Masentuneet äidit ja väsymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmailen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmailen

Vieras
Te äidit jotka olette/olette olleet masentuneita, niin miten olette
selvinneet väsymyksestä?
Siitä kun mikään ei huvita, ulos ei huvita lähetä( ulkoilua tarkoitan),
väsyttää ja v.tuttaa ja raivostuttaa, itkettää.

Ja sitten pitäisi vielä jaksaa hoitaa lapsi, itselläni kohta 3v.

Miten jaksatte? Mitä keinoja olette löytäneet millä selvitä arjesta?

Jos vaan mahdollista niin hyvä keino on pyytää joku kaveri vaikkapa kavelylle tai kysyä josko vois tulla kylään ja sopia tarkka ajankohta niin on pakko repiä itsensä ylös ja ulos. :) Ja toinen on se että antaa itellee luvan olla vaan, möllöttää ja hoitaa vaan ne pakolliset askareet. Antaa luvan olla rähjänen ja kiukkunen sitten, mutta ei niin että koittaa väkisin miellyttää ja olla hyvällä päällä se vaa pahentaa olotilaa. Lapsen kanssa jos tuntuu vaikealta ettei jaksa viihdyttää ja kokoajan keksiä yhteistä tekemistä niin meet vaan vaikka lattialle makaamaan viereen ja annat sen remuta niskassa tai annat jtn tekemistä esim piirtämisjuttuja. Pikkuhiljaa, mutta mun mielestä parasta on se että myöntää ja antaa itellee luvan olla väsyny ja kiukkunen ja saamaton, eikä niin että potee huonoa omaatuntoa samalla kun väkisin yrittää toimia tuntemustensa vastaisesti, huonontaa vaan mieltä lisää :)

Lääkitys, terapia, ryhmätoiminta. Ne on auttaneet ja olen suonut itselleni sen, ettei aina tarvitse jaksaa. Pienempi ei vielä silleen säännöllistä ulkoilua tartte, kunhan nukkuu pihalla ja isompi voi käydä jo itsekin tuossa omalla pihalla. Yritetään tehdä päivistä mukavia.

Onko kellään cipralexia lääkityksenä? Mulla kolmas päivä menossa, ja olo ihan kamala :(
vaikea uskoa että olo tästä paranee, kun nyt vain olo mennyt huonommaksi.
Mutta voimia teille ketkä olette "samassa veneessä" :)

lääkitys on, mutta ei varmaan toimiva, koska olot on tälläisiä edelleen.
Säännöllinen terapiakin on.

On vain niin väsynyt ja paha olla. Tekisi mieli itkeä ja itkeä ja itkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
lääkitys on, mutta ei varmaan toimiva, koska olot on tälläisiä edelleen.
Säännöllinen terapiakin on.

On vain niin väsynyt ja paha olla. Tekisi mieli itkeä ja itkeä ja itkeä.

Entä jos annos on liian pieni?

Entä jos ei jaksa lähteä kävelylle?
Edes 15 min lenkille????

Olo on kamala, itkettää, väsyttää, ahdistaa ja on paha olla, ei tässä ole enää järkeä!!
Kuinka kauan tätä pitää kestää? Miksi ennen joulua oli niin paljon jaksavampi ja helpompi olo?
Nyt tuntuu etten halua, enkä jaksa mennä ulos, kauppaan, en minnekään.
En leikkiä lapsen kanssa. En mitään.
Haluaisin vain maata ja tuijottaa kattoon. Tai en haluaisi, mutta tuntuu että muuta en jaksaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmailen:
Te äidit jotka olette/olette olleet masentuneita, niin miten olette
selvinneet väsymyksestä?
Siitä kun mikään ei huvita, ulos ei huvita lähetä( ulkoilua tarkoitan),
väsyttää ja v.tuttaa ja raivostuttaa, itkettää.

Ja sitten pitäisi vielä jaksaa hoitaa lapsi, itselläni kohta 3v.

Miten jaksatte? Mitä keinoja olette löytäneet millä selvitä arjesta?

Ensinnäkin, kannattaa selvittää yleislääkärillä, ettei ole kyse fyysisestä vaivasta. Olin todella väsynyt, koko ajan nukutti. Menin lääkärille ja multa otettiin kilpirauhas-, munuais-ja maksa-arvot ja verenkuva. Väsymyksen syyksi paljastui kilpirauhasen vajaatoiminta.

mulla on ollu ihan samanlaista.ja välillä on edelleen.lääkitystä on muuteltu ja nyt vähä parempi..voimia sulle.tiiän ettei oo helppoo.hali.koita puhuu lääkärille noista asioista.

Yhteistyössä