Onnittelut
Rinjalle :flower:
Nukkumisesta olette jutelleet. Mulle kaikkein pahin asento on vasemmalla kyljellä. Mua alkaa heti ahdistaa, en voi olla varmaan puolta minuuttia kauempaa siinä asennossa. Yöt meneekin nyt lähinnä oikealla kyljellä, mikä on kyllä mulle lähinnä vaan henkisesti raskasta
Yöt menee silti onneksi enimmäkseen
nukkuessa. Satunnaista unettomuutta on, mutta paljon vähemmän kuin ekassa odotuksessa.
Jännät paikat alkaa olla tässäkin pinossa kohta... Vaikuttaisi siltä, että vauvoja alkaa jo kohta tulla
Mullahan jossain vaiheessa laskettu aika siirrettiin lokakuun puolelle eli se on 29.10. Eiköhän tämä silti marraskuulle mene. Tänään mulla oli käynti äpolilla raskausdiabeteksen takia, eikä paikat olleet juurikaan kypsyneet, vaikka suppareita on tullut ihan kiitettävästi. Vähän pehmenneet kuulemma ja ehkä hieman lyhentyneet, mutta siinä kaikki. En yhtään kyllä pistäisi pahakseni, jos ei ihan laskettuunkaan aikaan menisi, koska vauvan painoarvio oli jo n. 3kg. Mulla esikoinen syntyi 41+3 n. 3200g (ja sekin oli mulle jo vaikea synnytys), joten alkoi vähän hermostuttaa. Jos tämänpäiväinen arvio pitää paikkansa ja vauva kasvaa samalla tavalla loppuun asti, siitä tulee jo 4kg laskettuna ja melkein 4,5kg 2 viikkoa yli lasketun, jolloin vasta käynnistävät (ellei mitään yllättävää tule). Eka synnytys mulla käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia 41+2, joten mitään suuria odotuksia mulla ei spontaanin käynnistymisen suhteen ole.
Kovin on siis vauva kasvanut, vaikka sokereista se ei kyllä ole kiinni ollut. Yhtään ylitystä mulla ei ole ollut kotimittauksissa, päinvastoin arvot on ollut enimmäkseen tosi hyvät. Sf mulla taas on aika pieni, vain 30cm ja sekin kasvanut vain sentin viimeisen kuukauden aikana. Mua ihan huvittaa nämä mitat: esikoisesta mulla oli senttikaupalla isompi sf, mutta kasvukontrolliultrissa piti ravata, kun poika ei meinannut kasvaa kunnolla. Nyt sitten sf kasvaa tosi hintsusti ja vauva taas on ennemmin vähän isohko kuin mikään kirppu, kuten esikoinen.
liirahille vielä erityisesti :hug: Toivotaan, että kaikki menee niin hyvin kuin mahdollista.
Haven 36+3