masentaa:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uikkumuis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uikkumuis

Vieras
lapsi 1v ja toinen tulossa pian.. n. 4viikon päästä.. onks tää vaan raskauden tuomaa masennusta, mut tuntuu ettei oo mitään elämää enää.. mies menee suurinpiirtein miten huvittaa.. mut eii oo sitten lapsen kanssa niin et mä pääsisin..(hällä ollu jotain ongelmia ja en oikein uskalla edes vielä jättää) äiti ottaa kyllä joskus poikaa tunniksi kahdeksi, mut eipä siinäkään mitään ehdi rentoutua..(kaupassa/neuvolassa käyn) ...5kk sitten käytiin miehen kaa leffassa ja juostiin takasin kotiin..
tiedän et lapsi on pieni ja toinen vielä tulossa niin ei paljon mitään elämää ole mutta onko tää nyt sitten tätä seuraavat viis vuotta..
meillä ollu tosi vaikeeta miehen kanssa just hänen sairautensa vuoksi ja siitä aiheutuvien juttujen.. kukaan ei oo ajatellu et saatettais ehkä kaivata keskenäistä aikaa..
en tajua miksei mun vanhemmat voi tulla meille vaikka yhdeksi yöksi pojan kanssa.. on tekemisissä joka päivä ja poika nukkuu hyvin..
aina sanotaan ja sanotaan et tullaan hoitamaan ja todellisuus on sit sitä et ne hoitokerrat on niitä ku juoksen paniikissa kaupassa..
toi äijäkin on ihan ****** ei mitään tukea tai kannustusta saati apua mihinkään.. pelkkiä ilkeitä sanoja.. miks mun täytyy aina ottaa kaikki paska niskaani ja pärjätä vielä ihan yksin..

joo joo oli vaan pakko valittaa:(

Tiedän tunteen! Tosin mun pieni on 1v7kk enkä ole raskaana.
JOtain mun väsymyksestä kertoo varmaan se et olin tänään kateelinen miehelle kun kävi tankkaamassa autonsa! Oli tuolla reissulla tunnin!
Mä taidat tarvita oikeesti pientä taukoa tuon taaperon hoitoon. Mä en voi/ uskalla jätää lasta isälleen, ainakaan pitkäksi aikaa.

samaa mä mietin mies on hakemassa äitiänsä mökiltä ku siltä murtu varvas.. joutu pyytää kaveriaan apuun.. ni oon täällä kihissyt ärsytyksestä ku sillä venähti matka ku veneessä ei ollu bensaa.. plaah..
tiedän et rankkaa tulee ja luulin ku toinen laitettiin alulle et miehestä on apua.. pyhjapöh.. ei mitään..

pyytämään ketään apuun tai hoitamaan.. minkään huvimenon tähden.. synttäreinä mun porukat oli 3 tuntia ja ku olin kavereitten kanssa.. vauva oli sillon aika pieni.. se on ainoo ku ne on ollu tollai et oon ollu muualla ku pakollisilla menoilla-..

En halua syyllistää tai syyttää tms. mutta miks ihmeessä hankitte toisen lapsen? Jos eka on noin pieni, mies menee miten sattuu, niin miksi olet raskaana? Vahinko?
Yritä nyt saada itselles apua vanhemmistas, neuvolasta, vaikka mll:sta.
Eipä muuta kun hirveesti sulle tsemppiä. Itse en kyllä jaksais.

miehen sairastumisesta tai kaikesta mitä elämä tuo tullessaan.. haluttiin lapset pienellä ikäerolla ja ei ajateltu sitä et joku saattais mennä pieleen.. no tilanteena tästä selvitään.. jaksaisin vaan paremmin jos joskus itsekin saisi jotain..

Meillä lapset 2,5 ja 4 kk. Mies paljon poissa kun on kaukana töissä. Mäkään en tykkää jättää lapsia kenellekään. Isovanhempia ei ole, kavereilla kaikilla pieniä lapsia, enkä taatusti ota tänne ketään tuntematonta. Rentoudun kun lapset nukkuu, eli surffailua, hyviä telkkariohjelmia, lukemista... Kyllä arki pienten lasten kanssa on hyvin samanlaista päivästä toiseen. Kehitä hyvät rutiinit niin kaikki sujuu helpommin, ja voi t esim. laittaa lapset aikaisemmin nukkumaan. Tutustu muihin äiteihin puistossa, ehkä saat sillä tavalla kavereita joiden luona esim. kahvitella ja lapset voivat leikkiä keskenään.

Meilläkin mies sairastui muutama vuosi sitten, ja sitten minä, eli ei muillakaan ole helppoa (siis tämä kannustuksena - monella näyttää menevän paremmin kuin mitä oikeasti menee...) :heart: Kyllä se aika kuluu ja kohta huomaat että 1,5 v on kulunut, jolloin lapsilla jo alkaa olla enemmän iloa toisistaan, eivätkä ole NIIN riippuivaisia sinusta, vaan voivat leikkiä keskenään. Voimia sinulle!

Sit kun vauva syntyy kannattaa ainakin yrittää et nukkuvat päikkärit samaan aikaan niin silloin jää itselle aikaa. Itsellä myös pienellä välillä lapset ja itse koin et kummasti piristi kun sai päikkäri aikaan netissä roikkua. Sit kun ovat vähän isompia niin heistä on varmasti toisilleen seuraa. Ja tosiaan silloin kun nukkuvat niin ota aikaa itsellesi äläkä stressaa kotitöistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pyytämään ketään apuun tai hoitamaan.. minkään huvimenon tähden.. synttäreinä mun porukat oli 3 tuntia ja ku olin kavereitten kanssa.. vauva oli sillon aika pieni.. se on ainoo ku ne on ollu tollai et oon ollu muualla ku pakollisilla menoilla-..

Niin, siinähän se ongelma, että olet huono pyytämään apua :hug:
Ei sitä kukaan tule mitään tarjoamaan -ei edes se mies- jos ei suoraan kerro tarpeistaan.

Yhteistyössä