/QUOTE]

Ihan vaan huomautuksena, että lääkäristä saa paljon muunkinlaista hoitoa ja apua asioihin kuin vain lääkkeitä.

Yhteistyössä