Marraskuun masun kasvattajat kesäkuussa.. LA:t 1-15.11.2008

Tervetuloa uudet odottajat mukaan!

29.10
'Tulentyttö......kolmas(p04,t06)....PHKS.....Lahdesta

30.10
'KuuttiPieni...toinen(t06/07)

1.11
Tyty84..........toinen............... KOKS
Pomppu 70...ensimmäinen
'tanskuli.........kolmas............. VKS
'sarppa70......ensimmäinen
'helmi79.........toinen(p04).... VAS

2.11
'MaiLou..........toinen(p06)
'Red Dragon...kolmas(t04,05)... KYS, Pohjois-Savosta
'Luminka........toinen(t07) tyttö
'Pöppiäinen82..........kolmas (t02,04) tyttö
'Hopeakaisla..toinen tyttö .....KOS
'korppinen.....toinen(p09/05).... poika
'Yamini...........ensimmäinen poika .. KOS

3.11
estrella...........kolmas
helkkynen......ensimmäinen
'Jamias.............viides(p98,t99,p02,t04)
sarppaliini

4.11
löllykkä..........kolmas
seijav.............ensimmäinen
flinux..............toinen

5.11
Ansu-78.........toinen(p06)...........KOS
'atshii..............toinen
'reginarento....toinen
'Rinzessa.........ensimmäinen poika ...KOS
Lavruska........ensimmäinen....KOS
'keiju.................toinen(p04).. poika KYS... Kuopiosta
'nannamaaria...ensimmäinen...OYS

6.11
sinitaivas.........ensimmäinen
'maitoo.............kolmas
'HotCoffee........toinen(p03) tyttö
'peppi1.............toinen(t07) tyttö
'Anzkuli............toinen(p06) poika ..PKKS
Janette74........seitsemäs

7.11
'paula83................................. Tampereelta

8.11
Neiti kesäheinä.....toinen
'maikki79................ensimmäinen
'Kuunkulta.............ensimmäinen... poika

9.11
'mnp4...............neljäs(p02,03,t06) tyttö .. TAYS
mymmeli72.......
'Maria26...........kolmas(t02,05)
'hansu73..........kolmas
'manna-...........ensimmäinen tyttö
'Minttu-Maaria75....kolmas
'Tanjuska2........ensimmäinen

10.11
Pink Panther..........kolmas
'JennyAdelina.........ensimmäinen

11.11
'Maotao...........ensimmäinen... tyttö
Tarleena.........neljäs(p97,99,07)
'Luce................toinen.......TAYS

12.11
Tiikerintassu....ensimmäinen

13.11
'tietämätön......ensimmäinen........ Naistenklinikka
'Hari Mao.........kolmas ja neljäs poika ja tyttö ......TAYS
'äiti88..............toinen
mammukka75...toinen

14.11
'kutmula............kolmas(p03,t06)..... PKKS
'CitrusHeights....kolmas(t04,06)
'leofis................kolmas

15.11
Ihaaa..........kolmas
'Sanse...........neljäs
'Äiskä-05....toinen....KOS

Tällä hetkellä alkukuun odottajia 60!

Pienokaisensa menettäneet:
odottava ja onnellinen, miracle, mude-75, snowball

Plussauutisia sekä ensimmäisiä ultrakäyntejä meidän helmi-maaliskuun pinossa: http://kaksplus.fi/keskustelu/t979355

Np-ultria ja iloista keskustelua huhtikuun pinossa:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1011517

Lisää ultrakäyntejä, ensimmäisiä liikkeitä ym. toukokuun pinossa:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1036027

Ajatella, nyt on korkattu jo kesäkuun pino :D . Aika menee kyl hirmuisen nopeaan! Kohta ollaan jo synnyttämässä :whistle:

Tänään on sit paistettu kesän ensimmäiset muurinpohjaletut.. Onhan tuos paistamises viel opetteluu, mut kuulema hyviä lettuja, kaikki kehuivat. Tiedä tuota.. Olikohan kuitenkin nuoleskelun makua, mutta kyllähän tuon ukon tädin mies ois ollut jo kaikki syömässä :D

Aamulla lähin kiertää kauppoja esikoisen kanssa. Kunhan vaan pyörähdettiin Lindex:illä ja Maxissa. Lindexiltä ostin tytöille vaatetta. En paljoa, mutta molemmille kaksi vaatekertaa. Ja maxista lähti uudet hatut kyytiin.

Otin vanhemmilta vesisängyn.. Katotaa minkälainen se on.. Toivottavasti huomenna saatais peräkärry lainaan, ni sais loppu osatkin meille, ni vois kasata sängyn :whistle:

Mutta nyt käyttää koiruliini ja leffan pariin. :wave:

Huomenna sit omien porukoiden luokse. Pääsee trampoliinille hyppimään :D

RD: Siis tosiaan menee hirmuista vauhtia! Vaikka kesä vasta on aluillaan, kohta huomaa jo syksyn tulleen...

En vielä odota älyttömästi vauvan syntymistä, tietty vähän, haluan nyt nauttia tästä odottamisesta vielä kun voi =) Sitten lopussa alkaa olla jo malttamaton olo ja tahtoo pienen heti ja nyt pois masusta. Musta on ihana kun ei tarvitse vetää vatsaa sisään ja miettiä miten saisi laihdutettua ym.
Kun vielä sekin aika (taas) koittaa että massu ei ole pyöreä pallo vaan tyhjä säkki :snotty:
Eikä olla ihan muutamaan vuoteen suunnitelemassa kolmosta. Minä kuitenkin joskus sen haluaisin, mies vaan on vähän vastaan. Mutta aika näyttää sen miten käy :)

Nyt on juhlat juhlittu, 1/4 osaa kakkua jäi jäljellä. Laitoin sen pakastimeen niin voidaan joskus herkutella sen pois :D
Tänään en taida jaksaa valvoa kovin myöhään, jopa 22 tienoilla voisin sänkyyn kömpiä |O

Luminka

Tulin korkkaamaan uuden ketjun. :)

Toivottavasti äiti88:lla ja vauvalla olisi asiat hyvin.

Mä ilmoittauduin äitiysjoogaan. Vai puhuinkohan mä siitä jo täällä...? Tuntuu että mä en muista enää mitään. Ja miksikähän tämä dementia tästä vielä etenee kun nyt jo pätkii näin pahasti. Koskaan en ole joogannut, mutta aina on pitänyt mennä. Nyt huomasin ilmoituksne lehdestä ja ilmoittauduin kurssille. Heinäkuun lopulla alkaa ja kestää elokuun puoleen väliin. 2krt/viikossa pistäis sit käydä joogailemassa.

Varasin rakenneultraan aikaa ja me päästään sinne vasta heinäkuun 7. päivä. Laskeskelin et tuolloin on jo rv 22+2 menossa. Täällähän ei kunnallisella puolella ultraa ole, joten yksityiselle ollaan menossa.

Mulla on kesäloma heinäkuussa ja laskeskelin, että 10 työvuoroa "enää" lusittavana ennen lomaa. Tosin työvuorohan kestää sen 24h, joten työtunteja tuleekin sitten huomattavasti enemmän. Mulla ei lomaa ole ollutkaan viime talvena, kun tulin vuosi sitten taloon "uutena" työntekijänä kun äippälomalta töihin palasin. Että loman tarpeessa todellakin olen! B)

En ollut pariin päivään ehtinyt lukemaan, ja luin vasta nyt tuon toukokuun pinon lopun. Tuli kamala huoli äiti 88sta ja hänen vauvasta... Sekin huolestuttaa ettei ole uutisia, kerrothan meille heti kun pystyt. Voimia, oot kovasti mielessä :hug:
....

Mä kävin eilen äitiysvaateostoksilla mutta kaikkialla oli pienet koot loppu. Shoppailu oli silti ihmeen rentouttavaa, ja kun seurana oli toinen odottaja pysähdyttiin vähän väliä syömään, voiskin sanoa että tuli syömisten välillä jopa vähän shoppailtua :LOL:
Aamulla oli kans odottajien jumppa, joka oli kyllä mulle vähän rankka, kaikki muut näytti olevan oikein kuntomimmejä, minä vaan siellä väsyneenä puskutin ja yritin tajuta mitä oli milloinkin tehtävä... jos en olisi joutunut etukäteen maksamaan en varmaan kehtais enää mennä siihen joukkoon... :ashamed:

Voi, mun pitäisi myös käydä vaateosotoksilla, housut ja joku kesähame olisi hakusessa... Mikään ei mahdu enää päälle, ja kesävaatetta on aika niukasti... :( Voi sitä tuskaa joka kerta tuolla vaatekaapilla seistessä...

Huoli nousi pintään äiti88:n voinnista. Mitenköhän siellä jaksellaan...

Meillä oli neuvola viime torstaina ja sain ajan jo rakenneultraankin. Lapset oli ensimmäistä kertaa mukana ja saivat kuulla vauvan sydänäänet. Oli ilmeistä päätellen aika jännää ja huikeeta. Vanhempi on jo aivan innoissaan vauvan tulosta. :heart: Miettii jo nimiehdotuksia! =)
Neljävuotiaan ehdotuksia oli mm. Nanna, Onni ja Aleksi. Lupasimme isän kanssa miettiä asiaa. :)

Täytyyhän tänne kesäkuun ketjuun panna puumerkkinsä =)
Olen alkanut kuulla kommentteja, etten voi olla raskaana, kun ei minusta mitään näy :whistle: Vatsaa ei tosiaan ole pulpahtanut (vaan vielä se sieltä ilmestynee, en yhtään epäile ;) ) , kiloja tullut kaiketi 1-2.
Itse toki tunnen verenkohinasta, suonikohjujen leviämisestä ja liitoskivuista, että kyllä kropassa elämää on :kieh:

Kohta pitäisi lähtee porukoiden luokse. Sain imuroitua, pestyä lattiat ja laitettua pikku eteiseen pestyn maton paikoilleen :whistle: . Toinen koneellinen on peseytymässä. Sen jälkeen, kun oon ne saanut ripustettua, ni lähetään.

Toinen päivä peräkkäin, ku ei oo kotona pahemmin :D

Red Dragon + Nuppu 18+0 :heart:

heippa ja kiitos haleista ym tsempeistä :)

no kävin sairaalas ja sanoivat että virtsassa verta, sit ultras joku lääkäri joka ei ollu ennen ultrannu mut sai juur ja juur sykkeen näkyviin, et ainakin eilen kaikki oli vauvalla viel kunnossa ja sanottiin et jos kipuja tai vuotoa lisää ni soita... no koko päivään ei tullu mitää ja taas yön jälkeen ku kavin pissalla ni pönttö oli täynnä vertä :/ no sit soitin jo porin keskus sairaalaan ja sanoivat että luultavasti ongelma on sitten virtsateissä ja vauvalla kaikki hyvin ja käskivät mennä huomenna neuvolan pissa testeihin ym...no toivottavasti veri sit tosiaan tulee virtsateistä eikä emättimestä!!! olin jo ihan varma et siinä meni mein toukka :'( mut mun mielest oon tuntenu joitakin liikkeitä tänäänkin =) =) =)

-äiti88 ja toukka 16+3-

niin loimaalla pissa testissä ei ollut tulehdusta mutta olin juuri tunti sitten käynyt pissalla et jos se ei vaik näkyny.... ainiin ja stiksatessa keto aineet oli 4 plussalla et olin vähän kuiva ... nyt oon sit juonu niin paljo ku pystyn :)

äiti88: No hyvä että pikkuisellasi kaikki kunnossa :hug: Toivottavasti parannut tuosta vuotohommasta! Säikäyttää se veri aina, tuli mistä hyvänsä. Jos siellä on sit joku tulehdus jonka takia tulee pissatessa.

Mulla on siis niin tylsää kuin vaan voi olla! Ulkonakaan ei ole pahemmin tekemistä. Aurinko ei edes paista et ois voinut vaikka kölliä maton päällä.. Höh! Pitää nyt vaan nauttia tästä hiljaisuudesta ja tekemättömyydestä ennen kuin neiti herää ja vilinä alkaa :LOL:

Luminka, joka on jo viikolla 19. raskaana :heart: :heart: :heart:

Heippa!
Ja mukavaa kesäkuuta kaikille :flower:

Äiti88: Hui, kun kuulosti pahalta tuo verenvuoto :| Varmasti säikäyttää,mutta hyvä että vauvalla ei hätää näyttäisi olevan.

Oon vielä töissä ja kohta lähden mummolasta poikaa hakeen. Oli siellä taas yökylässä. Ovat nyt niin ahkeraan ottaneet poikaa yöksi. On kyllä ollut tosi kiva, saatiin olla eilen ihan miehen kanssa kaksistaan. Käytiin ajelulla "maaseudulla" ja veljellä kylässä ja vielä illalla yhdeksän aikaan mentiin ravintolaan syömään. Oli kyllä mukava ilta. =)
Huomenna onkinb vapaata ja perinteeksi on muodostunut että arkivapailla lähdetään pojan kanssa aamupalalle jompaan kumpaan lähi kahvilaan. Jotain extraa arkeen. :D

Oon kanssa alkanut, VIHDOSTA VIIMEIN, tunteen pienen pieniä hipaisuja ja möngerryksiä masusta, on se ihanimmista ihanin tunne :heart:

Hyvää kesäkuun alkua kaikille! :flower:
Tuntispa itekkin pian pikkusen liikkeitä masussa :heart: Perjantaina oli neuvolalääkäri ja siellä se pikkuinen sydän jumpsutti kovaa kyytiä mahassa, ihana oli kuulla.
17. viikko alkoi tänään, äkkiä menee kyllä aika ! =)

äiti88: hyvä että kaikki kunnossa. Vuodot säikäyttää kyllä aina mutta toivotaan että nekin aikanaan loppuu.

Mulla alkas huomenna työt uudessa paikassa, jännittää kovasti vaikka ennenkin ollut samassa paikassa. Selkä ei oo pitkilleen vaivannut onneksi, eikä toivottavasti ala vaivaamaankaan.
Eilen takapiha laitettii osittain uusiksi ja mies lomansa aikana rakentaa uuden pation ku tuo entisten asukkaiden tekemä on laho.
Tänään on käyty valmistujaisissa ja pikkusiskon synttäreillä...oon ihan poikki jospa tuo pieni mies rupeis kohta nukkuu niin pääsis itsekkin.

keiju ja toukka 17+4

äiti88 hyvä että kaikki oli kunnossa, ihan pelolla tulin taas lukemaan onko kuulunut mitään, toivottavasti vuodon syy selviää :hug:

Täällä on tänään iltasella ollut aikamoista menoa masussa, tais vauva tykätä kunnon pihvistä, hyvästä salaatista ja maissista :p

Tulentyttö ja kipinä 18+4 :heart:
(ei enää pitkä aika puoleen väliin :D )

moi
nyt vasta tajusin.... :eek: oonpas ollu tosi hölmö... kun mulle tehtiin ala tutkimus si se lääkärihän sanoi ja näin itekkin sen varmeistä että täällä on vieläkin verta... aaargh eihän se olekkaan virtsateissä ja mä vaan uskoin toisia lääkäreitä enkä muistanut tällästä :( voi ei olinpa tyhmä.... no onneks tänään pääsen neuvolaan ja siel on ultralaite, niin muuten ja tänään ei ole enää tullut kuin muutama jälki vanhasta verestä paperiin, et toivon mukaa ei siltikään ole mitään vakavaa vaikka onkin emättimestä :/
-äiti88 ja toukka 16+4-

äiti88: Toivottavasti tosiaan vaaratonta :/ Kuitenkin aika monella täälläkin ollut jonkinlaisia vuotoja et kai se vissiin ihan yleistä on? Itsekin kuulun tähän joukkoon, yhdesti tuli (seksin jälkeen joten se varmaan syynä ).

Tuleeko kenellekään Vauva-lehti? Mietin vaan et milloin ilmestyy uusin lehti? Minä olen jo reilun vuoden sitä tilannut. Oon tykännyt siitä paljon, niin paljon että jatkan vielä puoli vuotta :D Et onhan noita kertynyt muutama tuonne kaappiin. Kiva sit uudestaan lueskella, kun eri aikaan kiinnostaa eri jutut. Silloin kun tuota neitiä odotin, mua kiinnosti eniten odotus-sivut. Sitten kun oli syntynyt, lueskelin vauvajuttuja =) Nyt taas raskausaiheet ovat in! =)

-Luminka-

minä tilaan vauva lehteä ja mun mielestä aina vikalla sivulla lehdessä lukee et millon seuraava tulee ->menee katsomaan-> jep, 6.6 tulee seuraava, eli hetki vielä. Mä oon tilannu vauvaa jo pari vuotta :whistle: se on ihana lehti joka mua on kiinnostanu vaikka en odottanutkaan.

Huh mikä hiki tuli kun hörppäsin kuuman suklaa cappucinon. Onneks tänään on viileämpi päivä, mulle tulee nykysin nii helpolla tukalan kuuma.

Pikkunen ei kai ole viel hereillä masussa, ku ei potki viel, noh, ehkä lämmin cappucino saa siihenki vauhtia. Mun äiti osti papulle sellasen jäniksen missä on sisällä soittorasia niin oon soittanut sitä nyt vatsan päällä välillä ja eilen illalla soitin sitä niin papu rupesi potkimaan :heart: tuli tippa linssiin :heart:

Rinzessa ja papu rv.17+5

Tänne tulee kanssa vauva lehti ja kakplus, tullut jo 5v putkeen :ashamed: silloin aloin tilaamaan kun esikkoa aloin oottaa ja aina vaan oon jatkanut ja taidan jatkaa vieläkin :D
Rinzessa kertoikin jo millon lehti ilmestyy, että sitä odotellessa...

Tulentyttö ja kipinä 18+5 :heart:

Rinzessa: Ihana =) Mäki soittellin tuolle neidille masuaikaan yhtä soittorasiaa (tai se oli oikeestaan lehmä =) ) ja ajattelin testata sillä et tunnistaako syntymän jälkeen. No, en voinut testata, oli hormonit niiiin herkässä et itkee vollasin kun laitoin ekan kerran soimaan :snotty:
Ehkä kk kuluttua vasta kykenin kuulemaan sävelen,
oli ehkä jo liian myöhäistä testimielessä :LOL:

Yhteistyössä