Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

masukas: Onnea pienestä prinssistä :heart: :flower:

Ehkäisyä ei olla vielä kamalasti mietitty... todennäköisesti otan taas renkaan tai pillerit käyttöön. Ja ensin tietty pelataan kortsujen kanssa |O .

Vieraita minä ottaisin mieluiten vastaan vasta kotona, mutta miehen suvun tuntien, ne laukkaa varmasti paikalle ennenkuin edes alapää on kunnolla kursittu kokoon :D :kieh: . Ja sitten tulevat uudestaan heti kun ollaan kotiuduttu :whistle: . Kivahan se tietysti on, että ovat kiinnostuneita. Eivätkä onneksi oleta mitään palvelua saavansa, kyllä niillä pullat ja tykötarpeet on aina mukana kun tuppautuvat vieraisille :D .

Tuota lapsivesien menoa minäkin olen miettinyt... Vielä en oo patjaa mitenkään suojannut, kun en oikeesti usko, että mulla ne vedet menee. Mutta ajattelin pari paksumpaa pyyhettä taitella takamuksen alle, eiköhän siihen vesien menoon kuitenkin herää ja sitten voi "ketterästi ja nopeasti" ponkaista sängystä ylös :LOL: . Ja aika moni on sanonut, että vedet on mennyt siinä vaiheessa, kun on noussut ylös makuuasennosta.

Taidanpa lähteä tästä herkkuostoksille, pitäähän tätä eräpäivää jotenkin juhlistaa :D

HC 40+0 (kohta se tulee :whistle: )

Masukas: ONNITTELUT!

Täällä on supistellu tosi tiukkaan koko päivän. Kasin jälkeen oli puolen tunnin tauko, mutta sen jälkeen on taas 5-13 minuuttia ollu välit. Ja kyllä saa irvistellä... En oikeen tiedä että missä vaiheessa sitä pitäs lähteä, kun en haluis mennä liian aikaseenka.

Laittelin nyt kuitenki pikkumiehen tuossa päikkäreille. Hän vissiin kans nyt tajuaa tän tilanteen kun oon soitellu miehen ja miehen siskon kans näistä mahollisista hoitojutuista ja tilannepäivityksiä. Pieni mies sai hepulin unille käydessä ja on tosi itkuinen ja syliin vaan pitäs päästä. Jospa nyt malttas rauhottua nukkumaan ees vähäks aikaa että jaksaa sit illan.

Toivottavasti tässä pääsis tänään tosi toimiin... Nyt jo tuli taas pidempi väli, toivottavasti eivät ala hiipumaan...

Onnea tiripati ja masukas =)

äiti88: hyvä että miehesi tajusi edes pyytää anteeksi törppöilyään. Meillä ei ole seksiä harrastettu varmaan kesän jälkeen, ja ihan hyvin mies ottanut kun tietää ettei johdu hänestä.

Sarppa: maito nousi mullakin ekalla kerralla vasta 4. päivänä, muttei haitannut kun oli lisämaito käytössä heti laitoksella ja jatkoin sitä kunnes oma maito kunnolla nousi/lisääntyi.

Ehkäisystä: viimeksi alotin minipillerit heti jälkitarkastuksesta, muttei sopinut mulle. Hormoniehkäisyistä olen muutenkin saanut tarpeekseni, ja olen ehdottanut miehelle että joko pelataan kortsuilla tai hän voi tehdä sterilisaation (on kuitenkin miehelle paljon pienempi operaatio) kun emme lisää lapsia enää aio tehdä. Mutta saa nähdä... Ekan synnytyksen jälkeen oli paikat hellänä tosi pitkään, eikä harrastettu kunnolla seksiä kuukausiin, yritykseksi jäi aluksi, auts... :eek:

Viides: Ihanaa sullakin kohta sitten jo vaavi sylissä, onnea ja tsemppiä huomiselle!!!

Vieraat: Esikoisen synnytyksen jälkeen sairaalassa kävi tosi paljon porukkaa, ja silloin se oli musta ihanaa, mutta tällä kertaa toivon ettei niin kauheasti tulisi sairaalaan vaan vasta kotiin, mutta mun äiti ja sisko tulee varmaan heti kun mahdollista... mutta jos kaverit kysyy niin sanon että mieluummin kotona sitten. Katotaan kuinka käy.

Täällä siis edelleen kokonaisena, eikä oikeastaan mitään tuntemuksia. Taisin jo eilen sanoakin, että olen päättänyt lopettaa odottamisen ja keksiä päiviin tekemistä. Olen jo ensi viikollekin sopinut treffejä kavereiden kanssa... Tavallaan toivon että vauva syntyisi pian, mutta toisaalta odotanko niitä kipuja nyt niin innolla kuitenkaan... :ashamed:

Mutta mukavaa ja aurinkoista torstaita kaikille!

mammukka ja vauveli 39+0 :heart: , esikoinen syntyi 39+3...

Heippa marrasmasut ja vauvat! :)

Merkkailen samalla ja luen aikasemmat viestit kun jaksaa.

Meille syntyi pieni prinssi :heart: maanantai iltana rv 40+1. Pituus 50cm, paino 3485g ja pipo 36,5cm. Synnytys meni hyvin ja päästiin jo kotiin.
Vauveli on tyytyväinen ja vanhemmat väsyneitä mutta onnellisia.
Myöhemmin lisää kuulumisia.

Onnittelut muille vauvautuneille jos semmoisia on jo tullut, ja supistuksia niitä toivoville!

Yamini ja ipana 4vrk

poika on 53 senttiä pitkä ja 3260 g, pipo 34 cm.

Synnytys oli ensisynnyttäjäksi nopea 3 h 54 min ja synnytys oli helppo. Epiduraali auttoi hyvin.
Oli hieno kokemus. Vaikka komplikaatioita tuli istukan irtoamisessa, istukan kalvot tai jotain ei meinanneet irrota ja olivat melkein leikkaukseen viemässä, mutta saivat sen sitten jotenkin ulos. Välilihan leikkakselta en valitettavasti säästynyt, kätilö joutui tekemään sen vielä viistoon ja repesin myös emättimestä. Puolisen tuntia kuroi lekuri äitiä umpeen, kun sillä välin isä sai kylvettää vauvan, joka nautti lämpöisestä vedestä.
Apgar-pisteet oli 7/7/9. Vauvalla oli lapsivettä keuhkoissa, ja jouduttiin imemään ulos, vauva ei päästänyt ollenkaan ensi karjaisua, vaan ensimmäinen mitä teki niin laittoi nälissään koko nyrkin suuhun. Muutenkaan hän ei itke paljon, hänellä on tosi söpö kirkaisu ääni, ihan kuin joku papukaija. Pojulla on tosi hyvät ruokahalut. Multa ei tule vieläkään maitoa, nyt on jo neljäs päivä. Rinnat on ihan tukossa ja kovat ja kipeät ja vaikka mitä tekis, pumppais tai antais vauvan imeä, niin ei tippaakaan heru. Jouduttiin vauvaa jo heti toisena päivänä syöttämään pullosta. Eilen päästiin siis kotia ja nyt nautitaan vauvasta ja totutelllaan tähän vauva-arkeen :heart:

onnea kaikille muille jo vauvautuneille!!!

Kuunkulta ja poju 4 pvä

Yamini, masukas ja kuunkulta; Onnittelut nyyteistä!!! :flower: :flower: :flower:

Minä en ole varsinaiseen siivoukseen asti vielä päässyt :/ . Pari koneellista pyykkiä olen nyt pessyt (tai toinen on tällä hetkellä pyörimässä). Muuten koko päivä on mennyt tuon kuopus-riiviön jälkien korjailussa |O . Seuraavaksi tartun kyllä jo vihdoin imuriin ja saan siivouksen käyntiin. Tai no täällä haisee taas pasu eli kolmannen kerran tänään täytyy käydä pesemässä pylly :x ...

viides

Onnittelut kaikille vauvautuneille :heart:

Ja tsemppiä niille, joilla pikkuiset vielä mahassa on...

Enpä itse ole jaksanut paljoa kirjoitella, luen kyllä päivittäin pariin kertaan. Tää uuden elämän opettelu vie voimia sen verran tehokkaasti, ettei pahemmin jaksa mitään fiksua kirjoitella.

Korppinen: Hyvin on meillä lähtenyt sujumaan. Tyttönen nukkuu keskimäärin 4 tunnin unia ja on aika kiltin oloinen, ei pahemmin itkeskele. Mulla itselläni on voimat hiukan vähissä, kun ei oo vielä ihan tottunut noihin yösyöttöihin, mut eiköhän tää tästä. Saan kuitenkin päivisin nukuttua vauvan kanssa yhdessä, joten univelkaa ei ihan hirveesti pääse kertymään. Kun vaan muuten palautuis tästä, istuminen on aika tuskaa välillä ja nuo tikit kutittaa :(

Mies lähti tänään töihin, oli meidän kanssa kotona viikon. Hieman aamulla hirvitti, miten mä tuon kanssa yksin täällä jaksan/pärjään, kun tähän asti on toinen ollut ottamassa sen, jos on siltä tuntunut. Mut ainakin tähän asti on menny ihan ok, neiti on kyllä nukkunut suurimman osan päivästä.

Vieraista ootte jutelleet, meillä kävi lauantaina eka perheen ulkopuolinen vieras ja tänään sit yks mun luokkakaveri. Muuten ollaan oltu enimmäkseen omalla porukalla, molempien perheet on tietty käyneet neitiä ihailemassa.

Meidän neidistä tuli muuten heti paikkakunnan julkkis... :D Kävin paikallislehteen ilmoittamassa syntymästä, ja keksivät siellä, että tekevät meistä isänpäiväjutun lehteen. Eilen soikin puhelin jo aamusta, kun mun äiti oli saanut lehden käsiinsä =) Täytyy varmaan säilöä tuo lehti hyvään talteen, niin saa sit neidille näyttää kunhan on vähän isompi...

Nyt on kai lähdettävä ruokailupuuhiin, alkaa sen kuuloisia ääniä olla ilmassa...

-JennyA & prinsessa melkein 2 vkoa-

Pitkästä aikaa heissan!

Onnea kaikille nyyttisen saaneille!

Täällä olen pari päivää ollut ihan sumussa, tytön masuvaivat on aika uuvuttavia. Illasta alkaa kova kätinä ja jatkuu pitkälle yöhön, reppana pieni. Päivällä sitten on ihan kanttuvei ja nukkuu. Pojalla menee hyvin, syö ja pulskistuu!

Eilen uskaltauduin eka kerran vauvojen kanssa kokeilemaan bussimatkustelua, käytiin tuossa likellä kauppakeskuksessa pyörimässä. Hyvin meni reissu, nukkuivat kumpikin koko matkan. Haettiin tuolle keskimmäiselle synttärilahja, täytti eilen 5 v- iso mies jo! Myös mummu kävi eilen illasta tuomassa lahjan ja katsomassa pikkuisia. Meillä mummu ja pappa ovat toistaiseksi ainoat vieraat jotka ovat vauvoja käyneet katsomassa, tänään kävi mun sisko. Viikonloppuna pitäs tulla muutama vieras poitsun synttäreille. Mun isä tulee myös ensi viikolla suomeen, hän kait sitten tulee myös kyläilemään.

Ehkäisyasiaa miehen kanssa myös puntaroitiin, ja tultiin siihen tulokseen että meidän lapset on nyt tässä, ja mies kävi lääkärissä ja sai lähetteen vasektomiaan. Mulle ei mitkään hormonijutut oikeen sovi niin tää on paras ratkaisu meille.

Tarttis nyt päästä päikkäreille, mutta mies on korjauttamassa autoa ja pojat melskaavat kotona, eli no chance... Ja Oskari herännee kohta nälkäisenä. Mutta kun mies tulee kotiin niin saa ottaa vetovastuun toviksi!

Iso :hug: niille jotka siippaongelmien kanssa painivat. Meillä on pitkään mennyt yllättävänkin hyvin, ja mies on jopa halitellut ja suukotellut ihanan paljon! Aina ei meilläkään ole yhtä auvoista ollut, mutta nyt olen hirmu tyytyväinen tilanteeseen. Nyt odotan että voisi jo kokeilla vaakamamboakin hiljalleen, kunhan vuoto häviää...

Jaahas, vaativa kutsu kuuluu... tarvii mennä syöttelemään veli pontevaa (jo sentään 3100g!!! ). Jaksamisia kaikkien asioiden kanssa kaikille!

HM ja heimo

onnea masukas,yamini ja kuunkulta!! :flower: täällähän ei kohta ole enää kuin kourallinen odottavia, ja vasta 6.päivä! :eek:
nyt tuli nukuttua aikas hyvin yö.ei mitään supisteluja...mutta yritän nyt tästä päivästä lähtien sopeutua ja ottaa positiivisemman mielialan, vaikkakin hetkellisesti alkaa masentaan tää "yliaikaisuus" (no eihän tässä vielä oikeestaan yliajalla olla mutta silti). tänään koitin käydä kaupassa,ja voi hemmetti ei koskaan ole noin pahasti tuntunut siltä että kaikkia luita sahataan irti alapäästä!!! |O siis ihan tolkuton kipu välillä. mua ei kyllä auta mitkään poppaskonstit tohon synnytyksen käynnistymiseen... hmmm..taidan mennä pikku päikkäreille,alkaa ramaisemaan sen verran hyvin

noonie 40+1

Tänään kotiuduttiin sairaalasta. :)

"Katso!" sanoi Nalle Puh ja osoitti maahan.
"Mitä?" kysyi Nasu.
"Uudet jalanjäljet. Kahden seuraan on liittynyt kolmas!"
Perheemme kasvoi maanantaina 3.11 klo 9.17 pienellä prinsessalla.
Kokoa tyttärellä oli 3560g ja pituutta 49cm.

Tulen myöhemmin kertomaan synnytyksen kulusta.

Löllykkä ja pikku prinsessa 3pvä

Yamini, masukas, kuunkulta ja löllykkä: Onnea nyyteistä! :hug: :flower: :heart:

Mä käyn lukemassa mutta ei ole intoa kommentoida mitään. Ärsyttää kun kaikki muut jakaantuu ja itse pysyy tiukasti yhdessä kasassa. Ei mitään supistuksiin tai edes limoihin viittaavaa ole ilmoilla. Huomenna täytyy taas raahautua neuvolaan, ärsyttää jo etukäteen ajatuskin, että joutuu sen terkan naamaa vielä katselemaan. :kieh: Toivottavasti kukaan vauvautuneista ei ota henkilökohtaisesti tätä mun valitusta, ei sellaiseksi siis ole tarkoitettu. ketuttaa tämä oma olotila vaan NIIN paljon...

MaiLou ja JättiMini 40+2

Yhteistyössä