Masennuslääkkeet ja kyky saada orgasmi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a.p.

Vieras
Olen syönyt pari viikkoa masennuslääkkeitä, ja niiden aloittamisen jälkeen orgasmin saaminen on ollut miltei mahdotonta, vaikka muuten halut on tallellaan ja hyvältä tuntuu. Se huippu vaan jää puuttumaan, ennen ei ole ollut ongelmia. Tiedän että tämä on yksi lääkkeen sivuoireista. Mutta meneekö tämä ohi vai tuleekohan jatkumaan niin kauan kun lääkettä pitää syödä?

Kiusallinen ja ikävä ongelma..

Harmillinen juttu :( Ite oon syönyt pari vuotta masennuslääkettä, ja saman ajan ollut ongelmana laimea orgasmi. Asia ei ole ajan kuluessa helpottanut. Eli kokemusta siitä, mikä tilanne on lääkkeen lopettamisen jälkeen, ei mulla vielä ole.

Itselläni Seroxat ja Cipralex ovat aiheuttaneet tätä (siis vuosia sitten) mutta Efexor ei. Pitää varmaan puhua lääkärissä jos tätä jatkuu josko olis mahdollista vaihtaa lääkettä. Nyt siis taas Cipralex käytössä.

Mulla orgasmi kyllä on ihan normaali (voimakas) sitten kun sen viimein saa, mutta se vaatii todella paljon keskittymistä ja ainakin tunnin yrittämisen, vaikka muuten tuntuisi että on ihan huipussaan, mutta ei meinaa tulla kirveelläkään! Tosi veemäinen vaiva ja tuntuu ettei seksiä viitti edes harrastaa kun menee niin suorittamiseksi. :(

Lapsellinen kai olen, mutta tuntuu kiusalliselta lääkärissä tästä puhua..

Pitkään masennuslääkkeitä syöneillä voi häipyä orgasmikyvyt loppuiäksi vaikka lääkkeen lopettaisi. Jenkeissä nostettu syytteitäkin "kemiallisesta kastraatiosta". Masennuslääkkeet muokkaavat aivojen kemiaa lopuksi ikää, joten niitä ei kannata turhaan syödä.

Sanot vaan suoraan, että haluat vaihtaa lääkkeen entiseen, kun seksi ei toimi enää. Ei sen enempää tarvitse keskustella, kun ei sille mitään tehdä voi, jos jostakin tulee sivuvaikutuksia.

[QUOTE="abc";24956007]Pitkään masennuslääkkeitä syöneillä voi häipyä orgasmikyvyt loppuiäksi vaikka lääkkeen lopettaisi. Jenkeissä nostettu syytteitäkin "kemiallisesta kastraatiosta". Masennuslääkkeet muokkaavat aivojen kemiaa lopuksi ikää, joten niitä ei kannata turhaan syödä.[/QUOTE]

Niin no itse en turhaan syö. Harmillistahan tämä toki on. En tietenkään haluaisi olla masentunut ja syödä lääkkeitä, mutta pakko mun on hoidattaa itseni kuntoon nyt kun masennus on taas uusiutunut, ennen kuin menee liian pahaksi.

Niin no itse en turhaan syö. Harmillistahan tämä toki on. En tietenkään haluaisi olla masentunut ja syödä lääkkeitä, mutta pakko mun on hoidattaa itseni kuntoon nyt kun masennus on taas uusiutunut, ennen kuin menee liian pahaksi.

Eikö olisi lääkkeetöntä vaihtoehtoa. Ihan itsesikin kannalta. Voi tuntua vaikealta, mutta pitkälä tähtäimellä ainoa vaihtoehto "normaaliin" oloon. Trust me.

[QUOTE="abc";24956007]Pitkään masennuslääkkeitä syöneillä voi häipyä orgasmikyvyt loppuiäksi vaikka lääkkeen lopettaisi. Jenkeissä nostettu syytteitäkin "kemiallisesta kastraatiosta". Masennuslääkkeet muokkaavat aivojen kemiaa lopuksi ikää, joten niitä ei kannata turhaan syödä.[/QUOTE]

Tiedän yli 40v henkilön, jolla ei oo varmaan 10 vuoteen ollut seksielämää, edes itsensä kanssa... Ei sillä tee edes mieli nykyään.

Itse oon syöny Sertraliinia 3v ja sama vaiva. Ajan myötä on helpottanu jonkun verran ja bonuksena orgasmit ovat nykyään vähintään tuplasti voimakkaampia ja pitkäkestoisempia.

[QUOTE="abc";24956007]Pitkään masennuslääkkeitä syöneillä voi häipyä orgasmikyvyt loppuiäksi vaikka lääkkeen lopettaisi.[/QUOTE]

Jos pitää valita orgasmikyvyn puute lopuksi elämää tai jatkuva kuolemankaipuu ja itsemurhayritykset, niin kyllä mää ainaskin valkkaan ton ekan vaihtoehdon. Olenpahan ainakin hengissä ja seksielämää lukuunottamatta kaikin puolin onnellinen :)

Oon useamman vuoden joutunut ottamaan masennuslääkkeitä joita käytetään neuropaattiseen kipuun sekä mulla on paniikkihäiriö. Olen kanssa huomannut että efexor ja sepram ovat siinä mielessä hyviä lääkkeitä että niill kyl orgasmin saan. Cymbalta sit taas aiheuttaa vaikeuksia. Mulla on ne ongelmat kestäneet lääkkeen lopetuksen jälkeen sen ajan kuin muutkin sivuvaikutukset. Mulla ainakin lääkäri kyselee joka kerta noista seksiongelmista, että ihan vaan suoraan puhumaan lääkärille. Ne tietää nää jutut =)

Eikö olisi lääkkeetöntä vaihtoehtoa. Ihan itsesikin kannalta. Voi tuntua vaikealta, mutta pitkälä tähtäimellä ainoa vaihtoehto "normaaliin" oloon. Trust me.

Mikähän se lääkkeetön vaihtoehto olisi? :/ Terapiassa käyn, olen ollut myös sairaalahoidossa. Masennuslääkkeistä on ollut apu kohdallani. Nyt masennus on uusiutunut kuten tavallista, ja lääkkeet ovat hyvä apu terapian ym. rinnalla.

[QUOTE="vieras";24956341]Oon useamman vuoden joutunut ottamaan masennuslääkkeitä joita käytetään neuropaattiseen kipuun sekä mulla on paniikkihäiriö. Olen kanssa huomannut että efexor ja sepram ovat siinä mielessä hyviä lääkkeitä että niill kyl orgasmin saan. Cymbalta sit taas aiheuttaa vaikeuksia. Mulla on ne ongelmat kestäneet lääkkeen lopetuksen jälkeen sen ajan kuin muutkin sivuvaikutukset. Mulla ainakin lääkäri kyselee joka kerta noista seksiongelmista, että ihan vaan suoraan puhumaan lääkärille. Ne tietää nää jutut =)[/QUOTE]

Juu, ens kerralla kyllä puhun rohkeasti tästä asiasta! Efexor oli muutenkin mielestäni hyvä lääke. :)

Yhteistyössä