masennus ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
onko kukaan käyttänyt masennuslääkkeitä raskausaikana? mitä merkkiä ja mitä lääkäri kertoi haitoista ja hyödyistä? musta ois tosi kiva olla ilman niitä, mutta kokeiltu on, ei pysty :/ synkkenee kaikki... viime raskaudessa olin jo masentunut, mut silloin en vielä ollut käynyt lääkärillä sen vuoksi eikä mulla ollut siis niitä lääkkeitäkään. itkin kamalasti, tuntui että elämä on umpikujassa, olin tosi pahantuulinen enkä jaksanut tehdä mitään normaaleita asioita. vihasin kaikkea enkä enää edes tuntenut itseäni. lääkkeiden avulla oon saanu itteni takaisin. mutta miten ne lääkket vaikuttaa vauvaan? lääkkeen tuoteselosteessa lukee, että ei suositella raskausaikana käytettäväksi ellei lääkäri näe sitä välttämättömäksi tai jotain sinne päin... eli onko niistä haittaa vai ei, se ois kia tietää? tietty juttelen tästä lääkärinkin kanssa, mutta vaikka hän suosittelis mun niitä käyttävän, joku toinen lääkäri saattais suositella että en käyttäis?!

en siitä ihan tähän liittyvää löytänyt? nukun tarpeeksi ja säännöllisesti käyn puhumassa/terapiassa, ammattitaitoinen ja mukava ihminen. eli noista ei ole mulla kiinni se olo mikä tulee...

jos jollain on kokemusta niin voishan tähän kirjoittaa vaikka näin harmaana. ei mua enää masenna kun lääkkeet toimii, mutta kun raskausaikana pitäis olla ilman! enkä varmaankaan pysty... :(

lääkärille oon menossa mutta kun mietin tätä tietysti nyt koko viikonlopun. ja kun niillä lääkäreilläkin voi olla ristiriitaisia suosituksia... voi kun tietäisin onko niistä oikeasti haittaa vai onko ne turvallisia :( se mun olo on kyllä ihan karmee ja se tulee varmana takaisin koska oon melko vähän aikaa niitä vasta käyttänyt. ja olin vähän aikaa ilman ja oli taas synkkää, olin vihainen, surullinen ja vaikka mitä... pilaa koko perheen olon sellainen :( vihaan silloin itseäkin kun en oikeesti oo sellainen... nyt lääkkeiden kanssa tuntuu taas olo normaalilta ja kotonakin menee paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
lääkärille oon menossa mutta kun mietin tätä tietysti nyt koko viikonlopun. ja kun niillä lääkäreilläkin voi olla ristiriitaisia suosituksia... voi kun tietäisin onko niistä oikeasti haittaa vai onko ne turvallisia :( se mun olo on kyllä ihan karmee ja se tulee varmana takaisin koska oon melko vähän aikaa niitä vasta käyttänyt. ja olin vähän aikaa ilman ja oli taas synkkää, olin vihainen, surullinen ja vaikka mitä... pilaa koko perheen olon sellainen :( vihaan silloin itseäkin kun en oikeesti oo sellainen... nyt lääkkeiden kanssa tuntuu taas olo normaalilta ja kotonakin menee paremmin.
Olitko kokeillut jotain luontais aptekista kalaöljy,magnesium,pelkätkö jotain?

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
Olitko kokeillut jotain luontais aptekista kalaöljy,magnesium,pelkätkö jotain?
en ole kokeillut. auttaako ne mitään? ei ole mitään pelkoja, aiemmin mulla oli paniikkikohtauksiakin mut tuo mun lääke tehoaa niihin onneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Jos haluat, niin laita yytä asian tiimoilta. :) Mulla on kokemusta, mutta en viitsi täällä alkaa setvimään kovin tarkkaan. :ashamed:
kiitos! täytyy laittaa sun nimi muistiin, kirjoitan vaikkapa huomenna :) menen pian nukkumaan.

Jos haluat, niin laita yytä asian tiimoilta. :) Mulla on kokemusta, mutta en viitsi täällä alkaa setvimään kovin tarkkaan. :ashamed:
kiitos! täytyy laittaa sun nimi muistiin, kirjoitan vaikkapa huomenna :) menen pian nukkumaan.
Hyvää yötä, koita olla stressaamatta. :)
täytyy yrittää. kaikki on muuten nyt hyvin, mutta tuo lääke mietityttää monta kertaa joka päivä...

Yhteistyössä