Masennustako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eldorado
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eldorado

Vieras
Olen 21-vuotias kohta 4 kk ikäisen pojan äiti. Jonkun aikaa on vaivana ollut kaikentuntuisia nipistyksiä ja vihlaisuja ympäri kroppaa. Milloin vatsassa, rinnassa, selässä, niskassa.. Pelottaa että tämä on jokin vakava sairaus. Terveyskeskuslääkärille olen vaivoistani kertonut, hän totesi että masennusta se on, ei hänen mieleensä ole kuulemma kertaakaan tullut että sairastaisin jotain vakavaa.. Mutta mielessä kummittelee silti että mitä jos.. Tuntuu että olen ihan luulotautinen, mitä pitäisi tehdä? Täytyykö mennä yksityiselle lääkärille että saa mielenrauhan ja pääsee täysillä nauttimaan tästä ajasta? Onko muilla samoja ongelmia?

Moi!
Itselläni oli suunnilleen samoihin aikoihin pojan synnyttyä vaikka minkälaisia pelkotiloja, ja ne liittyvät juuri masennukseen. Pelkäsin ensin, että minulla on rintasyöpä(turvonneita imusolmukkeita), seuraavaksi melanoomaa(luomi tutkittiin, ei mitään) ja viimeisenä imusolmukesyöpää, jonka mahdollisuus kummittelee vieläkin toisinaan mielessä. Mutta toki, jos tuntuu siltä, että voisi olla jotakin vakavaa, niin käy vaikka sitten yksityisellä ellei terkkarilääkäri usko, niin saat ainakin mielenrauhan.
Niistä nipistelyistä sitten sen verran, että mulla tuli mieleen, että voisivatko ne johtua esim.stressistä, unen puutteesta, jännityksestä tms. Nämä oli vaan ehdotuksia, kun en sinun tilannettasi kuitenkaan tiedä. :)
Toivottavasti asiat selviää!

Yhteistyössä