Masennus (lievä/keskivaikea) ja kotielämä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mistä iloa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mistä iloa

Vieras
Minusta lasten kasvattaminen on yksi vaikeimmista asioista. Minulla on tietoa ja periaatteessa taitoakin kasvattaa lapseni, mutta jotenkin en vain osaa... Tunnen olevani täysin epäonnistunut äitinä, kotielämä on raskasta, voimavarat vähissä. Mies tekee paljon kotona ja ottaa osaa lasten kasvatukseen. Lisäksi kotona rassaavat ainaiset kotityöt ja jatkuva epäjärjestys, vaikka kuinka yrittäisi pitää jotain järjestystä...Tämä minun masennukseni on lievää/keskivaikeaa sorttia, minulla on lievä lääkitys, muttei mitään muuta hoitoa...Vuosi vuodelta tuntuu, että pimeä aika on yhä rankempaa henkisesti. Mikään ei tunnu oikein miltään. Kaipaan valoa ja kesää...Muita kohtalotovereita?

Koskapa se äitiys olisi helppoa, vaikkei masennusta olisikaan, saatikka sen kanssa. Jokainen on kuitenkin paras äiti lapsilleen, niin se vaan menee... Jos nyt unohdetaan huumeäidit tässä kohtaa. Kokemusta on vaan synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, josta selvisin ilman lääkitystä (eivät sopineet yhtään) keskusteluterapian avulla.

Mielestäni se oli tehokkaampaa kuin mitkään napit, jotka vain lisäsivät ahdistustani.
Olisiko sinulle mahdollista saada keskusteluapua ja ottaa enemmän omaa itsesi hellimisaikaa (lastenhoitoapua miehen lisäksi?)

Otathan myös reilusti omega3 sisältävää kalaöljyä kapseleina tai Möllerin pullosta. Sekä D vitamiinia vähintää 100mikroa/pv. Omegasta varsinkin on tutkimustietoa masennuksen hoidossa ja takuulla terveellisempää kuin kemialliset napit...
Voimia sinulle! Tulee se kevät taas :-)

Mulla mitkään napit ole jeesanneet masikseen.Ystävien seura ja reipas liikunta ovat parhaimpia lääkkeitä lievään masennukseen.Keskivaikea masis onkin jo vähän vaikeempi juttu.Ei saa itseään millään otettua niskasta kiinni eikä tee mieli nähdä kavereitakaan.Näin ainakin mun kokemukset.

jos vaan mahdollista, niin etelään kaamosta pakoon.Varmaan paras apu, jos on selkeästi kyse kaamosmasennuksesta.Muutoin kirkasvalohoitoa ja ulkoilua päivänvalossa.

Kokeile muuttaa ruokavaliotasi, vähennä erityisesti vehnää mutta myös muita viljatuotteita. Kokeile aluksi vaikka gluteiinivapaata ruokavaliota. Viljojen ja vehnän vaikutuksesta mm. mielialaan löytyy paljon tietoa.