kakun päälle marsipaania?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittelija

Vieras
tietääkö kukaan voiko kakun päälle laittaa marsipaania ihan ilman mitään "alustaa" eli lähinnä tarkoitan sitä voiko marsipaanin lätkäistä kaulittuna kakun päälle ilman mitään lisätoimia? Pysyykö se siinä, valahtaako vai sulaako tms?? Entä sokerimassa, saako sitä kaupasta ja minkä hintaista olisi? Olen aloittelija näissä kakkujutuissa joten saattaa olla että kyselen ihan tyhmiä mutta pliis neuvokaa, kullanarvoinen olis vinkkisi:)

Alkuperäinen kirjoittaja aloittelija:
tietääkö kukaan voiko kakun päälle laittaa marsipaania ihan ilman mitään "alustaa" eli lähinnä tarkoitan sitä voiko marsipaanin lätkäistä kaulittuna kakun päälle ilman mitään lisätoimia? Pysyykö se siinä, valahtaako vai sulaako tms?? Entä sokerimassa, saako sitä kaupasta ja minkä hintaista olisi? Olen aloittelija näissä kakkujutuissa joten saattaa olla että kyselen ihan tyhmiä mutta pliis neuvokaa, kullanarvoinen olis vinkkisi:)

Minkä tyyppistä kakkua meinaat tehdä?

sitten jatkokysymys... kun olen laittanut tuon marsipaanin kakun päälle niin voiko sen päälle tehdä vielä marsipaanikuvion? Pysyykö kuvio siinä ilman mitään "liimaa" ja jos tuo kuviomarsipaani olisi erivärinen niin tahraako se alla olevan marsipaanin omalla värillään?? Tiedän, että kaikkea sitä tuleekin mieleen kysyä mutta kun ei tiedä niin jostain se vastaus olisi ongittava:)

ajattelin tehdä ihan peruskakun mustikkatäytteellä. Meinasin pursottaa kakun reunat ja laittaa kakun päälle tosiaan tuon marsipaanilevyn kaulittuna ja sen marsipaanin päälle ajattelin tehdä muotin kanssa muumikuvion myös marsipaanista (erivärisellä marsipaanilla). Selitinkö nyt liian vaikeasti?

http://www.kinuskikissa.fi/?cat=1 <-- toi on oiva neuvoja näiss asiois, siel on myös malleja ja tapoja ja reseptejä paljon :) kannattaa kurkata.. itsekkin juuri pohtinu josko tekis miehelle marsipaani kakkusen :)

Yhteistyössä