*Marrastähtien'07* 2 lähtölaskenta

Onnea hirmuisesti vauvautuneille ja etenkin Nitan uutisia olen täällä odotellut jo kovasti. Tosi nopeesti sulla kaikki meni ensisynnyttäjäksi :flower: Nyt se on sulla sitten ohi! Sinä sitten synnytit mun laskettuna päivänä ;)

Ketäs meitä täällä vielä onkaan jäljellä?? Ainakin Mirnu,sajoko ja djmussukka ja mä tietysti :D Eikun alkaa vaan lista lyhenemään...

Mites teillä muilla joilla jo yli mennyt,että mitkäs on toimenpiteet?? Mulla on tiistaina neuvola ja terkka puhui viimeksi,että katottais aikaa yliaikakontrolliin :whistle: Mutta jos totta puhutaan niin mä en edes halua ajatella niin pitkälle vielä...jotenkin vaan haluaa uskoa,että tämä tulee itsellään ja ennen tota tiistain neuvolaa :/ Välillä itsekin oikein havahtuu,että onko tämä edes totta...koko vauvan tulo tuntuu jotenkin kaukaselta :| En tiedä,vähän on sekavia ajatuksia!

Mutta palaillaan taas huomenna :wave:

LilliM
 
Jaahas...onkahan tämä nyt se aamu kun huomaan olevani täällä yksikseni?? :eek:

Uusi viikko ja uudet mietteet taas. Tai jotenkin nyt vasta tajunnut,että mun on pakko päästä tällä viikolla sinne yliaikakontrolliin. Ja niiden on otettava huomioon,että meidän pojat ovat olleet n.4kg syntyessään ja kun tämä on nyt jo näinkin paljon yli,että varmasti on reippaan kokoinen vauveli jo nyt :whistle: Ja minä kun sen joudun synnyttämään niin luulisi sen jotain merkitsevän. Mun kroppa ei nyt vain jostain syystä aloita supistuksia ja tämä ei lähde itekseen tulemaan. Se ihme olisi jo tapahtunut jos olisi tapahtuakseen :|

Mutta hyvää alkavaa viikkoa vaikka en edes tiedä oonko täällä itsekseni enää |O

LilliM+Kaapo 40+5
 
Onnittelut Pia-Sofialle, Dyno-Etanalle ja Nitalle!!! :heart: :flower: :heart: :flower: :heart: :flower: Erityisesti Nitan kuulumisia täällä on odoteltukin. :)

Ja minä siis yhä yhdessä koossa olen! :wave: Olo alkaa tosiaankin olla jotenkin epätodellinen, niinkuin tämä raskaus olisi jo pysyvämpi olotila! :eek: Soitin tuossa ajan yliaikaiskontrolliin keskiviikolle. Sitä sitten odotellessa vaan... :| Mä oon niiiiin kypsä... |O

Mutta tämä on nyt pikainen viesti, pitää lähteä neuvolaan. Viimeistä kertaa yhtenä tsipaleena. Palaillaan astialle...

mussu & pulla 41+3
 
Tii
Onnea tuhannesti kaikille vauvansa maailmaan saattaneille! :heart:

Minäkin olen yksi näistä koko raskauden ajan palstaa seuranneista, kirjoittaminen on vaan jäänyt muiden tehtäväksi. Paljon on täältä saanut vertaistukea, moni tuntui pyöriskelleen samojen kysymyksien äärellä mitä itse raskauden edetessä! Kiitos siitä teille!

MUTTA. Täällä siis yhtenä kappaleena, voidaan suhteellisen täyteläisesti. Sais tyyppi jo tulla, mä en jaksa enää tämän valtavan olemuksen kans! Viikkojahan siis nyt 40+4... Huomenna olis neuvolakäynti, katsotaas mitä täti siellä tuumailee. :)

Ja mulla ei todellakaan ole ollut juuri mitään merkkejä mistään. Koko raskausaika on ensinnäkin mennyt niin helposti, ilman minkäänlaisia vaivoja/kipuja, loppuajan turvotusta lukuunottamatta. Välillä olen tuntevinani jotain kuukautistyyppistä särkyä alaselässä, mutta tuntemukset tuntuvat häviävän aina kuin tuhka tuuleen...

Tämmöisiä mietteitä täällä, kiinnostaisi kuulla NITAlta, ja muilta koirallisislta jakaantuneilta, miten olette hoitaneet vauvan ja koiran ensikohtaamisen, ja miten on vauva-koira-arki lähtenyt sujumaan?
 
Neuvolassa käyty. Paino oli ensimmäistä kertaa laskenut (350 g), jei! :) Kaikki muuten ihan ok, paitsi paineet oli vähän koholla. Siihen hoitaja ja harkkari myhäili vaan, että saattaa enteillä jotain... Myös kohdunkorkeus oli vihdoinkin laskenut sentillä. Mullahan tuo kaveri ei vieläkään ole kunnolla kiinnittynyt, joten nyt on kai alkanut vähän edes matkaa tehdä. :whistle: Että sinänsä ihan lupaava käynti, mutta katellaan...

Niin keskiviikkona mulla on se yliaikaiskontrolli. Kyselin sitten neuvolassa, että miten siitä pitäisi edetä, onko todennäköistä että viikonloppuna aletaan sitten käynnistellä. Kuulemma 42+1 (joka on mulla lauantai) on sitten erillinen aika synnytyksen suunnitteluun (vai miksi sitä nyt virallisesti kutsutaan...). Eli jos mä tuosta oikein ymmärsin, voi käynnistys mennä vielä ensiviikon alkuun! :eek: :headwall: Mutta kuitenkin lähellä tositoimia pitäisi "jo" olla... Nooh, yritän nyt olla jahkailematta ja odotella tuota keskiviikon kontrollikäyntiä, sen jälkeen olen viisaampi... :/

Viimeyönä en taas saanut kunnolla nukuttua. Mulla on tässä loppuraskaudesta ollut jonkunverran sellasia öitä, että herään vaan keskellä yötä ja uni ei tule pariin tuntiin. Mitään vaivoja ei siis ole ("normikolotusten" lisäksi...), ei vaan nukuta. Mulle on kerrottu, että kroppa saattaa valmistaa mua tuleviin yövalvomisiin. :whistle: Viimeyö oli siis samanlainen. Ja nyt nukuttaa. Pakko varmaan mennä ottamaan pienet nokkaunet. Niin jaksaisi vaikka ensiyöstä lähteä synnyttämään. ;)
 
Tervetuloa vaan Tii mukaamme...nythän uusia kirjoittajia kaivataan ja mielellään sellasia jotka ei ihan heti synnytä :whistle:

Mulla alkaa epätoivo iskemään...ja mitä enemmän aikaa kuluu,sitä enempi mua kauhistuttaa. Kun vauvanhan pitäisi olla jo täällä! Toisaalta mä en käsitä miksi annetaan mennä kauheesti yli niinkuin esim.djmussukalla! Ensin odotellaan ja odotellaan,että kyllä se sieltä tulee ja sitten lopulta ei välttämättä tulekaan. Omaa tilannettani tässä samalla sivuten siis...kun ne vauvathan ei muuta lopussa tee kuin kasvaa kokoa vain.

Sori tää mun valitus tästä samasta aiheesta koko ajan mutta kun ahdistaa :eek:

LilliM
 
Onnittelut kaikille nyyttinsä saaneille, taisi olla taas muutama uusi vaavi nähnyt päivänvalon =) Onnen hetkiä ja unen utuisia retkiä ;) :heart: :flower:

Ja kiitos kaikista meille tulleista onnitteluista!!
Meillä on yhteiselo "pikku-mummon" kanssa lähtenyt sujumaan jo melko mallikkaasti. Parina yönä ollaan nukuttukin jo ihan mukavan pituisia pätkiä!
Kutsutaan vaavia leikkisästi pikku-mummoksi, koska on valkoinen myssy päässä ihan mummelin näköinen :whistle: (Kylvyn jälkeen laitan yleensä myssyn vähäksi aikaa päähän, ettei palele, muuten meillä ei sisällä tarvitse kyllä...)

ja kaikille vielä kasassa oleville toivotan älyttömästi TSEMPPIÄ!! Vielä on tuoreessa muistissa, kuinka piinaavaa se viimeinen odotus on....Koittakaahan jaksaa! Hyvää kannattaa odottaa :heart:

Öppiäinen ja "pikku-mummo" 1 vko
 
Tii: Meillä tehtiin niin että minä tulin ensin sisään ja huomioin koiran, ikävä oli silläkin ollut.. Mies tuli hetken päästä vauvan kanssa perästä ja yhdessä sit koiran kans nuuhkuteltiin vauvaa. Kovasti koiraa on kiinnostanut, varsinkin kakkavaipat ja käytetyt liivinsuojat.
Koira on alkanut jo vahtimaan vauvaa, aina kun vauva itkee, tulee mun luo ja nuolee kättä että alas mennä nyt, se itkee.. :)

 
DJ Mussukka

Mullahan oli yliaikaiskontrolli just viime torstaina rv 42+0. Menin siinä luulossa sairaalaan etteivät edes harkitse sisälle ottamista. Hoitaja joka laitto käyrille oli ihan :eek: kun juttelin että kotiinkin vielä olen menossa. Sanoi että nyt on kaksi viikkoa yli la:n, joten nyt käynnistetään.
Lääkäri tutki ja oli ensin sitä mieltä että olisin tullut lauantaina käynnistykseen, mutta soitettuaan saliin sanoi että mene sinne vaan niin laittavat tippaan.
Eihän mulla tietenkään ollu edes hammasharjaa mukana, joten siitä lähti mies sitten hakemaan kassia jonka tietenkin olin jättänyt kotiin, eli jos on yhtään pidempi matka sairaalaan, ota varoiksi se kassi mukaan =) Saattapi olla että jäät odottamaan haikaran vierailua
 
Dyno-Etana: Senverta aamulla yliaikaiskontrollia varatessa kysäsin, että pitääkö mun mitenkään varautua, että jäänkin yllättäen sairaalaan siltä reissulta. Hoitaja sanoi vaan, että ei. Tosin nyt neuvolassa mun hoitaja taas sanoi, että voihan sitä vähän kamppeita sinne mukaan ottaa, ihan vaan varoiksi. Ottaa noista sitten selvää... :whistle: Kun sitten taas neuvolassa myöskin sama oma hoitaja sanoi, että vasta 42+1 tehdään se synnytystapa arviointi. Emmäätiiä mitä pitäisi siis tehdä. :/ Mut jos yhtään vaan ovat halukkaita mut sisään suoraan ottamaan, niin varmasti jään! Mitenkään en siis malttamaton ala olla! :D :headwall: Kotiin on onneksi senverta lyhyt matka, että mies voi mun necessaryt sitten äkkiä kipasta.

Käsittääkseni ihan viimoinen takaraja synnytykselle on kuitenkin kai jossain 42+5 tienoilla (noin). On se jotekin näköpiirissä sekin. :D (tässä kohdin tuo on tuommonen väkisin hymyilevä ja todella epätoivoinen hymiö...)

LilliMenninkäinen: Tuo koon kasvaminen muakin pelottaa! Mitään kokoarviota ei ole tähänkään mennessä tehty ja ensisynnyttäjänä ei ole oikein mitään mitä edes verrata. Muuta kuin, että suvusta löytyy melko isokokoisia vauvoja, jotka on ihan ajallaan syntyneet. :| Tänään neuvolassa se hoitaja taas vakuutteli, että ei se ainakaan isolta käsiin tunnu, muttakun se nyt on taas se näppituntuma... No keskiviikkona saan varmastikkin jotain vastauksia siihen kokoonkin. Puuduttavaa on tämä odottelu. :hug:

Lepäilin tuossa pari tuntia viimeyön univelkoja pois ja nyt onkin vähän paremmat fiilikset. Ulkona on alkanut sillä aikaa pyryttämään oikein kunnolla. Ei siis tarvitse nokkaansa enää tänään sinne laittaa. Taidanpa kaivautua sohvan pohjille ja kirjan ääreen.
 
Ässät tehosivat ja saimme marrastähden 30.11 klo 10.28! Poika painoi 3370g ja 50cm :heart: :heart: :heart: :heart: Olen ikionnellinen :heart: :heart: :heart:

Luimme illalla kirjaa miehen kanssa sängyssä, kun yhtäkkiä masusta kuului voimakas POKS! Ihmeteltiin että mikähän se nyt oli... Mies tuumasi että laittaa auton lämmitykseen, että jos se vaikka synnytys käynnistyy. Minä sitten menin laittamaan eväsleipiä niin keittiön lattialle lurahti lapsivedet, no sitten oltiin molemmat ihan täpinöissä ja kasailtiin tavaroita hermostuneina kasaan ja lähdettiin viemään koiraa hoitoon ja sitten jatkettiin suoraan synnärille.

Ja jännitti tosi paljon! No, matkalla alkoi supistelemaan ja perillä kätilö ei meinannut saada sydänääniä kuulumaan vatsan läpi niin päästiin samantien saliin ja vauvalle laitettiin pinni päähän. Kello oli siis 02 kun meni vedet ja 03 kun oltiin synnärillä. Ja paikat oli 2cm auki tullessa. Siinä sitten kärvisteltiin 3h ilokaasulla eikä auennu enempää, sain 06.30 epiduraalin- joka oli taivas! kaikki kivut lähti ja nukuin 2,5h!!! Herättyäni tarkastettiin tilanne, 10cm auki!! Olin siis nukkunut koko avautumisvaiheen :eek:

Ihmettelin että näinkö helppoa tämä olikin... no, tuli sitten sitä painontunnetta, ei edelleenkään sattunut ollenkaan, painontunnetta vain. Sitten kätilö alkoi kannustaa ponnistuspuuhiin, se oli kestänyt 10 min, mutta se oli kyllä hirvein vaihe, onneksi niin lyhyt ja palkitseva :heart:

Ärsyttävää oli että siellä oli mukana harjoittelija joka oli ihan kiva tyttö mutta kyllä se ärsytti kun se harjoitteli katetrointia ja epparin tekemistä ja ompelua ja ..no..

NYT mies hoputtaa syönmään :D
 
Paljon onnea mamma84, äiti78kerava, Pia-Sofia, nita1, Dyno-Etana ja gabrielle84 vauvoista !
Kukakohan lie saa ensimmäisenä joulutähden? jäämme jännittämään listan päivityksen lomassa :wave: :heart:
 
Tänään mulle varattiin se yliaikaiskontrolli perjantaiksi, silloin mulla 41+4 ja sitten kuulemma jos kaikki ok, niin pitää mennä maanantaina 10päivä uudestaan kun on tasan 42 ja sitten käynnistävät ja kaikki päätökset sen varaan tehtäisiin juuri tässä perjantain kontrollissa.

Mä en kyllä luota meidän sairaalan äitipolin lääkäreihin enää, kun jo kuukausia sitten mulle LUVATTIIN ettei tämä raskaus mene yli ja hupsista vaan, tässä ollaan :/
Sitten kun käyynistyksen piti olla varmaa niin soitti toinen lääkäri joka käskee odottaa jos en halua leikkausta.

Ja tänään sieltä soitti taas lääkäri joka halusi tietää miten mulla menee kun mun paperit pyörii siellä jossain ja kukaan ei tunnu tietävän mistään mitään.
Sanoin vaan että päähän ottaa ja rankasti ja leikkausta en vapaaehtoisesti valinnut, että nyt vain odotellaan mikä jätti täältä syntyy!!!
siihen lääkäri että kun oli silloin arvio 3,5kg, niin sanoin sitten takas että kun siellä ultrassa lääkäri mulle sanoi että arvio voi kuitenkin heittää 500g yli tai alle, niin mites sitten suu pannaan, kun täältä tulee yli nelikiloinen...

Lääkärin ohjeet sitten vaan että mies hommiin ja rajua seksiä harrastamaan :LOL:
Sanatarkasti näin lääkäri mulle sanoi ja oli pakko miehellekin ilmoittaa mitä "lääkäri määräsi" :)

Tällaista tänään, kärvistely jatkuu :headwall:

Mirnu 41
 
Kiitos vain onnitteluista kaikille :heart: :hug:
Kyllä mä aika monen tilaa mietin jopa synnärille että mitäköhän kellekkin kuuluu..aika huvittaa toisaalta :D

Osaan kyllä kuvitella kuin rasittavaa tuo kaikki alkaa jo pikkuhiljaa monelle olemaan kun reippaasti yliaikaa alkaa olemaan ja l.a oli jossain kaukana menneisyydessä!
Voin ite ihan rehellisesti sanoa että en ois halunu tosiaan siihen käynnistykseen. En edes noin että kalvot puhkastaa yms mut en ainakaan niin että ois pitäny laittaa niitä tabletteja. Ainut hyvä puoli kaikes tos on se että tietää että vauvat ei koskaan vatsaan jää,vaikka musta tosin useesti siltä tuntu :ashamed:
Kyl se ois ollu kaikkein "kivointA" jos niin voi sanoa että vauva ois tullu ite..Toivottavasti teillä tajuu vielä itekseen lähtee käyntiin mut jos ei niin tsemppiä vain käynnistelyihin yms ! :hug:

LILLIM: Joo ei kyllä kovin kauan sitten loppujen lopuks mennyt,vaikka tosiaan olin ihan 100% varma että ikuisuus menee. Mut ihan kiva näin,ei valittamista sikäli :) Tosin kivutkin tuli aika kertaheitolla sitten :/

Niin joku kyseli noista koirista; Meillä oli ekat pari päivää mun vanhemmilla koirat ja nyt sit tuotiin tänne.. ihan hyvin ne on ottanut tytön vastaan,haistellut ja tuo toinen vähän aristaakin vauvaa. Eli ei mitenkään pahasti :) antaa olla omassa rauhassa ja jos vauva itkee tms niin mulkoilee vain.. :D ulkoittumiset ollaan tehty nyt niin et mä käytän välil toista ja mies toista.. ihana olikin päästä ulkoilmaan kävelee :)

Kyllä te kaikki vielä poksahdatte! tsemppiä vain kaikille :hug:

Tuun tänne aina kyllä kurkkailemaan vaikka tonne toiseen pinkkaan siirrynkin :)

Nyt nukkumaan kun tyttökin nukkuu..

nita ja neiti 28.11
 
Mirnu: Onko sun edelliset synnytykset lähteneet itsestään käyntiin? Mulla on kaksi lasta ja molemmat ovat lähteneet spontaanisti ja nytkin olen siihen koko ajan luottanut :| Tällanen yliaikasuus on mulle todellakin ihan uutta! Tänään mulla on se neuvola ja aion kyllä avautua siellä (jos se mitään auttaa ) että pääsisin viimestään loppuviikosta edes painoarvioultraan jota mulle ei ole missään vaiheessa tehty :eek: Ja jos sairaalaan pääseen niin siellä voi valittaa sitten lisää... Oon kyllä aatellut ihan tosissani,että en anna tän raskauden mennä ens viikolle :whistle: Vauvahan on ihan jättiläinen jo silloin ja kun meille ei ihan pieniä vauvoja ole ennenkään tullut :whistle:

Niin ja Onnea Gabrielle :flower: Tuota vesien menoa täälläkin on odotettu kuin kuuta nousevaa,mutta kun nenä on ainoa paikka mistä jotain valuu niin ei paljoa lohduta :LOL:

Painoarvio: Niin mullekaan ei ole sitä tehty (vaikka on pitänyt ) ja ukkokin oli eilen asiasta ihan kiukussa oikein. Kai silläkin alkaa kaiken maailman pelkoja jo olemaan mielessä. Niin ja eihän se arvio tokikaan aina oikeaan osu,voi heittää paljonkin. Mutta mulla osui melkein täysin oikeaan kuopuksesta,että mulla on siitä vain hyvää sanottavaa. JOten siksi mä vaadin tänään,että mulle on aika annettava ultraan.

No niin,menee taas saman jauhamiseksi kuin eilenkin joten poistun tästä :wave:

LilliM+Kaapo 40+6!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Ja uusi möhkälemäinen päivä taas aluillaan. :wave: Eilisiltana oli taas lupaavia, tosin yhä kivuttomia suppareita. Mutta eihän ne siitä sitten mihinkään edenneet. Joten samaan malliin jatketaan... :whistle:

Siivouspäivä taas olisi. Siivous ei kyllä mulla synnytystä millään tavoin edistä. Muutenkin mulla nuo supparit ei taida mitenkään olla riippuvaisia siitä, mitä päivän mittaan olen touhunnut; eilenkin oli meno melko vaisua ja illasta kuitenkin veteli masua pinkeäksi. Korkeintaan on enempi raihnasempi olo liiasta rehkimisestä... :/

Lakanoiden vaihtoon...

mussu & pulla 41+4
 
LilliMenninkäinen: molemmat edelliset synnytykset käynnistyneet itsekseen 41+1, toinen vesillä ja toinen suppareilla, joten mulla on todella kokemusta tästä yliaikasuudesta.

Se mikä tässä pännii on se ettei tämän raskauden koskaan pitänyt mennä näin pitkälle, piti käynnistää viimeistään 40+ viikolla turvallisuussyystä :kieh:

Ei tunnu mitään merkkejä että koko synnytys olisi edes lähellä, pikkiriikkisiä supisteluja joka päivä, ei limatulpasta edes tietoakaan (en huomannut edellisissäkään).

Ainut mikä tässä on hyvää on se että vauva liikkuu hyvin joka päivä ja sydänäänet olleet koko ajan hyvät, muutenhan tässä vois luulla ettei ole raskaana ollenkaan, paitsi että onhan tuo vatsavuori ilonani :LOL:

Maaginen 41+1 päivä olisi tänään, jos tämäkin tulokas haluaisi saman ajan viettää luolassaan kuin veljensä aikanaan, joten toivoa ei ole vielä menetetty.... Tunteja tässä päivässä vielä riittää, poikien synnytykset kesti n. 5,5h, joten hyvin ehtisi tulla ;)

Mirnu 41+1
 
Onpas hiljainen päivä ollut palstalla :|

Mulla oli sitten se neuvola ja pääsen vasta ensi tiistaina käynnistykseen :eek: Todella hupaisaa odotella vielä viikko :kieh: :headwall: On kuulemma niin täynnä kaikki ajat,että aikaa ei saanut aiemmin. Varmaan pitää soittaa kun/jos alkaa supistamaan,että mahtuuko sinne sairaalaan edes synnyttämään |O Väkisinkin tuli mieleen,että mitä jos nyt tosiaan olisi se lakkokin vielä :eek: Onneksi sitä ei tullutkaan!

Mutta mä olen ihan täysin asennoitunut tuohon viikon päästä olevaan aikaan. Ei tämä vauveli halua tulla ennemmin ulos kun ei ole sitä tähänkään mennessä tehnyt. Kyllä tulee piiiiiiitkä ja masentava viikko :headwall: Ja niinkuin tässä jo pitäisi vauva-arjesta nauttia,hohhoh ei ole vauvasta tietoakaan.

Mirnu: Ihan samaa mäkin olen aatellut siis että eihän tässä edes uskoisi olevansa raskaana jos ei tuota kumpua olisi. Sanoinkin neuvolassa,että kunpa olisi edes jotain vaivaa,mutta kun ei niin mitään. Alkaa usko menemään,että onko meille oikeesti edes vauva tulossa :whistle:

Pientä murhetta nyt vain teettää tuo meidän nuorin poika. Sillä oli kuumetta parina päivänä ja nyt on ilmaantunut ikävän näköiset kuivat nypyt polviin,sormiin,kyynärpäihin ja jalan päälle :/ Jotain rokkoa varmasti on,mutta kun tietäis mitä. Onneksi on tuo anoppi olemassa ja sattuu olemaan sairaanhoitaja niin soitin sille. Se taas soittaa jollekin työkaverille ja kyselee vähän...mä olisin ollut kyllä monesti ihan pulassa ilman mun anoppiani =)

Mutta huomisiin taas!

LilliM
 
Meillä täällä käy keskustelu suorastaan kuumana. :D No ei auta, kun ei taida kenelläkään paljon kerrottavaa olla. Kaikki energia yritetään enää vaan kohdistaa synnytyksen käynnistymiseen. ;)

En tiedä onko tämä sitä vauvan laskeutumista, mutta mun kävely on melkoista mummoilua. Alamaha on on kokoajan vaan kipeämpi. |O Toivottavasti huomisessa yliaikaiskontrollissa lääkäri saisi synnytystä sorkittua alulleen. :whistle:

Miehellä olisi huomisiltana työpaikan pikkujoulut. Olen tässä takonut sen päähän, että jokaista (tai edes joka toista! ) kierrosta ei ole pakko ottaa jne. En todellakaan aio katsoa sitä humalassa synnytyksessä (jos se nyt sattuukin huomenna käynnistymään)! No kyllähän se sen tajuaa ja toivoisin, että ne työkaveritkin ymmärtää tilanteen... :whistle:

Ei mulla siis mitään asiaa ole... :whistle: :wave:
 
Nyt on jännät paikat. Tuon mun vikan tekstin jälkeen alkoi pikkuhiljaa supistella ja nyt on viimeisen tunnin supistellut kipeästi 5-10 minuutin välein. Mä vaan jankkaan miehelle kokoajan, että ei saa liiaksi vielä innostua, muttamutta... =) Toiveikkaina täällä ollaan... Peukut ja isovarpaat siis pystyyn... :)
 

Yhteistyössä