Marsipaania kakun päälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mestarileipuri oon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tarvitsee olla jotain, paksu kermavaahtokin kelpaa. Jos sen pläjäyttää suoraan siihen päälle, niin se hajoaa tosi helposti, repeää siitä, missä ottaa kuivahkoon kohtaan kiinni. Se kreemi/vaahto toimii tavallaan sellaisena eristeenä ja liukukerroksena, se marsipaani nimittäin venyy siinä päällä painostaan.

Tänks! Sitten vielä: jos laitan alle kermaa, jossa tukevoittamiseksi vähän vaniljakreemijauhetta, niin voiko sen kakun jättää yöksi jääkaappiin ennen tarjoilua vai kostuuko se marsipaani?

(kuten huomata saattaa, en ole ennen tehnyt tällaista!)

Jos kakku syödään heti, voit laittaa alle kermavaahdon, MUTTA... Jos kakkua on tarkoitus säilyttää pidempään, esim. yön yli ennen tarjoilua, kermavaahto on liian märkä "alusta" marsipaanille. Se lähtee vettymään ja "itkemään". Ohut kerros sokerikreemiä parempi! Kurkkaapa esim Kinuskikissan blogiin, hänellä hyvät ohjeet asiaan!

Jos kakku syödään heti, voit laittaa alle kermavaahdon, MUTTA... Jos kakkua on tarkoitus säilyttää pidempään, esim. yön yli ennen tarjoilua, kermavaahto on liian märkä "alusta" marsipaanille. Se lähtee vettymään ja "itkemään". Ohut kerros sokerikreemiä parempi! Kurkkaapa esim Kinuskikissan blogiin, hänellä hyvät ohjeet asiaan!

OK asia selvä! Luulen, että teen kakun muuten valmiiksi illalla, ja säästän jännityksen marsipaanin kanssa pelaamisesta aamuun. Niin sitten voin laittaa vain kermavaahdon alle :)

Välttämättä ei tarvitse sokerikreemiä alle vaikka tekis kakun valmiiksi illalla. Sokerikreemin levitys on ärsyttävää. Ite oon tehnyt kermavaahdosta ja tuorejuustosta (esim. sitruuna) vaahdon ja levittänyt sen. Kakku kestää jos sitä ei tunge tiiviiseen kakkukupuun. Tiivis kupu sulattaa marsipaanin, kosteus tiivistyy sisälle. Pahviset kakkulaatikot on hyviä.

Yhteistyössä