Täällä pari päivää mennyt näitä tukiasioita selvitellessä, osaavat olla niin pirun monimutkaisia, kun on opiskelija, ja sattuu opintojen lisäksi tekemään vielä töitäkin.. kauhea rumba ollut! Eilen kävin ihan kelan toimistossa, tänään soittelin sinne, ja vielä pitäisi työnantajan kanssa setviä jotain lomakkeiden täyttöjä, jotka kyllä tulee olemaan vähän hankalia, kun mun työsopimusta joudutaan varmaan vielä muuttamaan kohta puoliin... huh, oon ihan kurkkuani myöten täynnä tätä rumbaa!
SF-mitta otettiin mullakin viime neuvolakäynnillä, ja jalat oli koukussa, niissä telineissä. Hb on mitattu joka käynnillä, parilla viimeisellä varmaan siksi, kun olen valitellut huimausta yms. niin on seurailtu, ja sehän oli laskenut niin, että jouduin rautakuurille. Tänään varasin elokuun loppuun ekan lääkärineuvolankin, kun täällä Helsingissä ei sellaiseen näköjään pääse ennen kuin rv 26-27 paukkuu.
Noista liikkeistä.. varmaan on tosi hyvä niitä tarkkailla, mutta tuntuu, että tässä vaiheessa öttiäisen hiljaisista päivistä ei kyllä voi kauheasti päätellä. Viikonloppuna ehdin olla jo huolissani, kun niin hirveän vähän liikkeitä tuntui, mutta pari päivää kului, ja nyt on koko viikon loppupuolen ollut sellainen "maailmanlopun meininki", että mietin jo meinaako otus pänkeä ulos kyljen kautta, niin paljon on myllertänyt. Jotenkin yhdistin tuon 1-2 päivän vähäiset liikkeet omaan julmettuun väsymykseen. Luulen kanssa, että ihan kaikkia liikkeitä en edes vielä tunne, vaikka aika paljon tunnenkin. Alhaalla tuntuvat jo selkäpuolelle osuvat liikkeet sellaisena kuplintana, mutta ylempänä ei sellaista ole pahemmin vielä tuntunut, joten varmaan silloin kun on sellaisessa asennossa, ei mulle välity kaikki touhut..
Minäkin tunnustaudun syksyihmiseksi, tykkään kyllä alkusyksyn tunnelmasta ja keleistä, mutta vihaankin sitten jo yli kaiken marraskuuta, ja sitä epätoivoa, kun valoa ei ole missään. Tavallaan nurinkurista, että pidän syksystä, mutta en pimeästä. Kesällä on ihanaa kun aurinko nousee jo aamun pikku tunteina, jaksaa niin paljon paremmin. Minulla tuo pimeä vaikuttaa niin kovasti omaan väsymykseen, olen pimeimmän ajan vuodesta ihan naatti koko ajan, kun sisäinen kello tolkuttaa, että pimeällä kuuluu nukkua.. Joulua odotan myös, ollaan varmasti kotosalla, kaikki innokkaat mummit ja vaarit puolisoineen saavat tulla meillä piipahtamaan, jos haluavat vauvan kanssa joulua viettää. Viime joulu vietettiin miehen kanssa kahdestaan, ja se oli tosi ihanaa!
Siilinlapsi ja öttis POKS 24+0 !