*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - SYYSKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Jos mäkin ekan kerran laittaisin neuvolakuulumisia... Tämä vasta kolmas neuvola käynti niin samalla tulee tuo tokakin tuohon..

32+0 ,(25+2)
hb 105 ,(110)
pissa plv (+) ,(puhdas)
RR 104/66 ,102/68
Paino +551/vko ,(+467/vko)
sf 29 ,(24)
syke 144-153 ,(145-150)

Pissanäytteen vien labraan ens viikolla ku valkuaista näytti olevan, ei kuitenkaan paineita tai turvotusta joten ei kai mitään kuitenkaan.. Retaferia oon syönyt, nyt tarttee vaihtaa merkkiä ja lisäks ostaa beroccaa ku se kuulemma auttais rautaa imeytymään.. Seuraava neuvola vasta rv38 kun mulla mahdollisesti synnytyslääkärin käynti naikkaril vielä rv36, mut ei sielt oo kyl kuulunut mitään et tarttee kai soitella sinne tuossa loppu viikosta jos ei mitään kuulu..

Painoa mulla on tullut yhteensä jo 13,1kg, mutta lähtöpaino oli kuitenkin vaan 53kg joten eipä tuo kai liikaa ole kuitenkaan..

NN rv 32+1

Mulla oli kans raskausaikana tukka hyvässäkunnossa(mulla ei ole ikinä ollut mikään paksutukka) sit kun synnytyksestä oli kulunut toi 3kk niin lähti ihan sairaasti tukkaa joka pesussa ja tuli ohimoon kaljua näkyviin,mut kyl se siitä sit takaisin kasvo aikanaan :eek:

Mulla taas toi epiduraali jouduttiin laittamaan kolme kertaa ennen kuin se onnistu ja kyl voin sanoa et se kävi,sit kun se meni oikein niin tuli sellaista sähköä jalkoja pitkin ja kyl helpotti supistukset melkeen heti ;)

Mun ei pahemmin tartte mennä yöllä vessaan,ainoastaan silloin kun on juonut liikaa illalla vettä niin sit saa yhdesti käydä yöllä veskissä.Ei mulla ole turvotustakaan eikä vauva pahemmin paina alapäähänkään mikä on hyvä vaan kun joutuu välillä tytön perässä juosta ;)

Mä olen kans jo alkanut tuota synnytystä odottamaan ja jännittämään! :) mut pakko sanoa et vieläkään ei yhtään pelota, vaikka hymy hyytykin h-hetkellä varmasti.
Luulin et tuo epiduraali sattuu ihan pirusti..ja sitä oon vähän pelännyt.
Muutenkaan en ole kovin piikkien ystävä. Matalan verenpaineen takia verikokeet otetaan aina silleen että makaan muuten alkaa pyörryttää. Ja viimeks kun tippaa yritettiin käteen laittaa niin ensin hoitaja pisteli molemmat kädet ja sit nukutuslääkäri sai 5yrityksellä.. Se ei ollut kiva kokemus.
No joo mut eiköhän noi oo pientä verrattuna synnytykseen! :D

Täälä oli tänään siis neuvola, kauhulla jo pelkäsin et mitäköhän se vaaka nyt näyttää kun varsinkin nää pari viikkoa on tullu herkuteltua ihan älyttömästi!! Mut se olikin mun kaveri :) eli..
31+1 (27+3)
63.3kg (62kg) eli vaan noin 300g viikossa, aika ihme.
100/50 (107/55)
Sf 28 (24) tasasesti keskikäyrällä mennään..
Rt (Rt)
Syke n. 148 (140) pikkuisel oli hikka samaan aikaan :D
Liikkeet ++ (++)

Huomenna joudun menemään labraan veri ja pissakokeisiin kun katsotaan HB ja ettei ole tulehduksia. Nuo siis siksi kun on noita kovia supistuksia ollut, ja koko ajan heikko olo. Eli pitäisi vaan pitkällään olla kun tuntuu että pyörtyy, verenpainekkin niin matala :(
Ja perjantaina menen viel lääkäriin joka tekee sitten sisätutkimuksen, toivottavasti ei oo supistukset tehneet pahojaan..

minäkin laittelen tämänpäiväiset neuvolakuulumiset:

rv 32+2 (30+4)
paino +117g/vko (+500g/vko) ihmeellistä, ahmin ku possu kyllä :D
RR:122/48 (113/57)
pissa: U-Gluk. 2+ (4+) ja sokerirasituksessa kävin aiemmin, tulokset hyvät...?!
sf:33 (33,34,35) nyt oli eri mittaaja, en tiedä vaikuttiko se sitten..
sykkeet+140 (+140)
liikkeet ++ (++)
Rt (Rt)
Hemppa 111 (rv 24+2 oli 112) eli rautalisästä ei hyötyä..

tossakai oli kaikki. en ymmärrä mistä se johtuu että on sokeria virtsassa kun kuitenkaan sok rasituksen tuloksissa ei ollu mitään häikkää.
mulla muuten kotivaaka on aina näyttäny n 2kg vähempi ku neuvolan digi-vaaka, nyt olen ostanu itelleni digi vaa'an ja se näytti täsmälleen samaa kuin mun vanha vaaka, ja tänään ei ollutkaan digivaaka neuvolassa vaan semmonen vanhanajan vaaka (kun kävin siis eri neuvolantädillä ku yleensä) ja se näytti tismalleen samaa kun kotivaaka.
eli neuvolan digivaaka on surkea ku kerta liikoja näyttelee :D

:wave:
Äippäpolilla käyty, kaikki ok, eli taas ens tiistaina uudestaan.. Lääkäri sanoi että yritetään sinne rv 36 päästä, ja jos tilanne näyttää hyvältä, niin rv 37.. Eli ei kauaa enää :heart:

Imetysliiveistä, oli puhetta.. Mä ostin lindexiltä sellaset halvat tavis imetysliivit, koska muistan mikä emämoka oli esikoisen aikana, kun en ollu hokannu ostaa liivejä sairaalaan.. :ashamed: Tissit olivat TOSI kipeät, arat, vuotavat... Ja ei liivejä.. Se oli painajaismaista!! |O
Kakkosen kohdalla olin jo viisaampi :whistle: B)
Jos sitte vauvan syntymän jälkeen ostais jotku "paremmat" liivit, kun tietää minkä verran rinnat kasvaa..
Mulla jo sairaalakassi pakattuna, ja kaikki hankinnat tehtynä, lukuunottamatta vauvaöljyä, liivinsuojuksia, ja muuta "pientä".
Flunssa vaivaa edelleen, kuumetta ei onneksi ole..

pikkuruinen ja poitsu 34+1 :heart:

No tulihan se naikkarin aika tänään, onkin jo sit ens viikolla ja päälekkäin pojan lääkärin kans ei uko joutuu viemään pojan ja mä joudun sille kirjoittaa lapulle vaivat ku eihän tuo muista/osaa kertoa, ja lääkäri viel venäläinen jonka kanssa ei aina mene yks yhteen jutut, mut toivottavasti tuo nyt sais allergiasairaalaan lähetteen...

Pitaapa nyt itsekin aktivoitua, kun on tullut taustailtua useampi viikko putkeen. Muuten Thor saattaa vaikka tiputtaa listoilta pois... :p

Kaikille jaksamisia pienten ja suurten vastoinkaymisten kanssa. Taallapain mitaan suurempia raskausongelmia ei ole ollut, eli aika rauhallisesti edetaan ilman mitaan merkkeja lahestyvasta synnytyksesta. Vatsanahkaa kiristaa ja olo tuntuu kompelolta, mutta silti onnistuin esim pelaamaan tennista viime viikonloppuna (rauhallisesti ja suurempia juoksematta tietty). Painoa on tullut tosi vahan tahan mennessa (noin 6kg), nyt 62kg. Hemoglobiinia nostettiin lisaraudalla, mika toimi heti tosi hyvin. Te, joilla on raudan imeytymisvaikeuksia, muistakaa, etta tee (ja kahvikin kai) estavat tehokkaasti imeytymista, kun taas samanaikasesti nautittava c-vitamiini (esim appelsiinimehu) auttavat imeytymisessa. Meilla oli myos pari paivaa sitten (rv32+4) kolmas virallinen ultraus, jossa nakyi hienosti kasvanut vauva, jolla painoa oli jo 2060g. Paankoko oli ylakayralla, mika vahan saikaytti nain ensikertalaista synnytyspanikoijaa. Synnytys/perhevalmennuksissa ollaan kayty jo pari kertaa, ja niita on viela ainakin 4 edessa. Vauvan tuloon ollaan valmistauduttu ostamalla ensisanky, Bugaboo vaunut, Manduca kantoreppu, vaatteita ja tarvikkeita, mutta paljon viela puuttuu. Teidan muiden keskusteluista saan paljon vinkkeja siita, mita tulee hankkia ja mihin varautua. Niin ja tukka on elamansa kunnossa =)

FinSki rv 33+2

Poksumaan tulin: 33+0

Aika hassulta tuntuu, että jo näin pitkällä ollaan! Mukavaa, vaikka alkaa jo masu ja väsy painaa. Levottomia unia tulee nähtyä. Tuoreimmassa unessa ultralääkäri sanoi, että tyttö tulossa. Mä olin puulla päähän lyöty ja hoin vaan et "ei, ei, ei, voi ei!". Meille siis ultrissa varmistettu (kaksi kertaa), että poika tulossa ja kerran olen itsekkin selkeästi nähnyt sukukalleudet =). Elikkä siis, toivotaan, että se nyt varmasti poika on. Onneks ei oo mitään enneuninäkijän "vikaa" mussa :LOL:

Neuvolassa olin tänään ja ei mitään erikoista. Painoa tullut nyt maltillisemmin, mutta mun turvotus on AIVAN järkkyä. Lähinnä siis nilkoissa ja varpaissa. Kammon näköstä, mut onneks poistuvaa =)

Eipä tässä kummempia. Töitä viel viikko :|

MUOX: Siis ei tytössä sinällään mitään vikaa oo, mut meidän vaatekaapin sisältö on aika poikamainen ;)

Sonja R: Täälläkin väsyttää. Muistaakseni jo rv20 lähtien olen rautaa syönyt (tuoremehun kanssa+vältellyt maitoa, kahvia yms. samanaikaisesti) mutta ei tunnu tehoavan :headwall: Terkkarit ei oikein edes usko, kun olen sanonut, että mulle nuo aiheuttaa ripulia ja sen takia en voi ihan joka päviä niitä ottaa. Eri merkkejä on siis tullut kokeiltua, mutta jostain syystä vatsa ei niitä kestä. Saati, että ottaisi ihan tyhjään vatsaan esim. tuoremehun kanssa. No otan nyt noin joka toinen päivä, mutta ärsyttää, kun väsymyksestä päätellen ei oikein tehoa :( No katotaan, josko alkais ihan itselleen korjaantua loppua kohden niin kuin esikoisen aikana kävi.

Pissavaivaa on täälläkin...jatkuvasti on hätä ja kuitenkaan ei välttämättä mitään tule. Mutta pissauksen jälkeen voi yhtäkkiä lirahtaa loput, kun nousee ylös. Mä en edes välttämättä huomaa semmoista tiputtelua, mutta pikkuhousunsuojasta (pelastus...) huomaa myöhemmin, että taas on tiputellut. Aivastuslirahtelut huomaan kyllä, sitten on jo pakko käydä suojakin vaihtamassa. Ällöttää, kun tuntuu, että haiseekin jo ihan kuselle 24h...Niin ja öisin käyn 1-3 kertaa vessassa. Ei ole tainnut lantionpohja palautua kunnolla edellisestä ja toisaalta raskaushormoonithan vaikuttaa, mutta ärsyttävää silti!

Muuten meno jees, valitusta ilmassa, mutta kyllä se taas siitä :LOL:

Mimona ja pikkuinen 34+2

mimona ja muut pissavaivoista kärsivät, lirahtelu ja jatkuva pissahätä täälläkin tuttua, mulla on aika paljon mukavampi olo kun olen käyttänyt always envive -virtsankarkailupikkuhousunsuojia.. Tavallisia käyttäessä tosiaan on sellainen olo että hajuhaittoja olisi, nuo pitää hajut mukavasti poissa ja imee paremmin isommatkin lirahdukset (jos vaikka aivastaa ja on muutenkin hätä...) eikä tarvitse ihan koko ajan miettiä kastuuko pöksyt tai haiskahtaako pahalle :D

Jestas, toivon kyllä että tosiaan ohimenevää vaivaa, kyllä täytyy lantionpohjalihasharjoituksia tehdä urakalla synnytyksen jälkeen ettei jää päälle..

Tänne ei mitään kummempaa, supisteluja alkanut olla jokusen verran mutta ei mitenkään hälyttävämmin, harkkareiden piikkiin menee.. Masu tuntuu kasvaneen muutamissa viikoissa paljon, kun aiemmin ei ollut muka ollenkaan tiellä ja nyt onkin sitten koko ajan :|

Mun vanhimmainen täyttää tänään 14v, niin se vain aika kuluu.. Mulle saisi muuten korjata iäksi 32, jo elokuussa kyllä täytin mutta enpä ole muistanut mainita B)

33+2

muoks. täytyi vähän korjailla noita tummennuksia kun tuli ihan hassusti...

mimona: oletko kokeillu nestemmäistä rautavalmistetta? Mulle ei viime raskaudessa käynyt mikään muu kuin se, en vaan nyt muista nimeä mikä oli, mutta ehkä ne apteekissa osaa auttaa.. Mulla kyl itelläkin jäi tänään käymättä apteekissa, huomenna sit...

W09
Hei kaikille.

Pitkästä aikaa taas täällä, lähinnä oon vaan taustaillut sairasloman ja järkyttävän kipeän selän takia viime aikoina. en siis pysty kauaa istumaan /olemaan missään asennossa, joten on sitten tämä netissä roikkuminenkin jäänyt vähemmälle. No nyt olen ollut jo viikon saikulla ja sitä jatkan ä-loman alkuun, eli vielä ensi viikon loppuun asti...

Täällä on ollut puhetta "pissataudista", se on myös täällä kovin tuutu juttu, samoin yöllä tasan 1,5h välein pitää päästä pissalle, vaikkei sitten mitään oikeen tulekaan... harvinaisen ärsyttävää!

Mitä rautavalmisteita ootte syöneet, mahdollisimman maha ystävällistä itse koetan etsiä juurikin. Mun pitäisi siis syödä obsidan fe-tabletteja 2kpl /päivä, mutta en vaan kykene koska se laittaa mahan niin sekaisin että kaikki tulee mustana ripulina ulos (pahoittelut tästä liiankin kuvaavasta selityksestä) vähän ajan päästä, ja tuntuu että väsyttää vaan koko ajan enemmän, eli että noilla tableteilla ei olis mitään vaikutusta, tai jos on niin vaan huonompaan suuntaan...

todellakin hassua että näin pitkällä jo ollaan ja ihan kohta alkaa virallisesti äippäloma, ja sittenhän se vauveli voi syntyä koska tahansa! jippii!

W09 rv 33+4

Syksyinen sade ropisee ikkunaan ja on niiiin pimeää. Ihanaa laittaa takkaan tuli ja kaivella kynttilät esille...

On taas ollut oman kirjoittelun kanssa hiljaista mutta kiva lukea kun toiset niin aktiivisesti jaksaa/ehtii kuulumisia kirjoitella.

Meille syyskuu toi tullessaan niin iloa kuin suruakin...ekaksi kuoli 10-vuotias lemmikkilampaamme, seuraavana päivänä vietettiin siskontytön ristiäisiä ja muutama päivä niiden jälkeen kuoli meidän mummo. Nyt huolta aiheuttaa vauvan sydämen epäsäännöllinen syke. Sydän jättää välillä lyönnin väliin ja nyt odottaakin käynti äitipolilla lisätutkimuksissa.

Muuten tämä loppuraskaus on taas ollut ihanaa aikaa. Tokihan noita tyypillisiä raskausajan vaivoja on ollut mutta ei mitään sen kummempaa. Äitiyslomalla olen ollut jo melkein kolme viikkoa. Tosin eipä siinä mikään muu muuttunut kuin tulot nousivat kun siis hoitovapaalta äitiyslomalle jäin. Viime viikolla saatiin ultralla painoarvioksi 2,4kg eli eiköhän sieltä ole sellainen vähintään 3,5-kiloinen vauveli syntymässä, jos laskettuun aikaan asti mennään. Raivotarjonnassa on ollut jo tosi pitkän aikaa mutta kiinittynyt ei vielä ole. Kohdunsuulla tilanne vielä kehittymätön, niinpä vietettiinkin viikonloppua kylpylässä Kuopiossa.

Raudasta sen verran, että viikolla 21, kun Hb oli laskenut sataan piti alkaa syömään lisärautaa. En syönyt neuvolasta saatuja tablettteja viikkoakaan kun kävin ostamassa luontaistuotekaupasta nestemäistä rautavalmistetta, Ferronolia. Vaihtoehtoja olisi ollut siellä muitakin mutta tuossa merkissä oli hieman enemmän rautaa kuin muissa joten sillä perusteella valitsin sen. Kolmen viikon päästä Hb oli jo 121. Eli ainakin mulla toimi hyvin. Noita nestemäisiä rautavalmisteita voi tilata myös netin kautta.

Muuten alkaa olla jo kaikki valmiina vauvaa varten mutta yks pikku juttu vielä pitäis tehä...nimittäin auto vaihtaa isompaan. Oon valinnut jo merkin ja mallin ja netistä selailen sit vaihtoehtoja, mies saa sitten hoitaa sen varsinaisen kaupanteon. Onkos täällä jollain jo kokemuksia tila-autoista? Semmonen olis meillä siis ostoslistalla, kun ei noihin tavan autoihin mitenkään helposti saa takapenkille kolmea lasta istuimineen mahdutettua.

Kiva lukea minkänimisiä lapsia teillä on ja mikä tulevan lapsen nimeks on tulossa. Meillä lapset ovat Saara ja Lauri. Tulokkaan nimestä ei vielä tietoa, joitain ehdotuksia paperille laiteltu mutta päätös tehdään sitten vasta lapsen syntymän jälkeen. Ehdolla ovat mm. Seela, Martta ja Inkeri sekä Eemeli, Ilmari ja Santeri. Ehdotuksia otetaan ilomielin vastaan...

Aamulla lähdetään kaupunkiin ostamaan hautajaisvaatteita lapsille ja lisäks talvivaatteita. Samalla haetaan esikoisen silmälasit. Jännittää vähän miten alkaa lasien käyttö sujumaan.

Mutta nyt nukkumattia odottelemaan.

Pelagia 34+2

Huomenta.

Tänään alkoi virallisesti loma, (vuosiloma+äitiysloma) ja ei oikein jaksa riemuita hirveästi kun viime yö meni valvoessa, tytöllä oli melkein 40 astetta kuumetta ja yskä oli tosi pahan kuuloinen. Luulenpa että on joku tulehdus nyt. Yritin soittaa lääkäriaikaa mutta yllätys yllätys ketään ei saa kiinni, jätin viestin vastaajaan että soittaavat takaisin. Omituista mun mielestä kun ekana yönä kun kuume nousi sitä oli alle 38, seuraavana yönä nousi yli 38 ja nyt nousi melkein 40. :/ että huonompaan suuntaan vaan mennään... Pamolit ei enää laske kuumetta, jouduin antaa Buranaa suppona kun ei muutakaan ollut ja tyttö itki surkeana vaikka yritin perusrasvan kanssa varovasti supon laittaa. Huoh. Inhottavaa tämä sairastelu.

Pissavaivoja täälläkin. Luulin että mulla on lantionpohjan lihakset ihan hyvässä kunnossa mut niin vaan pissaa lirahtelee pöksyyn enkä edes ite huomaa sitä! Onhan ne paikat jo löysemmät nyt toisessa raskaudessa. Ja pissalla pitää rampata vähän väliä.

Käykää muuten kaikki lukee toi sikainfluenssagalluppi- ketju, ihan hyvää tietoa saa. Olisi mielenkiintoista tietää onko suomeen tulevassa rokotteessa elohopeaa tai alumiinia. Juuri eilen kaverin kanssa juteltiin näistä "taleomidilapsista" (en tiiä kirjoitinko oikein) eli siis oliko se -70 -luvulla annettiin taleomidi-nimistä lääkettä raskauspahoinvointiin joka aiheutti epämuodostumia, esim. kädet eivät kehittyneet normaalisti vaan kasvoi pelkät tyngät. Noh varmaan kaikki tietää ko tapauksen.

Mut nyt askartelee pikkupotilaan kanssa! :wave:

Huomenet... onkos kukaan kävellen liikkuva törmännyt samaan ongelmaan, ett autoilijat ei oikein tahdo ymmärtää hidastaa kun kävelee suojatiellä? Mun etananvauhdilla kun ei tosiaan juosta enää suojatien yli, tänäkin aamuna yks täti meinas kaahata päälleni suojatiellä :kieh:

supistelee ihan kiitettävästi taas vaihteeksi, heti aamusta... maha on kun koripallo, yhtä kova :|

että vali-vali vaan... valittakaa muutkin :saint:

Kuiskaten 31+4

Alkuperäinen kirjoittaja Kuiskaten:
Huomenet... onkos kukaan kävellen liikkuva törmännyt samaan ongelmaan, ett autoilijat ei oikein tahdo ymmärtää hidastaa kun kävelee suojatiellä? Mun etananvauhdilla kun ei tosiaan juosta enää suojatien yli, tänäkin aamuna yks täti meinas kaahata päälleni suojatiellä :kieh:
Täällä olen huomannut saman probleeman, ja koira vielä siinä mukana.. Ja sit yleensä odottelen että autot menee ohi ja jos tosi kaukana on auto niin menen koska tää meitsin lyllertely ei tosissaan oo mistään vauhdikkaammasta päästä :LOL: Ja ihmiset muutenkin kaahailee tuossa meiän risteyksen kohilla niin suuna päänä, tekis mieli soittaa poliisit siihen lite bara mittailemaan nopeuksia.

Tänään olisikin sit eka työpäivä kahteen viikkoon, viikon saikun ja viikon kesäloman jälkeen. Saas nähä kuinka tuo selkä kestää lokakuun puoleen väliin, ja miten pystyn tuolla pyörällä töihin kulkemaan ;D Polvet/jalat kun ottaa tuohon massuun jo nyt ja sit meneekin vähän välii koko maha ihan kivi kovaks (pyöräillessä siis) mut vaihtoehdot työmatkoihin on sit joko kävely (kiitos ei) tai bussi, johon en tahtois turvautua kun nuo bussimatkat ei täällä oo mistään edullisimmasta päästä ja toisekseen matka työpaikalle bussilla kestääpi noin tunnin, ku pyörällä hurauttaa alle puoleen tuntiin nyky vauhdilla..

*MUOKS*
Kuiskaten, nyt sit valitin sun seurana vähäsen ;D

pikkuihra ja mörkö 31+4

Kuiskaten Olen huomannut aivan saman ilmiön noiden autoilijoiden keskuudessa. Sitä saa henkensä uhalla ylittää tien nykyään :D Sitten hävettää kun tallustaa etanavauhtia ja pysäyttää liikenteen :D Minun mahakin on niin sisäänpäinkääntynyt, etten edes näytä olevani näin pitkällä raskaana, niin monet varmasti manaavat minun mateluani kun ylitän tietä :)

söpis ja nti sm 32+1

kaikkien kuulumiset luettu ja on kyllä mukava tai no mukava ja mukava..huomata että kylläpä ne vaivat jokaisella on.pissavaivasta puhuttu,mulla on niin että kun yöllä sais kyllä nukuttua,kerran käyn vessassa,mutta uni ei vaan tuu.illalla jo ahdistaa mennä sänkyyn pyörimään kun mies kuorsaa alta aika yksikön ja itte vaan pyörii ja hyörii :ashamed: väsynyt kyllä oon,tosi väsyny varsinkin päivällä mutta uni vaan pysyy poissa..huoh..tietysti kyllä joka yö nukunkin,mutta pieniä pätkiä vaan ja aina kun herää niin tosi vaikea saada unenpäästä uudelleen kiinni...valitusta siis täältäkin :p

perjantaina on neuvola =) pääsee mittaamaan hb:n kun tuntuu tuo väsy kovin vaivaavan ja tietysti sydänäänten kuuntelu + muut ihanuudet(paitsi puntarille nousu kauhistuttaa :eek: )
koska pelagia se äitipoli aika sinulla on? kuulosti hurjalta,mutta toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin :hug:
jaksuja kaikille :hug:
rv 32+3

Huomenta,

Tuohon autokysymykseen minäkin toivoisin vastausta kolmen lapsen äideiltä. Mihin autoon mahdutte? Meillä myös auto ostoslistalla, mutta olen kyllä kokeillut, että penkit saa ahdettua tuohon meidän vanhaan Focukseenkin (voitteko uskoa :) ), mutta ei se kovin kätevää ole. Joten uutta autoa on katseltu. Mazda 6 on tällä hetkellä ehkä ykkösenä, siihen mahtui tuolit ihan hyvin. Mutta pitää olla uusin malli :/ Sitten on katsottu Toyotan pikkutila-autoja, mutta niissä on ihan onnettomat takakontit. Kovin isot tila-autot taas ei oikein houkuta, kun pääasiassa kaupungissa ajellaan. Ford Mondeoon meni penkit myös, mutta se taas tuntui jotenkin liian isolta, kun on pitkä akseliväli. Oli muuten joku ystävällinen kolhinut autoamme eilen Cittarin parkkipaikalla. Isompi auto onkin sitten varmaan ihan ruvella ahtailla parkkipaikoilla :LOL: Mutta siis mihin olette muut päätyneet? Tosi vaikeaa.

No se autoista. Oletteko katsoneet Vauva tulossa -sarjaa neloselta? Kotona, kun olen ollut muutaman päivän on alkanut aamuohjelmatkin pikkuhiljaa tulla tutuiksi. Eilen katsoin ensimmäsen kerran tuota Vauva tulossa -sarjaa ja tänään meinasin katsoa taas. Mutta se olikin sama jakso! Tuleeko tuota mahdollisesti niin, että koko viikon näyttävät samaa jaksoa vai mikä idea tuossa on :) Onko kukaan katsonut? Tässä näitä elämän suuria kysymyksiä...

Johan tässä olikin turinoita tälle aamulle. Ai niin eilen myös poksui ja nyt taidan olla siinä kohdassa, ettei enää jarruteltaisi, jos vauva päättäisi tulla. En tosin usko, että päättää vielä ainakaan kuukauteen. Mutta kuukausikin on aika lyhyt aika, wau!

Emmama 34+1

neuvolakuulumiset rv 33+3 (laitan sulkuihin rv 31+3):

paino 72,6 (71,9) +350g
RR 120/84 p.112 (126/77 p. 87)
pissa puhdas
Hb 125 (127)
sf-mitta 27,5 (28)
sydänäänet 140 (160)

sf-mitan ja oman tuntemuksen (paikkojen aukeamisesta) vuoksi lääkärille vielä tämän päivän aikana... tuun sit kertoon lisää kuulumisia
täs vielä kuva käyrästä joka siis selkeesti alaspäin menossa
http://img89.imageshack.us/i/skannaa0001j.jpg/

Alkuperäinen kirjoittaja Emmama:
Eilen katsoin ensimmäsen kerran tuota Vauva tulossa -sarjaa ja tänään meinasin katsoa taas. Mutta se olikin sama jakso! Tuleeko tuota mahdollisesti niin, että koko viikon näyttävät samaa jaksoa vai mikä idea tuossa on :) Onko kukaan katsonut?
klo 13 tulee aina uusi jakso ja se aiempi on edellisen päivän uusinta

anilja 33+2

Kiitos Anilja :) Olenpa tosiaan ihan mökkihöperöitynyt, kun en edes tajunnut katsovani ihan eri aikaan. Eilenhän olin aamulla töissäkin enkä telkkaria katsomassa :)

Tuli vielä mieleen, että uskallatteko vielä käydä uimassa? Mieli tekisi kovasti lasten kanssa mennä, mutta vähän mietityttää, kun jonkin verran supistuksiakin on. Virallinen suositus taitaa olla, että ei enää tässä vaiheessa, mutta riski taitaa olla aika minimaalinen vai miten muut koette?

Emmama 34+1

Huomenet myös täältä! :wave:

Meillä myös sairasteltu, tyttö oli toissa viikon pois eskarista, kun oli niin kova kuume, ja järkky yskä, nuhaa ei niinkään ollut. Nyt itse samassa taudissa.Nunneliini, jospa teillä sama pöpö kylässä.. Paranemisia! :hug:
Tuosta pissahommelista, mulla ei oo moneen viikkoon tarvinnu käydä pissalla ku yhdesti yössä, yleensa 4-5 aikaan, mutta sitten valvonki aina 2h! |O Siis meikä ihme siinä on, ettei saa enää unen päästä kiinni?? Aamulla kyllä väsyttäis.. :kieh: Muilla samaa vaivaa?

Pelagia, kun odotin tyttöä, niin näillä viikoilla oli vauvalla jotain rytmihäiriöitä, ja sen takia hyppäsin äippäpolilla tiuhaan.. Ne huomattiin ihan sattumalta, ja kestivät aika kauan, muistaakseni pari kuukautta. Hävisivät itsestään ennen kuin vauva syntyi. Kuulemma joskus niitä vaan tulee, kun joku juttu sydämessä kehittyy. Jospa olisi teilläkin kyse tuosta. :hug:

Tänään pitää mennä taas yliopistolliseen, ku pitää viedä poika lääkärille..

Moikka taas ! :wave:
pikkuruinen ja poitsu 34+2 :heart:

Yhteistyössä