*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Ainiin hei, mie mainostan tota sivustoo; http://www.syntyneet.fi/ koska oon tykänny siitä ideasta:) myö ollaa mein esikoisesta uutisoitu siellä, ja varmaankin tän tokankin ilmotus laitetaa sinne:)
Onks toi sivu kuin monelle tuttu?

no nyt on linkki muokattu niin et sen pitäs toimiakin:D
 
Pienenemis vaikutelmasta; tossa aamuyöllä taas valvoessa alko tulla tosi ikävä fiilis, kun heti kun laitto silmät kiinni, niin tuntui kun ois nähnyt ittensä jossain huoneessa, jossa mein yks pieni lasikippo näytti miljoona kertaa isommalta kun mie! Tunsin siis olevani yhtä pieni kuin joku kirppu.. (ei saa nauraa, tää tuntuu ikävältä!)
Sit ilma tuntuu liian paksulta hengittää ja käy ahistamaan iha tosissaan! Onko kellää ollu samanlaista?
Muistan et joskus pienenä miulla oli samaa esim jos olin kovassa kuumeessa!
Onks tää joku Nils Holgersson-syndrooma? :LOL:
Edellisessä raskaudessa oli myös loppuvaiheessa samaa.. mistä lie tää johtuisi..
 
Höh, mä olen ihan katellinen teille, joilla on supistuksia, vaikka ne ei tositoimiin asti olekkaan riittäneet :) Mulla kun ei ole ollut supistuksen supistusta koko aikana! Tietty on noita kivuttomia masun kovettumisia ollut, mutta "oikeita" ei yhtään...

Czarinalle paljon tsemppiä, pitkä odotus palkitaan tänään :wave:

Huoh, valvoin taas viime yönä pari tuntia :headwall: Mistähän sekin johtuu että joka yö herään suunnilleen samaan aikaan ja sitten en saa pariin tuntiin unta? Tosi kiva pyöriä ja hyöriä sängyssä, kun voi olla tasan kahdessa eri asennossa :kieh:

Tänään olis taas neuvola, kyllä rasittaa ravata sielläkin joka viikko, kun mitään uutta ei kuitenkaan ole tapahtunut :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Pienenemis vaikutelmasta; tossa aamuyöllä taas valvoessa alko tulla tosi ikävä fiilis, kun heti kun laitto silmät kiinni, niin tuntui kun ois nähnyt ittensä jossain huoneessa, jossa mein yks pieni lasikippo näytti miljoona kertaa isommalta kun mie! Tunsin siis olevani yhtä pieni kuin joku kirppu.. (ei saa nauraa, tää tuntuu ikävältä!)
Sit ilma tuntuu liian paksulta hengittää ja käy ahistamaan iha tosissaan! Onko kellää ollu samanlaista?
Muistan et joskus pienenä miulla oli samaa esim jos olin kovassa kuumeessa!
Onks tää joku Nils Holgersson-syndrooma? :LOL:
Edellisessä raskaudessa oli myös loppuvaiheessa samaa.. mistä lie tää johtuisi..


mulla oli tota samaa edellisenä yönä, ennenku vauva syntyi...samoten muistan et pienenä kovassa kuumeessa oli tota samaa..karmivaa..tuntuu et kaikki on tosi kaukana..vaik on ihan lähellä..
 
[/b]Heips

Akupainanta ohjeita niitä kaipaaville :D
http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html ja tässä toinen
http://www.geocities.com/odotus/vinkit/vyohyke.html
Ei muuta ku kokeilemaan josko tepsis! :) Meilläkin nyt sovittu, että aletaan noita pisteitä hipeltämään todenteolla.. joissain kohdissa lukee, että ei saa raskauden aikana stimuloida, että vasta synnytyksessä... mutta mepä on niitäkin aateltu hieroa, koska synnytystä edistävää vaikutustahan tässä haetaankin, ku viikkoja jo sen verran! :D

Täytyy tulla taas muutaman tunnin päästä lueskelemaan, josko olis kuulunu sitten jo Czarinasta... :)

Mecu&Möhö 38+3
 
Tääkin mamma tuli vaan ilmottautumaan,että paikalla ollaan :wave:
Suppareita tulee ja menee,mieskin eilen kysyi että tuntuuko siltä että vauva olis kohta tulossa ulos :LOL: Alapää on ollu jo pitkään semmonen ihmeellinen että voisi mun puolesta vaikka tulla heti,no torstaina lääkäri käynnillä selviää mikä on tilanne.

Mulla on nyt muutaman päivän sisällä tullut kauheasti turvotusta,mutta kattelin että paineet oli ok.Sama homma oli edellisen odotuksen kanssa,turvotusta tuli tosi helposti ja varsinkin tässä lopussa.
Noista unista,niin viikonloppuna heräsin päikkäreiltä semmoseen ahdistukseen ja puristukseen..unessa tosin meillä oli miehen kanssa seksipuuhat menossa ja hän jotenkin ihmeellisesti puristi mua.Kun heräsin niin tajusin että puristus johtui kovasta supistuksesta ;)

Mä laittelin tossa 10 jälkeen pesuaineet uuniin ja meinasin sen vielä tässä pestä.Mukavampi sitten joulu juttujaki kokkailla puhtaan uunin kera.Muistan meinaan aina uunin pesun sillon kun laitan sen päälle,että ai nii tää piti pestä..

ps.enää ei oo pitkä aika meilläkään =)


mamskeli ja kössi 38+3
 
Kiitti, MarrasVaavi, akupistelinkistä! Harvinaisen selkeesti on selitetty ja illustroitu pisteet... Ei muuta kun mies hommiin :) Täällä yö meni ilman supistuksen supistusta - toisaalta oli ihan kiva välillä nukkuakin ilman, että menee puoli yötä kehoa kuunnellessa...
Meillä alkoi vähän ikävä viikko - mies on päivittäin klo 9-23.30 sadan km:n etäisyydellä harkoissa... Tekemistä mulla täällä kotosalla kyllä riittäis, kunhan vaan vaivaantuis ja sais motivoitua itsensä...ja ne joululahjatkin on hankkimatta...

Mukavaa päivää, mammat! Muutaman auringonsäteen lähetän täältä päin!
 
Heipati vaan kaikille!! Ja onnea taas vauvan saaneille tai niitä hakemassa oleville =)

Mä oon nyt vakaasti päättäny,että vauva saa syntyä ens viikon viikonloppuna! Sillon ois laskettuaikakin ylitetty päivällä tai parilla ja mies olis täällä alusta asti mukana.Ja kun mun omat synttärit on ens maanantaina,niin ei tarttis laitoksella niitä viettää,eikä ainakaan sattuis sama synttäripäivä =) Tämä on nyt sitten tällä puheella sovittu!Oottekohan te muut synnyttäny jo siihen mennessä?Mä sitten yksinäni käyn täällä horisemassa kun muut hoitelette jo vauvojanne kotona :D

No mutta,nyt lähen joulutorttujen paistoon! Nam!

Nasuli ja vave 38+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Ainiin hei, mie mainostan tota sivustoo; http://www.syntyneet.fi/ koska oon tykänny siitä ideasta:) myö ollaa mein esikoisesta uutisoitu siellä, ja varmaankin tän tokankin ilmotus laitetaa sinne:)
Onks toi sivu kuin monelle tuttu?

no nyt on linkki muokattu niin et sen pitäs toimiakin:D

Joo, meillä oli tuolla aikoinaan ilmotus (kuin myös kastetuissa), mutta se on jo poistunut kun aikaa on jo vierähtänyt! =)

Aattelin kyl et vois laittaa nytkin!
 
Täällä kanssa vielä odotellaan,vaikka semmosia supistuksia on ollut että jalat menee alta, 3 v.isosisko tuo heti tärkeenä kaurapussia kun alkaa supisteleen :heart: Viimevkolla äitiyspolilla kokoultra ym.kun oli 38 vkoa täynnä:3300g, 1.5 cm.kohdunkaulaa jäljellä ja sormelle auki.....Eipä voi kuin odotella:)Tsemppistä kaikille!!!
 
Täällä ollaan!!!

Supistuksia tulee ja menee, mutta edelleen kotona. Koko ajan enemmän jännittää tuo keskiviikko, voipi olla että senkin takia supistelee... Justiinsa tulin viimeisestä odotusajan hieronnasta, seuraavalla kerralla pääsekin jo vatsalleen!! B)

Yöt on mennyt valvoessa, särkee sormia niin kamalasti, että siihen herää. Turvotusta alkanut nyt tulemaan, neuvolassa nauroivat että nyt jää kokematta viimeisten viikkojen vaivat. Mutta eiköhän tuo tuleva leikkaushaava "korvaa" nekin... :x
 
Ensinnä isot onnittelut kaikille viikonlopunaikana jakautuneille ja tsemppiä tositoimiin lähteville :hug: :heart:
mamina Mulla on ollut myös noita samoja pienuuden tuntemuksia lähes koko ikäni...Koskaan aiemmin en ole niistä kuullut muiden kärsivän, "kiva" kuulla ettei ole niiden suhteen niin epänormaali kuin on luullut :LOL:

Tänään kävimme sitten synnärillä kattelemassa vaavin tarjontaa ja kokoa. Ihanaa oli nähdä pikkuinen vielä masunahan läpi :heart:
Siellä se massutteli suutaan huulet supussa. Onneksi piti vielä sukupuolensa pimennossa, mehän emme sitä ole etukäteen halunneet tietää.

Vauva on onneksi raivotarjonnassa, joskin todella ylhäällä vielä :eek: Tämä tietty johtuu siitä, ettei mulla ole ollut yhtään kunnon supistusta sitä alaspäin työntämässä (näin tuli tuomiona). Gyne lohdutteli vaan, että ei vauvoista vielä kukaan masuun oo jäänyt, joten "otetaan se ulos tavalla tai toisella" :D
Kokoa olikin sitten hieman hankalampi määrittää, kun tykkäsi ns. makoilla mun kainalossa. haarukkana kuitenkin sain 3,7-4 kiloa, joka on onneksi hieman vähemmän kuin mitä pelkäsin. Paikkojen puolesta sopii kyllä synnyttämään...

Nyt sitten vaan odotellaan....tännekin saa siis laitella niitä ylimääräisiä suppareita tilannetta avittamaan :saint:

Aurinkoista päivää kaikille!

Metalheart 39+3
 
Heips

Täällä on jo kirjoiteltu joulukortit valmiiksi.. meinasin, että en sitten kuitenkaan niitä muista ennen 15.12 kirjoitella josko synnytys sattuu olemaan lähimainkaan silloin ku LA on.. ja jos yliaikaseks menee, niin sitten voi olla, että ollaan käynnistyksessä just tollon 15.12.. :) Tuntuipas oudolta laittaa kortteihin "toivottaa Meea perheineen" :) Täytyy toivoa, että tuolloin 15.12 olis sitten poika jo maailmassa.. :) Kyllä se viimeistään sitten 16.12 taitaa olla.. että aika lähelle se menee! :)

Täällä täytyis orjentoitua ruoanlaittohommeleihin taasen, tänään ois vuorossa lasagnea :) Tuli käytyä täällä Lahden uusitussa Triossa ystävän kans kuluttamassa aikaa tänään.. ja tarttuihan tuolta matkaanki jotain. Ostin kaksi canvas-taulua, joissa Nalle-Puh hahmot vauvoina.. :heart: Onhan isille taas vähän iltapuhdetta tiedossa, pojan huoneen seinälle ne on laitettava heti tänään! :D

Kovasti tekis mieli jo alkaa askarrella ristiäiskutsuja, mutta kun ei oikein voi mitään niiden eteen vielä tehdä ennen kuin saadaan pikkumiehen jalkapohjat maailmaan, että niistä saadaan kanteen kuva! :D Olen kyllä ostanut jo korttientekotarpeet valmiiksi odottelemaan!

Kaikkea sitä ehtiikin, ku on tässä kotona tullu lorvailtua jo viikkotolkulla :D

Yeps.. nyt tämä lähtee vaappumaan hellan ääreen, jotta saa raskaan työn raataja ruokaa, kun kotiutuu! :D

Jos jollakulla tosiaan on supistuksia liiaksi asti, niin tännekin suuntaan ovat enemmän ku tervetulleita.. otetaan avosylin vastaan! :D

Jaksamisia kaikille... :D

Mecu&Möhö 38+3
 
HepsKatti
Ja sitten tulen minä ja latistan kaikki toiveet, täällä edelleen yhdessä kasassa :LOL: :kieh:

Viime yönä jo heräsin, että joko nyt, kun supistus kesti noin 3 minuuttia putkeen, mutta eihän se kipu ollut melkein mitään. Muutama sellainen tuli yöllä ja siinä taas kaikki. Edelleen vaan odotellaan.

Pamppis, täällä kans yks tukkonenä, mikään ei auta. Nasolinia on sitten pakko ollut öisin käyttää jo varmaan reilu 2 viikkoa vaikka ei niin pitkään saisi käyttää, mutta sitten en pystyisi nukkumaan. Toivon, että nytkin tukkoisuus loppuu kuin seinään, kun vauva on ulkona kuten kävi esikoisesta.
 
Mecu, tosta akupainannasta, et kuin pitkään yhtä pistettä pitäs painaa että siit ois jotain hyötyy, ja mistä helkutista tietää osuuko oikeesee pisteeseen, vai tuntuuko siin painettavassa kohdassa muuten vaan siltä..?!
 
Täällä edelleen yhtenä ollaan. Supistukset laantuivat ja menin nukkumaan n. 0.30 ja edelleen odotellaan.

Tänään ei ole juuri yhtään tuntunut. No huomenna äitipolille, jos ei tänään tule lähtö niin sitten saa taas tietää lisää.

Tämmöstä tää on aina loppuraskaudessa. Hälyjä on, mutta ei sen kummempaa. En kans viittiny lähteä, kun vielä kotona pystyin olla. Yksi oikein kipeä supistus tuli, muut vähän laimeampia.

Tänään oltiin lasten hoitopaikasta viettämässä pikkujoulua ja kiva päivä oli. Isompi vähän kiukutteli, muuten meni ok. :hug:

Mukavaa iltaa supistelujen merkeissä! :p ;)

:heart: Neeanäiti ja Pikkuprinsessa rv 38+6 :heart: :wave:
 
Huh,olihan kauppareissu.Kävelin kauppamatkan,noin 2km "reippaasti" ja kun pääsin kauppaan,tuli tunne,että nyt tämä vauva tipahtaa mahasta lattialle :D Hetken mä jo ajattelin,että tässä hedelmähyllyjen luona se sitten tapahtuu :LOL: No,onneks ei.
Sitten kun kävelin taas "reippaasti" kotiin,niin yhtäkkiä tuntu että nyt tulee pissit housuun. Kamala tunne. Ei tuntunu mitenkään että ois ees pissittäny,mutta ajattelin vaan että nyt en voi kyllä pidätellä. Tulinpa sitten puoltajuoksua jalat ristissä kaikkien kantamusteni kanssa kotiin :LOL: Onneks ei sitten tullukkaan kun muutama tippa :) Mutta pitääköhän tästä lähtien alkaa käyttää vaippoja vähänkään pidemmillä matkoilla.Kiva. :kieh:
 
täällä on 12 asti ollut supisteluja ja ihme kipuilua.ihan hirvee kipu tulee aina.polttaa selkää ja koko mahaa.kaksinkerroin aina pakko mennä tai nojata johonkin.tulee välillä 5min välein ja välillä tunnin välein.ja suoli on tyhjentyny oikeen reippaasti tänään.varmaan 4krt jo pitäny käydä istunnolla.ja parin viimesen tunnin aikana kolme kertaa nuista.päätettiin että jos ei nukkumaan mennessä lopu nämä supistelut niin lähtään käymään sairaalassa.on sen verran kipeitä että ei pysty olemaan.ja kun välillä kivut tulee vaan silloin kun vauva liikahtaa.ja ei kestä kauvan.että tämmmöstä täällä.jos ei sitten huomenna kuulu niin ollaan menty ja jääty sinne. :)

hyviä vointeja ja supisteluja kaikille! :)
 

Yhteistyössä