Masentaa mies..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muija

Vieras
Se on aina niin tympeä. Ei millään tavoin helli mua, ei tee mitään ilahduttaakseen, ei halaile tms jos ei ite mee lälhelle, monesti silloinkaan ei olevinaan ymmärrä vaan jatkaa matkaansa tai siirtyy pois edestä tms.. Mua on oikeesti allkanu ärsyttää tuo. Äksyy lapsillekin koko ajan. Ei auta kotitöissä jos ei käske, sillonkin pakotettuna ja "ihan kohta" eikä tee. Kotona istuu tietokoneella tai makaa vaan sohvalla.
Koskaan ei ole missään esim.ottanu mua lähelle, jos on oltu jossai... Kavereille oon kateellinen kun niiden miehet huomaa niitä, rutistaa syliin ihan arjessa, juttelee niille niinkuin rakkaalleen. Miehen serkutkin sellasia, miks tuo ei voi olla? Jossai missä on muitakin, ei koskaan juttele mulle vaan kaikille muille, ei huomioi mua, itseensä vain. Seurusteluaikana kyllä oli todellakin kiinni mussa. Sitä ei kiinnosta seksi, ei yhteiset illat mun kanssa, ei mikään. Okei..oon minäkin ollu väsynyt ja masentunut, äksyillyt, mutta ei todellakaan jatkuvasti.
Se ei kuuntele jos yritän jotain puhuu, ei vastaa mitään muuta kun "niin" "jaa"ym.. sil ei oo mielipiteitä mihinkään asiaan, ei edes lasten kasvatukseen. Jos mä jostain avaudun ja haluisin jutella, se ottaa kaiken valituksena ja suunnilleen painaa pään pystyy ja "alkaa nöyränä kuulemaan valitusta". Olevinaan on mies mutta kuitenkin on semmonen pentu... Kiitos jos joku jaksaa lukea ja ymmärtää...

Mä haluisin vaikka kirjottaa sille kirjeen ja kirjottaa siihen kaikki mitä mieltä oon mistäkin ja mikä ärsyttää... Mä vaan en osaa... Saisko ideoita miten kirjottaa...?

Vähän aikaa sittenkin oltiin mun siskon ja sen miehen kanssa viikonlopun reissussa, miehen serkun luona. Aattelin et nyt päästään kahdestaa ilman lapsia, saadaan kerrankin yhteistä aikaa..pah..paskan marjat..

Vai onko vika kenties mussa? Näissä raskaus/imetysaikoina kertyneissä läskeissä? Missä?

Miehen vanhemmat muuten on tollasia, varsinkaan sen äiti ei millään tavoin kunnioita miestään! Mua ärsyttää sekin!! Sekin on NIIN itserakas. Voisko siinä piilee syy?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä rakastat miehessäsi?

En tiiä enää rakastanko mitään. Haluisin, mutta en enää osaa, on vaan niin masentava tyyppi aina.. Välillä saattaa olla lyhyt kausi millon on iloinen ja huomaavainen mies ja isä, ja sillon rakastan ihan eri tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

En tiiä enää rakastanko mitään. Haluisin, mutta en enää osaa, on vaan niin masentava tyyppi aina.. Välillä saattaa olla lyhyt kausi millon on iloinen ja huomaavainen mies ja isä, ja sillon rakastan ihan eri tavalla.

Suostuisiko hän pariterapiaan?

ei se sitä jaksa lukea ja miettiä. onko sulla omia harrastuksia? älä ole huomaavinasi miestäsi, älä puhu sille juuri mitään. käytä käänteispsykologiaa.

Melkein tekisi mieli peesata nötköttiä, mutta mulla on lähes sama tilanne, eikä näin ole ollut aina. Tiedän että mies on himena masentunut ja ikäkriisissä ja reagoi tuolla tavalla. Just pahinta on se, että vaikka yritän olla hänelle hyvä, päädyn aina väistämättä tyhmän lehmän osaan. Lisäksi se kyllä on ylimielinen suhteessa muhun, enemmän vois arvostaa. Olen ajatellut kokeilla osien vaihtoa, mutta enpä tiedä meniskö se ihan perille. Kirjoittaminen voisi olla hyvä juttu, mutta pitäis ehkä olla enemmän toive- ja pyyntölinjalla kuin syyttelevä - sillä olen saanut aikaan kakerimmat riidat.

Jos tilanne jatkuu vielä kauan näin, olen ajatellut muuttaa pois. Eroa en halua, mutta jotin täytyy tehdä.

Suostuisiko hän pariterapiaan?

Varmaan ottais vitsinä jos ehdottaisin. Vähän pidempi loma kahdestaan tekis hyvää..mut nyt ei oo mahdollisuutta sellaiseen..

Alkuperäinen kirjoittaja Pilssivesi:
Melkein tekisi mieli peesata nötköttiä, mutta mulla on lähes sama tilanne, eikä näin ole ollut aina. Tiedän että mies on himena masentunut ja ikäkriisissä ja reagoi tuolla tavalla. Just pahinta on se, että vaikka yritän olla hänelle hyvä, päädyn aina väistämättä tyhmän lehmän osaan. Lisäksi se kyllä on ylimielinen suhteessa muhun, enemmän vois arvostaa. Olen ajatellut kokeilla osien vaihtoa, mutta enpä tiedä meniskö se ihan perille. Kirjoittaminen voisi olla hyvä juttu, mutta pitäis ehkä olla enemmän toive- ja pyyntölinjalla kuin syyttelevä - sillä olen saanut aikaan kakerimmat riidat.

Jos tilanne jatkuu vielä kauan näin, olen ajatellut muuttaa pois. Eroa en halua, mutta jotin täytyy tehdä.

Ihana..todella tutulta kuulostaa... Meilläkin kyl rahatilanne huono, työtilanne epävarma, rakennusaika juuri ohi ym niin voi olla et reagoi näihin noin.

Alkuperäinen kirjoittaja äimä:
ei se sitä jaksa lukea ja miettiä. onko sulla omia harrastuksia? älä ole huomaavinasi miestäsi, älä puhu sille juuri mitään. käytä käänteispsykologiaa.

Kätke sen sohva ja tiekka, ja kuvaa videolle miten se kulkee kuin neuroottinen pantteri häkissä

aivan kun olis minun näppäimistöltä tullut kirjoituksesi. Täysin samallaisessa tilanteessa olen/olemme. Tuntuu vaan yksinkertaisesti siltä että mielenkiinto on lopahtanut ihan täysin puolin ja toisin. Mutta kun asian otan puheeksi, mies ei juuri sano sanaakaan.

Pari kertaa olen riidan päätteeksi alkanut vihoissani pakkaamaan minun ja lapsen kamoja ja silloin mies näytti heräävän ja jankutti miten rakastaa, eikä halua menettää meitä ja plaa plaa plaa.. aina olen uskonut ja hetken aikaa on ollutkin arki vähän parempaa, mutta nyt olemme taas samassa pisteessä. En aio tätä enää kauan katsoa.

Sinuna voisin ottaa puheeksi tuon pariterapian ja voisitte sitten käydä myös erikseen juttelemassa ammattilaisen kanssa. Jos mies ei tähän suostu, niin miten kamalalta ehkä kuulostaakaan, mutta kokeile miten reagoi jos huomaa voivansa sinut menettää.. ota lapset ja mene vaikka muutamaksi päiväksi vanhemmillesi, jollekin sukulaiselle tai ystävällesi. Mies pitää sinua itsestäänselvyytenä.

Miehen vanhemmat muuten on tollasia, varsinkaan sen äiti ei millään tavoin kunnioita miestään! Mua ärsyttää sekin!! Sekin on NIIN itserakas. Voisko siinä piilee syy?

Oletkos kuullu koskaan mallioppimisesta...

Kyllä toi itsestäänselvyytenä pitäminen on just se juju. Ja se täytyy saada poikki.

Niin kauan kuin etit vikaa omasta painostasi tai jotain muusta sivuseikasta, sua on tosi helppo olla kunnioittamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:

Kyllä toi itsestäänselvyytenä pitäminen on just se juju. Ja se täytyy saada poikki.

Niin kauan kuin etit vikaa omasta painostasi tai jotain muusta sivuseikasta, sua on tosi helppo olla kunnioittamatta.

Jos sitä tarkoitat nii en ole koskaan miehelle valitellut painostani... Ajattelin vaan itse...

Alkuperäinen kirjoittaja samassa veneessä ollaan:
aivan kun olis minun näppäimistöltä tullut kirjoituksesi. Täysin samallaisessa tilanteessa olen/olemme. Tuntuu vaan yksinkertaisesti siltä että mielenkiinto on lopahtanut ihan täysin puolin ja toisin. Mutta kun asian otan puheeksi, mies ei juuri sano sanaakaan.

Pari kertaa olen riidan päätteeksi alkanut vihoissani pakkaamaan minun ja lapsen kamoja ja silloin mies näytti heräävän ja jankutti miten rakastaa, eikä halua menettää meitä ja plaa plaa plaa.. aina olen uskonut ja hetken aikaa on ollutkin arki vähän parempaa, mutta nyt olemme taas samassa pisteessä. En aio tätä enää kauan katsoa.

Sinuna voisin ottaa puheeksi tuon pariterapian ja voisitte sitten käydä myös erikseen juttelemassa ammattilaisen kanssa. Jos mies ei tähän suostu, niin miten kamalalta ehkä kuulostaakaan, mutta kokeile miten reagoi jos huomaa voivansa sinut menettää.. ota lapset ja mene vaikka muutamaksi päiväksi vanhemmillesi, jollekin sukulaiselle tai ystävällesi. Mies pitää sinua itsestäänselvyytenä.

oon mä uhkaillu et saa elellä yksinään jos ei vaimo ja lapset kiinnosta, mut ei sekään oikein tepsiny. En tiiä...Muuta en keksi kun tuo yhteinen loma ja kirje...

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:

Jos sitä tarkoitat nii en ole koskaan miehelle valitellut painostani... Ajattelin vaan itse...

Emmä sitä tarkoita, mutta se sisäinen epävarmuus hohtaa läpi, ja vaikuttaa kohteluun. Eläinkouluttajana opittua. Kuin myös se, että uhkailemaan ei pidä sortua, ellei ole valmis seisomaan niiden takana. Ja silloinhan se ei ole uhkailua, vaan tiedotustoimintaa.