Martina pureksii vauvan ruoat omassa suussaan ennen kuin syöttää ne vauvalle!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
vier4a
Ei ehkä älyttömän fiksua juurikin tuon karieksen takia..
..mutta vanha tapa.
Tiesittekö te siis, että ennen aikaan lapsille nimenomaan annettiin ns. purua, eli itse pureskeltiin eka pehmeäksi ja sitten syötettiin lapselle? Kun ei oltu karieksesta kuultukaan eikä sauvasekoittimiakaan tainnu olla :D
 
niiiin
[QUOTE="www";22479940]en todellakaan

oikeesti karieksen tarttumisesta on ollut hirveesti juttua, miten voi olla niin tietämätön nykyaikana vielä.. ei mitään omasta suusta lapsen suuhun![/QUOTE]

Tätä tietämättömyyttä nykypäivänä minäkin ihmettelen. 20 vuotta sittenkin oli ihan selvää, ettei vauvan kanssa vaihdella sylkeä karieksen tarttumisen takia.
 
eri asioihin
Mua jäi paljon enemmän mietityttämään se, että miten jonkun 1v ei oikeasti osaa sen vertaa syödä että pureskelisi isompia paloja. Siis joo kyllä kakomisia tapahtuu aikuisillakin mutta että miksi sen martinan ylipäänsä piti pienentää niitä kananpaloja? Kyllä meillä ainakin on kaikki lapset reilusti alle 1v:nä alkaneet syömään sormiruokaa eli mm. isoja paloja kädestään esim. kananugetin kokoisia paloja kanafileestä olen antanut käteen ja hyvällä ruokahalulla syövät.
 
Kariesbakteerin saa helposti myös vanhemmalla iällä. Tutkimuksissa on mm. todettu että 3-vuotiaista 95%:lla ei ole kariesbakteeria, 6-vuotiaista 75%:lla, 12-vuotiaista 65%:lla ja 19-vuotiaista 30%:lla. Ja nämä siis samana vuonna syntyneiden tuloksia eri ikäisinä.
 
[QUOTE="vieras";22479901]

Itse kun en syötä edes samalla lusikalla josta olen maistanut.[/QUOTE]

Ootko sä ihan täysissä järjissäs. Juuri tämä ylihygienisyys on syynä kaikenmaailman allergioihin jne.
 

Yhteistyössä