Masennusta vai syysväsymystä?

• Viestiketjun aloittaja vakio visusti harmaana
  • Ensimmäinen viesti
vakio visusti harmaana
Olisi taas ollut koulupäivä tänään, mutta kun ei jaksa.

Odotin innoissani kesällä koska koulu taas alkaa ja alkoihan se sitten lopulta. Tasan kolme päivää jaksoin ja sitten väsymys / uupumus iski.

Nyt alkava viikko on kolmas viikko, mutta ei vaan jaksa... Eilen vielä olin innoissani ja ajattelin et nyt minä kunnostaudun ja menen huomenna istumaan ne päivän ainoat 2 tuntia.

Mut ei...aamulla oli taas jo ihan toinen fiilis. Vein lapsen aamusella hoitoon, koska hän tarvitsee virikkeitä ja lääkärin lausonnolla ollaan paikka hänelle saatu.

Pitäisi nyt jotenkin se kadonnut motivaatio saada takaisin ja yrittää pelastaa mitä pelastettavissa on, koulun suhteen siis. Ei tällänen väsymys/uupumus ole mistään kotoisin.

Pitäisköhän sitä varata tk:sta aika ja mennä juttelemaan jollekulle. En tiedä!

*huokaa syvään*

vieras
Taidat olla vain laiska. Jotkut on vaan tottuneet saamaan kaiken, mitään ei ole tarvnnut tehdä. Yksi iso lapsi ja käytit häntäkin tekosyynä laiskuudelle.
Joillakin ei ole mahdollisuus fiilistellä vaan on mentävä ja tehtävä, jotta ruokaa tulee pöytään.
Epäilen, että et ole koskaan tehnyt mitään, et käynyt töissä ym. olet yhden lapsen varjolla ollut tähän saakka kotona ja nyt en halua tai viitsi tehdä mitään.

vakio visusti harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taidat olla vain laiska. Jotkut on vaan tottuneet saamaan kaiken, mitään ei ole tarvnnut tehdä. Yksi iso lapsi ja käytit häntäkin tekosyynä laiskuudelle.
Joillakin ei ole mahdollisuus fiilistellä vaan on mentävä ja tehtävä, jotta ruokaa tulee pöytään.
Epäilen, että et ole koskaan tehnyt mitään, et käynyt töissä ym. olet yhden lapsen varjolla ollut tähän saakka kotona ja nyt en halua tai viitsi tehdä mitään.
Ei se nyt ihan noinkaan ole ja mistä ihmeestä sinä tiedät minkä ikäinen minun lapseni on? Miten niin tekosyynä???

Äideillähän ei ole oikeutta masentua tai tuntea uupumusta?

Ei minulle ole mitään hyötyä istua tunneilla tällä päällä kun ei opetuksesta jää mitään mieleen.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vakio visusti harmaana:
Ei se nyt ihan noinkaan ole ja mistä ihmeestä sinä tiedät minkä ikäinen minun lapseni on? Miten niin tekosyynä???

Ei minulle ole mitään hyötyä istua tunneilla tällä päällä kun ei opetuksesta jää mitään mieleen.
Epäilin jo viime viikolla kun joku kertoili, että ei ehdi yhden ison lapsen takia kouluun, että on laiskuus syynä. Ja sama lapsonen kävi silti päiväkodissa terapiasyistä.
Et taida kuitenkaan koskaan ollut päivääkään töissä? Raha on tullut kuin manulle illlallinen? Yhden lapsen kanssa olet ollut vähintään 3 vuotta kotona.

Jotenkin vain tyylisi erottaa. Viime viikolla laiskuus oli verhoiltu lapsen käytökseen, nyt se on masennus.
LOpeta se koulu ja jää kotiin makoilemaan, jos niin haluat. Älä verhoa mihinkään ison lapsen käytökseen tai masennukseen, jos et olepäivääkään töissä käynyt.

vakio visusti harmaana
En tiedä mitä täällä ollaan viime viikolla kirjoiteltu.
Jos itse olet niin "vahva" että jaksat kaikki asiat/murheet kantaa harteillasi, hyvä niin. Kaikki ei ole samanlaisia.

vieras
koita vaan raahautua sinne kouluun.itelä ollut joskus samaa mutta sitten kun sinne kouluun asti on päässyt ni on vähän piristynyt.mitä enemmän skippaat tunteja sitä vaikeemmaks se jossain vaiheessa tulee sinne lähteä lainkaan.

toistaseks tuo kuulostais vaan motivaation kadotukselta hetkellisesti ja syksyn tempuilta.masennukseen tulee vielä paljon lisääki ongelmia ja asioita tunnetasolla ja fyysisellä tasolla.et semmosista maininnut ni oletan että niitä ei oo.koita löytää kivjoa juttuja syksystä ja sieltä koulusta yms ja vaan tavallan nyt ensin pakotat ittes eteenpäin.ehkä se motivaatio ja into taas löytyy.

vieras
Täydeliset mammat täällä taas vastailee.

Totta kai sitä jokainen joskus väsyy. Käy ihmeessä vaikka terveyskeskuksessa juttelemassa jonkun kanssa. Soita koulullesi ja selitä tilanne, ihmisiä ne opettajatkin vaan ovat.

Millainen olo sinulla siellä koulussa on. Kyllä itselläkin usein aamuisin väsyttää niin ettei huvittais mikään, mutta kun kouluun pääsee niin mukavaahan siellä. Huomenna kyllä kannattaa ehdottomasti mennä kouluun, vaikka kuinka väsyttäisi ja varata aika opolle, terkalle tai koulukuraattorille, jotta pääset jutteleen.

Ei minustakaan masennukselta kuullosta, jos vain tuo koulu väsyttää. Pikkuisen laiskuutta, motivaation puutetta ja mukavuuden halua ehkä?

vieras

Mene vaikka johonkin kurssille joka on pari kertaa viikossa niin saat itelle virikkeitä ettei ihan kotiin jää makaan... ?

vakio visusti harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Millainen olo sinulla siellä koulussa on. Kyllä itselläkin usein aamuisin väsyttää niin ettei huvittais mikään, mutta kun kouluun pääsee niin mukavaahan siellä. Huomenna kyllä kannattaa ehdottomasti mennä kouluun, vaikka kuinka väsyttäisi ja varata aika opolle, terkalle tai koulukuraattorille, jotta pääset jutteleen.

Ei minustakaan masennukselta kuullosta, jos vain tuo koulu väsyttää. Pikkuisen laiskuutta, motivaation puutetta ja mukavuuden halua ehkä?
Ei ehkä masennusta ei, motivaation puutetta kyllä. Kärsin paniikkihäiriöstä (diagnosoimaton) ja esim juuri ryhmätilanteet laukaisevat oireet. Joskus kun jokin yksinkertainen asia ei mene niinkuin pitäisi iskee paniikki ja eikä henki tahdo kulkea millään. Silloin tulee yleensä lähdettyä johonkin hetkeksi rauhoittumaan ja mahdollisesti yrittää uudestaan myöhemmin. Pitkään on ollutkin sellaista ettei em kohtauksia ole tullut mutta nyt koulun alettua niitä on alkanut taas ilmaantua. Jo tästä syystä kouluun lähteminen on välillä todellista tuskaa.

Soitin kuitenkin äsken koululle kuten joku neuvoikin ja varasin opinto-ohjaajalta ajan. Sain siirrettyä yhden vaikeahkon kurssin myöhemmin suoritettavaksi, muista uskon selviäväni hyvinkin. Ehkä se on osittain ollut tuon yhden kurssin aiheuttamaa tämä motivaation kadotus. Laiskuudeksi en silti tätä kutsuisi.

vakio visusti harmaana

Mene vaikka johonkin kurssille joka on pari kertaa viikossa niin saat itelle virikkeitä ettei ihan kotiin jää makaan... ?
En minä missään vaiheessa ole sanonut etteikö ko koulu minua kiinnostaisi. Silloin olisin kai lopettanut jo ekan vuoden syksyllä??

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:

Ei ehkä masennusta ei, motivaation puutetta kyllä. Kärsin paniikkihäiriöstä (diagnosoimaton) ja esim juuri ryhmätilanteet laukaisevat oireet. Joskus kun jokin yksinkertainen asia ei mene niinkuin pitäisi iskee paniikki ja eikä henki tahdo kulkea millään. Silloin tulee yleensä lähdettyä johonkin hetkeksi rauhoittumaan ja mahdollisesti yrittää uudestaan myöhemmin. Pitkään on ollutkin sellaista ettei em kohtauksia ole tullut mutta nyt koulun alettua niitä on alkanut taas ilmaantua. Jo tästä syystä kouluun lähteminen on välillä todellista tuskaa.

Soitin kuitenkin äsken koululle kuten joku neuvoikin ja varasin opinto-ohjaajalta ajan. Sain siirrettyä yhden vaikeahkon kurssin myöhemmin suoritettavaksi, muista uskon selviäväni hyvinkin. Ehkä se on osittain ollut tuon yhden kurssin aiheuttamaa tämä motivaation kadotus. Laiskuudeksi en silti tätä kutsuisi.
ja lisää tekosyitä, paniikkihäiriö

Yhteistyössä