MASENNUS testi, miten luotettava ja ... ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HmHm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
on sama testi kuin lääkärin tai hoitajan tekemä BDI testi, eikä nämäkään kuin anna suuntaa antavaa tietoa. Itsetäni ainakin tuntuu että tulos saattaa vaihdella eripäivinä mielentilasta riippuen. tällä kertaa tulokseni oli 14 :) mutta ovat nämä apuna masennusta diagnosoidessa eli ei huuhaata

oma olo on ollut jo pitkään aika alakuloinen.. ( yli vuoden ) ja päätin sit tehdä tälläisen testin ja itse sain tulokseksi: 33. Käskin miehenikin tehdä testin ja hän sai 9...

Tein joskus aikoja sitten, olisiko pisteet ollu jotain 14.

Luotettavuudesta en osaa sanoa. Eiköhän testit suuntaa antavia ole. Joku testi painottaa jotakin asiaa enemmän kuin joku toinen jne. Kuinka masennusta yleensä mitataan luotettavasti, eikö lääkärikin tee enemmän arvion perusteella luokittelun lievää, keskivaikeaa tai vaikeaan masennukseen. Varsinaista yksiselitteistä mittausta asiasta tuskin on, laajempia arviointi testejä ehkä kuin mitä itsearviointi testit ja lisäksi tietenkin lääkärin ammattitaito arvioida vastauksia.

Sain neljätoista niinkuin muutama viikko sitten lääkärin luona. Vastaus vaihtoehdot olivat hieman erilaiset. Minulla on todettu kuukausi sitten masennusta ja lääkitystä suositeltiin, mutta yritämme ensin keskustelemalla hoitaa tätä.

Sain 26 ,,olen normaali ystävieni kanssa mutta heti kun pääsee kotiin tullee alakulone olo ja itken joka ilta. Hammastikuilla viiltelen mahdollisimman kovaa,,en halua puukosta tulevia jälkiä jäädäkseni kiinni. Suutun erittäin helposti ja Ei huvittaisi mikään. Hyppäisin ikkunasta jäisin auton alle tai muuten tappaisin itseni jos vain tietäisin sattuuko se.... Erikoista sillä ystävien kanssa olen kuin toinen ihminen... Voisiko tämä viitata masennukseen vai johonkin muuhun