masennuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MySelene
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MySelene

Vieras
mua inhottaa olla tämmönen paska. äsken tein ruokaa lapsille ja se vei kaikki voimat. nyt itken täs ku en saa mitään aikaseks. lapset huutaa ja riehuu ja luulin jo ettei mies välitä ollenkaan ku ei ollu soittanu tänään vielä. lähetin sit sille vihaisen viestin ja se on kohta tulos kotiin ku en pärjää yksin lasten kaa. :'(
kämppä on kaameessa kunnossa vaikka eilen siivottiin. mua pelottaa koko tää homma. olis helpompaa vaan nukkua pois.

mis vaiheessa alkaa helpottaa? viikko sitten aloitin lääkityksen.

ehkä tää jo helpottaa ku myöntää ettei pysty mihinkään. :| :( :'(

olo on vielä tällä hetkellä apaattinen. tuijotan vaan.....

:hug:

Muistelen koulussa kun oli puhetta, että jollain lääkkeillä on jopa parin kuukauden vaste. Muutama viikko menee ainakin. Älä oo liian ankara itselles. Pää pystyyn ja pikku hiljaa, vaikka vaan tunti kerrallaan.

Mitä lääkkeitä syöt? Vaikka sillä ei niin väliä, koska suotuisa vaikutus alkaa yleensa vasta n. 2-3vkon jälkeen lääkkeen aloituksesta. Itse aloitin lääkkeet 3 päivää sitten ja koitan vaan kestää mahdolliset sivuvaikutukset ja paskan olon. Latteaa sanoa, mutta kyllä ihan varmasti olo helpottaa jossain vaiheessa. Tiiän kyllä tunteen!!

niin totta oli ku kaikki sanoi että alussa tulee vaan entistä paskempi olo. ja nyt pitäis oottaa vielä moooonta pitkää viikkoa että alkais toimii. |O
kuinka kauan masislääkettä yleensä syödään? ja tuliko jotain sivuoireita?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä lääkkeitä syöt? Vaikka sillä ei niin väliä, koska suotuisa vaikutus alkaa yleensa vasta n. 2-3vkon jälkeen lääkkeen aloituksesta. Itse aloitin lääkkeet 3 päivää sitten ja koitan vaan kestää mahdolliset sivuvaikutukset ja paskan olon. Latteaa sanoa, mutta kyllä ihan varmasti olo helpottaa jossain vaiheessa. Tiiän kyllä tunteen!!

citalopram muistaakseni sen lääkkeen nimi on. oksettaa ja väsyttää. :x

:hug: :hug: :hug: :hug:
Pääsisikö kukaan päivisin auttaa lastenhoidossa ja samalla tarjoamaan olkapäätään sulle?
Niissä lääkkeissä menee yleensä 2-3 viikkoa ennen kuin alkavat auttamaan. Sitä ennen olo saattaa hetkellisesti huonontuakin mutta se kuuluu asiaan ja on ohimenevää.
:hug:

Lääkkeitä syödään yleensä kuukausia, mutta vaikea sanoa kuitenkaan jokasien kohdalla erikseen; joillainhan voi tosiaan se vaikutus tulla nopsempaa kuin toisilla mutta siitäkään huolimatta lääkkeitä lopeteta syömästä noin vain. Eli kysymyksessä ei ole mikään parin viikon kuuri :)
Mulla sivuoireena on ollut huonovointisuutta (ja ruokahalun puutetta) ja väsymystä, ja sitte tietty se että jotkut masennuksen oireet on vahvistunu. Mutta koitan jotenki pätkiä eteenpäin ku teidän että tää kuuluu asiaan. Toivottavasti sääkin jaksat!!

Maksimivaikutus saavutetaan 3 kuukauden jälkeen. Potilaan yksilöllisestä vasteesta riippuen voi olla tarpeen jatkaa hoitoa useita kuukausia. (lääkelaitoksen sivut)

Vaikutus alkaa siis hitaasti. Olisiko mahdollisuutta saada apua kotiin päivisin tai sitten jokin muu lääkitys tuohon rinnalle?

Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:

Joo niin mullakin ja luotan nyt jotenkin tosi paljon siihen että ne alkais auttaa, vaikka olin tosi pitkään niin lääkevastanen ja kaikkea, mutta sitte kun psykologi "vakavasti" suositteli lääkityksen hakemista, niin lopen taivuin. Nyt vain odotellaan, miten käy..

Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:

Joo niin mullakin ja luotan nyt jotenkin tosi paljon siihen että ne alkais auttaa, vaikka olin tosi pitkään niin lääkevastanen ja kaikkea, mutta sitte kun psykologi "vakavasti" suositteli lääkityksen hakemista, niin lopen taivuin. Nyt vain odotellaan, miten käy..

tsemppiä sinnekin. :hug: kai tää jossain vaiheessa helpottaa. itekin sinnittelin niin pitkään ku vaan pystyin. viikkos itten en sit jaksanu enää niin hain apua. ehkä en olis tässä tilassa jos olisin ajoissa hakenu apua. |O

Yhteistyössä