oon kyllä yrittänyt asiasta sanoa, mut ei mee perille.. Niin, mutta mun mielestä tuon ikäisellä miehellä ( yli 30 v.) pitäis olla jo rilluttelut takana ja sais rauhoittua jo nyt. Sitoutua tähän lapseen jo nyt samankaltaisesti kuin minäkin. Vasta Jussina otti kunnon kännit, niin eikö nyt voisi olla jopa pari kk selvinpäin? Ei sitä mun mielestä tarviis joka kk ottaa. Mä vaan oon niin tiukka tän kanssa, koska mun isä oli alkoholisti mun lapsuuden aikana, ja se muutti mua paljon ihmisenä. Mä alan oikeesti kohta tarviimaan ammattiapua itselleni, ku alkaa olemaan niin pahoja ahdistuksia, esim. viikonloput ja miehen tuleva kesäloma jopa pelottaa jo valmiiks, mitä sotaa silloin joudun hänen kanssaan käymään, ettei hän taas lähtisi riekkumaan. Tiedän, ettei kaikki ole minun kanssani samaa mieltä asiasta, et miks se mua haittaa, jos mies rilluttelee.. Mutta alkoholi on aina ollut mulle vähän arka asia, vaikken ole absolutisti, mutta olen joutunut seuraamaan sivusta, kun ihmiset juo itseltään elämältä pohjan pois, ja yksi jopa teki itsarin.. Anteeksi tilitys. Toivon vain, ettei kukaan tuomitse minua nalkuttavaksi akaksi, jota vain vituttaa kun ukko ei tanssi pillin mukaan. ( tällaista kommenttia kuulen mieheni ystäviltä aina.. )Alkuperäinen kirjoittaja Bigwish:Jenspa ikävä kuulla. Ootko tehny miehelles selväksi, mitä mieltä oot tuosta kaljottelusta? Yritä vielä jutella sille ja jos ei auta, niin sitten.. en tiedä.. pitäishän aikuisen miehen tajuta vastuunsa itekin. Tsemppiä kovasti, ehkäpä miehelläs on nyt vaan meno päällä ennen vauvaa ja sitten rauhoittuu!! :hug:
Voi, en malta odottaa! :heart: Toivottavasti se rakkaus sieltä sitten tulee, kun niitäkin kauhutarinoita on tullut luettua, että lapsi tuntuu ihan vieraalta eikä tunnesidettä synny. Ei pitäis lueskella kaikkea, mutta kun on välillä liikaa aikaa.Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:Voi, se äidinrakkaus.. :heart: Olen niin onnellinen, että olen nainen ja saan kokea sen. Vaikka varmasti se isänrakkauskin on ihan yhtä väkevä tunne.
Se on jotain niin suurta, että siihen meinaa pakahtua. Tajuaa, kuinka rakastettu sitä on itsekin. Ymmärtää omaa äitiä ja isää paremmin.
Elämä ennen lapsia tuntuu nyt jälkikäteen tosi itsekeskeiseltä ja naiivilta. Kuinka paljon enemmän sitä saakaan elämästä irti, kun rakastaa jotakuta täysin pyytettömästi.
Mun kummipojan äiti oli melko nuori kun sai tämän mun kummipojan. Parisuhde oli ihan syvältä ja kaveri masentui synnytyksen jälkeen. Puhui mulle aika avoimesti niistä tunteistaan, osa oli todella rankkoja. Jälkeenpäin hän on sanonut, että vasta pojan ollessa 8kk, hänelle tuli ekan kerran sellainen olo, että onpa mukavaa kun on oma lapsi, ja että sen paikka on tässä lähellä.Alkuperäinen kirjoittaja Bigwish:Voi, en malta odottaa! :heart: Toivottavasti se rakkaus sieltä sitten tulee, kun niitäkin kauhutarinoita on tullut luettua, että lapsi tuntuu ihan vieraalta eikä tunnesidettä synny. Ei pitäis lueskella kaikkea, mutta kun on välillä liikaa aikaa.Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:Voi, se äidinrakkaus.. :heart: Olen niin onnellinen, että olen nainen ja saan kokea sen. Vaikka varmasti se isänrakkauskin on ihan yhtä väkevä tunne.
Se on jotain niin suurta, että siihen meinaa pakahtua. Tajuaa, kuinka rakastettu sitä on itsekin. Ymmärtää omaa äitiä ja isää paremmin.
Elämä ennen lapsia tuntuu nyt jälkikäteen tosi itsekeskeiseltä ja naiivilta. Kuinka paljon enemmän sitä saakaan elämästä irti, kun rakastaa jotakuta täysin pyytettömästi.
Me otettiin tässä viikolla Tapiolan lapsivakuutus. Sitten kun kylkiäiseksi otettiin kotivakuutus ja henkivakuutukset molemmille, ja kun autovakuutus jo aiemmin siirrettiin Tapiolaan niin saatiin täydet 17% omaedut käyttöön mikä pienentää kokonaispottia mukavasti. Tapiolaan päädyttiin nimenomaan kun vertailtiin noita lapsivakuutuksia, ainakin meille se oli paras vaihtoehto. Viimeistään 3kk ennen LA otettavan lapsivakuutuksen varausmaksu oli 80e. Vakuutus siis alkaa kun vakuutusta on haettu.Alkuperäinen kirjoittaja kirppunen:Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille :heart:
Galluppia mistä olette ottaneet vakuutuksen vauvalle, siis sen syntymättömälle myönnettävän.