Heissan kaikille!
Tänään paremmalla mielellä kuin maanantaina!
Maanantaina oli tosiaan
neuvola:
Kun mentiin miehen kanssa neuvolaan ja neuvolan täti kysyi, että miten menee niin ihan tuli itellekin yllätyksenä että purskahdin itkuun. Mieskin ihan säikähti ja sanoi, ettei tiennyt mun ihan noin väsynyt olevan. En tajunnut sitä itsekään, yritin vaan pinnistellä eteenpäin. Terkka siitä vaan sitten totes, että hänpä käy lääkärin juttusilla nyt heti ja kun kerroin että edellisellä viikolla lääkäri oli vaan käskeny pärjätä väsyn kanssa, niin terkka vaan totes että jos itku jo pääsee, niin ei sellasen kanssa tarvi vaan pärjäillä. Viikon määräsi nukkumislomaa ja ens ma katotaan tilanne uudestaan.
Samalla käynnillä selvisi myös syy mahdottomaan väsymykseeni. Onneks hemppaa vielä mittaillaan loppuraskaudestakin, kun oli mulla valahtanut 120 -> 112. Ei ihmekään kun on hengästyttäny viime aikoina niin kovasti. Nyt raskauden ensimmäinen rautakuuri päällä, terkka vaan oli aika ihmeissään, kun se sano, että loppuraskaudesta hemppa yleensä nousee eikä laske...
SF-mitta oli edelleen liian pieni, vain 26,5 kun Keijoa ei vaan saada pystyasentoon neuvoloiden aikana. Nyt jos ei ensi viikollakaan saada parempia mittoja niin terkka laittaa lähetteen äitipolille kokoarvioon. Oli puhetta myös siitä, että miksei pystyasento kiinnosta Keijoa kuin hetkisen silloin tällöin ja esitin omat epäilyni
napanuoran lyhyydestä. Rakenneultrassa silloin se kätilö nimittäin totes, ettei pahemmin näy nuoraa vapaana, että taitaa olla aika hintsusti. Niin jos sitä kovin lyhyt pätkä vaan on, niin eihän Keijo sitten voi olla muuta kun poikittain, ettei nuora kiristy äärimmilleen. Terkka oli miettiny sitä samaa ja totes vaan että jos näin on, niin sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin Keijon syntyä sektiolla ja ennen LA:aa. Minä kyllä toivoisin, ettei tilanne olis näin, mutta se selvinnee sitten viimeistään synnytystapa-arviossa, kun sinnekin kuulema joudun/pääsen.
Muuten oli kaikki ennallaa, tosin sykkeet heitteli laajalla kaarella 120-180, mikä on kuulema tässä vaiheessa normaalia.
Onko muut muuten huomannu vauvan liikkeissä
moro-heijastetta? Kun mä olen tässä viikon-pari ihmetelly miks Keijo aina joskus alkaa tekemään tosi äkkinäisiä ja nopeita liikkeitä, ihan kuin se sais jonkun "kohtauksen" tuolla masussa. Selasin sitten nettiä ja sieltä luin tuosta moro-refleksistä, joka liittyy jotenkin sikiön lihaksiston kehittymiseen, alkaa yleensä vkolla 32 ja samainen refleksi jatkuu syntymän jälkeenkin n. 4-5kk ikään saakka. Se on aika hassun tuntuista, kun se nyrkittää kuin kone, yleensä tuntuu että se on säikähtäny jotain ja sen jälkeen se matsi alkaa
Närästys hävisi, kun lopetin kahvinjuonnin. Kahvia tulee toooosi kova ikävä : /
Varpajaisista täällä ollut kovasti puhetta, mies on niistä kyllä puhunut, mutta kun sen kaikki kaverit ja veljet asuu niin kaukana, niin saa nähdä milloin ehtii järjestää. Mutta tuskin ainakaan sillä aikaa, kun laitoksella ollaan, luulen että enemmän kiinnostaa esikoinen kun ryyppääminen :kiss:
Saatiin eilen tietää, että Keijolle on syntymässä kolmas serkku huhtikuussa :heart: Kaikki muut serkukset on sitten syntyny keväällä, meidän Keijo on erityinen kun synttärit osuu loppuvuoteen
Mutta nyt pitää lähteä tekemään jotain hyödyllisempää. Mä odotan että toi rautakuuri alkaa vaikuttamaan, että saisin virtaa loppuajaks, ärsyttää itseäkin, kun pitää ihan pikkuhommiinkin aina kauheesti tsempata itteään.
Mistään pesänrakennusvietistä ei täällä ole kyllä vielä tietoakaan, me vaan Keijon kanssa chillaillaan
Ihanaa päivää ja loppuviikkoa kaikille!
Sandells & Keijo 32+6 (hui hui, huomenna taas poksuu)