marrasmammoja -04

  • Viestiketjun aloittaja e-n-m
  • Ensimmäinen viesti
e-n-m
Olispa mukava kuulla juttuja muista vaaveleista 11/04!!

Meillä marraskuun loppupuolen typykkä. Tällä hetkellä painoa 6.100g ja pituutta piirun päälle 60 senttiä.
Velli on jo tuttu juttu sanoin soseet!
Mites muilla???! =)
 
karhuemo
Täällä yksi äiti jolla poika 30.11.04 synt. poika. Ihan kivasti meillä on mennyt! Kolmesta pojasta tämä on rauhallisin ja "helpoin" vauva. Ens viikolla uus paino ja pituus. MIstä päin olet?
 
Täällä yks marrasmamma.Poika syntyi 8.1. Tällä hetkellä painoa on 6010g ja pituutta 59,5cm.. Samoissa mennään sun kanssa vaikka on sun lapsonen vähäsen isompi =)
Vielä ei olla veliä kokeiltu, mutta suunitteilla on lähipäivinä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2005 klo 11:51 e-n-m kirjoitti:
Olispa mukava kuulla juttuja muista vaaveleista 11/04!!

Meillä marraskuun loppupuolen typykkä. Tällä hetkellä painoa 6.100g ja pituutta piirun päälle 60 senttiä.
Siis sinua tarkoitin... :)

Me muuten ollaan turusta, entäs te muut??
 
meillä poika syntynyt 23.11. enkä ole suunnitellut vielä pariin kuukauteen antavani vellejä tai soseita. Eikös se ole 4kk minkäikäsenä niitä alotellaan antamaan? Miten te muut näin aikaisin olette aloittaneet?
 
mivi
Täälläkin on marrasmamma -o4. Poju syntyi 16.11. 2kk neuvolas painoa oli 5600kg ja pituutta 58cm. Seuraava neuvola vasta parin viikon päästä joten en tämän hetkistä painoa tiedä.Ollaan täysimetyksessä. Ei vielä ollu tarvetta velleihin. =)
 
Täällä olisi marraskuun alkupuolella syntyneen neidin äiti!
ihan kivasti meillä on mennyt, tyttö on esikoinen mutta vauva-arki on kyllä lähtenyt sujumaan hyvin. isukki ihan onnensa kukkuloilla, kun neiti on oppinut hymyilemään ja nauramaan ääneen, semmoinen suorastan sulattaa sydämen! :heart:

2kk neuvolassa painoa oli 4700g ja pituutta 60cm, eli pituutta tullut 10 cm (!) lisää ja painoakin ihan kivasti, lähtökuopissa oli 3400g. imetys ei oikein sujunut, joten neiti saa pullosta lisämaitoa pari kertaa päivässä. yöt menee pelkällä rintamaidolla. minäkin ihmettelen, että olette aloittaneet jo kiinteät! meillä neuvolassa pidetään lähes ehdottomana sitä aloittamista aikaisintaan 4kk iässä! onko teille - siis ap ja toinen turkulainen - annettu neuvolasta "lupa" soseiden syöttämiseen? minä voisin omasta puolestani aloittaa myös soseet ennen 4kk ikää, mutta en viitsi alkaa riitelemään th:n kanssa...

kertokaahan, missä iässä teitä on ohjeistettu aloittamaan soseiden ja vellien syöttäminen!!! :attn:

Hyvin siis menee, kunhan vain saisin neitosen nukkumaan pitempiä päiväunia!

B)
 
Krima
Moips!
Ilmottaudun tähän ryhmään kanssa. Meillä poika syntyi 20.11.04 eli kohta puolin on 2.5 kk vanha.
Viime neuvolassa, joka siis 2kk neuvola poitsu oli 5260g ja 59cm.
Vellejä on heppu saanut jo kuukauden ajan melkein ja mustikkaa syödään, loppuviikosta otetaan ruokalistalle joku hedelmä.. Olen jutellut neuvolassa vellien ja kiinteiden aloittamisesta ja totesivat että äiti tietää ja tuntee lapsensa parhaiten ja neuvoivat miten aloittaa. Ne määrät kun mietittytti.
Muutoinkin menee mukavasti nukkuu hyvin ja hymyilee paljon.
Mistäspäin olette?
 
alannah
Meillä 1.11 ´04 pieni poika. 2.2 on pojalla 3 kk lääkäri neuvola. Univelkoja ei oo mulle tullu juuri ollenkaa. Poju on hyvin pärjänny rintaruokinnalla. Hyvä uninen poju. Saa nähä kui paljon pituutta ja painoa on tullu lissää pojalle. 2 kk neuvolassa ku käytiin, poika oli 57cm pitkä ja paino 4890g. Kyll tuo paino alkaa tuntuun hyvin käsivarsilla. :)
 
e-n-m
Pakko heti kertoa, kun huomaan, että puolessa päivässä on tullut paljon kummaksuntaa vellin ja soseen syöttämisestä 2,5kk vanhalla tytölle.
Meille sanottiin neuvolassa (2kk) et vellin voi alottaa, kun rintamaito ei tytölle enään ravinnoksi riittänyt. Parin viikon kuluttua sanottiin, että sosetta voi kokeilla, jos ÄIDISTÄ TUNTUU, että lapsi sosetta tarvitsee ja on jo valmis soseita syömään.
Kaikessa painotettu lapsen tarvetta ja yksilöllisyyttä!!!
Meille tämä rytmi on sopinut oikein hyvin! =)
 
marrasäitee
Täällä poika syntyi 17.11 ja 2-kk neuvolassa hänellä oli painoa 7 kg ja pituutta 61,5 cm. Hyvin on täälläkin vauva-arki lähtenyt pyörimään ja vauva on melko tyytyväinen & iloinen tapaus. Ainoastaan silloin harmittaa kun on nälkä tai väsy tai haluaa seuraa. Vielä poika syö pullosta äidinmaitoa ja äidinmaidonkorviketta & itse aion aloittaa keväämmällä soseiden + vellien syöttämisen vauvalle, kun minusta tämän ikäinen pärjää vielä ihan hyvin maidolla.

Olen myös lukenut että tämän ikäisen vauvan suolisto ei vielä ole ihan valmis vastaanottamaan kiinteää ruokaa ja jos ruokaa aloitetaan liian aikaisin antamaan, siitä voi tulla vauvalle terveydellisiä ongelmia
myöhemmin.

Entä oletteko muut jo käyneet perhekerhossa ja/tai -perhekahvilassa
(MLL) ? Itse olen jo kerran käynyt molemmissa ja aion mennä jatkossakin kun ainakin vielä vauva on ollut molemmissa kerhoissa samanlainen rauhallinen tapaus mitä kotonakin vaikka hälinää noissa kerhoissa piisaa. Toki jos vauva myöhemmin vaikuttaa hermostuneelta hälinään niin sitten jäämme kotiin.
 
Irkku83
Meillä tyttö s.2.11-04. Torstaina saan neuvolassa tietää tän hetken mitat, 2kk oli 5580g ja 58,8cm. Velliä alotellaan varmaan tässä lähipäivinä. Yöt on nukkunu heräilemättä jo 1,5kk ikäsestä asti, n.9h :)
Ihan hyvä että saa itsekkin levätä, jaksaa poikienki kanssa (4v2kk ja 2,5v) kaa touhuilla :)
 
a-p kuningas
täällä on 7.11 syntynyt tyttö tosi hienosti on mennyt paitsi iltasin tuppaa kitisemään ja kiukuttelemaan mutta päivisin neiti on itse aurinkoinen. 2kk neuvolassa painoa oli 5555kg pituutta 59,5cm minä kun yritin antaa pikkasen maissi velliä yks ilta ni tyttö yöllä oksensi aivan kamalasti hyvä ettei tukehtunut oksennukseen ja sen jälkeen ei ole pulloa suuhunsa huolinnut jote me tyydytään pelkkään rintaan ilmeisesti vielä! =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2005 klo 14:08 mivi kirjoitti:
Täälläkin on marrasmamma -o4. Poju syntyi 16.11. 2kk neuvolas painoa oli 5600kg ja pituutta 58cm. Seuraava neuvola vasta parin viikon päästä joten en tämän hetkistä painoa tiedä.Ollaan täysimetyksessä. Ei vielä ollu tarvetta velleihin. =)
meillä myös poju syntyi 16.11.Painoa oli 2kk neuvolassa 6150g ja pituutta 61cm.Pelkällä tissillä mennään.Terkkuja!! :wave: :hug:
 
Lennu77
Meillä on 1.11.04 syntynyt poika. Juuri oltiin neuvolassa ja pituutta oli kertynyt 60.7cm ja painoa 6.130kg. Vellit on jo tuttuja neuvolan ohjeistuksesta huolimatta. ;) Perunaa aletaan kohta opetteleen. Poitsu on niin kova pulautteleen että oli pikku pakko alottaa vellit aikasemmin kun esikoisella. Jännä kattella kuinka erilaisia pojat on, esikoinen on nyt 1vee10kk.
Täytyy vielä lisätä että me asustellaan Laviassa. Kertokaa muutkin mistä päin ootte!

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2005 klo 19:21 Lennu77 kirjoitti:
Meillä on 1.11.04 syntynyt poika. Juuri oltiin neuvolassa ja pituutta oli kertynyt 60.7cm ja painoa 6.130kg. Vellit on jo tuttuja neuvolan ohjeistuksesta huolimatta. ;) Perunaa aletaan kohta opetteleen. Poitsu on niin kova pulautteleen että oli pikku pakko alottaa vellit aikasemmin kun esikoisella. Jännä kattella kuinka erilaisia pojat on, esikoinen on nyt 1vee10kk.
Täytyy vielä lisätä että me asustellaan Laviassa. Kertokaa muutkin mistä päin ootte!
Meillä sama synttäripäivä tytöllä.
3kk neuvolassa 5480g ja 62 cm. Rintamaidolla eteenpäin porskuttaa tämä tyttö ja on erittäin aurinkoinen ja kiltti. Kovasti jo jokeltelee. Jänteväksi ja virkeäksi kehuttiin neuvolassa. :)
 
Olen monta kertaa lukenu nää jutut ja sisäistän itseni niin täysin marrasmammaksi, että oli pakko kirjottaa.. Mulla laskettuaika oli 12.11. mutta pikkumies syntyi 30.10. eli en ole ihan 100%:nen marrasmamma.. :snotty: Toivottavasti ei haittaa!

Meillä on mennyt tosi kivasti. Poika oli syntyessään 2950g ja nyt 3kk neuvolassa 5610g eli pikkasen käyrien alapuolella.. Onneks en ole mitään käyriä tuijottava äiti.. Siinäpä oli lause, jonka voi monella tapaa ymmärtää.. ! :LOL:

Hyvää jatkoa kaikille!!!
 
Mimmi81
Täällä kans yx marrasmamma Vantaalta =) .Tyttö synty 15.11 NKL:lla. Pituutta 49 cm ja painoa 3200g. 2kk nlassa oli 4460g ja 57cm.Nyt alkaa saamaan painoa hyvin, alku kun oli hankalaa. Iloinen ja nauravainen tyttö =) . Onkos muita täällä, jotka synnytti NKL:lla sillo puolivälissä marraskuuta? Millä osastolla olitte? Mä 61:llä.
 
äitihuu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2005 klo 13:51 kukkuu kirjoitti:
meillä poika syntynyt 23.11. enkä ole suunnitellut vielä pariin kuukauteen antavani vellejä tai soseita. Eikös se ole 4kk minkäikäsenä niitä alotellaan antamaan? Miten te muut näin aikaisin olette aloittaneet?

MOI! munkin tyttö syntyi 23.11, 17 tunnin tuskaisan yrityksen jälkeen. mistäs päin ootte? me ollaan helsingistä..
 
Josefine
Meillä 2½kk vanha poika. Asustellaan Nastolassa, eli Lahden lähistöllä =)
Pojalla oli painoa kolmisen viikkoa sitten 5440g ja pituutta 57cm. Lastenlääkärin käskystä aloitettu soseet ja vellit, poika pulautteli kaikki maidot ulos ja painon nousu pysähtyi. Nyt poika saa joka aterialla ensin pikkasen kiinteetä ja sit maidot päälle ja pätkääkään ei ole pulautellut. Lääkäri arveli että poika on niin nälkäinen että hotkii maidot ja siksi tämä raju pulauttelu. Mutta siis nyt kaikki onneksi taas kohdallaan ja poika voi mitä mainiommin! =)

Eli siis lääkäri sanoi että toiset lapset tarvivat aikaisemmin kiinteää kun toiset ja olen varma että keskus sairaalan lastenlääkäri ei olisi määrännyt kiinteiden aloitusta näin aikaisin, jos siittä olisi haittaa....

 

Yhteistyössä