Masentaa ja väsyttää :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsyny
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsyny

Vieras
Tää on nyt tämmöstä avautumista... Tietysti mukava jos joku kommentoi ja auttaaki...

Alkanu meillä mennä vauva-arki ihan päin persettä. Ja mies ei juuri auta mua. Vauva valvoo yöt mahakivuissaan ja päivällä kun ois nukkumassa niin nuo miehen puolen sukulaiset työntyy tänne. Ja ukko vailla että mennä niitä vastaan ja passata niitä ja muutenki ahistaa ku vauva sitten herää ja jokainen retuuttaa sitä. Yöt sitte entistä kamalampia. Ja oon kyllä sanonu etten jaksa tämmöstä mutta ei muutu tilanne ei. Ja kehtaa niille sukulaisillekaan päin naamaa sanoa, että ois kiva itekki välillä nukkua että painukaa v***uun... Ja mies vaan sitä että minä päivät täällä makaan ja hän on töissä ja kun vauva yöllä huutaa niin ite oon tätä kuulema halunnu, kun ollu vauvakuumeessa. Jonku verran jos ite muka kahtoo samalla kun vahtaa telkkaria. Ja vauva huutaa ja sitä mukaa vaan telkkaa kovemmalla ja vauvalle vaan sanoo että "turpa kiinni". vaikkei ymmärrä puhetta mutta ärsyttää kun silleen puhuu.
Tuntuu että mulla piahn lähtee järki tähän touhuun. Ja sitä nyt mies vailla että siirretään lapsilisät vauvan omalle tilille johon hällä käyttöoikeus. Jotenki vaan tuntuu että siinäkin yrittää vetää ne rahat itelleen. En tiiä oonko vaan vainoharhainen. Joskus tuntuu että vihaan sitä (miestä siis) ja toisinaan rakastan. Haluisin karata vauvan kanssa jonnekki pois täältä mutta mulla ei omaa raha ollenkaa ja niillä vähillä tuikirahoilla ukko käy kaupassa iostaa ruuat (siis minun rahat). Oon jotenki alistettu...

No jospa nyt helpottaa kun purkaa...

onko sulla ketään sukulaista ystävää kuka voisi katsoa vauvaa sillä välin kun saisit itse nukuttua hieman tai saisit omaa aikaa.
Tai saisitko vaikka perhetyöntekijää käymään?

Yritä jaksaa jotenkin tuota tilannetta!

Jos lähden tästä helvetistä pois niin mitä mahdollisuuksia mulla on? Miten pärjään? Miten yleensä erotilanteissa toimitaan jos se lähtee lapsen kaa jolla oo pennijää rahaa? Pelottaa vaikka jotenki tunnen onnea kun haaveilen siitä että päästään pois...

Huh huh, nousi ihan karvat pystyyn kun tätä luki :o Mä menisin sinuna kyllä nukkumaan ja laittaisin perässäni oven kiinni vaikka tulis puoli stadionillista sukulaisia kylään. Oletko kuullut sanonnan: Talo elää tavallaan, vieraat käy ajallaan?
Kylläpä alkoi suututtamaan ihan sun puolesta sekin että miehes syyttää sinua rikkonaisista öistä vaan sen takia että sinulla oli vauvakuume. Kyllä on ajattelematon mies. Vauvantekoon tarvitaan kuitenkin kaksi ihmistä ja luultavasti se toinen osallistuja on sun miehes. Niitä on olemassa semmoisia ensi ja turvakoteja mihin voi mennä kyllä jos ahdistaa. Ja neuvolassa tai sossussa puhut niin kyllä ne sinut sieltä kotoa auttaa pois. Etkä todellakaan laita lapsilisiä vauvan tilille johon on vaan sun miehellä käyttöoikeus, sehän olisi ihan hullua! :O

Mä en katsois tommosta ukkoa päivääkään :/

Tottakai sun mieskin hoitaa yöllä lastansa yhtälailla kuin sinä. Neuvotelkaa asiasta, ukko voisi välillä antaa sinun nukkua ja ottaa vauvan. Eikai ukkosi halua äkäistä vaimoa rinnalle?
Vauva-alku on muutenkin hormooninpyörteistä että ei kannata ukkoasi jättää noilla tunteilla =)
Kyllä se helpottaa ihan varmasti siitä!

Alkuperäinen kirjoittaja sisero:
Jos ei ukko usko puhetta, ettet jaksa, niin jätä se. Kuulostaa inhottavalta! Koita pärjätä :hug:

Taasko näitä jätä se-neuvoja. Kyllä kuule yh:na on varmasti puolet rankempaa. Ei se jättäminen aina kaikkea ratkaise. Voisko kokeilla keskustelua tai perheneuvolaa?

Ihan kauheaa luettavaa!!!! Kuulostaa ihan kusipäältä toi sun miehes. Kauhealta tuntuu, että jos vauva itkee, niin miehes laittaa telkkaa vaan kovempaa ja sanoo vauvalle "turpa kii". Huh huh. Eikö sillä ole mitään empatiaa vauvaa kohtaan? Veikkaan, että olette juuri saaneet vauvan, vai mitä? Minkä ikäinen sun ´miehes on? Älä missään nimessä anna miehelles käyttöoikeutta tiliin, jossa lapsilisät. Mä kyllä vakavasti harkitsisin eroa. Missä vauva nukkuu öisin, kun itkee?

On todella surullista,että sinulla on tollainen aviomies.Itse olen aina hoitanut lapsian tasapuolisesti äidin kans. Samoin kodin puhtaanapidot ja keittöaskareet,ovat olleet yhteisiä.Olen myös opettanut samat asiat lapsilleni ja lastenlapsille ja opetus on mennyt perille.Toivon sinulle jaksamista. Toivottavasti saat tukea jostain lähipiiristä.Hyvää kevään ja kesän odotusta sinulle ja perheellesi.