Masennusta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
Mistä tietää, onko masentunut vai vainko vain jotenkin yleisesti apealla tuulella?

Mulla on ollut jo useamman kuukauden tosi ärtynyt ja väsynyt olo. Ei vaan kiinnosta mikään. Lasten kanssa tuntuu hermot kiristyvän koko ajan, ei yhtään jaksaisi kuunnella pienintäkään narinaa. Mies antaisi kyllä mulle omaa aikaa mutta en keksi, mitä huvittaisi tehdä. Ei kiinnosta mikään liikunta tai kulttuuri. Kavereiden kanssa ei huvita lähteä kahvittelemaan. Ei oikein huvita yhtään mikään.

Tiedän, että pitäisi ryhdistäytyä mutta kun yritän touhuta niin vedän vain hermot kireenä enkä lainkaan nauti esim. lasten kanssa ulkoilusta.

Onko tämä nyt sellaista, että voisi mennä kotikonstein ohi vai pitäisikö varata lääkäriaikaa? Mutta jotenkin vieroksun lääkäriä, mitä se voi mun tilanteessa auttaa?

Jos et vielä halua lääkäriin mennä, niin voithan kotikonsteina varmistua että sulla on monipuolinen ruokavalio, otat lisävitamiineja, nukut tarpeeks, ulkoilet riittävästi (vaikka hammasta purren aluks).... Onko rauta-arvot kunnossa?

Jos jatkuu niin sit menisin lääkäriin jutulle.

Kävin tammikuussa verikokeissa, joissa kaikki oli ihan normaalilla tasolla. Minulla on aina ollut huonot veriarvot mutta ei se ole ollut koskaan ihmeempi ongelma. Monivitaniinitablettia olen yrittänyt ottaa säännöllisesti joka aamu viimeiset 2kk.

En ole koskaan kärsinyt masennuksesta tai mistään apeuksista, joten nyt olenkin ihan ihmeissäni, että mitä tämä on olevinaan. Aina ennen on ollut jotain, mistä olen ollut innostunut. Olen luonteeltani tosi positiivinen ja perustyytyväinen ja nyt ottaakin päähän, kun olen koko ajan vain kärttyinen akka :(

tuo tuli kuin minun suustani, tosin tuo olo kesti vain alta viikon, mutta tuntui juuri tuolta. Väsytti, hermot kireänä, mikään ei huvittanut tai naurattanut ym. Olisin kyllä saanut omaa aikaa jne, mutta ei sekään innostanut. Sitten yhtenä päivänä olo oli taas normaali ja reipas. Mikä lie kevätväsymysjakso se oli. En tiedä mikä sai mielen taas reippaaksi. Millainen ihminen olet normaalisti luonteeltasi?

Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri:
tuo tuli kuin minun suustani, tosin tuo olo kesti vain alta viikon, mutta tuntui juuri tuolta. Väsytti, hermot kireänä, mikään ei huvittanut tai naurattanut ym. Olisin kyllä saanut omaa aikaa jne, mutta ei sekään innostanut. Sitten yhtenä päivänä olo oli taas normaali ja reipas. Mikä lie kevätväsymysjakso se oli. En tiedä mikä sai mielen taas reippaaksi. Millainen ihminen olet normaalisti luonteeltasi?

No oikeasti olen mielestäni tosi iloinen ja positiivinen, minulla ei ole ollut ikinä ongelmia löytää ilon aiheita ja olen osannut nauttia elämän pienistäkin asioista. Esim. erilaiset vaikeudet eivät ole koskaan ajaneet minua synkkyyteen.

Toivon niin tuon päivän koittavan pian, jolloin minäkin heräisin taas omana itsenäni. Nyt olen kyllä ihan vieras emäntä.

Mä kanssa oon aina normaalisti positiivinen mut syystä tai toisesta alkoi pinna kiristymään,ei saanut yöllä nukuttua,ei ruokahalua ja itku tuli pienemmästäkin asiasta..Tuota oloa viikon kattelin mutta tuntui että sekoaa pää jos ei saa nukuttua niin soitin lääkärille ja sain lääkkeet.Nyt saa ainakin asiota hoidettua,nukuttua ja syötyä:)Ja niin,mun kohdalla pelissä oli pelkotiloja melkein vuoden mukana mutta ne ei juurikaan vielä hellittänyt ole..

Yhteistyössä