*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Kuulumiset luettu.

Neuvolassa käyty eilen. Kaikki ok ja terkkari kehui, että mä taidan olla elämäni kunnossa :D

Painoa oli nyt tullut vähän eli +500/viikko (yhteensä 4kg koko aikana)
Paineet 112/70
Hemppa 129
Sykkeet 138-144
Sf-mitta 32cm
Viikot siis 32+6
Verensokeri taisi olla 4.7

Terkkari kovasti jaksaa ihmetellä tuota sokerijuttua, kun mullahan on kolmessa viimeisessä' raskaudessa ollut sokerissa häikkää ja oon ollut seurannassa. Nyt siis kaikki tuossa suhteessa ok.
Sanoi, että tosi harvoin on näin, että jos kerran useammassa raskaudessa on ollut verensokereissa heittoa, niin tulee kyllä jatkossakin. Mutta kai mä sitten vanhetessa vaan nuorrun
:D

Eilen käytiin vähän tropiclandiassa Vaasassa pulikoimassa. Kyllähän tuo vedessä kölliminen tekee selälle hyvää. Jännä vaan, kun pari tuntia vedessä köllii, niin kun altaasta kömpii pois, niin maha tuntuu painavan tonnin...

Anoppi on tulossa tänään kylään. Saapi nähdä, minkälaisen slaakin saa, kun näkee mun mahan :LOL: :LOL: Ovat käyneet viimeksi huhtikuulla ja silloin ei tullut sanottua vauvasta mitään. Puhelimessakaan ei ole tullut sanottua mitään, joten yllätys yllätys :D
No, se varmaan järkyttyy. Sanoi jo, kun nelosta odotin, että" en mä nyt olisi välittänyt saada enää lisää lapsenlapsia". Niinkun se olisi siltä jotenkin pois. Ikinä ei ole esim. ollut lastenvahtina, kun asuvat kauempana.

Mutta eipä muuta tällä kertaa.

-Fiona ja masu rv 33-
 
Missä kaikki turkulaiset lymyilivät eilen? taapeotx4 selitys oli kyllä varsin hyvä, mutta muut? Ei oikein Magdan kanssa uskottu, että muita ei tulekkaan, joten kaikkien kahviossa kävijöiden masuja katseltiin "sillä silmällä". Kiitos Magdalle mukavasta lounasseurasta. Yritettäneen turkulaisten kanssa sitten suuremmalla joukolla myöhemmin uusiksi??
Taidan olla vähän hullu, kun olen käynyt hulluilla päivillä tänään ja eilen :ashamed: Tänäänkin oli niin hyviä tarjouksia, että oli pakko mennä. Paljon siellä meitä masukkaita olikin liikkeellä. Vähän sain tehtyä vauvallekkin hankintoja.

Jennyli Täällä pinnis piti saada myös hätähousuna itse kasattua. Selkähän siinä pamahti kun lattialla kyykki ja ponnisteli. Nyt on onneksi jo kuosissa, mutta pari viikkoa siinä meni kipuillessa. Pitäisi suosiolla jättää nuo äijien hommat miehille...
Huominen jännittää kovasti kun
 
:wave:

neuvolassa käyty

rv:36+0
paino: +200g viikko
paineet: 112/66
hb:ei katottu :headwall: ens viikolla verikokeissa katotaan
sf:28cm :eek:
sykkeet oli korkeet koko ajan mutta mulla supisteli myös koko ajan niin siks

palaan myöhemmin vielä
 
Pakko tulla kertomaan, että kyllä raskaus vaan pehmittää pään, siis yläpään!!!

Eskarista soitettiin äsken ja hetken jo ehdin ihmetellä, että mitä asiaa tädillä näin kesken eskaripäivän.
"Ootko millon tulossa hakemaan tyttöä?" kysyttiin.
Siis hä?? :eek: :eek:

Kello oli jo 13.15 (eskari loppuu klo 13) ja meikäläinen pesi tyytyväisenä jääkaappia :headwall:

Vähänkö olin nolo. Eskaritäti vaan nauroi ja sanoi luulleensa, että mä oon nukahtanut mahani kanssa päiväunille.

Siis mä en edes muistanut koko eskaria enkä edes koko päivänä ole kelloa katsonut.. :ashamed:

Tuun kertomaan sitten myöhemmin anoppi kuulumiset, ei ole vielä tullut.

-Fiona varsin nolona täällä-
 
Fiona71 Sun täytyy laittaa herätys herättämään, ett muistat jatkossa hakea eskarilaisesi :whistle: , tänään mulle olis käyny samoin, jos ei olis ollut herätystä laitettuna, otin tunnin päikkärit ja ehdin vajota sellaseen koomaan, ett olin taas kun puulla päähän lyöty, kun siitä heräsin, ja eikun kiireellä eskariin. jostain syystä päivällä saan paremmin nukuttua ja nukahtaminen tapahtuu hetkessä...

 
:wave: Hei vaan hei!

Aattelin koettaa uusiksi kirjoitella niitä viime kertaisia sepustuksia, jotka hävisivät taivaan tuuliin...

Ensinäkin kiva kuulla hyviä neuvola kuulumisia kaikilta! :flower:

Itsellä myös oli tiistaina viimeinen neuvolalääkäri, ei mitään ihmeellistä sieltä. Paikat ovat kypsät kuten useampi viikko sitten, mutta eivät ole edistyneet onneksi enempää. Vaikka viikkoja onkin jo hyvin, haluan silti sellaisen valmiin täysiaikaisen paketin kotiin vietäväksi - eli ei vielä kiirusta. :heart:

Muutoin ei poikkeavia neuvola kuulumisia, SF mitta vaan oli aivan hurjissa lukemissa, 38 eli isompi kuin esikoisen syntyessä! :eek: No, ehkäpä vielä luotan Naistenklinikan kokoarvioon, ettei ihan hirveätä jättiläistä ole kuitenkaan tulossa.

Apollo tervetuloa mukaan! :flower: Lohdutukseksi, mulla ei ollut esikon aikaan mitään merkkejä synnytyksestä ja olin ihan varma, että yliajalle menee. Neljä päivää ennen laskettua aikaa meni vedet kuitenkin ja saatiin nyytti syliin, eli toivoa on!

Nimiäiset pidetään täällä näillä näkymin esikon 1-vuotissyntymäpäivän kanssa samana päivänä, eli marraskuun viimeisenä viikonloppuna. Vaikka tyttö myöhästyisikin sen kaksi viikkoa, niin vielä kerittäisiin. Me kun asutaan Espoossa ja kaikki sukulaiset ja ystävät Turussa, niin ei viitsi jengiä hypyttää ihan alvariinsa täällä. :whistle:

Minä ainakin tunnustaudun täysin jouluihmiseksi! :wave: :xmas: Odotan niin paljon sitä lahjojen miettimistä, ostamista, paketoimista, saamista, hyvää ruokaa, tunnelmaa ym. Uskonnollista merkitystä ei siis ole minullakaan, mutta tykkään viettää kaikkia vuoden "kissanristiäisiä", mukava saada arkeen vaihtelua.

Chira kurja kuulla, että sattuu, kovasti voimia sinne! :hug:

Fiona71 täällä kanssa odotellaan, että saamme kuulla teidän anopin reaktion! :D

Jaa olikos muuta, eipä varmaan. Omaan napaan ei muuta kuin tympeää odottelua... :/

Vointeja kaikille!

thor ja rinsessa 36+6
 
Moikka vaan! Joku kyseli kylkikivuista ja mulla sellaista on ollut joka raskauden loppuvaiheessa. Varsinkin autolla ajaessa on ihan tuskaa. Ja me asutaan vielä semmoisessa paikassa, että joka paikkaan täytyy autolla mennä. Koko alkuviikon oon ollu jossakin päin menossa autolla ja kärsinyt sit illan selkä ja kylkisärystä, mut tän päivän oon sit ottanut ihan rennosti. Paitsi äsken leikkasin nurmikon :/ Meillä on täällä Mäntsälässä ollut tänään tosi hieno ilma .
Onko muilla silleen, että jos supistaa, niin tulee hirvee pissahätä? Yölläkin joutuu nousta pissalle, kun ensin herään supistukseen. Mulla on tunne, että tää tyttö syntyy aikaisemmin kun laskettuna aikana, kun on jo nyt ollut paljon kipeitä supistuksia. Edellisten aikanakin supisteli, mutta ei kipeästi.

Ristiäiset varmaan pidetään tammikuun puolessa välissä.

T: Peggy+Emmi 32+6
Ristiäiset
 
Heippa kaikki ihanaiset!

Mahtavaa kun aurinko taas näyttäytyy, pikkasen eri ilma kun eilinen kaamea syysmyrsky! Mä en tavallisesti välitä yhtään syksystä ja sateista mutta nyt toisaalta toivos jo pian luntakin koska sit tietää että marraskuu lähenee :):)

Mulla oli eilen vika neuvolalääkäri, aika liukuhihna-tarkastus tuntui olevan. Kohdunsuu laskeutunut kuulemma jo tosi alas (tarkoittaako että synnytys lähestyy??!), samoin kuin vauva, paikat vähän pehmenneet, mutta yhä kiinni. Lääkäri vaan tuumas että ei oo ihme jos mua painaa tonne alas kun on jo niin alhaalla.. Mähän kävelen kuin ankka nykysin kun kipu on vaan niin kova tuolla lantionpohjassa ja nivusissa.. Käsin mahan päältä kokeili lantion luita ja totesi että on kyllä vähän ahtaan-oloinen, joten ihan huippua että pääsen sinne synnytystapa-arvioon vielä ens vkolla! KOvasti tuo synnytys pyörinyt mielessä ja oon yrittäny karaista itseäni katsomalla noita kätilö- ym . sairaalaohjelmia, mutta tuntuu että ne vaan pahentaa tätä mun pelkoa...... :whistle:

Apollolle tervetuloa mukaan! :flower:

Fiona
, toi dementia on niiiiiiiiiin tuttua. mä en oikeesti muista nykysin enää MITÄÄN!! oon joutunu jo muutama kk sitten "ulkoistamaan muistini" kännykkään, joka muistuttaa mua pienimmistäkin asioista..... Järkyttävää kyllä - kai tää loppuu sitten kun vauva tulee?!! ;)

Unettomuudesta kärsin minäkin, aina kun herää vessaan niin tulee pyörittyä sen jälkeen tosi pitkään hereillä. Samoin oon kyl nyt heräillä tosi kipeisiin supistuksiinkin monena yönä- ja mies on heti ihan kärppänä unissaan että joko lähetään vai :LOL:

kivaa päivää kaikille!!
t.Sandy 36+0 POKS!!!
 
peggybundy mulla supistelee aina kun käyn vessassa joko pissalla tai sillä toisella hädällä ja jos seksiä harrastaa niin sillon myös ja myös sillon vaikka ei tekis mitään kun vaan on ja ihmettelee..huomenna pitäs taas jaksaa raahautua tarkastaa onko paikat taas auenneet enemmän,kun sitä seurataan nyt tosi tiuhaan että mitä tuol alakerras tapahtuu..mulla ei o lupa ees kävellä enempää mitä oikeesti on pakko eli neuvolaan saan mennä yms mutta mitää ylimäärästä ei missää tapauksessa.
 
Jännä, miten erilaisia olotiloja meillä kaikilla on. Toiset ku ei saa nostella painavia tai liikkua ylimääräisiä ja tämä rouva täällä kantaa jatkuvasti painavia kasseja (käy yksin joutessaan ruokakaupassa) ja lenkkeilee entiseen malliin. Eikä mulla edes vielä kivuliaita suppareita ole, muutama mojova vihlaisu silloin tällöin rauhoittaa mut hetkeksi. Voimia siis niille, joiden täytyy levätä ja ne, jotka ei tarvii erityisemmin levätä, niin muistakaa silti levätä. Tää vinkki menee myös mullle

terv schnappy 36+2
 
Hyvät neukkukuulumiset on kaikilla ollu.. :)

chira :hug:

nunneliini täällä on kylkikipuja.. tai siis vauva niin ylhäällä et potkii ja puskee pepullaan kylkiluita ja siin on sit paikat hellänä..

Täälläkin käyty neuvolassa tänää.. :)

rv35+3 (33+3)
paino +1,3kg/viikossa (+400g/viikossa) :ashamed:
turvotus - (-)
RR 129/81 (130/76)
Hb ei mitattu (127)
pissa puhdas(puhdas)

SF 34 (31), lapsivettä N
liikkeet + (+) ja syke 130(141)
Tarjonta RT (RT)

Tällaisia kuulumisia tällä kertaa, myös kaikkien muiden kuulumiset luettu.. :) Tuota painoa on nyt kyl parissa viikossa tullu hiukan enempi.. :/ nyt yhteensä 7,9kg alusta..
Ens viikolla taas neuvola ja ma äitipolille..

TB 35+3:heart:
 
pikkuihra, täällä toinen "lintukammonen" ainakin sillon jos sisään lentää, varmaan oli karsee kokemus sulla mut naurattaa kun lukee :LOL: mulla kävi joskus vuosia sit niin et krapulassa nukuin ja ikkuna auki, sit heräsin siihen et jotain räpsytystä tuntu naamaan- avaan silmät ja hyi siinä lintu räpisteli siipiään. Ja muutenki ku oli kankkunen ja kaikkea nii kyllä inhotti, peitto pysy pään päällä kunnes lintu oli painunu ite tiehensä (onneksi, oisin muuten soittanu vaikka talonmiehen apuun) :LOL:

fiona, uskon että nolotti vaikka vahinkohan tuo oli. meillä yks päivä oltiin jo ruokapöydässä 16 aikaan ku tajuttiin et nuorimmainen puuttuu- ei oltu haettu tarhasta :eek: mies yleensä aina hakee ja jostain syystä luuli et mä oon hakenu sinä päivänä ja sit valkeni et poju on tarhassa vielä, heheeh, äkkiä hakemaan... :D

hulluilla päivillä kä'yty, ostin sit aventin sähkörintapumpun.. en edes tiedä tarviiko sitä mut on sitä kaverit kehunu, et paljon parempi on ku käsikäyttönen jossa vaan käsi kipeytyy?! kallishan se oli, 139e mut ostin nyt kuitenki ku miettiny jo piiitkään sen hankkimista..

kylkiluut täälläkin välillä niin kipeät ettei tiedä missä asennossa nukkuis ettei satu, blääh :/

junttipulla kysyy: :attn: eilen oli neuvola ja sanoi vauvan laskeutuneen ja kiinnittyneen ja kyselin tietämättömänä et mitä se sit tarkalleen meinaa ja ennakoiko synnytystä yms nii ei se oikein vastannut, eli mitä se sit meinaa? onko synnytys ajankohtainen lähiviikkoina vai voiko silti mennä yli tai jotain, ku ei mulla satu alas ollenkaan eikä kävelyä ole hankaloittanut mitenkään vaikka onkin laskeutunu ja kiinnittyny...

kiva jos joku osais selittää höntille =) eipä nyt kai muuta..

tupuna ja pokken 34+4 :heart:
 
Jos nyt yrittäis uudellee.. tiistaina siis kirjoitin piiiitkän sepustuksen ja kaikki katos.. yritin jopa sinnikkäänä viel uudelleen ja sama juttu :kieh: :kieh: ja sit en enään päässy ees kirjautuun sisään :|

Tervetuloa apollo80 :wave:

Onnittelut pikkuruinen ja marihoi79 teillähän on ihan kohta jo nyytit sylissä :heart: Ihan katellisen täällä oon, kumpa itsekkin sais sen oman nyytin pian, vaikka oon ihan varma et kärvistelen täällä viä 42+ odottaen ja odottaen.

Ristiäisistä täällä pidetään varmaan joulukuussa, tai jos kovasti yliaikaseks menee niin sit ehkä tammikuun puolella, ei siis vielä kovin tarkkaan suunniteltu. Ehkä kannattasi asiaa hiukan miettiä, kun kuitenkin tarvii joku paikka varailla yms, kun ei tänne meille se väkimäärä mahdu mikä olis tilaisuuteen tulollaan. Muutamaan kertaan oon ottanu asian puheeks, mut isäntä vaan aina tuumaa "ehtiihä sitä syntymän jälkeen miettii" ja sama vastaus tulee kun nimiä yritän esittää pohdittavaksi :kieh: Eli täällä siis myös nimiasia auki, mulla ois toiveena tytön nimeks Stella tai Mila ja poijan nimistä eniten miellyttäis Nico tai Patrik mut monta muutakin vaihtoehtoo olis ja teitty myös isännän toiveita kuunnellaan, kun vaan sanois jotain =)

Tiistaina oli nla
36+3 (34+6)
*paino oli pysyny samassa, onneks ei kuitenkaan enää oo pudonnu, vaik vieläkin ollaan -15kg lähdöstä
*pissa puhdas (puhdas)
*hb 105 (115) sain neuvolasta mukaan kokeeksi nestemäistä rautavalmistetta ja nyt kokeillaan jos saatais se pysyyn sisällä ja hemppa vähän nouseen
*rr 130/84 (123/82)
*sf 36 (34) tänään lääkärin mittaama 34 eli heittoo on mittaajien tuloksissa
*syke ++ (140)
*liikkeet ++ (++)
* tarjonta rt (rt)

Tänään olikin sit neuvola lääkäri, melko pikainen tarkastus.. jopa 10 min taisn olla huoneessa :eek: Kaikki oli kitenkin kunnossa. Kohdunsuu tiiviisti kiinni. Vähän mahan päältä paineli ja kokoarvioo heitti n. 2800g-3000g, eli jos ei kovasti yli mee niin sellainen 3500g sieltä olis tuloillaan. Miten teillä muilla noi painoarviot tehty?? Onkohan tohon luottamista? Silloin viikoilla 32+3 oli ultran mukaan 2050g eli suurinpiirtein samoihin menee.

Sunnuntaina olis lähtö pvä tukholmassa reissuun, ja kovasti oon miettiny uskallanko lähtee, mut lääkäri oli sitä mieltä et hyvin voin mennä. Koska ei oo mitään supistuksia ollu ja alhaallakin tilanne viel hyvä. Eli kait mä sitten lähden katton löytyiskö naapurimaasta vielä pari vaatetta beebille, vaikka niitä kyllä rupee oleen jo melkoiset kasat :whistle: vaikka en oo ostellu kuin kokoja 56-62 kun haluan sit suurempia vaatteita ostaa kun sukupuoli on varmistunut :)

Inhottavista kivuista oot Chira jotunut kärsiin :hug:

Fiona71 ja muut hajamieliset, täällä kohtalotoveri :ashamed: Tavarat hukkuu ja muisti pätkii muutenkin.. yhtenä päivänä kaupassa lompakko katos.. juu olin laskenu sen yhdelle hyllylle tavaroita katsellessani, siinä sitten isännän kanssa tovi kierreltii paikkoja missä oli käyty ja onneksi se löytyi :whistle:

Tyhmä kyselee: miten teillä neuvolassa toi turvotus mitattu/todettu?? Mulle kun ei oo koskaan asiasta mitään kantaa otettu.

Olikohan jotain muuta mitä vielä piti kommentoida, ei nyt kyllä ainakaan muistu mieleen.

Onnittelut kaikille poksujille, kohta se loppusuora alkaa häämöttää itse kullakin :heart:

:hug: kipuilijoille tai muuten sitä kaipaaville









 
Fiona: Mun "armas" anopin rutale sai tietää vauvasta joku aika sitten. Törmättiin kaupassa ja meinas anopilta silmät tippua päästä :kieh: :LOL: En ole missään tekemisissä siis miehen vanhempien kanssa sattuneista syistä. (ei jaksa tänne avautua)..
Siitäpä sitten sain kuulla kuinka kuulumme johonkin lahkoon kenties??! Ja muuta pas*aa. No mitäpä muuta olisi voinutkaan odottaa? Mutta mua lähinnä nauratti koko tilanne :D Meikäläinen pörähtää kauppaan kireä neule päällä ja hän juttelee jonkun perhetuttunsa kanssa. :whistle: Veikkaan että tämä perhetuttu esitti muutaman kysymyksen sen jälkeen kun olimme miehen kanssa ohittaneet anopin kutaleen ;) Siinäpä on selitellyt, toivottavasti kulissit kaatuivat rytinällä :LOL: Hän ja hänen täydellisyys, ei tiedä edes että poikansa saa lapsen :eek: :D

Täälläkin tapahtui lapsiunohdus maanantaina :ashamed: Olin tullut juuri sairaalasta ja olisi pitänyt olla vastassa pihalla tytön taksia. Esikoinen tulee siskon kanssa sisään ja kysyy: ÄITI! Etkö sä muistanut tota taksia??? Odotin hetken että olisit tullut hakemaan siskon, mutta kun sua ei näkynyt niin otin siskon sieltä taksista! =)
Sattui siis olemaan pihalla skeittaamassa kun taksi tuli ja onneksi tajusi ottaa siskon :ashamed: Vähän olis ollut noloa jos taksinkuljettaja olis tuonut lapsen ovelle ja me vaan tehdään täällä mun ystävän kanssa pizzatilausta :ashamed: :ashamed:
No...minkäs teen kun päässä pyörii aivojen tilalla 2 hernettä :eek: Onneksi en näytä kuitenkaan olevan ainut tällä hetkellä... B)
 
marihoi79 Jännää kun sulla on tiedossa jo vaavin syntymäpäivä. Meillä on suurinpiirtein saman kokoiset masuasukit =)

Mulla on nyt vaivana jatkuva monkkusärky alaselässä....muutenkin olotila ollut tosi naatti. Aikaisemmista synnytyksista ei tuollaista särkyä ennen synnytyksen alkua ollut...en tiedä voisko olla joku tulehdus. Yritän saada aikaisesksi vietyä pissanäytteen huomenna tutkimukseen.

Mun puolesta taas synnytys voisi mielellään mennä tuonne marraskuun alkuun. En ole vielä ollenkaan henkisesti valmis...kääk.....mutta eipä sitä multa taideta kysellä kun se on menoa.

Piti vastailla vaikka mihin...mutta poika hengittää tossa niskaan ja odottaa koneelle pääsyä, niin pää tyhjeni.

Zera 36+4
 
Niin ja kiitos kaikille tsempityksistä! :heart:
Tuli taas kipukohtaus iltapäivällä, mutta selvisin lääkkeillä onneksi. Sen jälkeen taas supistellut tuntuvia harjoitussuppareita, tällä hetkellä tulee vaan harvakseltaan onneksi. Ei kiva :(
 
Kuulumiset käyty lukaisemassa moneen kertaan jo tänään :) Onnittelut hyvistä kuulumisista ja voimia supistusten ym. vaivojen kanssa kärvisteleville :flower:

Täällä jatkuu edelleen unettomuus, tosin viime yönä yllätin itseni ja olin nukkunut jopa kolme tuntia putkeen :eek: No, hyvä alku tuo, muttei oikein riitä viikkojen valvomisen jä'lkeen...katsotaan mitä neuvolassa tuumaavat ja mahtaisiko läääkäri kirjoittaa jotain troppia jolla saisi edes kerran viikossa tajun kankaalle...

Tänään oli neuvolassa imetys-ryhmä ja sain raahattua itseni sinne...eipä siellä oikeastaan mitään uutta ja maata mullistavaa, mutta oli kyllä mukava nähdä muita joilla laskettuaika samoilla hetkillä:)

Turvotus alkanut lisääntyä vaikka ruokavalio ja muut muttujat pitäisi olla suhteellisen ennallaan... :/ Kummallista ja epämiellyttävää kun sormet on kuin nakit..kasvoissakin itse huomaa vaikkei muiden silmään juuri mitään suurempaa pöhötystä ole havaittavissa :) No, tarvii lisätä ananaksen syömistä ja liikuntaa jospa niillä saisi nesteet liikkeelle :whistle:

Millis + toukka 34+0 *POKS*
 
Kuuluuko muilla semmosta napsumista mahasta??Mulla on nyt viikon verran kuulunu ja oon ruvennu miettii että mitähän se meinaa??

Niillä kellä jo tulee kovia supistuksia ni tuntuuko teistä kun supistus tulee että just sillä hetkellä tulis jotai housuun??mulla ainaki tuntuu kun vauva rupee punkeamaan itseään alemmas aina supistuksen tullessa ja samalla tuntuu että nyt lorahtaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx4:
Kuuluuko muilla semmosta napsumista mahasta??Mulla on nyt viikon verran kuulunu ja oon ruvennu miettii että mitähän se meinaa??

Niillä kellä jo tulee kovia supistuksia ni tuntuuko teistä kun supistus tulee että just sillä hetkellä tulis jotai housuun??mulla ainaki tuntuu kun vauva rupee punkeamaan itseään alemmas aina supistuksen tullessa ja samalla tuntuu että nyt lorahtaa.
joo napsumista kuulunut jo jonkin aikaa, sikiökalvot ne vaan siellä paukkuu :)

mulla on tässä nyt muutaman viikon ajan tuntunu aina supistuksen aikana että nyt jotain tipahtaa tuolta värkistä. välillä tulee tuota painetta ihan ilman suppareitakin. taitaa vauva venytellä itselleen tietä.
 
TAAPEROTX4 mulla on joka raskaudessa kuulunut tuota napsumista..aika huvittava tunne...

täällä kans jatkuvaa heräilyä öisin aamulla sitten väsyttää kun muksut herää ja ite tahtois vielä nukkua.
tyytyväinen oon kun hepatoosi on vielä pysytellyt poissa, edellisessä raskaudessa olin tässä vaiheessa popsinut jo 2 viikkoa adursaalia muissa raskauksissa vähän myöhemmin. voiskohan olla ettei tulis tuo hepatoosi ollenkaan, taitaa olla toive ajattelua...

kokoarvioon pääsen vaikka neljäs on tulossa edellinen oli yllätys suuri (4780g) en kyllä paljoa luota tuohon kokoarvioon koska kaksi päivää ennen synnytystä olin äitipolilla
tuon hepatoosin takia ja samalla sovittiin käynnistys päivä ja lääkäri teki kokoarvion joka oli max.4000g ja siis kahden päivän päästä syntyi poika 4780g...hyvin/ helposti meni synnytys kuitenkin, ei jäänyt traumoja! ainut ikävä asia oli että pojalta murtui solisluu kun syntyi vauhdilla, ponnistin yhdellä kertaa poitsun ulos alle minuutissa, inhottavampi oli se kun istukka tuli ulos sekin painoi kilon!

Onnea kaikille jotka jo ovat pienokaisensa saaneet tai tietävät millon saavat!

itsellä taitaa vielä olla pitkä odotus edessä kun oon ihan viimesiä marraskuisia ja pojat ovatkin syntyneen rv39 (käynnistetty), rv40+4, rv40 (käynnistetty)

tanjamaa ja vauveli(urho?)32+4
 
Kuulumiset luettu...

tanjamaa tääl kans tuntuu pitkältä, kun laskettu aika vasta marraskuun loppupuolella, pitkä aika siis vielä kärvistellä näiden raskausvaivojen kanssa... sitähän se loppuodotus aina on, h-hetkeä odotellessa :xmas:

Kuiskaten 33+6
 

Yhteistyössä