Marsipaanikoristelusta

Onko teistä kukaan taiteillut marsipaanista täytekakkuun päällistä?
Mä ajattelin tehdä ekaa kertaa poitsun ristiäiskakkuun siitä päällisen, mutta mietinkin nyt että onko helppo kaulita levyksi ym.? Ja onko siitä ylipäänsä helppo tehdä?
 
ootas laitan kuvan, kaksi pötkällistä kaulin tohon yhteen ja kakku oli uunipellin kokonen ja yksi pala toi koko marsipaani, tää on mun eka marsipaani kakku, ja mä eka pelkäsin et jos en osaa, mutta se oli aika helppoa, alusta pitää vaan olla tarttumaton kaulimiselle, kerran meni mönkään ja sitten keksin jonkun paremman alustan, olisko ollut pöytään kiinni teipattu leivinpaperi, missä lopulta kaulin

 
juu oon tehny ja ohan se vähän tahmeeta mut toi tuorkelmu systeemi auttaa...http://irc-galleria.net/view.php?nick=Loreliina&image_id=59032734
ja
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Loreliina&image_id=54822298

noi on tehty marsipaanista, ja hunajapurnakan muotoilin jämäpaloista.
 
jaa niin, ja näin kesäkuumalla jos laittaa kermaa reunoihin niin ku mä, niin kerman joukkoon maitorahkaa, muuten sulaa niin ku mulla, melkeen lätäköitä jo, vaikka kermat just pursotettu, oli helle viime kesäkuussa kun ton tein
 
Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:
jaa niin, ja näin kesäkuumalla jos laittaa kermaa reunoihin niin ku mä, niin kerman joukkoon maitorahkaa, muuten sulaa niin ku mulla, melkeen lätäköitä jo, vaikka kermat just pursotettu, oli helle viime kesäkuussa kun ton tein
Mä aattelin tehdä sisälmyksen appelsiinituorejuusto + kerma, johon laitettu liivatetta et sitä varmaankin pystyy pursottaan, eikö vaan? Tämä vielä suht huono aihe mulle, kun yleensä olen tilannut vastaaviin tilaisuuksiin kakut, mutta nyt iskeny joku villitys tehdä itse kaikki.. :) oiskohan syynä se että oon aikamoinen herkuttelija ollut sen jälkeen kun pikku-ukko syntyi.. :whistle:
 
niin mä en liivatteesta tiedä kun en oo käyttänyt, mutta varmaan tulee ihan hyvää, ite tykkään siitä rahkasysteemistä, sillä tulee kanssa ihan hyvin.

Mä oon aina ollut sellanen että ite väsäilen ja näprään kaikkea, mulla kun ei mitään muita harrastuksia oikeen ole, ja äitin opit vielä tuoreessa tallessa, ku oon vast 20
 

Yhteistyössä