Masentaa tämä keskenmenon pelko kun vuotaa vaan :*(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelokas

Vieras
Kaksi viikkoa sitten menin päivystykseen runsaan ja kirkkaanpunaisen vuodon vuoksi. Maha ja alaselkä oli myös kipeitä välillä, aivan kuin supistelisi. "Vauva" oli kuitenkin hengissä ja vastasi viikkojakin rv11+1. Vuodolle ei löytynyt syytä.

Puolitoista viikkoa meni sitten ilman vuotoja, kunnes viime lauantaina alkoi taas valahdella.. ja siitä lähtien noin kerran päivässä lorahtaa muutama lusikallinen tummanruskeaa verta housuihin/pönttöön. Kävin eilen uudestaan ultrassa ja lääkäri ei nähnyt tarkaa syytä vuodolle. Jostain kohdun takaseinästä se tuli. Istukka oli 0,5 cm kohdun suulta ja sikiö vastasi rv 13 tasan. Ohjeeksi sain tulla takaisin, jos vuoto muuttuu runsaammaksi kuin menkat ja kirkkaaksi, tulee hyytymiä, maha on kovasti kipeä tai nousee kuumetta.

Nyt vaan on niin kovin toivoton ja masentunut olo :*( Aina kun mahasta vihlaisee odotan, että verta taas lorahtaa ja minkähän väristä se on.
Pakko vaan ootella, mitä tapahtuu, mutta raskasta on.

Alkuperäinen kirjoittaja Pelokas :
Kiitos, Florence! Sitä minäkin toivon enemmäin kuin mitään.
Lohdutuksena täytyy vielä mainita, että tiedän monia, joilla ollut vastaavaa. Kaikesta huolimatta kaikki mennyt loppuun saakka. Toivotaan, että sullakin käy näin. Onko lapsia ennestään?

:hug:

Minulla on tuota ollut kaikissa kolmessa raskaudessa. Ensimmäinen meni kesken ja kaksi seuraavaa jatkuivat loppuun asti. Toisessa raskaudessa vuoto vielä runsaampaa ja kirkkaampaa mitä keskenmenneessä.

Näistä syistä en ole osannut raskauksista oikein nauttia ennen kuin on rakenneultrat saatu onnellisesti ohi.

Tuosta kaksosasiasta en kyllä osaa itse sanoa. Oliskohan lääkärin pitänyt nähdä se ultrassa välttämättä?

Madicken04, millä viikolla sulla tapahtui se keskenmeno ja alkoiko ruskealla vai kirkkaalla vuodolla?

Alkuperäinen kirjoittaja Pelokas:
Tuosta kaksosasiasta en kyllä osaa itse sanoa. Oliskohan lääkärin pitänyt nähdä se ultrassa välttämättä?

Madicken04, millä viikolla sulla tapahtui se keskenmeno ja alkoiko ruskealla vai kirkkaalla vuodolla?

Rv12 todettiin keskenmeno ultrassa, oli kuulemma mennyt kesken jo joskus rv9 paikkeilla. Rusehtavaa vuotoa alkoi siinä rv10 ja muuttui pian kirkkaaksi. oli kuitenkin vähäisempää mitä kuukautisissa ja siksi sanoivat neuvolasta etei edes katsota vielä. Olisikohan tuota kestänyt jotain viitisen päivää. Rv 12 sitten tehtiin neuvolalääkärin yhteydessä ultra missä tuo keskenmeno todettiin.

Mutta tosissaan seuraavassa raskaudessa tuo vuoto oli huomattavasti runsaampaa ja alkoi heti kirkkaana. Olin ihan varma että oli mennyt kesken kun seuraavana päivänä mentiin neuvolaan. Ultrassa todettiin kuitenkin kaiken olevan ok eikä vuodolle nähty syytä. Tuotakin jatkui varaan viikonpäivät ja siitä eteenpäin rakenneultraan asti satunnaisesti pientä vuotoa. Vasta rakenneultran jälkeen jaksoi uskoa raskauden jatkuvan onnellisesti.

Yhteistyössä