Marraskuun Mussukat 2016 *Maaliskuussa*

Tuo ei jostain syystä nyt aukea, herjaa jostain ongelmasta. Mutta jos se selvästi näkyy, niin uskon, että on ok. Itse tein pari testiä, jotka kummatkin oli haaleampia kuin testiviiva, mutta mun mielestä kuitenkin selkeitä, sellaisia kun edellisessäkin raskaudessa. Ja ei kaikille varmastikaan tule oireita, ainakaan niin vahvana ja lisäksi myös oireet samalla henkilöllä eri raskauksissa vaihtelee, että en usko että tarvitsee huolestua :) Muutama mun kaveri sanonut, että raskauden alkuaikana niillä olo oli loistava, ei mitään oireita ja hyvin niillä meni. Itse en ihan niin onnekas ollut ja en ole näemmä tälläkään kertaa, mutta eipä paljoa haittaa :D
Joo kyl täytyy vaa ite yrittää nyt rauhoittua ja ajatella positiivisesti.. Mutta yrittää kuitenkin ettei olis liian innoissaan jos vaikka tapahtuiskin jotain.. Ehkä pitäis olla vaan tyytyväinen ettei oo vielä huono olo
 
Joo kyl täytyy vaa ite yrittää nyt rauhoittua ja ajatella positiivisesti.. Mutta yrittää kuitenkin ettei olis liian innoissaan jos vaikka tapahtuiskin jotain.. Ehkä pitäis olla vaan tyytyväinen ettei oo vielä huono olo
No joo, en mäkään osaa olla kokoajan positiivinen, en varmaan edes puolia ajasta, mieliala ailahtelee kokoajan. Mutta sellaisia nää viikot varmaan on suurimmalla osalla, täytyy vain toivoa, että kaikki menee hyvin :)
 
Itselläni myös testit näyttivät haaleampana testiviivat. Mielenrauhan takia tein vielä digillä ja sitä sitten vasta uskalsin uskoa :)

Kovasti sitä miettii ja murehtii, että mitä jos kaikki ei sujukkaan, pitää yrittää vaan pitää mieli positiivisena.

Onnea uusille plussille :love:(y)
 
Noita "kuumotuksia" kyl tulee välillä vaik kuinka koittas olla positiivinen. Tänäänkin kun tota menkka jomotusta ollu kunnolla ni käyny mieles aikasemmat km kokemukset. Ja väkisinkin vessas käydes aina tarkistaa ettei vaan paperiin tuu mitään ylimäärästä... :S
 
Varovasti ilmottaudun tänne. :) Tänään sain plussan ja la olisi alustavasti 11.11 eli nyt olis rv 4+0.

Taustaa sen verran, että esikoinen on nyt 1v 9kk. Edellinen raskaus meni kesken. Hän olisi myös ollut marraskuinen.

Meillä on lapsettomuustaustaa. Esikoista tehtiin 4v ja nyt oltiin taas tutkimuksissa. Kyssin lapsettomuusklinikalle on jo aika varattuna. Perun sen, jos tää ei mene kesken ennen sitä. Toivotaan, että pysyy nyt mukana loppuun asti. :)
 
  • Tykkää
Reactions: marsali
Mä pääsin esikoisen kanssa varhaisultraan neuvollassa ekalla tai tokalla käynnillä,nyt ei onnistu kun aikasempi neuvolatäti otti loparit ja oli ainoo n.täti joka osas sitä laitetta käyttää ... joten varhais ultraan menen vaikka kalliiks tulee.
 
Minä aattelin kysyä neuvolasta, että pääsenkö varhaisultraan, kun on nyt oltu taas niissä tutkimuksissa. Jos en pääse, niin sitten ehkä varaan yksityiselle ajan. Ei kyllä olis laittaa siihen 170e ylimääräistä rahaa, mutta en tiedä, että maltanko odottaa np-ultraa. Varsinkin, kun edellinen meni kesken. Esikoisesta en osannut pelätä semmosia, mutta nyt väkisin pyörii mielessä tuo km.
 
Mä meinasin myös kysyä jos pääsisin varhaisultraan ilmaiseksi neuvolan lähetteellä kun oli se km ja muutenkin heitellyt kierrot niin paljon..
Nyt on iltaa kohden ollut selkäkipuilua(jollaista oli esikoisen raskaudessakin) ja aamusta asti vähän pientä kuvotusta.. Jee!
 
Täältäkin ilmottautuu yksi hieman varovaisesti vielä! Eilen tein kolme ;) testiä ja tänään kävin lääkärissä vielä hakemassa varmistusta ja lupaavalta näyttää, vaikka kovin alussa onkin. Lääkäri arvaili, että noin neljäs viikko menossa ultran perusteella (mun kierto on niin pitkä ja epäsäännöllinen, ettei oikein auta laskemisessa). Ultraa suositteli, kun muuten ei olis ollu tietoa viikoista ja täällä väläyteltyihin hintoihin varhaisultra oli täällä aika halpa. Olihan se silti sinänsä ihan turha rahareikä, kun ei näin alkuvaiheessa siitä voinut sanoa, kuin että hyvältä ja raskaanaolevalta näyttää. Tuli silti varmuus ja rauhallinen mieli siitä, että ainakin kaikki edellytykset olis onnistua.

Mä oon 29-vuotias ja ihan ihka ensimmäinen raskaus. Kaikki on niin jännittävää! Ja erityisesti se, että päätettiin kertoa ihmisille vasta, kun kaikki on mahdollisimman varmaa eli salaisuus pitäisi malttaa pitää vielä hyvän aikaa. Mies kyllä jo lipsautti yhdelle kaverilleen...

Piti vielä lisätä, että la olisi todennäköisesti 13.11., mutta se pitää vielä varmistaa kaiken tän epäsäännöllisyyden vuoksi.
 
Heippa. Täällä olis yksi plussannut!
Laskurin mukaan La olisi 12.11. Ensimmäinen lapsi olisi tulossa. Ikää minulla on 26. Hieman sekavat tuntemukset vielä.:) Tiesin kyllä jo ennen testiä että nyt masussa on jotain. Viikon on sellaset möyrinät ollut mahassa, ettei ennen vastaavaa ole ollut.
 
Paperinaru. Meillä on samaan aikaan la :):p

Mulla ollu noita menkka jomotuksia melkeenpä koko päivän,välillä tullu semmonen "oksennuskurkussa" olo mut ei oo mitään tullu eikä huonoo olookaan. Väsy ja kylmyys lähinnä piinannut.. voi että miten oisin nytkin valmis nukkumaan mutta haluun ehottomasti kattoo yhen rikos dokkarin :D (se on mun lauantain kohokohta)
 
  • Tykkää
Reactions: paperinaru
Täällä pahin turvotus alkaa vissiinkin olla ohi. Parin päivän ajan vatsa on ollu ku jalkapallo! Nyt on enää pienen pieni kumpu :)

Nyt on alkanu selkäkivut vaivata. Eilen töissä oli lähes mahdotonta seisoa normaalisti :eek: ja sama meno jatkunut nyt koko aamun. Saas nähdä kuinka tänään, kun pitäis jaksaa 9 tuntia töissä..
 
Huimaa lukea oireita, kun itselläni ei oo mitään! Pissattaa ehkä vähän useemmin, ku ennen, mutta mun ammatin takia juon paljon vettä ja aineenvaihdunta on aika nopee, että käyn vessassa aina paljon. Eilen nipisteli mahaa ekan kerran vähän ja ystävän juhlissa jopa valitsemani liian isot farkut alko painaa mahaa sen verran, että piti avata nappi. Mutta se saatto kyllä olla ihan vaan juhlaruuan syytä ;)

Toivon, etten jäänyt eilen kiinni, kun en juonut mitään ja välttelin joitain ruokia, joita en yleensä välttele. Juhlissa oli pari hyvin läheistä ystävääni. Tuntui vähän tyhmältä olla kertomatta. Miks en kertois niille? Jos raskaus menee kesken tai tulee muita ongelmia, juuri heidän tukeaanhan miehen lisäksi eniten kaipaan sillon? Tyhmät on ongelmat, kun oikeat ongelmat ei oo vielä ilmaantunu. Ekaa pahoinvointia tai oikeaa huolta alkion/sikiön hyvinvoinnista odotellessa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: kattamarika
Uskaltaiskohan sitä uskoa olevansa raskaana. :) Tänään tein plussa testin ja LA olisi 12.11 tai 13.11 tai jottain sinne päin. Viime kierrossa sain haamun, kuukautiset oli myöhässä useita päiviä mutta alkoivat kuitenkin. Pettymys oli suuri enkä olis uskonu että saahaan plussa näin pian <3 yk 9 vai 10 ois nyt.

En tykkää näistä menkka jomotuksista yhtään. Pelottaa oikeen millo valahtaa housuihi..
 
  • Tykkää
Reactions: kattamarika
Vieläkö mahtuu joukkoon :) kirjoittelen enemmän tuolla lapsettomuus osiossa koska plussa tuli icsi hoidolla :) mutta olisi kiva vaihtaa tuntemuksia samoilla viikoilla olevien kanssa. Sain jo viime viikon loppu puolella plussaa testiin ja verikoe oli keskiviikkona, hcg oli 551 :love: laskettuaika olisi tuon yhden raskaus appin mukaan 5.11 mutta ultra sen sitten määrittää tarkemmin, joka on 23pv.
Oireista olitte puhuneet niin minulla menkkajomotukset ja tissit kipeät, ei muuta :)
 
  • Tykkää
Reactions: kattamarika
Heipä hei kaikille! Mä varovaisin mielin ja askelin hipsin joukkoonne. Sain tänään plussan testiin ja epäilevin mielin vielä olen. Digitaalisen teen, tänään tai huomenna. Toivoin niin kovasti pääsyä tähän ryhmään ja kun se nyt näyttää onnistuvan, niin jotenkin nyt epäilen koko raskautta.. :/ Tuhrutellut tuosta to-su oikeestaan, eilen jo vähenemään päin ja tänään ei oo tullu mtn. Menkkaoireita on kyllä, juilii välillä makiastikin. Poistutaan sitten takavasemmalle, jos tää ei tästä edisty. :) Lääkäri soittaa onneksi tänään mun viimeviikkoisista labravastauksista, joten saa nähä mitä se sanoo.

Kp27/27, rv 3+5. Yk8 nyt menossa. Toinen lapsukainen nyt olisi tulossa.

niin joo LA olis laskurin mukaan 16.11... Tod.näköisesti pitää aika hyvin paikkaansa :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kattamarika
Heipä hei kaikille! Mä varovaisin mielin ja askelin hipsin joukkoonne. Sain tänään plussan testiin ja epäilevin mielin vielä olen. Digitaalisen teen, tänään tai huomenna. Toivoin niin kovasti pääsyä tähän ryhmään ja kun se nyt näyttää onnistuvan, niin jotenkin nyt epäilen koko raskautta.. :/ Tuhrutellut tuosta to-su oikeestaan, eilen jo vähenemään päin ja tänään ei oo tullu mtn. Menkkaoireita on kyllä, juilii välillä makiastikin. Poistutaan sitten takavasemmalle, jos tää ei tästä edisty. :) Lääkäri soittaa onneksi tänään mun viimeviikkoisista labravastauksista, joten saa nähä mitä se sanoo.

Kp27/27, rv 3+5. Yk8 nyt menossa. Toinen lapsukainen nyt olisi tulossa.

niin joo LA olis laskurin mukaan 16.10... Tod.näköisesti pitää aika hyvin paikkaansa :)

Muistankin kirjoituksesi tuolla toisessa keskustelussa :)
Onnea plussasta ja tervetuloa mukaan :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Maicy
:giggle: :love: Marraskuun mussukoiden lasketut ajat:

Paikkaansa etsii:

Ruusukimppu
Kenke/28v/2.lapsi/PS
Beeh
Mimmu222
Pioni85/1.lapsi
Muru16

1.11

Reona84/2.lapsi/HYS
Helmi_/2.lapsi/

3.11
Jemppu123/18v/1.lapsi/
Oinas86/1.lapsi/
EliSah/2.lapsi/K-HKS
Sarriina/35v/8.lapsi/OYS
Hanri5/5.lapsi/OAS

4.11
Jansku-89/27v/4.lapsi/
Piiu87/29v/2.lapsi/KYS

5.11

Jasmina20/
Chaninas/20v/1.lapsi/TYKS

7.11
Marsu16/32v/3.lapsi/

8.11

Kattamarika/34v/3.lapsi/
Katni/21v/2.lapsi/TYKS
Elohiiri82/

9.11

Miamar1/31v./3.lapsi/

10.11

Anu84/4.lapsi
Almandiini75/40v/5.lapsi/Kättäri

11.11

Nemelia/31v./2.lapsi/KYS
.Helmiina/24v./1.lapsi/
Breeze/31v./3.lapsi/k-pks/oas
Marsikka/33v./2.lapsi/TYKS

12.11

Nessu87/28v/2.lapsi/K-PKS
Paperinaru/26v/1.lapsi/
Autumn/25v./1.lapsi
Ansquu/1.lapsi
Emla/1.lapsi

13.11

Annapalaa/29v./1.lapsi/
Lopsis/34v./2.lapsi/TYKS
Flowergirl/34v/2.lapsi

14.11
Nempsu87/1.lapsi

15.11

Pinkki Myy/35v./
Tytski87/29v./1.yht.lapsi/K-PKS

16.11

Maicy/27v./2.lapsi/OYS
Eepos/41v./2.lapsi/lUlkomaat
Kolmas<3/29v./3.lapsi
Sorel/32v./3lapsi/KOS

17.11

Juna/29v/3.lapsi/SATKS
Eeema/1.lapsi

18.11
Lumiponi/25v./2.lapsi

19.11

L4isk4m4to/32v./3.lapsi/SeKS
Mamma086/4.lapsi

20.11

Sirppuliina/4.lapsi

21.11

1986/13/3.lapsi/HYS
Unelmoida/1.lapsi

22.11

Mamma14/16/24v./2.lapsi/KOS
Hulmur/23v./3.lapsi/TAYS
Mamma93/22v./2.lapsi/KAKS

23.11

Vauvahaaveita/4.lapsi/OYS
Kukkakuu/25v./2.lapsi

24.11

Heartlove/2.lapsi

25.11
Nopnop/24v./2.lapsi/OYS

26.11
Plussamamma/29v./
Truuly/38v./2.lapsi/KYS

27.11

:)LaRa
Siggy1986/30v./3.lapsi/LS
Jenanie/2.lapsi/TYKS

28.11

Mangoss/32v./4.lapsi
Plussamamma/29v./1.lapsi/K-SKS
Sipulityttö/38v./2.lapsi/KOS

30.11
Pikkumami85/6.lapsi
Madaam/34v./3.lapsi
Mmamitar/23v./1.lapsi
Massukas/24v/2.lapsi/TAYS
Pikku nelonen/27v./5.lapsi/TYKS

Surun kohdanneet
Jose85

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


HUOM! Päivityspyynnöt punaisella kiitos! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: marsu16 ja Nessu87
Minä yritin tehä tommosen listan, et helppo seurata ketä meitä on ja kellä mikäkin LA.. :)

Ei kovin häävi yritys, mut eiköhän tuolla pärjää. Vois huhtikuussa laittaa sit suoraan listan alkuun, niin helppo päivitellä siihen eikä tänne keskelle ketjua. ^^
 
Sori ko oon nyt niin innokas, mut mää tahtosin myös perustaa sen faceryhmän, jos täällä tulee tarpeeksi innokkaita sinne keskustelemaan :)
Salainen ryhmä, kukaan muu kuin sinä itse ei näe julkaisuja, ei kenenkään liittymisiä ja muuta. Täysin siis salattu ryhmä. Sen verran pitää mulle kaveripyyntöä laittaa, et voin sitten ryhmään liittää.
Tuota ryhmää varten nyt tartten toisen henkilön, et sen voi perustaa :D Ko ei anna tehä jos ei oo ees yhtä tyyppiä siinä.

Tarkotus ois kuitenkin keskustella myös täällä kaksplussan sivuilla :) Kenenkään ei ole pakko liittyä faceen, mutta ohan se kätevämpi kuin tämä kaksplus.

Ilmottakaa oottako kiinnostuneita! :)
 
Moikka!
Varovaisesti minäkin tänne ilmottaudun mukaan..:)
Eli suuresti odotettu plussa tuli viikko sitte. LA laskuri näytti 3.11(rv 5+4) varmaan tarkentuu myöhemmin. Jos matkassa pysyy ni toinen lapsi ois tulossa. Esikoinen 1v 6kk.
 
  • Tykkää
Reactions: Maicy

Yhteistyössä