Masennus raskauden aikana!...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla oli jonkin asteinen kuopusta odottaessa. loppua kohden se lieventyi. ehkä sekin että olin muuttanu outoon kaupunkiin josta en tuntenu kun mieheni edesauttoi asiaa. olin tosi yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja SeSaMa:
Sairastin kyllä, mutta heti kun oli mahdollista, aloitettiin lääkitys, joten en osaa sanoa enempää :/

Minkälaiset lääkkeet sait?

Vastaan vaikket multa kysynykään =) Ite sain eka seronilia, mutta se vaihdettiin citalopramiin. Citalopram on ilmeisesti parempi raskauden ja imetyksen aikana. Toimii kyllä hitaanlaisesti, mutta mulle ei tullu mitään ikäviä sivuvaikutuksia niin ku seronilista. Eikä ku... hirvee hikoilu. Sehän se. Mutta muuten kyllä ihan toimiva pilleri :)

Sairastuin aika alkuraskaudesta keskivaikeaan masennukseen.. Sinnittelin ilman lääkkeitä 25 viikolle saakka, sitten aloin syödä. Sertralin 10mg. Mielialani kohosi kohisten ja minusta tuli taas oma iloinen itseni. Kävin myös terapeutilla raskauden aikana 20 kertaa. Synnytystä ennen lääkitys piti lopettaa, mutta sai jatkaa sitten taas synnytyksen jälkeen vaikka imettikin. Syön edelleen lääkkeitä, vauva kohta 3kk. Tällä siis ehkäistään synnytyksen jälkeinen masennus. Suunnitelmana syödä kesään saakka. Sitten pikkuhiljaa irti ja kokeilla miten lähtee luistamaan.

Yhteistyössä