MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 1 - 15.. Helmi/maaliskuu08



Tehtiin jako kahteen laskettujen aikojen mukaan, eli tähän pinoon LA:t 1- 15.11.2008.
Alla olevasta linkistä pääsee suoraan lasketuille ajoille 16 - 31.11.2008.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t991837#m10179295

Näin pääsee vähän paremmin "tutustumaan" toisiin odottajiin kun on vähemmän porukkaa =)

Liittykäähän mukaan odottelemaan! =)
Kertokaa vähän itsestänne jotain, kuinka mones lapsi tulossa ja millä mielellä olette raskaudestanne!





HotCoffee........toinen......LA:sta ei varmuutta vielä

30.10
Tove-81

1.11
Luminka........toinen
Snowball.......ensimmäinen...syn.sairaala KOKS
Tyty84..........toinen...............syn.sairaala KOKS
Pomppu 70...ensimmäinen
tanskuli.........kolmas.............syn.sairaala VKS

2.11
mude-75.......toinen
MaiLou..........toinen
Red Dragon...kolmas...syn.sairaala KYS....... Pohjois-Savosta
helmi79.........toinen....syn.sairaala VAS

3.11
estrella...........kolmas

4.11
suklaahirmu...kolmas.....syn.sairaala TYKS
löllykkä..........kolmas
seijav.............ensimmäinen
helkkynen......ensimmäinen

5.11
Ansu-78.........toinen
Tulentyttö......kolmas..............syn.sairaala PHKS..... Lahdesta
atshii..............toinen
Rinzessa.........ensimmäinen...syn.sairaala Kätilöopisto

6.11
Jamias.............viides....syn.sairaala TYKS
sinitaivas.........ensimmäinen
Kuunkulta........ensimmäinen
maitoo.............kolmas
JennyAdelina...ensimmäinen

7.11
paula83................................. Tampereelta

8.11
Neiti kesäheinä.....toinen
maikki79................ensimmäinen

9.11
keiju.................toinen.....syn.sairaala KYS... Kuopiosta
mnp4...............neljäs......syn.sairaala TAYS
mymmeli72.......
Maria26...........kolmas

10.11
Pink Panther..........kolmas
Minttu-Maaria75....kolmas

10.11
11.11
Maotao...........ensimmäinen

12.11
13.11
miracle...........ensimmäinen.........syn.sairaala KHKS
tietämätön......ensimmäinen
mammukka75...toinen

14.11
kutmula.......kolmas.....syn. sairaala PKKS

15.11
[b/]
 
Kerron vähän "taustoja". Eli toinen olisi tulossa. Meillä on 05/07 syntynyt tyttö. Naimisissa ollaan miehen kanssa oltu kohta ½ vuotta, mutta yhdessä 5½ vuotta :heart:
Tämä kakkonen tärppäsi kolmannesta yrityksestä. Sitä ennen vielä imetin joten sekin taisi ehkäistä. On tosi epätodellinen olo, olin jo varma et ei vieläkään!

Oireita mulla tuli ainakin viikko sitten jo. Runsasta valkovuotoa, rintoja arisi, pyörrytti ym. samoja mitä edellisessä raskaudessa! Tein jo hätäisenä testejäkin mutta ei niissä näkynyt mitään. Pari päivää sitten vielä tosi menkkamaista tunnetta mahassa ja olin ihan toivoni menettänyt. Eilen ei tunteita ollutkaan ja pieni toivon kipinä heräsi, siispä tänä aamuna tein testin ja haamun sain :D
Tällä hetkellä oireita on kuumotus, rintojen aristus, nenän tukkoisuus, pyörrytys.. Siinäpä taitaa "tärkeimmät" olla!

Kotona olen, itseasiassa vielä äitiyslomalla vajaan kuukauden ja siitä hoitovapaalle. Ja taas äippälomalle jos hyvin käy :heart:
 
Kai se täytyy minun tänne liittyä,olo on kyllä hieman epäuskoinen, että kaikki kävi näin äkkiä. Sitä oli varautunut paljon pidempään yritysaikaan. Taustoista sen verran, että ensimmäinen olisi toivottavasti tulossa 1.11 (netin laskureiden mukaan),ja sairaala tulee olemaan KOKS. Itse olen kesällä 26-v ja mies syksyllä 32-v. Yhdessä ollaan asuttu ja seurusteltu näinä päivinä 7-v josta kihloissa pian 6-v. Häät piti olla ensi syksynä, mutta sattuneesta syystä niitä päätettiin siirtää vuodella eteenpäin.

Pillerit jätin pois joulukuun lopussa ja tammikuun lopussa alettiin yrittämään enemmän. Nyt sitten perjantaina tuli herkkään testiin viiva ja tänään piti varmistaa vielä tavallisella apteekin testillä... ja viivahan siihenkin tuli.

Ennen plussausta ainoa oire oli se, että finnejä tuli leukaan enemmän, kun teini-iässä. Plussauksen jälkeen onkin sitten tullut rintojen arkuutta ja mahan juilimisia. Kaipa ne kuuluvat asiaan... Eipä tätä kunnolla vielä edes tajua,mutta sitä toivoo vaan, että kaikki menisi hyvin. :heart:
 
Jes, hieno juttu snowball onneksi olkoon :flower: Tuo 1.11 on ihan hyvä päivämäärä ainakin näin alustavasti B) :heart:

Mulla tällä hetkellä oikein kuumottaa mahaa.
En kyllä enää muista että tälläistäkö se oli alkuun :whistle: Rinnat välillä arat mut ei onneks koko aikaa.. Huomen aamulla teen vielä varmistustestin! Kyllä mä jo tuosta haamusta uskoin mut kerrankos vielä kun niin näteiltä ne viivat näyttää :LOL:
 
Josko mäkin liittyisin tänne... pitää vaan toivoo ettei kukaan tuttu mua täältä vielä bongaa. :D Testistä löyty tänään kaks viivaa ja la ois näillä näkymin 5.11.2008. Ja toista siis odotellaan, sängystä löytyy jo tuhisemassa poika, pian 2v. :heart:
 
Onnea sinullekin Ansu-78! :heart: Eikö olekin mahtava tunne kun ne kaksi viivaa siihen testiin ilmestyivät? B) Mä tein aamulla varmistuksen ja viiva näkyi jo ennen kuin kontrolliviivaan asti väri ennätti mennä :D
Mua kans mietityttää joskus et joku tunnistais mut.
Pitää vaan toivoo et en niin läpinäkyvä olisi :whistle:
 
Elikäs testi tuli tänään tehtyä, kun kk alko olla myöhässä viidettä päivää.
Tuli aika haalea viiva, mutta viiva kumminkin! Kuusi-vuotias poikani totesi pölhistyneenä(tietämättä mikä kyseinen tikku edes oli) että no ooksä ihan hullu, kax viivaahan tossa on, eka toi yx ja sit toi näkymätön.
Pillerit jätin pois juhannuksena, ja monta kkukautta todella yrittämällä yritettiin ovistestien avulla ja muuten. Sitte päätettiin että pidetään ns.tauko liialla testaamisella(koska totta puhuen se alko tympiä, kun kuukaudesta toiseen vaan negatiivista) ja lähettinpä etelänmatkalle, ilman ovistestejä, jonka seurauksena tässä nyt sitte ollaan!
Siksi oonkin vähän pöllähtäny, ku tää tuli tavallaan "täysin"odottamatta!
Mulla on siis kesällä seittemän vuotta täyttävä poika, ja tuleva asukki olis siis meidän kahden eka yhteinen.Yhtä ollaan pidetty kohta 6 vuotta.
Lähden tästä kohta kauppaan ostamaan uutta varmistus-testiä, koska kuitenkaan en tota vielä täysillä usko. Tässä kyseisessä apteekin testissä kyllä luki(ku kaivoin sen ohjeet roskiksesta ku ihmettelin haaleeta viivaa)että vaikka toinen viiva olisi erittäin vaalea, on tulos positiivinen. Mutta, paremmin palailen varmistuttuani! LA olisi oman laskun mukaan 2.11.
 
Onnitteluni sinulle mude-75! :heart: Onhan se positiivinen vaikka haalea olisikin. Nega voi olla positiivinen (joskus), mutta ei toisinpäin=)

Mulle tuli tänään jo eka yök-olo! Olin ajamassa autolla kotiin, autossa haisi jotenkin oudolle (lue nenäni on herkistynyt :D ) ja tuntui et miten selviän kotiin asti tän yököttävän oloni kanssa! Kärsin viime raskadessa alussa iltayökötyksestä, onneksi ei koskaan tarvinnut yrjötä..
 
Huomenta!

Onnea munkin puolesta kaikille! :flower:

Mun taustoista vähä enemmän... ikää siis mulla 29v (ens kuussa pärähtää 30v... plussatesti vähä helpottaa ikäkriisiä :D ) ja miehellä 36v. Yhessä ollaan oltu 3v (plussan sain meiän vuosipäivänä ) ja kihloissa 2,5v. Yhessä aikaan saatu siis tuo meidän rakkauspakkaus joka täyttää 2v reilu viikon päästä.
Asustellaan Nurmijärven suunnallla (toisin kunn profiili väittää, pitäs päivittää ) ja synnyttämään ois tarkotus mennä Kätilöopistoon missä poikakin syntyi.

Luminka: Mul oli kans poikaa odottaessa vähän turhankin hyvä hajuaisti kun jouduin kiertää kaupassa perunahyllyt kaukaa kun multaset perunat sai saman tien huonon olon aikaseks. Täst oikeestaan tiesinkin jo sunnuntaina et tainnu tärpätä kun olin tiskaamassa ja rupes nenään tulee perunan haju (olin aiemmin kuorinu perunoita ja kuoret oli viel roskiksessa) ja sanoin miehelle et täs haisee tosi pahalle niin mies tuumas ettei täs mikään haise. :D Se kyllä muutenkin aina "valittaa" et mul on liian hyvä hajuaisti mut taitaa johtuu vaan siitä et miehellä aina nenä tukossa. Täytyykin varmaan tänään kävellä riskillä kaupas perunoiden ohi niin näkee onko samat oireet kun viimeks.

Oottekos te saanu pidettyä viel plussauutiset omassa perheessä? Mä oon toistaseks saanu pidettyä suuni kiinni mut tekis kyl mieli kuuluttaa koko maailmalle, miten onnellinen oon! :heart: Yhen ystävän nään tänään jolla la elokuussa ( ja esikoinen 1,5kk nuorempi kun meillä ) niin voi olla et tulee kerrottua et saa edes jonku kansa jakaa tän. Tai no, onhan tän täältä varmaan yks jos toinenkin lukenu mut toiv ei vielä kukaan tuttu niin pääsee sit jossain vaiheessa yllättää.

Nyt täytyy rientää laittaa pojalle aamupalaa ja sit pihalle... :wave:
 
Onnea plussauksestaTMI! :heart: Pelottaa vähän minuakin mutta ei sitä passaa koko aikaa, muuten ei ennätä nauttia odotuksesta =) Mä taidan lähtee silä asenteella et jos ei kaikki mene hyvin niin sitten niiin on tarkoitettu. Koitan elää siinä toivossa et kaikki onnistuu :heart:

Uutisten kertomisesta: Heti testipäivänä kerroin 3:lle parhaalle ystävälleni(he tiesivät myös yrittämisestämme). Eilen sai mun sisko tietää. Öhöm, tänään sit kerroin yhdelle mammakaverilleni. Ja viikonloppuna kait kerron vielä omille vanhemmilleni! Ei meinaa pysyä tieto salassa :whistle: Mut jos tää päättyy ikävästi niin joka tapauksessa kertoisin siitä kaikille näille. Joten sama kertoa jo raskaudesta :D
Miehelle en ole antanut vielä lupaa kertoa kenellekään.Koska keskenmenon sattuessa en haluais sen suvulle selittää mitä tapahtui. Joten he saavat vasta ultran jälkeen tiedon kuten viime kerrallakin!

 
Jokohan mäkin uskallan tänne tulla, maanantaina plussasin, vaikka tänään ois ollu oikee testipäivä :)
tietty joku tuttu mut täältä bongaa ja sit tietää kaikki. :D
laskettu aika ois laskurin mukaan 4.11 toivottavasti meillä kaikilla menee hyvin.
meille on tulossa kolmas. 2 poikaa on jo. 4vuotias ja toukokuussa nuorempi täyttää 3v.
vielä ei kerrota kelläkkään, yks tietää jo.
eilen pelästyin kun tuli hiukan vuotoa, mutta se on kuulemma aika tavallista että niinä päivinä kun pitäisi alkaa että voi tulla vuotoa.
ensviikolla aattelin varata neuvolaan ajan, toivottavasti tässä ei mitään hämminkiä tule.
 
Mie ajattelin malttamattomana soittaa neuvolaan jo huomenna :whistle: . En onneksi ole yhtään hätäinen.

Uutisten kertomisesta...Mun oli pakko kertoa kummipojan äidille, kun plussatestin tehtyäni oma ukko oli töissä ja tietenkin unohtanut puhelimensa autoon niin ettei sitä saanut kiinni koko illassa... Oli se tieto niin iso asia, etten saanut sitä kokonaan sisälläni pidettyä B) Eipä kyllä muille ajateltu kertoa, ennen kun ollaan se kriittinen vko 12 ohitettu. Töissä pojat kyllä tänään kysyivät, että olenko raskaana, kun en polta... Siinä sitten koitin naama punaisena selittää jotain korkeista verenpaineista (on ihan oikeasti) ja ettei nuhaisena tupakki maistu... Kuulosti varmaan todella uskottavalta :LOL:

 
Mukaan vaan suklaahirmu :wave: Mä käyn jännityksellä joka kerta vessassa et onkotullut mitään :whistle: Sydän kurkussa katon oliko väriä mukana =) Toistaiseksi ei mitään...

Minulla on eka neuvola huhtikuun alussa... Vasta! Hirveen pitkä aika sinne asti odottaa ja toivoa! Mut silloin saattaisi kuulua pienet jumputukset masusta :heart:
 
joo, mä kans aina vessaan menoa jännään ettei olisi mitään tullut.
ei voi pojillekkaan vielä mitään sanoa, kun he varmasti kailottaa sit joka paikassa et tulee vauva :D
et ootetaan nyt rauhassa ja kerrotaan sitten. =)
saas nähä onnistuuko ;)

niin ja tyksissä olen pojat synnyttänyt ja tämä kolmas toivon mukaan myös siellä sitten.
 
Soitin sitten äsken neuvolaan ja sain ajan viikolle 12. Eli juuri sille viikolle, kun pitäisi se 8vkoa tulla täyteen. Aikaa se täti käski varata käyntiin pari tuntia. Tuntuu jokseenkin pitkältä ajalta, mutta kaipa se sitten siellä menee. Ensimmäinen ultra on kuulemma huhtikuun toisella viikolla... sitä sitten vaan odotellaan ja toivotaan parasta :heart:
 
Onkos täällä vielä pahoinvoivia odottajia?

Mulla ei nyt tällä hetkellä mitään oireita,
alkaa aina siinä vaiheessa epäilyttämään koko homma! :/
Illalla kuumottaa mahaa ja tuntuu turvottavan. Mut pahoinvointia ei pahemmin ele vielä, välil tulee etova olo mut menee ohi. Voi kun tietäisi jo että siellä ois kaikki niinkuin pitääkin!

Onko joku menossa alkuraskauden ultraan?

Musta ois ihana käydä tarkistamassa, mut varsin kallista tuohua kun yksityiselle pitäisi mennä! Jos jaksaisin vaan odottaa sitä np-ultraa joka on joskus huhtikuun loppupuolella..

Aurinkoista päivänjatkoa! :wave:
 
Heippa! voisinpa minäkin liittyä joukkoon, elikkäs pikku kakkosta odotan ja omien laskujen mukaan la olis 1.11. Ennestään meillä on täällä kotona touhukas 1-vuotias tytön tylleröinen, joka pitää huolta siitä, että vauhtia riittää..! ite olen 23-vuotias ja täällä kymenlaakosssa asustellaan. Neuvolaan ajatteli soitella vasta ens viikolla, kun ei vieläkään meinaa uskoa, että raskaana ollaan =)
 
Jokohan mä uskaltaisin tänne tulla, tän viikon oon haamuille ja tänään sain kunnon plussan :heart:

Meillä nyt ootettas pikku kolmosta ja omien laskujen mukaan la ois 5.11.
Mä olen 28 (kesällä 29 :whistle: ) ja mies on 30, meillä on poika 08/04 ja tyttö 07/06.
Yhdessä miehen kaa ollaan oltu 12v ja kihloissa 10v, joo-o, koskahan sitä kerkeis naimisiin asti :D niin yhdessä on asuttu 9v.

Tämä kolmas tärppäs tokasta kierrosta ja kaksi ekaa on kumpikin tärpänny ekasta kierrosta, nyt mua ekaa kertaa pelottaa hurjasti et jotain menee pieleen, kesken tms.

Kertomisesta : miehen lisäksi kaksi mun hyvää ystävää tietää ja tänään sain tietää et mun toinenhyvä ystäväni plussas kanssa tänään :heart:
Mä oon tästä kolmannesta raskudesta ihan yhtä sekasin ku oottas ekaa, en tiedä miksi, mut jotenkin on niinepätodellinen ja onnellinen olo :)

Neuvolaan en oo vielä soitellu, jos ens viikolla sit sinnekkin soittas.


Niin, juu ja kotona olen kotiäitinä, ollut siitä asti kun esikolta tuli rv 24 täyteen ja mulla siis kuitenkin vaki paikka oottaa ja saa vielä oottaakkin :whistle: jännittää sitten kun pitää pomolle taas soittaa et nyt se k-h-loma vaihtus taas äippälomaksi :D
 

Yhteistyössä