Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

Jatketaan toki toisella puolella, kunhan alkaa olla tarpeeksi porukkaa sinne kirjoittelemaan =) Huikatkaa sitten kun teen pinon, vai haluuks joku muu välillä?

Hopeakaislalle tsempit täältä, toivottavasti pääset matkaan, vai joko lähdit?

Hari Mao: Tulee mullakin välillä hetkiä jolloin ei jaksais. Jos pystyy vähän aikaa edes nukkumaan, piristää kummasti! Kyllä se yöllä herääminen vaatii voimia.
Sitten on hetkiä jolloin on tosi onnellinen kaikesta, lapsista sekä miehestä :heart: Mä koen olevani onnellisempi tän toisen lapsen syntymän jälkeen, ekan jälkeen alku oli paljon hankalampaa. Nyt kaikki onnistuu (ainakin tähän asti ) ihan rutiinilla ja ennättää jopa tehdä omiakin juttuja kuten olla koneella =) Esikoisen jälkeen olin niiiin väsynyt, nukuin päivälläkin monet unet ja illalla menin ajoissa nukkuu. Nyt selviää paljon vähemmällä unella, ja parempi niin =)
Mut jospa huomenna sulla jo valoisempi päivä ja ajatukset =)

Nukkumisesta puheen ollen pitäs lähtee nukkumaan, ei kyllä hirveesti väsytä mut entäs yöllä sitten :|
 
moro!

pikaisesti tulin kurkkaamaan.

supistuksia kaikille niitä toivoville!:) täällä niitä on liikakin... siis jälkisupistuksia!! ne on ihan yhtä tuskaa!

käytiin sairaalassa kontrollissa sen keltaisuuden takia niin arvot taas noussut... nyt 290, eilen 257.ei vielä ihan siinä rajalla että taas valoon, mutta lähellä. nyt lääkäri määräs tiistaihin saakka rintamaidon pois ja sairalan korvikkeen tilalle. tiistaina sitten taas verikokeisiin, ellei sitten olo huonone niin sitten aikaisemmin. nyt sitten yritän pumppailla rinnoista maitoa pois ja eka kerran söi äskön poika pullosta korviketta. tuli sellainen olo, että imetys saa loppua kokonaan tähän, mutta katotaan nyt sitten parin päivän päästä että miltä sitten tuntuu. vähän pelottaa kyllä että miksi ne arvot ei laske!

sori tuli nyt niin omaa juttua, mutta jotenki pyörii nyt niin vaan mielessä tuo keltaisuus...
mutta nyt hampaiden pesun kautta unten maille..

korppinen
 
Onneksi olkoon rouva PirttIhiRmU :flower:
Täällä ollaan tämä ilta kärsitty menkkamaisista kivuista ja paineesta ala mahassa.Jokohan sitä jo tänä yönä pääsisi lähtemään.
Toukkakin ollut ihmeen energinen tänään,mutta jospa se antaisi mamman nukkua kuitenkin ens yönä.

Oikein hyvää yötä kaikille!

Möökö89 ja energinen toukka!
 
Heipat täältäkin.. tääläkin vielä yhdessä kasassa mutta mahaan sattuu ihan vähän väliä sellasta menkkamaista kipua ja sit samalla maha kovettuu ihan kivi kovaks.. :| kävely on jo todella huonoo selkään sattuu kans jo ihan sillain että voisi tämä kaveri jo tulla ulos.. olo on niin tukala jo että en jaksa enään.. :| mutta taidan mennä takasin vaaka tasoon.. toi maha kovettuminen on todella inhottavan tuntusta.. ja se kovettuminen on ihan säännöllistä jo että voisikohan se jotain jo kertookkin :whistle: :whistle:

Onnea vielä kaikille vaavin saaneille
:flower: :flower:

paula+peikko 39+2
 
Täällä ei mitään uutta. Koko päivän supistellu kipeesti mutta mitään ei vaan tapahdu. Huomenna olis sitte la. Mutta yli varmasti mennään jos ei IHMETTÄ tapahdu. Vauva on tosi levoton tuolla massussa. Koitin tuossa jutella että tulis pois jotta olis enemmän tilaa liikkua. Mutta ei. Nyt taas tulee supistus mutta jos sitte nyt alkais tuleen vaikka enemmän ja tiheemmin. No, aina saa toivoa. Hyvää yötä.
 
Täälläkin on alkanut olee säännöllisiä supistuksia.. mutta ne loppui kuin seinään.. ja olivat kyl niin lastenleikkiä, että katotaa milloin täällä lähtö tulee.. Tuskin nyt ihan vielä kuitenkaan :D

Mutta nyt ohjelmien pariin tai nukkumaan! :wave:
 
täällä kans nyt rupes masentaa et tää ei tuu täältä ikinä...vaikka nyt vasta 38+3(tai siis kohta+3)mut sitä on vaan niin pirun malttamaton...mä en ees uskalla aatella mitä tää on sit la jälkeen..huoh!!!inhottaa vaan kun on niin vaivainen olo....jotenki koko ajan hirmeetä tunne mylläkkää...noh kai mä lähen taas haaveilemaan

onnea rouva pirttihirmulle :flower: :heart:

kauheeta et on ihan kateellinen olo kaikille ketä supistaa..on se kiva et on kivusta kateellinen...

noh kauniita unia kaikille.. :hug:
 
RD: Toivottavasti pikkusiskosi voi jo paremmin. Tavallaan hyvä sullekin jos synnytyksen käynnistymiseen pari päivää viellä menee, ettei tuu liikaa käsiteltävä kerralla... Nuoren itsemurhayritys ei ole usein yritys kuolla, vaan hätähuuto lähimmille. Voimia sulle myös siskosi tukemiseen.

Onnea pirttihirmulle tytöstä! :flower:

Hjuu, mäkin voisin ottaa parit supistukset tänne! Kohta vaihtuupi 40+3 ja supistukset on vaan loppuneet! Tänää olin taas käyrillä eikä niin mitään. Lekuri tarkastaa vasta viikolla 41, ellei suppareita tuu sitä ennen.

Tänään oli eka kerta tosi huono kävellä, ihan ku olis pää jalkojen välissä, siis vauvan pää! Nyt tiedän mys mitä tarkoittaa sukkapuikkokipu! Eilen olin viellä pyörälenkillä mutta taidan joutua jättään sen harrastuksen ny. Milläs mä ny menen kahvilaan litkimään päivittäistä lattea ja juustokakunsiivua... Kävelykin on hankalaa, ku jalka ei vaan nouse!

Öitä kaikille (ja huomenta Mannalle?)


 
Yötä.

Nyt täällä tullu muutama tosi kivulias supistus. Väli 3-4 min. Uskaltaakohan tässä mennä nukkumaan jos siis JOS vaikka jotain alkais tapahtumaan... Mutta toisaalta luulen että kohta loppuu taas ku seinään. Illalla ( tai siis vähä ennen kuin lähti nukkuun ) isäntä kyseli josko hieman harrastettais sitä pariterapiaa ku kaikki kuulemma sanoo että se käynnistää synnytystä.. Oli pelikaverit jäällä niin kuulemma kertonu. :D No, minä sitte kivuiltani siihen suostuin ja olihan se ähräämistä. Herranen aika!! Isäntä oli ku pikku poika joka ensimmäistä kertaa harrastaa seksiä. :LOL: Ei uskaltanu tehä juuri mitään. Sanoinki kesken kaiken että jos tää tätä on niin sama lopettaa alkuunsa. Toinen vaan että "mua niin pelottaa ja jännittää..."

Mutta nyt täytyy mennä hieman pehmeemmälle istuun tai vaakatasoon niin kipeitä supistuksia tulee. Menis edes vedet niin tietää tarkkaan milloin lähtö tulee. Ikinä en ole lähteny supistusten kans sairaalaan. Nyt 25minuutin aikana tullu 7 tosi kipeetä supistusta.

Katotaan niin kumminki vielä aamulla olen kotona. Joten aamulla palataan astialle. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Mille ne supistukset tuntuu ? Onko niin kuin kuukautiskipu vai vain sellaista siedettävää kovistelua ja "ahtautta" ja kiristystä mahassa?
Tässä utelen kun mulla supistelee tänään niin paljon, mutta ei sellaista kuukautismaista kipua ole .. viikkoja tasan 36.
Alkuun sellasta ahtauden tunnetta ja kovistelua ja sitten alkaa muuttua sellaiseksi menkkakivun tapaiseksi ja jos oikein muistan niin ihan loppuvaiheen supistukset oli sellaisia että tuntui lähinnä sille kuin olis vetänyt suonta vatsasta mikä oli aika hassukin tunne toisaalta.
 
Käytiin jo kättärillä kääntymässä illalla mutta kotiin tultiin vielä. Oli paikat kahdelle sormelle auki mutta reunoja vielä jäljellä 1-2cm ja sai itse valita että jäänkö sinne vai tulenko kotiin odottelemaan. Ajattelin että tulen kotiin ja yritän saada nukutuksi vähän.

Muuten sainkin ihan kivasti nukuttua ja heräsin siihen kun esikoinen huuteli sängystään - oli reppanalla vaippa falskannut ja annoin samalla pullon maitoa.

Vessassa tuli jotain eritettä josta en osaa sanoa mitä on tarkalleen mutta melko varma olen että tänään päästään synnyttelemään - on tullut nyt muutama vähän kipeämpikin supistus mutta katsotaan nyt.

Huolettaa vaan että mihin saan tuon pojan hoitoon jos nyt päivällä joudutaan lähtemään. Alunperin oli tarkoitus että pojan kummitäti hoitaisi synnytyksen ajan mutta joutui mennä keskisuomeen järjestämään hautajaisia kun mumminsa kuoli ja olis tulossa vasta keskiviikkona takas.

Kaikki sukulaisetkin asuu yli 400km päässä niin on vähän vähissä nää vaihtoehdot.
 
huomenta jo täältäkin! menin tosiaan aikaisin nukkumaan,ehdin vajaa 4 tuntia nukkua ja siittä asti (eli klo 02) alkoi supisteleen jo aikas kivuliaasti n.10min välein,puol 6 sitten päätin nousta kun ei enää jaksanut maata,ja nyt oon jo aamupalan syönyt ja hesarin lukenut.tosin ne supistukset sit hieman tässä on jo laimentuneet... :|

onnea neiti pirttihirmu!:flower: täällä lähes päivittäin jo joku jakaantuu!
voi kun nää nyt jatkuis ja tihenis,tai menis just ees ne vedet koska en tiedä oikeesti koska pitäis sit viimestään lähtee.no,onneks matkaa on kättärille se runsas 3km eli ei siinä mikään kauhea hoppu tuu,kai.
tekis mieli mennä suihkuun mutta kello on niin vähän etten viitti herättää miestä vielä.

noonie 39+5
 
HUomenta!
Pirttihirmulla ONNITTELUT vauvasta!!! :flower: :flower:

Muihin juttuihin perehdyn päivemmällä paremmin, nyt vaan lukasin nopsaan läpi. Herättiin tossa viiden jälkeen aamupalatissille, nyt ollaan jo alakerrassa ja sain itekin tuoremehua ja leipää popsittua.
Tällepäivälle ois pyykinpesua...pyykinpesua...ja pyykinpesua. Suihkuun pitäs pikaseen livahtaa kunhan pikkumies nukahtaa seuraavan kerran ja mieluummin ennen kuin isoveikka heräilee... :LOL: Tarkkaan on kaikki hommat ajoitettava! Tänään siis esikoinen kotona, kun nyt marraskuusta alkaen on tarhassa ti+ke. Mites muilla isommat lapset? Onko kotona vai hoidossa?
Sitten päivemmällä taas tekeen lenkkiä vaunuilla. Eilen oltiin tunnin verran ulkona ja leikkipuistossa.
Mä oon samoilla linjoilla luminkan kanssa siinä että nyt arki helpompaa kuin esikoisen kanssa. AINAKIN VIELÄ! ;) Kun rutiinilla jo sujuu vauvan hoito. Muutenkin on olo semmoinen tasasempi. Esikoisen aikaan olin kamalan itkuherkkä. Tosin kyllä nyt saattaa yhtäkkiä joku pieni juttu itkettää. Yksikin päivä oikein hakemalla hain melankolista fiilistä ja kuuntelin sellasta musaa että sai kunnon kyynelvirrat liikkeelle. Sitten helpotti.

HM: jaksuja sinulle :hug: tuollaisia päiviäkin ja hetkiä onneksi on ihan siksi että osaa taas nauttia pienistä ihanista asioista :heart:

Mutta nyt tuo sinaappikone tais rusauttaa taas äitille hommia, joten palaan myöhemmin!!

helmi
 
Huomenia!
taas uusi viikko eikä mitään tietoa synnyttämään lähdöstä :| heräsin peräti vain kerran yöllä vessaan, joka on harvinaista.Eilen käytiin shoppaileen pari joululahjaa,moni muukin oli ajatellut saman tehdä :) siis jonoja oli.Vauva edelleen aika hiljainen,toivois että se valmistautuu synnytykseen..laitoin tytön koulutielle,en uskaltanu pyörällä enää päästää ku täällä on tiet ihan jäässä..lähden itse nyt kahvin keittoon..niin ja pirtihirmulle onnittelut vaavista! :heart:

äityliini ja pötkylä rv 38+4
 
huomenta! taas alko aamu samanlailla ku pari aamua aikasemminki, eli ylös noustaessa lirahteli taas housuun sitä v.vuotoa (kai) .. ja kohta tuli tuhrunen lima.. ÄH ihana kertoilla tämmösiä heti aamusta.. :whistle: Jokohan se kohta rupeais tapahtuun jotain.. No ei kuitenkaan kun sitä niin oottaa.. Piti ottaa yks panadol kun niin lonkkiaki särkee |O Ja vähän on menkkamaista juilimista.. Mutta Joo, oikein mukavaa viikonalkua mammat, saas nähä kuinka moni tällä viikolla jakautuu :heart:

rv. 39+1
 
Pirttihirmulle onnittelut vauvan johdosta!!

Täällä ei mitään muutosta. Eilenki supisteli koko päivän - välillä kipeesti, välillä ihan vaan puristeli. Mukavasti supistaessa painaa pää alaspäin, suunta on siis oikea! :) Säännöllisen epäsäännöllisesti tulivat taas, ehkäpä n. 15-30 min. välein. Vauveli pyörii kauheesti mahassa, koskee ihan. Odotellaan vaan edelleen...

Eilen käytiin kirpparilla, pari paitaa löysin esikoiselle. Löydettiin myös tuoli pinnasängyn viereen. Kattelin ihan perusjakkaroita kaupoista mutta ovat kyllä tosi kalliita neki. Nyt sattu tosi siisti puurunkoinen tuoli, johon isäntä laitto uuden kankaan istuinosaan. Tuli kyllä hieno - ja 5e vaan makso!

Anzkuli 39+4
 
Huomenta kaikille mammoille!

Vauvautuneille suuret onnittelut pienokaisista :heart: :flower: :flower: :flower:

Mua ei supistele oikeastaan yhtään, mutta aamulla ylösnoustessa lorahti housuihin jotain haalean pinkkiä, oliskohan ollut lapsivettä??? Täytyy varmaan soittaa sinne laitokselle... Ei tullut paljon, mutta vähän.

Mun edellinen synnytys alkoi supistuksilla, joten en ole yhtään asennoitunut että vois alkaa jollain muulla tavalla... ;)

No, nyt aamupalan kimppuun ja sitten soitan sinne jos vaikka lorahtaa lisää, odotellessa siis...

Mammukka ja vauveli 38 + 4
 
Huomenta kaikille!!!!!

Pirttihirmulle hurjasti onnee pikkuisesta tytöstä!!!! :flower: :flower: :flower:

Tänään olisi LA siis nythän sitä pitäisi oikeesti synnyttää.... Tätä pv odottanu n.36 vkoa.

Mulla on noita sukkapuikkovihlomisia kanssa tositosi paljon, tekis mieli huutaa jo epiduraalia :LOL: . Ja semmosta sitkeetä limaa tullu ja muutamia kipeempiä supisteluita. Mut ei näillä vielä vauvaa saaha maailmaan.

klo 10 ois neuvola no onpahan jottain tekemistä.

Estrella rv 40
 
onnea pirttihirmulle

täällä myös tylsää tää odotelu... mitään ei oo siihen suuntaakaan tapahtunut et synnyttää pääsis... mut onhan täs viel aikaa ku viikkoja nyt 38+4 mutta toivon vaan etei mene yliajalle ku tää odottaminen on niin turhauttavaa!

vähän kyl jännittää kun meillä on 55 kilsaa sairaalaan ja pitää viel matkalla viedä tyttö mammalle! no kait mä teen tällä viikolla loput joulukortit tytön kans valmiiks, ompelen kestovaippoja ja liivin suojia jaaa kait sitä vois yhet pitkälahkeiset hahtuvat kutoa.... ja sit on koulu juttuja joten eiköhän täs aika kulu:)

-äiti88 ja toukka 38+4-
 
Rouva pirttihirmu ONNEA!

helmi: meillä poika jatkaa hoidossa, ti,ke+to.Tänään ekan kerran olen molempien poikien kanssa kotona ilman apuja koko päivän. Tähän asti kaikki ainakin mennyt hyvin. Ajateltiin jos ukeille kortit askarreltais kuhan "wiljo" on unilla.
Se on kyllä totta että tää elämä on jo paljon helpompaa kun esikoisen aikaan jotenkin paljon tasasenpaa eikä stressaa kaikesta.
 
Huomenta!

Rva Pirttihirmu, ISOT onnittelut nyytistä! :flower: :heart:

Täällä taas silmät ihan ristissä, vauvelit päättivät yöllä valvottaa oikein urakalla! Mä en oikein enää keksi mistä tuo mahakipu vois johtua, mutta jumalaton ährääminen ja kähnääminen päällä. Nyt urvahtivat unille vihdoin ja ite aion pääni kans tyynyyn asetella. Tosin sehän on yksi taivahan tosi että kun mun pää sitä tyynyä hipaisee niin jompikumpi kiekaisee komentavasti... Ajatus on ihan jumissa jne. :|

Tänään olis mun siskokin tulossa kylään, jospa se hieman piristäis olotilaa. Edelleen on pikkasen mollivoittoinen olo, mutta ei ihan niin aallonpohjalla olla kuin eilen. Isot pojat tahtoivat tarhaan ja mies on heitä viemässä. Meillä pojilla on ihan täys tarhapaikka olemassa, esikkohan on eskarissa. Me raskausaikana kysyttiin että haluavatko olla kotona vai tarhassa ja yksimielinen päätös oli että tarhaan! Mitäpä siinä sitten, pääasia että viihtyvät. Kyllä me vapaapäiviäkin pidetään yleensä vähintään yksi per viikko ja tehdään jotain kivaa.

Mutta nyt se tyyny... Tsemppiä kaikille, kukahan seuraavaksi jakautuu? Missä Rinzessa???

HM, kuin nukkuneen rukous... :/
 

Yhteistyössä