Marraskuun Mussukat 2016 *Maaliskuussa*

Minäpä uskaltaudun myös tänne kirjoittelemaan, kun on ensimmäinen neuvola-aikakin varattu. Alusta asti oon tätä ketjua seurannut ja ensimmäisen positiivisen raskaustestin ikinä tehnyt 26.2. Viimeisimmät menkat oli 4.2, eli nyt viikkoja on 5+5. Oireina on ollut ovulaatiosta asti rintojen kipua, kuukautismaiset kivut ja jäätävä palelu sekä nenän tukkoisuus. Viime viikon olin hiihtoloman vietossa, ja siellä alko etova olo. Nyt tänään ois iltavuoroon meno ja aivan kauhean paha olo! Tuntuu, että jos ajatteleekaan ruokaa niin alkaa etoa. Pakko kai yrittää vaan jotakin aamupalaa syödä :D

Kovasti mietin, että varaisko sen ensimmäisen ultran yksityiselle, kun täällä kunnallisella ensimmäinen ultra on vasta viikolla 12-14. Kun ei oo vanhemmillemmekaan kerrottu vielä, ois niin kiva nähdä ennen kertomista, että siellä oikeesti joku on. Täytyy varmaan alkaa soittelemaan noihin yksityisiin paikkoihin ja kysellä hintoja.

Iik tää on kyllä tosi jännää! Hirveesti tekis mieli ostella jo kaikkia vauvan vaatteita yms., mutta sitten ei kuitenkaan uskalla. Ja viimekin yönä näin unta, että meni kesken :( Mutta onnea meille kaikille <3
Onnea, meillä sitten ihan sama laskettu aika:love:
 
Yöt sujuu vaihtelevasti :) joskus taapero nukkuu koko yön omassa sängyssä, toisinaan tulee viereen jossain vaiheessa. Yövieroitin joskus syksyllä, kun en enää jaksanut yölupsutuksia, kun en saanut silloin nukuttua. Oon vähän miettinyt, että ostais meidän sänkyyn jatkeeksi tavallisen sängyn, niin saatais leveyttä lisää ja mahduttais kaikki paremmin :) ja mitä taaperon imetykseen tulee, niin vähän elättelen toivoa, että vieroittuisi raskauden aikana, mutta saa nyt nähdä.
Miten onnistuit yövieroituksessa? Meillä tyttö nukkuu mun vieressä joten vähän haastavaa juu. On nukkunut vastasyntyneestä asti:LOL: Täytyis varmaan kokeilla jotain tavallista sänkyä meidänkin mutta siinä pitäis olla kunnon laidat...pinnasängyssä ei oo ikinä suostunut nukkumaan.
 
Onnea kaikille uusille! Toivottavasti epävarmatkin varmistuu :)

Mulla on ollu ihan kamala olo noin viikon! En oo oksentanu, mutta ihan järetön kuvotus ja verenpaine tosi matalalla, että mustenee silmissä, kun vähän liikahtaa. Saan syötyä pieniä määriä kerralla ja sen jälkeen olo aina pahenee, KAIKKI hajut kuvottaa ja tekee mieli vaan kaikkea mitä ei voi syödä, kuten sushia. En tajua miten elän ilman sushia koko raskauden! Ja kuvotus jatkuu koko päivän. Alavatsaa vihloo myös aika helposti. Teen töitä liikunta-alalla ja viikon on ollu töissä kauheen hankalaa, kun en saa kannatettua alavatsaa normaalisti (ja se vaikuttaa tietysti liikekontrolliin heti), vatsalihasten tekeminen aiheuttaa vihlontaa ja hypyt pahentaa kuvotusta. Toistaseks tää raskaanaolo on ollu lähinnä vaan kamalaa :D nytkin makaan sohvalla ja yritän olla liikkumatta, ettei kuvota enemmän. Lopputulos on paras olla kaiken tän arvonen ;) Onneks mies on innoissaan ja täysin tukena ja apuna kaikessa. Toivottavasti myötätunto riittää vielä kuukausiks.
 
Miten onnistuit yövieroituksessa? Meillä tyttö nukkuu mun vieressä joten vähän haastavaa juu. On nukkunut vastasyntyneestä asti:LOL: Täytyis varmaan kokeilla jotain tavallista sänkyä meidänkin mutta siinä pitäis olla kunnon laidat...pinnasängyssä ei oo ikinä suostunut nukkumaan.
Kun olin päättänyt, että ei ole vaihtoehtoja :D ei meilläkään ole pinnasängyssä nukuttu missään vaiheessa ja viime syksynä hankittiin junnusänky. Muutama yö meni enemmän tai vähemmän valvoessa ja kantelin lasta asuntoa ympäri jne. Oltiin päivällä keskusteltu, että tällä tissit nukkuu. Joskus saa tästä edelleen muistutella :)

Kiva, miten tänne tulee koko ajan uutta porukkaa. Tervetuloa!
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini75
Nyt on täälläkin sovittu ensimmäinen neuvola-aika, miten voi niinki pieni juttu olla näin jännää :LOL: Noin kuukauden päähän sain ajan, toivottavasti aika menee täs välis nopeesti :ROFLMAO: Onneks koulua on nyt pari-kolme viikkoo melkein joka pvä niin ei ehdi liiaksi ajatella muuta :D

Miten voi tehdä mieli syödä koko ajan? herrajee mähä oon talonkokonen kohta :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: paperinaru
Minäkin ilmottaudun mukaan!:love:
Muutaman vuoden lapsettomuuden kanssa kamppailun jälkeen testi näytti ekaa kertaa plussaa!! Vaikea uskoa todeksi, tätä on odotettu niin kauan!! Nyt rv 6+2 ja pientä jatkuvaa huonoa oloa on oireena. Nyt kovasti odotetaan ekaa ultraa, jotta saadaan varmistus, että kaikki olisi kunnossa!​
 
En tiedä miksi on itselläkin kovin levoton olo tästä raskaudesta. Kävin eilen neuvolassa, kun raskausviikot ei oo tarkkaan tiedossa. Viime perjantaina siis digiin 2-3. Neuvolan ultralla ei nähty sykettä, mutta th sanoi kyllä, että kohdun sisällä näkyy jotain. Uusi aika annettiin 3 viikon päähän, ja tuntuu ettei jaksaisi mitenkään odottaa sinne asti, mutta mitäs teet. Tilasin kyllä uuden digin, ja teen sen nyt tulevana perjantaina, olisi oletettavasti silloin 3+.

Tsempit meille kaikille että mentäisiin marraskuulle :love:

Flowergirl rv4-5?
 
Kun olin päättänyt, että ei ole vaihtoehtoja :D ei meilläkään ole pinnasängyssä nukuttu missään vaiheessa ja viime syksynä hankittiin junnusänky. Muutama yö meni enemmän tai vähemmän valvoessa ja kantelin lasta asuntoa ympäri jne. Oltiin päivällä keskusteltu, että tällä tissit nukkuu. Joskus saa tästä edelleen muistutella :)

Kiva, miten tänne tulee koko ajan uutta porukkaa. Tervetuloa!
Mun täytyy tehdä tuo varmaan kesällä, niin saan lähetettyä vanhemmat lapset jonnekin lomalle siksi aikaa.:whistle: Ovat koululaisia eikä hyvä jos joutuvat valvomaan yöllä jos vieroitus menee vaikeaksi. Kesällä vois ehkä ymmärtää puhettakin paremmin ja mun pitää sitten vaan pitää pääni siinä. Nyt alkaa huhtikuussa päiväkotikin niin en viitsi kaikkea nyt samaan syssyyn.
 
No niin ja tervetuloa kaikille uusille minunkin puolestani :) Hassua kun marraskuu ja joulukuu eivät ole yleisesti kovin vilkkaita synnytyskuukausia. Mun kaikki luomuraskaudet on alkaneet kevättalvella niin, että kaksi syntyi joulukuussa ja nyt tällä olisi laskettu aika siis marraskuussa. Ilmeisesti mulla on niin päin, että elimistö herää pimeän talven jälkeen ja päättää alkaa tuottaa luomusti munasoluja. Clomifenraskaudet taas syntyivät huhtikuussa ja kummallakin oli vielä päivälleen samat lasketut ajat kahden vuoden välein :LOL:

Nyt on 5+5 ja kohta poksuu 6...en oo uskaltanut vielä tehdä sitä viimeistä digitestiä nähdäkseni, joko viikot on 3+:eek:
 
Pidättelin hampaat irvessä pari tuntia ja sain äsken digiin 3+, huh! Ja kahden viikon päästä tähän aikaan ollaan jo oltu ultrassa ja paljon viisaampia.
Meille tulee sit Maicyn kanssa ihan sama ero, 1v 8kk. Periaatteessa tuo saattaisi ehtiä täyttään sen 1v9kk, jos vauva syntyisi pari viikkoa la: n jälkeen, mutta epäilen hiukan. Viimeksi la oli maaliskuussa, miehelle sanoin jo pari kuukautta etukäteen että laitetaan kaikki kuitenkin jo helmikuuksi valmiiksi kun oli jotenkin semmoinen fiilis. Ja niinhän neiti syntyikin 38+1 vielä helmikuun puolella. Nytkin henkisesti valmistaudun punnertamaan jo lokakuussa.
Meillä on yöt nyt ihan kauheita, viime viikolla oli rokotusten jälkeistä kuumetta pari päivää ja sen jälkeen on mennyt ihan hulluksi. Kahden tunnin välein pitäisi saada lupsuttaa hiukan (pullo)maitoa, kaikki muut lohduttelu- tai nukutusyritykset aiheuttaa kaameaa karjuntaa ja pyhää raivoa...äiti on vähän väsynyt :sleep:.
Onnea ja tervetuloa kaikille uusille, jee!

-Lopsis 5+2
 
Olinkin jo vähän unohtanut tämän puolen kun niin tiiviisti olen jämähtänyt lapsettomuus palstalle :)
Varhaisultra olisi ensiviiikon keskiviikkona :love: oireina tällä hetkellä jatkuva kuvotus ja tissit kipeät, välillä tulee hetkellinen menkkajomotus ja nekin ovat aika harvakseltaan. Käytättekö puhelimella jotain raskaus appiä? Kivaksi olen todennut tuon Vaun :)
Tänään rv 6+3 :love:
 
Mulla allergiat vielä pysyny kuoseis, jos alkaa tulee paljo oireita pitää kysellä voinko käyttää noita mun lääkkeitä vai tarviiko kirjottaa uudet. Mulla iskee poskiontelontulehdusta heti jos yhtään nuhaa on, jtn ei mielellään kiitos semmosia :censored: Mulla ei edes tuo sarvikuono auta yhtään, vaan pikemmin pahentaa oireita. Mulla on niin ahtaat kaikki hengitystiet ja pienet ontelot, että... Ja lisäks mulla on iso kasa ruoka-aineallergioita jotka rajottavat sit taas ruokavaliota aika jännästi, mutta syömällä noita mun lääkkeitä mun ei tarvii olla niin tarkkana kaiken kanssa... kattottaa ny, kaikki aikanaan :)
 
Ihan täysin ei allergialääkkeet ole kielletty :) linkissä enemmän tietoa. Jos on voimakkaat oireet, niin pystyy jotain edes käyttämään.

http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/teratologinen-tietopalvelu/Sairastaminen/Astma ja allergiat/Sivut/default.aspx
Kiitos! Asun ulkomailla ja täällä lääkärini sanoi, että pitäisi vaan pärjätä ilman.
Minulla taitaa jopa kotona olla setiritsiiniä.... Pari päivää on mennyt aivastellessa ja niistäessä, nenäsumutteesta ei tunnu olevan minkäänlaista hyötyä.
 
Mulla allergiat vielä pysyny kuoseis, jos alkaa tulee paljo oireita pitää kysellä voinko käyttää noita mun lääkkeitä vai tarviiko kirjottaa uudet. Mulla iskee poskiontelontulehdusta heti jos yhtään nuhaa on, jtn ei mielellään kiitos semmosia :censored: Mulla ei edes tuo sarvikuono auta yhtään, vaan pikemmin pahentaa oireita. Mulla on niin ahtaat kaikki hengitystiet ja pienet ontelot, että... Ja lisäks mulla on iso kasa ruoka-aineallergioita jotka rajottavat sit taas ruokavaliota aika jännästi, mutta syömällä noita mun lääkkeitä mun ei tarvii olla niin tarkkana kaiken kanssa... kattottaa ny, kaikki aikanaan :)
Mä en oo koskaan saanut sillä sarvikuonolla vettä läpi, menee vaan suolavedet kurkkuun. Mutta täytys ehkä kokeilla. Aamuisin tulee sen verran keltasta pakkautunutta räkää, että pian jää onteloihin. Mullakin on poskiontelotulehduksiin taipumusta... Tosiaan keski-Euroopassa asustelen, joten täällä on kaikki kasvit jo ihan valtoimenaan siitepölyinensä :S
 
Olinkin jo vähän unohtanut tämän puolen kun niin tiiviisti olen jämähtänyt lapsettomuus palstalle :)
Varhaisultra olisi ensiviiikon keskiviikkona :love: oireina tällä hetkellä jatkuva kuvotus ja tissit kipeät, välillä tulee hetkellinen menkkajomotus ja nekin ovat aika harvakseltaan. Käytättekö puhelimella jotain raskaus appiä? Kivaksi olen todennut tuon Vaun :)
Tänään rv 6+3 :love:
Mulla on kans Vau.fi ja sen lisäksi englanninkielinen Preg & Baby...
 
Mulla viikkoja 6+6 ja aikasemmin tullu keskenmenoja.. Mäki oon tosi varovainen raskauden kans ettei tulis mitää.. Lapsia löytyy ennestään jo kaks ja tän tulevan 'Röllin' laskettuaika olis 2.11.2016 Mulla on pahaaoloa iltasin/öisin ja tissejä aristaa iltasin. Tänään kävin neuvolassa miehen kans jolle tää lapsi on ensimmäinen.
 
Moikka ! Ja onnea kaikille plussanneille , mulla varhaisultra 30.3 ja samana päivänä myös neuvola ultran jälkeen. Oireita on , ei kuitenkaan mitään selvää . Lähinnä turvotusta, rintojen arkuutta ym.. Tänään ois viikkoja 6+5 , tää alku niin matelee !!!
 
Tervetuloa mukaan uudetkin marrasmussukat !

Täällä jatkuva palelu on vaihtunut aamun väsymykseen ja illalla sit muistakin raskauksista tuttu pahoinvointi. oksentaa ei vielä oo tarvinnu onneks. Mut en ees usko säästyväni siltä ku en oo säästynyt ennenkään. Koko ajan pitäs olla jotain naposteltavaa varsinkin ota kohti yltyy. Ja karkkia tekee hirveesti mieli. Maha on kauhee ilmapallo. Ei mullaennen näin kauheeta turvotusta oo ollut. Neuvolaa en vielä oo varannut ku ei sinne pääse kuitenkaan ku lähempänä 10 viikkoa. Täällä neuvolassa oma ultralaite ni en oo ruukannu käydä sit ku rakenneultrassa muualla. Tämmöinen oma napainen teksti tällä kertaa. Tsemppiä kaikille! ❤
Hanri 6+6
 

Yhteistyössä