*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HEINÄKUUSSA ***

Lyy
Heips, Thor laitoin yv:tä, jotta kutsut minutkin fb-ketjuun...

Olen niin laiska kirjoittelemaan, että ihan hävettää. Tänään poksuu 25 viikkoa!!! Olen jo aika väsynyt tähän jättimasuun |O Mulla tosiaan 1v 3kk poika, joka kyllä vie äidiltä kaiken ylimääräisen energian :| On vielä niin iso junttura, että kohta täytyy hänen nostelu jättää kokonaan miehen harteille. Päivät kuluvat töissä, mutta onneksi ensi kuun olen puoli päiväisenä, että ehdin edes vähän huokaista ennen seuraavan tuloa. Poika saa jatkaa päiväkodissa täysipäiväisesti B) . Mutta joo, semmoista tällä kertaa...

Lämmintä loppukesää kaikille toivottelee

Lyy sekä masuherra 25 rvk (saa muuten lisätä listaan, että poika tulloo...taas ;))
 
eleana tervetuloa mukaan!

ellen- tuo oli varmasti pelottava kokemus, mutta onneksi kaikki on teillä hyvin!

Käytiin eilen asuntomessuilla ja siellä oli ihania taloja. Kaikki kohteet piti kiertää jokaista kerrosta myöden, joten kyllä olin poikki kotiin päästyä. Iski taas kauhea sisustusvimma, kun niitä hienoja sisustuksia siellä katseli. Työhuone on meillä vaatinut jo jonkin aikaa järkeistämistä, joten taidan alkaa sen uudistusta suunnittelemaan.

Esikko77 ja Möhköfantti 24+0 POKS POKS
 
Huomenia, pari tuntia olis vielä töitä ennen lomaa... B)
galluppiin: Eli viime vuoden syyskuussa jätin pillerit pois, ja miehen kanssa puhuttiin että lapsi saa tulla, jos tulee, parin kuukauden jälkeen mies jo huolissaan etteikö tule ollenkaan... Hätäinen tapaus ;) No olimme keväällä ystäviemme luona iltaa istumassa, ystäväni on hiljattain eronnut ja nyt uuden miehen kanssa, hän epäili olevansa raskaana, kun menkat myöhässä jo muutaman viikon. Hain sitten kotoa (olemme naapureita) testipaketin, jossa kaksi testiä, ystäväni teki ensin testin ja negatiivista näytti, heidän tapauksessaan parempi niin. Itselläni kierto ollut vähän sekaisin pillerien jälkeen, joten en ollut varma onko vielä edes myöhässä, mutta ajattelin kuitenkin että mitä jos.... Ja tein testin. Olin yksin vessassa, enkä meinannut uskoa silmiäni kun haalea viiva ilmestyi toisen viereen... Kutsun ystävänikin vessaan katsomaan, mieheni oli paikalla ja luuli ensin että tämä oli jokin vitsi, mutta voi sitä onnea kun hän tajusi tämän olevan totta! :D Drinkki jäi kesken, tupakkia poltin vielä sen illan mutta seuraavasta aamusta tähän päivään asti on mennyt ilman savuakaan. Oli kyllä uskomaton olo seuraavana aamuna ja pitihän se vielä varmistaa, joten apteekista uusi testi ja kyllähän sekin ihan samoin näytti :D

loveangel meillä näköjään myös sama LA, joten Sjoella varmaan nähdään! ;)

Nyt hetkeksi töitä tekemään, pian saakin jo lähteä kotiin!

eleana & Veikko-Irmeli rv 24+4
 
Niin Veikko-Irmeli miehen keksimää... Irmeliä vauvasta ei tule, mutta jos kuitenkin poika sattuu tulemaan, niin se on sitten Veikko :D Tyttöähän ultrassa kuitenkin veikattiin...

Hyvää viikonloppua kaikille! B)
 
AAh, pakko tulla heti tänne hehkuttamaa, äitiyspakkaus on tullu postiin! Hitsi, kun en pääse sitä hakemaan, kun mulla ei oo nyt autoa käytössä.. Pitää odottaa puoli viiteen, et mies hakee töistä tullessaan.. =) Päätös on tehty viime perjantaina, ja tänään on postissa.
Ihana päästä häpistelemään niitä vaatteita :heart:
Hyvää viikonloppua kaikille!
:wave: pikkuruinen+poitsu 26+4 :heart:
 
pikkuruinen minäkin ootan päätöstä Kelalta. Laioin hakemuksen jo 3 viikkoa sitten ja vielä kuulemma menee pari viikkoa :(

Lappua viedessä täti sano et puolentoista viikon käsittelyaika... :/ Kovin on joustava aijantaju... :LOL:


Onko teillä kaikilla vaavilla joku tekonimi? Meillä on edellisillä muksuilla ollut, mutta nyt ei mitään sopivaa oo tullut mieleen...
anilja
25+3 :heart:
 
Olikos täällä muita, joilla oli jalkapohjien kutinaa?? En enää muista. Soitin tänään neuvolaan pitkän harkinnan jälkeen, kun ajattelin, että pitävät mua kuitenkin vaan ylihysteerisenä. Jonkin aikaa siis hieman kutissut jalkapohjista ja ihan vähän kämmenistä. Viime yönä vähän enemmän jalkapohjasta, jouduin raapimaan useaan otteeseen. Terkkari ottikin sitten jopa niin tosissaan, että melkein jo huolestuin :eek: Hän olisi minut halunnut jo tänään labroihin, mutta missään ei enää labraa ollutkaan auki kuulemma, joten käski mennä äippäpolille viikonloppuna, jos pahenee kutina. Muuten sanoi, että pitää tulla heti maanantaiaamuna. En ollut itse oikein noin huolissaan, joten hieman yllätyin.

Kelan hakemuksista: Mun pitää toimittaa kaikki paperit palkanlaskijalle, joka sitten toimittaa ne Kelaan. Palkanlaskija oli eilen sitä mieltä, että mun olisi pitänyt toimittaa ne hänelle kaksi kuukautta ennen äippäloman alkua, eli viimeistään tänään!! :eek: No, se ei onnistu, koska tarvitsen rehtorilta puumerkin virkavapausanomukseen ja rehtori tulee vasta maanantaina töihin. Tosi outoa, että palkkis haluaa paperit noin aikaisin, koska luulisi, että riittää, että töissä olen sanonut raskaudesta 2 kk ennen äitiysloman alkua, kuten laki velvoittaa. No, maanantaina sitten vaan koululle, ei voi muuta.

Nimistä: Eilen lyötiin lukkoon, ainakin toistaiseksi :D meidän pojan nimi. Nyt voi sitten masuasukille puhella omalla nimellään. Tosin jos onkin tyttö, niin... :whistle:

Mukavaa viikonloppua!

mere rv 26+1
 
Kuinka aikaisin ennen äippälomaa työpaikalle täytyy toimittaa se joku hakemus lomasta...ja siitä kauanko on kotona?!
Minä oon siis kyllä ilmoittanut tästä raskaudesta esimiehelle ja palkanlaskijalle mutta mitään hakemuksia en ole vielä tehnyt!
Vielä olis viikko kesälomaa enkä näin lomalla kyllä haluaisi työasioita ajatella ;) Eipä ole esimieskään asiasta mitään vinkannu :/

Mä sain kans eilen äitiysavustuksen, tosin rahana ;) Mulla meni joku 2vkoa päätöksessä!!

Mitään vakituista työnimee ei ole meidänkään vaavilla! Alussa sanoin häntä sisuksi kun olin kokenut juuri km. Nyt tulee sanottua nappulaksi :D Mutta isäntä ei kutsu kyllä miksikään!
Oikeeta nimee oon kyllä miettiny ja yksi nimi (kolme nimeä ) olisi mieleen :heart: Toivottavasti saan vielä isännänkin suostumuksen ;)

Mukavaa viikonloppuakaikille! :hug: :heart:
Meillä viikonloppu menee poikien synttäreiden merkeissä...pojat täyttää tänään 3-vuotta! :heart: :heart:




 
Täällä edelleen eilisestä vähän pökerryksissä. Olo on erittäin helpottunut ja onnellinen kun vaavilla ja mulla kaikki hyvin :) Eilinen taas havahdutti siihen kuinka onnellinen ja kiitollinen sitä onkaan jos kaikki menee loppuunasti hyvin.

Mä jätin paperit kelaan viime viikolla ja äitiyspakkaus tuli eilen postiin. Eli täällä päin oli ainakin erittäin nopeeta toimintaa :) Käyn tänään hakeen sen postista.
Oli munkin sitten tilattava se karhuhaalari sieltä henkkamaukalta. Tilasin lisäks sellasen tikruhupparin. Niitä odotellessa :)

Ellen ja vaavi 25+1
 
W09
Kaikki luettu...

Mulla on kestänyt Kelalta äippäpakkaus päätöksen saaminen nyt 3vk ja tänään tuli ilmoitus että kahden viikon sisällä pitäisi itse pakkaus tulla postiin! jeiiii....

Joku kyseli masuasukin nimistä, meillä pikkuista on alussa kutsuttu jostain syystä wompatiksi (en muista mistä tuli...) ja rakenne ultran jälkeen olaan kutsuttu neitiä tulevalla oikealla lempinimellään. Meillä siis on jo päätettynä oikea koko nimi (kolme nimeä) neidille. Tämä "oikealla" lempinimellä vaavia kutsuminen on tehnyt ensikertalaisille odotuksesta paljon konkreettisemman ja varsinkin mies on päässyt odotukseen mukaan ihan erilailla kun voi jutella jo masuasukille hänen tulevalla nimellään... (hellyyttävää kuunneltavaa, vaikken tietenkään saisi kuunnella :LOL: )

W09 tänään rv 26+0!

Ai niin ja onhan meilläkin tuo kuuluisa karhupuku jo kotona odottelemassa pikku neitiä, tosin itse tilattiin se 62cm, jotta siitä saisi sitten nauttia hieman pitempään...
 
Onpa tyhymää, kun Kelalla on niin suurta vaihtelua noissa käsittelyajoissa... |O Minä oottelen sitä rahaa, pakkausta ei otettu, kun en koe sen sisältöä niin tärkeäksi näin kolmannella kerralla. Ekalle lapselle minäkin aikanaan otin pakkauksen, sitä oli niin ihana hypistellä ja kattella.

Kun se raha sieltä aikanaan tupsahtaa, saattaa meillekin ilmaantua karhupuku :p katselin myös sitä ellenin mainitsemaan tikruhupparipukua :heart:

anilja
24+3
 
Jestas, on niin ollut muka kiirus päivä, etten ole muistanut tulla poksumisiakaan hehkuttamaan. :eek:

Elikäs RV 28 POKS!


Lyy laitoin YV:tä!

eleana tervetuloa mukaan odottamaan. :flower:

Meillä ei ole tekonimeä tytöllemme, mutta oikea on suurin piirtein päätetty. Esikoisestakin kutsuttiin heti jo masussa omalla nimellään. ;)

ellen- hienoa, että kaikki on hyvin. :hug:

Jennyli kyllä sun näillä main pitäisi se ilmoitus työnantajalle laittaa, meillä piti pistää 2kk ennen äitiysloman alkua eli 3kk ennen laskettua aikaa. Nyt en osaa sanoa, onko paikka/alakohtaista...?

Mulla on näkynyt KELA:n sivuilla jo kauan päätös äitiyspakkauksesta ja tilaus on tehty 8.7 josta pitäisi kulua 2 vko:a ja sitten paketti olisi postissa. Ei näy... :kieh:

Eipä ihmeempiä, vointeja! :wave:

thor ja rinsessa 27+0
 
Kaikki kuulumiset luettu, niin hyvät kuin huonotkin. Uusille tervetuloa! :)

Oma läppäri reistailee niin käytän puhelinta nettiin, siksi vaikka monesti päivässä luen juttujanne on kirjoittaminen hankalaa ja usein jääkin. Varsinkin sisäänkirjatuminen kestää välillä ikuisuuden...
Noh mutta se siitä vuodatuksesta :D

Täälä ei tuota karhupukua olla hankittu.. Mieli kyllä hiukan tekisi mutta taitaa jäädä väliin. Pitää muutenkin alkaa hillitsemään itseään kun huomasin tuossa yks ilta että alkaa tota vaatetta olemaan jo aikalailla kun äp saapuu vielä vaikka syksykin edessä vasta. :D Olen vaan niin malttamaton ja aina kun näkee jotain ihanaa ja pientä niin tarttuu helposti mukaan...
Ystävänikin synnytti tytön kesäkuun alussa ja heillä jo yksi 2v tyttö on niin sieltä tuota tytön vaatetta tulee vielä iso kasa! :D

Oletteko hankkineet paljon äitiysvaatteita? Itse päätin aika alussa etten niitä kyllä hanki kun aika on loppujen lopuksi niin lyhyt ja hinnat aika korkeat..mutta mutta kyllä sitä nyt sitten kahdet housut tuli ostettua :D Stokkalla ihan sattumalta näin parit mukavan näköiset ja ne sitten mukaan tulikin.. On kyllä mahtavat jalassa! Kaikki omat (paitsi löysät, mutta farkut yms) kiristi jo sen verran että noi tuntuvat niin ihanilta jalassa.! Pari paitaa sain myös kaverilta mutta omia tulee ihan muuten käytettyä. Jotkut pienimmät/lyhyimmät on kyllä kaapin perälle jäänyt. Samoin tuubi toppeja olen käyttänyt masutuubeina :D

Itse puhun tuosta masu asukkaasta vauvana, pikkuisena tms milloin mitenkin. Mutta jos nyt tyttö vain on niin nimi on valmiina :) Jos jotenkin poika tulisikin niin aika vaaleenpunaisissa vaatteissa joutuisi aluksi olemaan ja nimeä vaikeampi keksiä..
 
Siis Jennyli ja thor, mikä hemmetin ilmoitus?!? Ei kukaan ole blondille kertonut, että työnantajalle täytyy joku virallinenkin ilmoitus laittaa. :ashamed: Mä vaan kerroin tj:lle äitiysloman alkamispäivän ja kelan laput käytin palkkakonttorissa. Ehkä mä en sitten pääsekään äippälomalle, kun en ole virallisesti siitä ilmoittanut... :whistle:

Tänään oli todennäköisesti viimeinen työpäivä sitten ihan hetkeen. Alkoi kahden viikon kesäloma ja siitä eteenpäin jatkunee sairaslomana.


hannanmamma, mulla ainakin käsi-ihottuma palannut vuosien tauon jälkeen nyt raskausaikana. Mulle tekee sellaisia valkoisia kutisevia vähän kuin vesikelloja, jotka sitten kuivaa pahasti. Mulla niihin ei tehoa kuin voimakas kortikoidirasva, jota taas ei suositella raskausaikana. Ja tämä siis ihan periytyvää, äidilläni oli myös raskausaikana ja paheni vielä imettäessä. :/


 
Hannanmamma: Tuosta ihottumasta vielä..itselläni ei ole. Mutta netistä olen lukenut noista esim voi olla raskauskolestaasi tai joku sinne päin maksa häiriö. Se oireilee juuri tuolla kutinalla yleensä eli ei ihmekkään että neuvolassa otettiin asia ihan vakavasti. En nyt asiasta enempää osaa kertoa kun ei tosiaan omakohtaista kokemusta ole mutta googlesta varmaankin löytyy paljon lisää infoa. Toivottavasti on kuitenkin vaan ihan normaalia kutinaa! :)
 
Valkolilja mullaki oli kaksosia odottaessa kummia iho-oireita...sellaista nokkosrokon tyyppistä!! Ja lääkäri sanoi sen olevan hormoniperäinen! Nyt ei moistaa oo ollu!!
Ja tuosta työnantajalle ilmoittamisesta niin meillä on joku lappunen vissiinki joo missä ilmoitetaan ihan virallisesti sitten äippäloma ja hoitovapaa ym.
Suullisestihan olen kyllä ilmoittanut jo ;)
Mun täytyy kyllä maanantaina soitella esimiehelle kun ensviikolla enää 2kk äippäloman alkuun :eek:
 
Valkolilja meillä siis myös "virallinen" lappu, jossa ilmoitetaan äippä/vanhempain/hoitovapaasta, siihen esimiehen allekirjoitus ja palkkakonttoriin.

Nyt en raskausdementiassa muista oliko tästä jo juttua, mutta ne jotka työskentelevät aloilla, joissa maksetaan ensimmäiseltä 3 kk täydennettyä äitiyspäivärahaa työnantajan toimesta, muistakaahan laittaa palkkoihin kopio KELA:n rahapäätöksistä. Mulla meinasi tää jäädä viime vuonna, kun kukaan ei siitä erikseen kertonut - olisi hieman harmittanut! :kieh:

Jos ei kuulosta tutulta, ainakin näin ravintola-alalla ja siis luultavasti PAM:in Tes:ssa on sovittu, että äiti saa ekalta kolmelta kuukaudelta täyden palkan. KELA maksaa äitiyspäivärahan ja työnantaja erotuksen, mikä jää puuttumaan omasta kk palkasta. Tätä pitää vaan itse hoitaa, kukaan ei tuu sulle tätä mainostamaan meidän firmassa ainakaan... |O

 
Olin ajatellut että en kiirehdi noiden kelan päätösten kanssa, nyt kävin ihan muita asioita sivulla hoitamassa ja huomasin että sinnehän oli kaikki tiedot eilen tulleet! Jee :D tänään on päätös lähtenyt postissa. Aika nopeaa hommaa kun viikko sitten vein paperit ja tiskillä sanottiin että voi helposti mennä kuukausikin ennen kuin edes päätöstä tehdään! Mutta viikko siinä vain meni, ja paketti tulee sitten varmaan 2vk sisällä :D nyt vaan miettimään miten sen paketin tuolta postista kotiin hinaan vaikka ei matkaa ole kyllä kun 500m suunnilleen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja thor:
Valkolilja meillä siis myös "virallinen" lappu, jossa ilmoitetaan äippä/vanhempain/hoitovapaasta, siihen esimiehen allekirjoitus ja palkkakonttoriin.

Nyt en raskausdementiassa muista oliko tästä jo juttua, mutta ne jotka työskentelevät aloilla, joissa maksetaan ensimmäiseltä 3 kk täydennettyä äitiyspäivärahaa työnantajan toimesta, muistakaahan laittaa palkkoihin kopio KELA:n rahapäätöksistä. Mulla meinasi tää jäädä viime vuonna, kun kukaan ei siitä erikseen kertonut - olisi hieman harmittanut! :kieh:

Jos ei kuulosta tutulta, ainakin näin ravintola-alalla ja siis luultavasti PAM:in Tes:ssa on sovittu, että äiti saa ekalta kolmelta kuukaudelta täyden palkan. KELA maksaa äitiyspäivärahan ja työnantaja erotuksen, mikä jää puuttumaan omasta kk palkasta. Tätä pitää vaan itse hoitaa, kukaan ei tuu sulle tätä mainostamaan meidän firmassa ainakaan... |O
apuaaaa |O minäkään en ole mistään lappusista tiennyt, kohtahan on jo liian myöhäistä! työpaikaltako se lapp saadaan vai mitä häh?! ihan pihalla.. mistä senkin tietää saako täydennettyä äitiysrahaa?millä aloilla semmonen kuuluu? voi hyvänen aika kun ei ota asioista selvää niin näin käy! :eek:

 
Mä oon ollut heinäkuun näyttävästi aikas kiireinen mahan kasvattaja. B)
Just kerkesin tulla kirjoittaan heinäkuun kuulumiset.
Mitäs tänne...maha kasvanut jo ihan mukavasti...lisään profiiliin kuvan kun sais aikaseks. :D

Sokerirasitus oli taas millin yli sallitun,ja täällä ollaan ns.dietillä ja teho mittauksilla sokerien suhteen. :eek: Onneks ollut tähän asti ok,kun olen kotona niitä mittaillut viikon verran joka päivä neljä kertaa.
Jotain hyvää tästä seuras kuitenkin...pääsen ennen rv36 kähdesti ultraan. :heart:
Tuli aika tuohon rv 36 viikon ultraan...lokakuun 7 päivä.Silloin saa tietää nyytin syntymäpäivän. :saint:

Äitisraha päätöksetkin tuli...eipä niissä sen kummempaa ollukaan...alintahan sitä saadaan...ja onneks hoitolisä tällä hetkellä nuorimmasta lisätään mukaan.
Outoa kun äitiysavustus napsahti jo tilille....no,kerkiää ainakin ostella nyytille jotain ennen syntymää. :)
Neuvolassa kaikki hyvin..viikko sitten kun kävin.
Tosin lääkäri oli tosi kovakouranen. :(
Eka sf mitta otettiin ja se oli 23cm.
Verenpaineet ok ja pissakin oli puhdas.

Tää siirtyy takavasemmalle ja palaa asiaan elokuussa taas. B)
Hyviä viikonloppuja kaikille!

Mary ja nyytti rv26+5
 
Työnantajalle ilmoittamisesta... Minäkin olen vain sanonut päivän, kun jään pois. Työnantaja lupasi laittaa 6kk työtuloista todistuksen menemään ja pyysi saada päätöksestä kopion, kun se aikanaan tulee. Työnantajani maksaa kolmelta kuukaudelta palkan ja äitiyspäivärahan erotuksen. Eli ei ainakaan minun tarvinnut mitään virallista lappua laittaa.

Aiemmin oli raskaustestigallubia, vastaanpa siihen nyt.... Meillä kolmosta oli toivottu jo kesästä, mutta sellainen fiilis oli, ettei sitä koskaan tulekaan. Helmikuussa tuhruttelu alkoi jo tavallista aiemmin, mutta sitten loppuikin. Koska kuukautiseni alkoivat aina melko täsmällisesti 12 päivän päästä ovulaatiosta, tein raskaustestin juuri 12 päivän päästä, kun tuhruttelu oli siis loppunut. Illalla tein ja siihen tuli superhimmeä viiva, vaikka olin varma, että toivoin taas turhia. Tuosta viivasta innostuin, mutta vielä oli hyvin epävarma olo. Aamulla sitten uusiksi ja hieman vahvempaa viivaa esittelin jo miehellekin. Fiilikset oli tosi, tosi onnelliset. Sen jälkeen testejä tulikin tehtyä melkoisesti :ashamed:

Työnimiäkin kyseltiin. Meillä tämä on vaan vauva :) Meidän vauvalla tuntuu muuten olevan aika tavallinen sellainen rytmi, että aamulla ollaan aika rauhakseen ja lounasajasta eteenpäin aletaan jumppaamaan ja illalla kaikkein eniten. Paitsi juuri nyt on aika hiljakseen. Täytyy lähteä kohta herättelemään. Vauva kääntyi tällä viikolla pää alaspäin ainakin väliaikaisesti ja nyt voi jo hieman painella tuosta rinnan alta ja hyvällä tuurilla saa pienen kantapääpotkun vastaukseksi :) Kohta alkanee pyllyn työntely kylkiluiden alle. Voi vitsi, liikkeiden tunteminen on ihanaa.

Viikonloppukin sitten alkoi. Mielikuvitusaamukampa on taas onneksi harventunut muutamalla piikillä. Hassua, kun sitä toivoisi kesän jatkuvan ja jatkuvan, mutta samalla aika saisi liitää hirmuista vauhtia. Tänään muuten sain äitiyspakkauksen postissa. Kelalla paperit oli 6.7. eli kolme ja puoli viikkoa meni pakkauksen kotiin saamisen. Ikävää tosiaan, että kovasti taitaa alueellista eroa olla käsittelyajoissa.

Mukavat viikonloput kaikille,
Emmama 26+3
 
No niin nyt ehtii itekki koneelle hetkeksi..kävin tuon pojan kanssa tänään taas skanssissa ja mukaan tarttui Juholle hieno pipo,sormikkaat ja ac/dc body.

Täällä kovasti ootan sitä karhupukua saapuvaksi,no ensviikon aikana se pitäs tulla perille,toivottavasti.
 
pitäisi varmaan itsekin alkaa täytellä kelanlappusia... kun tuntuu, että kaikki on jo saaneet täällä päätöksen, netissähän tuo kätevästi käy, tosin raskaustodistus pitää sitten postittaa/viedä erikseen.

pitkäänistuminen tuntuu kipeästi selässä sekä massussa :|

 

Yhteistyössä