Masennus, lääkkeet ja alkoholi? Vauva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Emma

Vieras
Moi!

Haluaisin tietää, onko ketään muuta, jolla vauvakuume on kova mutta alkoholin käyttö on liiallista. Milloin ovistestiä pitää käyttää? Mistä kiertopäivästä alkaen? Meillä yritystä takana noin vuosi, joskaan ei kovin intensiivistä, johtuen seksihalujen puutteesta. Käytän masennuslääkkeitä, jotka vievät halut melkein kokonaan. Parisuhteessa ei kuitenkaan ole asiasta otettu ongelmaa. Löytyykö kohtalotovereita?

Olen elänyt tilanteessa jossa sairastin masennusta ja käytin liikaa alkoholia. Onneksi minulla ei silloin vielä ollut lapsihaavetta. Nyt olen käsitellyt ongelmiani neljä vuotta ja päässyt ensin eroon liiallisesta juomisesta, sitten masennuskin alkoi helpottaa ja nyt olen jo ""aikuistunut"" sen verran että halu omasta lapsestakin alkaa herätä. Näin jälkeenpäin omaa kehitystäni ajatellen haluaisin pyytää, että käsittelet ensin jo olevat ongelmat, ennenkuin lasta rupeat hankkimaan. Liiallinen alkoholinkäyttö on ongelma myös parisuhteelle, siitä tulee pystyä puhumaan kumppanin kanssa. On lasta kohtaan väärin tuoda hänet keskelle omia ongelmiaan.

Yhteistyössä