Jokohan nyt saisin hetken rauhan kirjotella...
Kiitos kaikille onnitteluista ja onnea MARRASVAUVA JA MARRASVAAVI :flower: :flower:
Lähettiin tosiaan silloin tiistaina sit tästä kotoa joskus vähän jälkeen kahen ku supparit kävi niin kipeix. Naikkarilla oltiin vähän ennen kolmea ja olin ensin käyrillä n.15min jonka jälkeen kätilö teki sisätutkimuksen ja siinä vaiheessa olinki jo 5cm auki
( siis kuvittelin et oisin ollu 2-3cm auki ) ja kätilö tunsi vesirakkulan joten ei sen enempää sörkitty ettei se puhjennu ennen epiduraalia. Siitä mentii synnytyssaliin ja ruvettiin heti järjestää epduraalia, sillä välin sain vetää ilokaasua ja kivaa oli
se kyllä saa kivasti pään sekasin
Epiduraali tuli aika nopeesti jonka jälkeen sain levätä reilu tunnin.
Kätilönä oli semmonen lähemmäs viiskymppinen mielettömän osaava kätilö ja sillä oli mukana terveydenhoitaja opiskelija joka oli siellä vaan paripäivää, sekin tooodella mukava nainen.
Hetken siinä sitte lepäilin jonka jälkee tilanne tarkastettiin ja edistystä oli tapahtunu hurja sentti. Kalvot puhkastiin ja jäätiin odottelee. Kauaa ei kestäny ku paine rupes olee niin kova että kutsuin kätilön paikalle joka anto luvan ruveta ponnistaa. Siinä vaiheessa multa karkas mopo käsistä ja rupesin panikoimaa :ashamed: :snotty:
rupesin itkee ihan hulluna ja oisin halunnu paeta sitä ponnistuksen tunnetta. Onnex tää kätilö ja harjottelija pysty pysymään aivan rauhallisena ja puhumaan mulle rauhottavasti että sain edes vähän kerättyä itteäni kasaan siinä ponnistelujen lomassa. Epiduraaliaki siinä viellä lisättiin ( varmaan mun hermoja rauhottamaan :ashamed: ) Siinä sitten hetken panikoitua, itkettyä ja ponnistettua tuli tuo aivan mielettömän syötävän sulonen paketti siihen mahan päälle :heart: ja mun panikointi päätty siihen
Siinä sitte saatiin olla ja imettää n. tunti ennen ku lasta edes punnittii tai putsailtii
Kävin siinä viellä suihkussa ja syötii jonka jälkeen siirryttii osastolle perhehuoneeseen.
tietämätön mulle jäi taas jälleen kerran aivan mielettömän hyvä mieli koko paikasta ja olen erittäin kiitollinen sille kätilölle ja harjottelijalle jotka jakso pysyä rauhallisina silloin ku rupesin sekoilemaan :flower:
Se osasto jossa oltiin oli ns."omatoimiosasto" siellä oli suurin osa perhehuoneita ja siellä sai olla aivan rauhassa. Sinne kuulemma pääsee jos vauva ja äiti voi hyvin ja kaikki sujunu normaalisti. Jokaisen vuoron hoitaja kävi aina esittäytymässä ja pyys soittaa jos jotain tarvii muuten ei siellä huoneessa rampannu ketää, ite tykkäsin siitä omasta rauhasta.
Jälkeenpäin lueskelin niistä papereista että se ponnistus vaihe oli kestäny 10min ( siitä ku ei yllättäen jääny kauheesti mitää mielee
)
Kaikin puolin rento ja hauska synnytys (ilman tietty sitä pientä mun järjestämää kohtausta )
Ite selvisin ilman naarmuja
Heittelen teitä kaikkia viellä kasassa olevia suppareilla :saint:
Nyt täytyy taas käydä ihailemassa tota meiän syötävää Taksua :heart: