****Marraskuun leikki-ikäiset 2006****

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
unikuu108
me muutetaan viikonloppuna ja sit pitääkin varailla tuota 3v neuvolaa uudesta paikasta.. tosin nykyinen neuvolatäti sanoi että taitaa jokapäikassa odotuttaa tuon sikainfluenssarokotusten takia..
mut siis mä veikkaan et teo on noin 102cm ja 16kg.pitkä ja hoikka. samoin kun pikkusiskonsa. ihan älytön kavio pojalla on nyt on käytössä 29-30 talvikengät ja ohuemmat on 30.. joku 18cm? jalanpituus.
 
Meidän neuvola mitat olivat 12.7kg, ja 94cm. pituus ok, paino ed, alhaalla, ei yllätys. kasvanut vuodessa 10cm ja painoa tullut alle puolikiloa. Testit menivät ihan ok.
Tosin oli vaihe kun intti vastaan, sanoi ettei tee mitään mitä pyydetään.
Meillä on kuulema hieman karsastusta, mutta ei tullut lähetettä jatkotutkimuksiin. me ei olla sellaista huomattu. Puhe oli kuulema epäselvää, mitä ihmettelin suuresti, koska neljä lääkäriä ovat olleet eri mieltä mitä tämä hoitaja.
Siihenkin oli selitys tukkoinen, nuhainen ääni.
Meillä alkoi ti:na flunssa, joka meni korviin. to-pe yö oli levoton, poika huusi vain mennään lääkäriin. päivällä korva alkoi vuotamaan, mentiin vain tervk. jossa sanottiin ettei ole tulehtunut. lääkäri kuitenkin putsasi korvan imulaitteella, hän tökkäsi tärykalvoon, minkän seurauksena alkoi valumaan verta.
La.na poika oli kiukkuinen, valitti kipuaan. mentiin yksityisellä, josta saatiin antibiootit. lääkäri totesi korvan olevan pahasti tulehtunut. Olisi vain pitänyt tervk. uskoa minua ja poikaa.
Ai niin kengän koko on 24.
Possurokotteesta ei tullut oireita kummallekkaan pojalle.
Tänään juhlittiin kummien ja suvun kesken synttäreitä.
Huomenna menemme harjoittelemaan perhepäivähoitajalle, tosin olisin halunnut heidät päiväkotiin.
Ti:na tämä äippä menee 1,5viikoksi töihin. enkä ole töissä ollutkaan 3v2kk.
Mies ja pojat jäävät keskenään. siinähän mies näkee mitä on olla kotona, kun ei tee kotihommia lainkaan. kaupareissut,ja kaikki vastuu jää hänelle. osaa kyllä mutta akkojen ja homojen hommaa.
saa nähdä mitä Niilo pitää kun äippä on poissa, hän on niin riippuvainen minusta, itkuinen, temperamentti. esikoinen on helppo, ei itke turhista, eikä kaipaa äitiään.

Parin viikon päästä pääsen lukemaan kuulumisianne, ja kirjoittamaan miten kotiarki meni miehellä ja pojilla.
Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
 
unikuu108
heippa ja hyvää joulun odotusta.

käytiin 3v hammastarkastuksessa ja terveet hampaat oli.kaikki puhjenneet.kehoitti pesemään 2krt /pv ja pysymään herkuista erossa.(ei haittais mua.)
kulmahampaat oli vähän likaisemmat.ne jotenkin näköjään jää pesemättä.pitääpäs oikein skarpata.
3v neuvolaa ei vieläkään ole.terkka sanoi että tuossa tammi-helmikuussa voidaan katsella.

unikuu ja teuvo tihutyöläinen
 
Iltoja! Unikuu. Mä luulen kanssa, että saisi yrittää hiukan paremmin pestä nuo Sonjan takahampaat. Meillä ei oo tullut kutsua hammastarkastukseen, siis Sonja ei ole vielä kertaakaan käynyt. Olenkin jo ajatellut, että pitäisikö sinne itse sopia aika!?!

Mites Mimosan perheessä ovat pärjänneet? Ja tsemppiä sulle itse töihin menoon. =)

Meillä on joka päivä kiukku/huuto pukeutumistilanteessa, joko aamulla yöpukua vaihtaessa pois tai ulos lähtiessä ulkovaatteita laittaessa...Ei ole joko mieleistä tai tarvitsee juuri heti apua, eikä odota sekuntiakaan. Muuten ei ole mitään kummoisempaa uhmailua (yleensä), mutta noihin se käyttääkin sitten kaiken kiukkunsa. Tosi kiva oli se, kun Sonja pääsi kaksi kertaa viikossa aamupäiväksi kerhoon! Tykkää kovasti! Perhekerhoihin en ole jaksanut mennä, niihin aikoihin yleensä Neea nukkuu kyllä vaunuissa, mutta niitä pitää vähä väliä heijata. Helpompaa siis ollut mennä puistoon leikkimään ja meillä onkin vakkaripuistoseurue. Vertaistukea löytyy! Päiväunia Sonja ei enää nuku ollenkaan (äiti haluais kyllä nukkua), paitsi jos autolla matkustetaan pitempi matka.

Makoisaa joulun odotusta! Mä yritän tuota suklaata rajoittaa, ettei Neealle tulisi liian pahoja vatsanväänteitä, mutta kyllä se maistuisi...nam...
 
Heissan!
Hammaslääkäristä meillä on aina tullut kutsu sinne. pojan hampaat ovat hyvin pestyt takaa, mutta ylä etuhampaat ovat huonommin pesty.
Käytiin tänään Allergia testeissä, enään ei ole allergioita, jippii, ja hurraa. Vaikka kolmen vuoden aikana onkin jo totuttu rajoituksiin. nyt vain aletaan käyttämään normaali maitoa.

12 päivän työ keikka meni mitä loistavammin. töissä oli kivaa, sellainen tunne kuin ei olisi lainkaan ollut poissa. eli vaihtelu virkisti 3v2kk jälkeen.
Pojat ja mies pärjäsivät hienosti. kahtena viimeisenä päivänä tuli ikävä, ja pojat pyysivät soittamaan minulle.
Ekaa kertaa elämässään miehelläni oli talo tiptop, ei tiskejä, ei pyykkejä, ja ruokakin oli valmiina!!! Hieno edistys askel. eli eivät taida hommat olla vain akkojen/homojen!
Kuopus on nyt sitten tottunut isäänsä, hakee jo itse hänen seuraansa, syliin, ennen on vain kelvannut äidin seura. itkuisuuskin on vähentynyt, sekä äidissä roikkuminen.
Eli minusta tämä teki vain hyvää koko perheelle.
Tosin esikoinen sanoo etten saa lähteä töihin enään, hoidossa tylsää, ja olin liian kauan poissa, ikävä kova.
Hän on nyt aika kyseleväinen missä olen, kotonakin kyselee koko ajan. Pelkää koko ajan että jätän hänet.
kuten eiliset tanssiharjoitukset, ei olisi millään mennyt ilman äitiään tanssimaan, eikä tanssinutkaan.
illan esitykseen hänet sai huijatuksi tuntematon mummo, joka sanoi pitävän huolen äidistään. rohkeana poikana hän esiintyi, olisi halunnut esiintyä vielä lisääkin, ei olisi malttanut olla aloillaan vanhempien ryhmien esitysten aikana.
Meille on nyt tullut päikkärirytmit, joten ei voi poiketa niistä. Harmi vain kun poika nousee nykyään jo ennen kuutta, huoh. seiska ihan hyvä, kuten aina noussut.
Nipsu tsemiä suklaan irtautumiseen, kokemuksesta sanon vaikeaa on! ainakin ollut minulle!

Mukavaa joulun odotusta kaikille!!
kuullaan!
 
Piiiitkästä aikaa kävin vähän lukemassa tätä listaa, johon esikoisen kautta listauduin.. sillon kaaaauuan sitten. ;) Olipas tosi tervehdyttävää ja voimaannuttavaa lukea teidänkin kullanmurusten uhmasta ja muista sisarusjutuista. Meillä Rasmus siis nyt sen kolme täyttänyt ja pikkuveikka 8,5kk.
Minä vielä kotona ainakin ens vuoden olen. Vaikka toi työnteko, niinku Mimosa huomasit, on aikas mukavaa vaihtelua, sopivissa määrin tehtynä. Harmi, ettei ole semmonen ammatti, et vois keikkaluonteista työtä tehdä. Se tekis hyvää myös äidin mielenterveydelle. :LOL:
Mut pojat on ihania ja pieniä ne on vaan kerran elämässä. Työt ei tästä maailmasta lopu. Jne... Ihanaa ja rauhaisaa joulunaikaa kaikille!! :heart:
 
Mimmiltä perheineen mukavaa Joulua onnelllista uutta vuotta kaikille marraskuisille.

Meillä menee 3v.neuvola jonnekkin pitkälle ensi vuoden puolelle, kun neuvolatäti sanoi että soita vasta loppiaisen jälkeen aikaa. :xmas: :wave:
 
Apua...Mun täytyy sinne hammaslääkäriin soittaa, että oiskohan jo aika eka kertaa tarkistaa Sonjan hampaat!!!

Mulla oli jo eilen maha kipenä tästä joulun herkuttelusta! Mummolassa, mun vanhempien luona ollaan ja ihana olla, kun on ruoka valmiina pöydässä jne. Helpommalla pääsee! :D Toivottelen ONNELLISTA UUTTA VUOTTA 2010!!! =)
 
3v-neuvolasta terveisiä. Mitat 90cm ja 11.7kg, vuodessa tullu pituutta 10cm. Osasi kaikki tehtävät tehdä. Puhearvio kesällä, kun vielä hieman epäselvää, alkoi kyllä lauseitakin puhumaan vasta 4kk sitten ja ekat kunnon sanat viime keväänä, et sen puoleen en ole ollenkaan huolissani. Ihan "sujuvaa" normaalipuhetta muuten.
 
Iltoja! Unikuu, onpas harmillista että neuvola-aika siirtyy nyt noin paljon!

Hokasin, että meillä on tässä pinossa tämä oma pieni porukka ja kiva, että tänne kuitenkin aina jotain kuulumisia kirjoitellaan! =) Pidetäänhän hengissä tämä pino.

Ei kummempia. Sain ite eilen sikarokotteen ja käsi kipee sekä jotenkin ärtynyt olo (mutta tiedä sitten että mistä johtuu). Normaalia arkea! Neealla yöunille meno vaikeeta, kun taas Sonja reippaasti unisadun jälkeen jää ite unta hakemaan. Ai niin ja Sonja kävi nyt sitten tänään siellä 3-vuotis hammastarkastuksessa. Sieltä olisi pitänyt kutsu tulla, mutta jostain syystä me ei oltu sitä kertaakaan saaty. Outoa!

Mukavaa viikonloppua!
 
Nostellaan... :wave: Päivä alkaa olla lopuillaan, mutta toivottavasti monella oli IHANA YSTÄVÄNPÄIVÄ! Täällä ainakin aurinko paistoi niin komeasti ja tuli siitä kyllä niin hyvä fiilis, että kyllä se kevät sieltä tulee! B) Öitä!
 
Ollaan pudottu jo aika alas, jotenka nosta tätä pinoa. Ihana kun alkaa aurinkokin taas pitkästä aikaa paistamaan. Tulee ihan keväinen olo vaikka lunta onkin ihan kamalat kasat. Saas nähdä millaiset määrät vettä ja kuraa on sitten kun oikein todella alkaa sulamaan. B)
 
Nostelen! Mitäs kaikille kuuluupi!?! :wave: Täällä Neealla (8kk) pongattu eka hammas ja Sonja on reipas isosisko! Paljo ulkoillaan ja Sonja ei juuri muuta tekisikään ku ajelee pyörällä. Välissä muutama hiekkakakku. Ollaan oltu reissussa ja mukavaa oli, mutta ihanaa oli tulla kotiinkin. Kesää jo kovasti odotan! B)
 
täällä ollaan ja kärsitään tästä kuumuudesta! sisällä +27 vaikka ikkunat ja ovet auki yötä päivää. Aika hiljaiseksi käynyt tämä pino, välillä olen käynyt kurkkaamassa onko keneltäkään mitään kuulumisia. B)
 
Pitkästä aikaa olen näillä sivuilla :) Oli kuitenkin mukavaa nähdä, että täällä on vielä samoja ihmisiä kirjoittelemassa kuin silloin 2006 vuonnakin. Meidän vauvat ovat kasvaneet jo niin kauhean isoiksi että.. En ole pysynyt yhtään mukana miten teillä muilla on tullut lisää lapsia. Meille on nyt vasta tulossa toinen. Näin monen vuoden jälkeen ja hänkin on marrasvauva. Ei sitä vissiin osaa muunlaisia tehdäkään :)
Jotenkin työ on haittaa kaikkea harrastamista täällä netissä, jos sitä nyt kun jää taas mammalomalle.
 
Jee, katasalo vielä ainakin löysi tänne!=) Tekstit ollut vuorotelllen Nipsu, mimmi....että kiva, kun tämä pino aktivoituisi! Meijän "vauvathan" on parin kuukauden päästä jo 4-vuotiaita, uskomatonta! Ja onnittelut katasalo tulevasta uudesta marrasvauvasta!:heart:

Me jatketaan kotona oloa! Sonja käy kaksi kertaa viikossa kerhossa ja yhtenä iltana jumppakoulussa, jota se on odottanut koko viime kevään! Neea täytti vuoden ja kävelä viipertää, sekin jo niin "iso"! Mukavaa alkavaa syksyä!
 

Yhteistyössä