Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

huomenta :ashamed:

mul on niin paha mieli et varmaan tukehdun leipääni kohta :snotty:

meillä siis seksi jäi miltei heti ku tulin raskaaks ja nyt mies alkaa olla niin turhautunut et ihme ettei oo jo jättänyt meitä :ashamed: se ei enää juurka puhu mulle tai halua tehdä mun kanssa mitään... suunnittelee vaan mitä tekee kavereiden kanssa, raskauden alkuvaihees ku olin mukan ni se oli aina niin ku mua ei olis olemassa....en muista koska olis mua omasta alotteesta halannut tms... ja sit jos se esim. pitää mua kädestä hetken ni ajattelee ansaitsevansa sillä sit seksiä ja sit ihmettelee ku mua ei siltikä haluta.... mä oon vaan niin pahoillani kokoajan.... tänääänki vihjas että elämä oli hienoo sillon ennen lapsia.... siis 3 vuotta sitten :'( :'( :'( .....ja sit sanoin et sä taidat inhota tätä vauvaakin jo nyt ni se vastas vaan että noh onpahan sulla sit jotain tekemistä päivisin....

ihan ku mä en haluais et kaikki olis hienosti ja et seksi maistuis mut se on haukkunut mut jo niin rumaks ja läskiks et en mä kehtaa enää ees riisuutua sen edessä :'( sit ku yritän sanoo et mä tarvisin tukea ja rakkauden osotuksia et haluisin seksia ni sit se vaan sanoo et liian vaivalloista....nyt ahdistaa kyllä tosi paljon enkä tiä mitä tekisin ja tyttökin on tos ihan hädissään ku ei tiä et miks äiti itkee....

noh kai tää tästä.... sori nyt tällänen valitus ei vaan oo muitaka kelle puhua :(

-äiti88 ja toukka 38+6-
 
Huomenta!!!!!!!!!

Eka kertaa tuntui viime yönä et nyt saattaa lähtö olla ihan lähellä. Supisteli n. 4h n.10-15min välein, oli aika kipeitäkin. Nyt vähän supistelu rauhottunu mut vatsa jotenkin kokoajan kova ja arka. Vessassa rampannu vähä väliä. Vaikkakin koko yönä tuskin saannut nukuttua niin todella pirtee olo. Ainakin vielä :)

RD joko olet lähdössä tiedä vaikka nähtäis :D

äiti88 tosi kurja tilanne :hug: Kuulostaa miehesi aika itsekkäältä ja lapselliselta.Elä luokkaannu sanoistani. Toivottavasti hän kasvaa ja saatte asiat sovittua,jollakin tavoin. Tarvitsisit kaiken mahdollisen tuen tulevaan koitokseen, eikä tartteis miettiä tuollaisia asioita. Lämmin :hug: .

Estrella 40+2
 
tulin vielä pikaseen koneelle..minäkö riippuvainen tästä palstasta?? :saint:

ÄITI88: iso :hug: sinulle!! Todella kurjaa että sinusta tuntuu noin pahalta. Ja että miehesi kuuluu myös tähän samaan "kerhoon" kuin omani. :kieh: Nuo ne ei vaan osaa ajatella miltä meistä naisista tuntuu ja eivät ymmärrä mitä haluamme/tarvitsemme. Ja se on hirmuisen turhauttavaa ja surullista. Meilläkään ei olla sitten rv29 jälkeen seksiä harrastettu..eikä paljon sitä ennenkään. Eipä ole mies ees vongannut, kun ties että paikat kypsät, niin en uskalla. Ja nyt ei todella vielä tee mieli. Ei tuokaan osaa sitten muilla tavoin hellitellä. Ei ole sitä tyyppiä (voi kun oisikin) että halailis tai pussailis. Aina saa kerjätä läheisyyttä. Tiedän toki että välittää ja rakastaa, mutta ei ilmeisesti koe tarpeelliseksi näyttää sitä. :/ Tyypillinen mies sanoisinko, mutta eihän se silti oikeuta mihinkään.
En tiedä lohduttaako sinua kuullu että et ole yksin. Koita pitää mieli korkealla, ajattele kaikkea mitä sinulla on, keskitä miehen ajattelun sijaan kaikki hellyys ja ajatukset ihanaan lapseesi ja ihanaan tulokkaaseen. Älä tuhlaa yhtään ajatusta miehellesi. KOitahan jos tepsii. Vielä haleja sinulle!!! :heart:
 
Onko jollakin kotiutuneella jäänyt kotiinlähtö kiinni maidon tulemattomuudesta?
Mulla ei maito nouse vielä, ja kotiin olisi hinku kova. Muuten kaikki pitäisi olla ok, myös vauvan kanssa (tai ainakin oletan niin). Nyt odotellaan vaan lääkäriä tulevaksi osastolle...

Sarppa ja Sulo 2 vrk
 
huomenta!

Äiti88: :hug: Meillä asustelee täällä myös mies joka ei paljon tunteitansa näytä, minustakin ois kiva saada hellyyttä muualla kuin sängyssä mutta tuntuu olevan nuilla miehillä aika hakusessa se homma. Meillä kyllä seksi luistaa mutta muuten tuota hellyyttä ei on turha odotella. Raskaus aikana eipaljon harrasteltu mutta nyt taas menee hyvin. Mä kyllä kaipaisin muutakin kuin seksiä, sitä että joku pitäs mua sylissä ja pitäs hyvänä mutta sitä on aika turha odottaa.

mulla on täällä kaveri käymässä poikaa katsomassa, tuli jo aamusta ennen ku isomman vein ettäsaan rauhassa viedä hänet hoitoon. Tämä kaveri on mies puolinen ja "wiljohan" se oli sillä aikaa vääntäny tortut housuun ihan isomman kaavan mukaan, oli nimittäin vaippa täys eestä ja takaa samoin housut ja body. Kaveri ei oikein ollu tienny mitä tehdä ja miten päin olla ku hajukin oli sitä luokkaa. Oli mulla naurusta pitämistä ku tulin kotiin, "wiljo" tyytyväisenä makaili lattialla ja toinen yökkii (herkempi tapaus). :LOL:


Aika jännä mulla ois tänään laskettu aika ja "wiljo" on jo 4viikkoa :heart:

keiju ja "wiljo" 4vk
 
Isänpäivän ajattelin tänä vuonna viettää sairaalassa :D . Täytyy lasten kanssa sopia aamupalasta ja ostaa joku valmiskakku. Saavat sitten tehdä isälle aamiaisen. Meillä on ollut tapana aina miehen kanssa, että joka synttäri ja äitien- ja isänpäiväaamu, autellaan lapsia valmistamaan aamupala juhlakalulle. Onneksi vanhimmat lapset ovat jo sen verran isoja, että osaavat keittää kahvit ja tehdä leivät..

äiti88; Lämmin :hug: ! Kurjaa, ettei miehesi osaa ajatella sanomisiaan. Tuo olisi minustakin pahinta, jos mies sanoisi läskiksi tai rumaksi :( . Toivottavasti miehesi tulee pian järkiinsä tai täältä tulee yksi vihainen mamma antamaan kaulimesta :kieh: .

Täällä ajatukset ovat ihan sekaisin (ja teksti varmaan sen mukaista) :D . TODENNÄKÖISESTI meidän vauva syntyy vielä tämän viikon aikana!!! Perjantaina pitäisi mennä sairaalaan ja lääkäri lupasi puhkaista kalvot!!! Tietysti, jos sairaalassa on kauhea ruuhka silloin, niin voihan vielä olla etteivät puhkaisekkaan, joten liikaa en uskalla siihen tuudittautua. Mutta hammasharjan käski siis ottaa mukaan :) .

Vauva on jo yli neljäkiloinen, joten ehkä syytäkin jo vähän avitella ulos, kun ei itse ymmärrä. Kohdunsuulla oli kuitenkin jo edistystä tapahtunut, auki n. 3 senttiä, kaulaa jäljellä enää 1 sentti, mutta kohdunsuu kuitenkin vielä takana. Pää tuntui lääkärin käsiin ja kalvot menivät pitkin päätä. Sitten lääkäri vielä vähän ärsytti kohdunsuuta, jos vaikka lähtisi vielä itsekseen käyntiin ennen perjantaita. Toivottikin vielä lähtiessä tervetulleeksi illalla takaisin, hänellä jatkuu vielä silloin työvuoro... ;)

Nyt tuli vain paniikki, että mitä kaikkea mun nyt pitää ehtiä tehdä ennen perjantaita. Täytyy lasten kanssa sopia tuo isänpäiväjärjestely ja käydä hakemassa joku pakastekakku ja ohjeistaa siinäkin sitten lapsia. Hoitojärjestelyt mun sairaalassaoloajaksi on jo pulkassa. Ehkä voisin yrittää ommella vielä nuo verhot. Ja huomenna täytyy vielä käydä ostamassa jääkaappi täyteen ruokaa. Olkkari jää nyt sitten kesken, ei voi mitään. Onneksi nuo vauvat tuppaavat nukkumaan paljon ekoina viikkoina, että ehkä siinä sitten vielä ehtii.. Ja kyyti sairaalalle pitää aamuksi sitten sopia, mies menee kuitenkin aamulla vielä töihin, kun tuskin heti alkaa mitään tapahtumaan ja turhaan sitten sinne autoa vien seisomaan. Täältä menee niin harvoin bussejakin, mutta täytyy katsoa menisikö joku sopivasti kuitenkin...

Jännitää... :p

viides rv 38+4
 
Huomenta Kaikille! :wave: (huomentapa hyvinkin :D )

Täällä herättiin justiinsa. :D

manna, helmi, estrella: Ei täällä ainakaan vielä olla lähdössä mihinkään :D. Yön sain nukuttua ihan hyvin. Tänään olisi neuvola klo 15.00. Jospa ne vedet menis ennen sitä, ni pääsis lähtee jo :whistle: . I don't think so :whistle:

Mutta nyt aamupuuron keittoon ja pitää kai ne eiliset pyykit viikata kaappiin ja jos pesis meidän makkarin petivaatteet.

äiti88: Ei ole minunkaan ukko saanut, eikä tule saamaan synnytyksenkään jälkeen saamaan yhtään mitään. Loukkas sen verran kivasti, joten siinäpähän ajattelee: olenpa pitkävihainen. Siun ukko kyllä joutais hiukan miettimään, koska ei tuo todellakan ole kivaa! Lohdutushali sinulle, että et ole ainoa, jolla ei tee mieli yhtään seksiä! :hug: :hug:

Red Dragon & Nuppu 40+3 :heart:
 
kiitos haleista ne auttaa

joo eiköhän tää tästä tulee vaan niin paha mieli kun toinen ajattelee vain itseään... ja varsinkin nyt kun synnytys jännittää ja se miltä näyttää sen jälkeen ja nyt jännitän sittee että palaako ne halut raskauden jälkeenkään.... toivottavasti :/ tyhmää vaan ku se hyvin tietää että tässä tilassa on aika herkkä ja loukkaantuu helpolla!!! ja kun aika on pitkää ni eipä oo paljon muuta aateltavaa ku ne mitä toinen kiukkusena sanoo!

no toisaalta onneks ei enää voi kauaa tää raskaus kestää.... vaikka mulla ei oo ollu mitään kummempia vaivoja ni kyl viimiset viikot on miettinyt että mikä se taas olikaan mitä siinä raskaana olemisessa on ihanaa kun alkuvuonna niin kaipasin raskaana olemisen oloa .... tietenki se lopputulos on ihana mutta nyt ei kyllä muistu mieleen mitä ihanaa tässä odottamisessa on :D

supistuksia kaikille niitä tarvitseville(myös minulle :D ) :wave:

-äiti88 ja toukka 38+6-
 
Äiti88: haleja täältäkin! Voi että kun noi miehet sais jotenkin tajuamaan miten sanat sattuu ja miten herkkinä just raskaana olevat (ja voin arvata synnytyksen jälkeen vielä enemmän!) olemme omista ruumiistamme. :hug: Mä sain "ihanan" kommentin sunnuntai aamuna, kun oli valkoinen mekko päällä, että näytin kuulemma ihan muumimammalta!!! Siinä sitten itkeskelin... ei toinen kyllä ollenkaan tajunnut miksi se niin kovasti loukkas....
toivottavasti teillä asiat kääntyy kuitenkin vielä parempaan suuntaan synnytyksen jälkeen!
 
se ois sitte 40+0!!! virallinen 40 and beyond klubi avas ovensa mullekkin... :LOL:
yö meni melkein paremmin kuin hyvin,nukuin jopa yli kahden tunnin pätkiä,mitä ei oo todellakaan hetkeen tapahtunut. yks ainokainen tuntuva supistus tuli..ja meni...

minä kanssa oon seuraillu noita usan vaaleja ja oli kyllä iloinen aamu,kun aurinko paistoi ja obama voitti! ainoa mitä tähän nyt kaivataan ois "ton yhden tyypin" (nimi muutettu) ulostulo.yritän olla mainitsematta ja puhumatta siitä tänään,josko uskaltais ulos tulla,jos tää johtuukin kaikki ujostelusta... :kieh:
äiti88 ja kaikki muutkin miestensä kanssa taistelevat,teille iso :hug:
on se välillä kyllä haastavaa saada viestejään toiselle sukupuolelle perille. meillä monet kinat ja riidat monesti on ihan turhia,kummatkin ollaan tarkoitettu samaa asiaa mutta ei ymmärretä toistemme puhetta,ja sitten tietty puhumattomuus ja se ainainen ongelma siittä että vaan olettaa että toisen pitäs tajuta mitä aattelee ja miltä tuntuu,vaikkei kukaan oo ajatustenlukija. nää on ne perinteiset syyt meillä. seksistä sen verran,että jostain syystä mulla on halut pysyneet aika hyvänä,tosin nyt viimeisillä viikoilla on toi fyysinen olo ollut semmonen että vaikka mieli ois tehnyt,ei siittä ois mitään tullut kun joka paikkaa särkee ja juilii...
tuu jo pihalle...pliiiiiiiiiish

noonie 40+0,paksuna on hyvä olla... :LOL:
 
ei nuo miehet kyllä aina tajua mitä voivat aiheuttaa kaikella mitä suustansa päästävät..
täälläkään eipä oikein olla seksiä harrasteltu mutta mies silti jaksaa vonkua jos joskus jotain saisi :)
ihan haluaa mennä aikasin nukkumaankin kun ei halua sitä miestä siihen vonkumaan kun tietää että itseä ei haluta eikä aina haluais torjuakaan sitä miestä. ja mun mies on justiin sellanen että ei se muuten kyllä rakkauttansa mulle ilmoittele muutakuin sitten kun haluaa seksiä. seksi seksi seksi... mä en kyllä voi edes ymmärtää miten toinen voi haluta mua kun itseä inhottaa katsoa peilistä minkä näkönen sitä on..
mutta mutta
tänään olis laskettu aika joka päivä lähempänä synnytystä, mä en enää oikein jaksa odotellakaan, se vaan tulee sitten kun se tulee. eihän sille mitään mahda, se on sitten valmis kun se on valmis.

reginarento 40+0
 
sarppa: meillä esikoisen aikaan olin sairaalassa 5päivää ja tein syöttöpunnituksia, lypsin..lypsin..ja lypsin...hörppyytin ja merkkasin maidon "menekin" ja itkin kun maitoa ei tullut ja poika ei osannut imeä, ja mulla oli huonot rinnat.. :( Sitten 5päivänä maito nousi kunnolla rintoihin ja sain sen verran pojan tankattua että päästivät kotiin. Matkalla kotiin hain heti pulloja ja tuttelia kaupasta. Aattelin ettei maito riitä, mutta alkoi onneksi sujuun. Toivotaan nyt että vauvasi kasvaa ja pääsette kotiin =)

(.) Terveisiä 2vko neuvolasta!!
aapelin paino ei ole vielä synnytyspainossa vaikka KUULUISI jo olla.. :/ (40g jopa uupui :LOL: ) Mutta neuvolantäti laittoi painonseurantaan joko ma tai ens ke! Ja mua alkoi nyt sitten se stressaan, koska mun mielestä maitoa tulee hyvin, ja tuo syö hyvin ja on tyytyväinen. Jotenkin kuitenkin alkoi ahistaan.
Sitten sillä on joku kellertävä peukalon kokoinen laikku oik. puolella masussa. Täti kysyi onko se aina ollut siinä. Ei ole mun mielestä ollut. Se epäili että vois olla joku pigmenttijuttu, mutta sitäkin seurataan.

Hohhoijaa, en tiiä mutta olen hirveen ärsyyntynyt nyt neuvolakäynnistä. Tuli sellainen olo, että en oo riittävän hyvin hoitanut vauvaa, tai kun jos se ei kasva kun ei jaksa syödä tms...tiiän nää hormoonit tekee tepposen taas. :'(

Kävin sitten piristään itseeni tiimarissa, ostin valokuva-albumin vauvakuville, pahvia ristiäiskutsuihin ym. ja hain subwaysta ISON subin, josta puolet jo oon popsinut. Kaamee nälkä ja jano yllätti! =)

helmi *jatkaa syömistä ja tekee kilometrin pituista listaa hoidettavista asioista*
 
äiti88: iso :hug: En osaa oikein mitään sanoa tuohon että helpottaisi sun oloasi :(

sarppa70: muistan et esikoisen aikaan kun oltiin sairaalassa, sanoivat että oisi tietenkin hyvä että maito nousisi sairaalassa jo, mutta ei pakollinen. Itsellä tais silloin vasta 4. tai 5. päivänä nousta (olin 5pv. sairaalassa ).
Toivottavasti eivät sen takia jätä kotiuttamatta sinua ja vauvaa!

keiju: näen silmissäni wiljon tyytyväisen katseen :D Meillä kans tuli eilen sellainen satsi että ois varmasti tullut jostain yli jos ois vaippa ollut kiinni :) Olin just pyllyn pessyt ja olin kuivailemassa kun alkoi tavaraa tulemaan. Oli kyllä tyttö niin tyytyväisen oloinen, mua vähän yökötti se haju kun haisi vielä vielä mun antibiootit siinä :whistle:

helmi:
meillä oli sama juttu esikoisen aikaan, oli paino pudonnut edellisestä kerrasta. Meidän käskivät alkaa antamaan lisämaitoa joka kerralla. Samalla tavalla itsekin podin huonoa omatuntoa etten ollut antanut tarpeeksi ruokaa ja jotain sinnepäin :(
Iso poikahan sulla on, ei musta niin vaarallista jos ei vielä ole syntymäpainossa! Meillä eri
juttu kun tää vauva oli alle 3kg, sillä meillä oli "kiire" päästä lähtöpainoon takas.

Voih, vauvan kanssa menee tosi hyvin, vielä kun sais tuon isomman tytön terveeksi :| Tosi räkäinen ja yskäinen. Pitää kattoo joko huomenna kävis korvat tarkistuttamassa lääkärissä ettei ois tulehdusta. Nyt on jo toisilla päikkäreillä, hyvin kyllä jäi nukkumaan, toinen ihan väsy ja pipi :( Harmi vaan tuli uus tauti, just ennätti entisestä parantua. Jospa tän jälkeen ois vähän aikaa terveenä, mieskin palaa parin viikon päästä töihin.

Luminka
 
Ai niin helmi vielä, tuokin puuttuva 40g on voinut tulla vaikka kakkana tai pukluna pois! Riippuu paljon siitä miten on syönyt/kakkinut ym. ennen punnitusta! Meil sairaalassa paino heitteli joillakin kymmenillä grammoilla, näkyi ihan suoraan lukemissa jos oli kakan tehnyt aiemmin!
 
Hyvää pikkulauantaita! :)

Laitetaas tähän ekaa neukkakuulumiset tältä päivältä, nyt siis rv 40+3

-painoa 583g viikossa (huh, on tullut vähän mässäiltyä, mut onneks ei ton enempää tullu painoa)
-rr 117/66
-hb 106 edelleen ja aina vaan
-sf 34, sama ku viimeks
-sykkeet hyvät
-vauva viel ylhäällä ja pää liikuteltavissa

Sano terkka, et kun on näin hyvät arvot niin rittää varmaan et maanantaina meen uudestaan, ei tartte toista kertaa täl viikol ravata siel.. Mitään " tuntemuksia" mulla ei oo ollu, ja tuskin tuleekaan ennen ku se synnytys oikeesti käynnistyy.

äiti88 :hug: inhottava tollanen ukko..

Meillä mies haluais seksii ja sitä jaksaa vongata mut yleensä käy niin et raskaan työpäivän jälkeen nukahtaa jo ennen meidän tyttöä, niin paha mun on siin yksin mitään harrastaa.. Mut on nauranu, et hän lempii sitten oikeeta kättään :D et ei onneks ota itteensä ku ei mitään tehä.. Pari kolme kuukautta oli väliä tossa, ja olikohan se viime viikolla ku touhuttiin ni kyl oli onnellinen mies, sano vaan et voi vitsit, hän muistanukkaan miten kivaa se voi olla :)

Itel on toi seksi täl hetkel niinku jumppaan lähtö, ei millään huvittais ja jaksais mut jälkeenpäin tuntuu tosi hyvälle :LOL:

Mies on meil se joka sitä hellyyttäkin kaipais, ite ei jaksas aina ees halii ja pusii, mut välil on kiva yllättää mies suukottamal ja antamal piiiitkä halaus :) :heart: on siin miehes huonojaki puolia mut on se välil niin ihanaki :heart:

Neuvolan jälkeen lähettiin tytön kaa selloon, meilt on sellanen 50 kilsaa sinne. Kellekkään en kertonu (paitsi isännäl), ku siit olis tullu sanomista.. Äiti olis halunu mukaan, ja sil on töitä ni ois pitäny tehä reissu lauantaina ja sitä ei koskaan tiiä millon mää poksahdan. Sit olis halunu tulla siskoki mukaan ja se olis meinannu koko päivän reissua.. Siis jotain 8 tunnin kiertelyy ja en tod. olis sellast jaksanu.. Ja se on tylsää odotella kaupoissa toista.. Nyt oltiin 2,5tuntia ja siin ajas kierrettiin kaupat ja käytiin hesessä syömässä pitkäst aikaa. Joululahjoja ostin suunnillen puolille kenellä pitää, loput saan hommattua kotikaupungista sit lähempänä joulua..

Hirveesti tekstiä ja jauhamista. Hups :) Jotenki on hyvä fiilis nyt :)

Tsemppiä kaikille!

Ja onnea vauvan saanneille! Paljon on jo syntyny :heart:
 
neuvola kuulumiset ympäripyöreästi kaikki ok,paitsi turvotukset tapissa viikossa 1400g huh..masun päältä täti arvioi vauvan olevan nyt n.3500g.Puhui mulle että mulle on tullu synnytäjän kuono siis nenä levinnyt ja huulten rajat jotenki selvemmin näkyvissä ja se merkkaa kuulemma lähestyvää synnytystä =) en ole ikinä kuullutkaan moista.Meilläkään ei ole seksiä harrastettu ainakaan 2 kk,mulla kyllä tekis mieli mut miestä ilmeisesti pelottaa ku mulla jo paikat auki,meinas että osuu vauvaan(raukka)yritän ymmartää..semmosia tällä kertaa.

äityliini ja pötkylä rv38+6
 
Tänään oli neuvola ja tässä uusia kuulumisia:

Rv 10+5 (11.4.2008)
Paino: 72,6 kg
Verenpaine: 123/76
Hemoglobiini: 137
Sydämensyke: 170+
Pissa: Puhdas

Rv 15+4 (15.5.2008)
Paino: 71,8 kg
Verenpaine: 133/80
Hemoglobiini: 129
Kohdunpohjan korkeus: 17
Sydämen syke: 150+
Liikkeet: +
Pissa: puhdas

Rv 21+3 (25.6.2008)
Paino: 73,4 kg (nousua 260 g/vko)
Verenpaine: 119/81
Hemoglobiini: 132
Kohdunpohjan korkeus: 23
Sydämen syke: 140-160 +
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 25+5 (25.7.2008)
Paino: 75,6 kg (nousua 550 g/vko :ashamed: )
Verenpaine: 124/74
Hemoglobiini: 123
Kohdunpohjan korkeus: 26
Sydämen syke: 140+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 29+1 (18.8.2008)
Paino: 75.5 kg
Verenpaine: 125/72
Hemoglobiini: 111
Kohdunpohjan korkeus: 27
Sydämen syke: 140-147+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Poikki

Rv 31+5 (5.9.2008)
Paino: 76.6 kg
Verenpaine: 123/78
Hemoglobiini: 112
Kohdunpohjan korkeus: 28
Sydämen syke: 136-167 + / Liikkui
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Raivo

Rv 34+1 (22.9.2008)
Paino: 76.5 kg
Verenpaine: 122/75
Hemoglobiini: 107
Kohdunpohjan korkeus: 32
Sydämen syke:137
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 36+1 (6.10.2008)
Paino: 77.3 kg (+380g/vko)
Verenpaine: 125/78
Hemoglobiini: 122
Kohdunpohjan korkeus: 31 (jipii, hiukan pienentynyt)
Sydämen syke:143+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 37+4 (16.10.2008)
Paino: 77.6 kg (+30g/vko)
Verenpaine: 122/78
Hemoglobiini: 127
Kohdunpohjan korkeus: 32
Sydämen syke:135+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 38+5 (24.10.2008)
Paino: 79.3 kg (+1488g/vko) (APUAAA!!!!)
Verenpaine: 120/77
Hemoglobiini: 131
Kohdunpohjan korkeus: 31
Sydämen syke:146+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 39+5 (31.10.2008)
Paino: 79.2 kg (+100g/vko)
Verenpaine: 121/80
Hemoglobiini: Ei mitattu, koska viime kerralla jo hyvä.
Kohdunpohjan korkeus: Ei merkannu!!
Sydämen syke:140-160+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 40+3 (5.11.2008)
Paino: 79.9 kg (+700g/vko)
Verenpaine: 119/80
Hemoglobiini: 124
Kohdunpohjan korkeus: 33
Sydämen syke:140-160+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Neuvolassa ei mitään uutta. Ensi viikon maanantaille sain ajan. Katsotaan, että vieläkö sinne asti mennään :D. Jos ensi viikon perjantaihin mennessä ei ole tapahtunut mitään, niin perjantaina pitää olla klo 9.00 KYS:issä, jossa katsotaan tarkastellaan, mitä tehdään. Saattaavat kuulema vielä kotiinkin päästää, jos kaikki on hyvin. Mutta en usko, että sinne päästään..
 
Perjantaina 31.10 tupsahti maailmaan pikku tyttö. 3230g 49cm pää 34cm. Laitos oli muuten TAYS. Eilen kotiuduttu, palailen myöhemmin kirjoittamaan synnytyksestä jne. Nyt riittää puuhaa, ei ehdi kirjoittamaan :wave:
 
tirpatille onnittelut!!

Ei olla synnyttämässä ainaka täällä!

Neuvolassa kävin ja oli tosi mukava käynti. Oli aivan ihana sijainen ja kyllä ihan ärsytti kun tapasi tuommosen oikeesti ihanan neuvolatätin kun en yhtään siitä omastani tykkää. Oli niin lämmin ihminen ja vaikutti semmoselta aidosti miun asioista kiinnostuneelta. Opiskelijaki oli mukana ja hän myös oli todella mukava. Kaikki oli ok:
- pissa puhdas
- hemppa noussu 120:een
- paino laskenu 700g (Ihme!!)
- verenpaineet edelleen hieman koholla, mutta ei ollenka pahasti
- sf 35 cm
- syke tasainen 139-141

Kysy sit että onko millon kohdunkaulan tilanne katottu ja että haluisinko että katottas. Että opiskelijaki vois harjotella. No miullehan passas tietysti. Se terkka nauroki että eiköhän se tällä saada syntymään kun hyö molemmat kunnolla kokeilevat. :D Kohdunkaulaa oli jäljellä 1,5 cm ja kohdunsuu oli auki 1-2 cm. Eli on ne supparit jotain jo saanu aikaan. Epäili vahvasti että ihan lähiaikoina syntyy, mutta pitihän se uus aika sit kuitenki kaiken varalta varata - ja enköhän mie sit ens viikolla vielä oo siellä notkumassa...

Laittelin tuossa sairaalakassia vielä kuntoon, ostin pari lehteä kun sattuivat olemaan tarjoushinnoilla sittarilla. Kameran akku on ladattu, samoin puhelimen. Isäntäki osti itelleen vissypullon ja suklaalevyn evääks. Eli kyllä myö nyt oltas ihan valmiita lähtemään!!
 

Yhteistyössä