*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - ELOKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Alkuperäinen kirjoittaja thor:
En mitenkään mainosta, mutta laitan nyt kuitenkin linkin tuolle meidän markkinapaikalle... :ashamed: :whistle: http://kaksplus.nettimarkkina.com/661972
Mahdoitko jo myydä 2008 äp:n haalarin? Ellet, niin mä ostaisin sen mielelläni, vaikka taitaakin olla vähän iso ensi talvena vielä? En vaan tykkää yhtään siitä 2009 äp:n haalarista ainakaan kuvissa.

Omaan oloon ei kuulu kovin ihmeellisiä, varsinkin kun miehen possunuhaepäilykin osoittautui aiheettomaksi. Nyt kiire sokerirasitukseen ja oonkin melko äreä kun en ole saanut ruokaa!

Niinjoo, tilasin karhupuvun koossa 62 :D

Lispu ja Neiti Poikanen 26+0 (POKS!) :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jennyli:
Tt mainitsit että sulla on rytmihäiriöitä?! Millaisia sinulla on?
Mulla on nimittäin ajoittain myös :/
illalla ku menee nukkuun niin tulee ihan selkeitä lisälyöntejä, n.vartin välein.. ei onneksi kivuliaita mut inhottavia kuitenki..
nää varmaanki johtuu siitä et mun sydän on ihan ymmällään :D ku mulla on normaalisti kohollaan olevat verenpaineet mut nyt raskausaikana ne on ollu tosi matalalla ja tieten paniikkihäiriöllä on osuutta asiaan..
lääkäri käski ottamaan rauhallisesti päivällä, ei turhaa rasitusta (kuten imurointia ja lattian hinkkausta), nyt olluki parempia iltoja

tt ja pömppis rv 26+3
 
Täällä on tuskaillut moni pinonnousun kanssa, täytyy lohduttaa vaan sillä että mulla on tullut lähtöpainoon nyt 12kg :ashamed: Koetan kovasti puolustautua sillä että vedin todella rankan laihdutuskuurin ennen raskautta, 20kg tippui 3 kuukaudessa ja nyt sitä sitten tulee niin nopeasti ja helposti takaisin. Toivoisin vaan et synnärille mennessä paino ei olisi enempää mitä silloin laihdutuksen aloittaessani...

Olen ollut nyt reilu kolme viikkoa sairaslomalla selkäkipujen ja supistelun vuoksi, lauantaina loppuu sairasloma (jota sitten ollut yht. 4 viikkoa) ja sunnuntaina alkaa kesäloma.. Sen jälkeen jään suoraan varhennetulle äitiyslomalle.

Mulla on jokseenkin kamala stressi koko ajan vaatteiden hankkimisesta, vaikka nyt on jo ihan hyvä määrä tuolla ostettuna pienimpiä kokoja niin sit niistä isommista hermoilen.. Vaikkakin ajatus olisi hankkia niitä vasta sitten vauvan synnyttyä kun ei tosiaan siitä sukupuolesta tiedetä ja haluaisin tyttö/poikavaatteita ostella sitten.

rv 26+4
 
Huomenta!

mere79 Minä myös tunnustaudun pihiksi :LOL: Lähinnä tällä hetkellä olosuhteiden pakosta, mutta ehkäpä myös luonteeltani... Mieli tekis kovasti tilata puku, mutta toisaalta ajattelin, et mahtaisko niitä syksyllä tulla ihan liikkeeseen? Ja sitten jos oikein kauan miettii, niin mulla on tuolla jo yksi toppapuku ja kaksi vanupukua, eli mitä ihmettä tekisin enää neljännellä haalarilla vauvalle?? :/ Eli luultavaasti jää multa hankkimatta haluista huolimatta. Toisaalta, kun mulla kerran on kaksi sellaista vanupukua, niin mitä jos ostais karvakangasta ja ompelis siihen "karhukuoret" päälle? :D


Röhkypossu Tuo on varmasti tavallaan naisen, ei äidin, näkökulmasta ajatellen aika turhauttavaa, kun on just saanu painoa tiputettua ja sitten se alkaa taas nousta ilman että sille itse pystyy oikein mitään. Olkoonkin, että painonnousun syy on ihana, mutta kuitenkin :kieh: Meille useillehan se painon vahtaaminen on ikuinen ja turha projekti kun ei se kuitenkaan oo koskaa just se "oikea" paino ;)

anilja
26+2
 
Huomenta kaikille! :wave:
Kävin taas kurkkimassa kelan sivuilla josko olisi äitiyspäiväraha päätös tullut, ja olihan se :), ihan kivasti tulee rahaa, vaikkakaan en saa sen 6kk työtulon mukaan, kun ei palkka ole noussut 20%.. no, kyllä tuolla kuitenkin pärjää..
Mullaki ahistaa tää painon hirmuinen nousu.. nyt jo 9kg tullut, kun tään verran tullut noista aikasemmista raskauksista siinä rv 35 paikkeilla.. :whistle:
No, ei paniikkia, juoksu ja sali alkaa sitte taas joskus talvella :xmas: , jos jaksaa. :D
Mulla on ihan hirmusti ollut nyt harj.suppareita, miten muilla? Ei ole kipeitä, mutta saattaa tulla parikymmentäkin illassa.. Oon sitte yrittäny juoda paljon nestettä, ja olla sohvaperunana.
Mulla alkanu yhtäkkiä iskeä pieni paniikki.. Meillä on oikeastaan vaatteet ostettu, ja vaunut, kaukalo, mutta pinnis puuttuu.. ja itkuhälytin, ja oikeastaan vaikka mitä, apuaa..!
Tuntuu muka että on jotenki kiire, vaikka oikeasti on vielä paljon aikaa.. :ashamed:

Vauveli potkii kovasti, varsinki yöllä aina 03.30 herään aina kunnon potkuihin.. Ihanaa :heart:
Pitää lähtä tästä suunnittelemaan jotain ruokaa :wave:
Pikkuruinen+poitsu 27+3 :heart:
 
Onpas tukalan kuumaa taas vaihteeksi... kerrostalossa kun paahtuu näillä helteillä :|

Magnex petti, ja sain taas kärsiä pirullisesta suonenvedosta aamuyöstä... johtuisko siitä, että otin vaan puolikkaan, eikä se määrä tehoa enää? Parempi sitten ottaa kokonainen yötä vasten, ja katsoa, saako olla rauhassa aamuun asti... siihen on niin tuskasta herätä :kieh:

Täällä on kaikkea pientä hankkimatta, kuten tuttipulloja, vaippoja,talkkia, rasvaa jne... ja tietysti kylpyamme ja ne vaunut. Ammeen ehtii myöhemminkin, vasta vaavin synnyttyä, mutta täytyy koittaa vähitellen muistaa hankkia näitä pienempiä juttuja jemmaan...
Vaunuilla en pidä senkään takia kiirettä, kun ei yksinkertaisesti ole säilytystilaa.

Heitän tännekin kyssärin vauvanvaatteiden säilytyksestä, eli missä huoneessa ja miten pidätte vauvanvaatteet järjestyksessä ? Onko ne hoitopöydän laatikoissa, vai onko ihan oma vaatekaappi hyllyineen?

Kuiskaten 24+5
 
Neuvolalääkärillä käyty, kaikki ihan kunnossa.

Painoo oli tullu reilu kilo viime käynnistä (kuukausi sitten),pissa puhdas, rr 115/69

SF mitta mua pikkasen huolettaa, oli nyt 20cm, ja viikkoja 24+5, katoin kortista niin aika lailla tuolla alakäyrällä menee...mutta oli kyllä kuukaudessa kasvanut 3,5 cm, eli josko se kuitenkin olis ihan normaalin rajoissa.

Tänään on shoppailtu kaikkea, kivaa oli :D äitiysavustus nimittäin tuli, ja piti päästä ostoksille heti :p

Harhis ja pikkuinen 24+5

*laiskana kopsasin toisesta pinosta*
 
W09
Täällä kanssa yksi jota kiinnostaa vauvanvaatteiden säilytyspaikka!

Lähinnä kun ensimmäistä odottaa, ja kaikki käytännön asiat tuntuu vielä niin kovin etäisiltä, mutta nyt neidin huonetta miettiessä olisi varmasti hyvä tietää missä niitä vaatteita kannattaisi säilyttää. Eli te joilla jo kokemusta tästä, kertokaa ensikertalaiselle vinkkejä...

Myös jos jollain kokemusta kaksikerroksisesta asunnosta, missä yläkerrassa vaavin huone (ja oletettavasti vaatteet) mutta molemmissa kerroksissa vessa / hoitopöydät... pitääkö esim alas varata myös tilaa vaihtovaatteille, ettei tarvitse aina ylös juosta puhtaita vaatteita hakemaan?

Aikasessahan tässä ollaan (kait) mutta on niin paljon helpompi alkaa jo nyt järjestelemään neidin huonetta ja muuta kämppää kun mies on kotona myös enemmän, syksy kiireet alkaa molemmilla töissä sitten kohta ja silloin ei jaksa mitään tehdä enää iltaisin...

W09 rv 26+6
 
Pakolliset viikon poksumiset!!
Kaikkien kuulumiset luettu ja noteerattu :) Johonkin piti kommentoida, mutta asiaa oli niin paljon, joten se nyt unohtui :D
Pari päivää on vierähtänyt asunnon remontoinnissa, muutto nimittäin edessä nyt kun väkimäärä kasvaa. Kamala homma mosiessa tapetin irrottelussa ja seinien tasoittelussa, mutta onneksi makuuhuone alkaa olemaan jo loppusuoralla ja huomenna pääsee ainakin jo pohjamaalia maalailemaan...
Omaan napaan ei erityistä, potkuja ja muksuja tulee pitkin päivää tasaisesti, välillä myös öisin :D KOvasti väsyttää, lieneekö Hb vähän matalalla. Ei ole viikkoihin mitattu, joten vaikea arvailla, mutten nyt keksi äkkiseltään muutakaan syytä tähän ainaiseen väsymykseen. No, keskiviikkona neuvola niin ehkä siellä selviää :)
Päivänjatkoja kaikille, nautitaan lämmöstä :wave:

Milliz + toukka 25+0
 
Me asutaan 2 kerroksisessa talossa ja meillä on homma toiminut niin että on sekä ylhäällä osa vaatteista kaapissa ja alhaalla on sitte osa niin on oikeastaan ihan sama missä tekee ne peppipesut yms..ja yölläkin on helpompi hoitaa vaipanvaihto ym ylhäällä ettei tartte lähtee hortoilee portaisiin hakee niitä vaippoja jos tarvii.

Pitäs tässä jaksaa jossain vaiheessa ruveta pakkailee tavaroita jo hiukan valmiiksi ni ei kaikki jää sitte samalle päivälle,mut tänää ei jaksa tehä mitään kun on niin väsy siitä eilisestä rehkimisestä.
 
Nyt kuulkaas vituttaa ja rankasti :kieh: :headwall: :( :'( :headwall:
Mulla oli tänään se sokerirasitus. Malttamattomana sitten iltapäivällä soittelin tuloksia, jotka olivat 4,9-6,5-6,1, eli TAAS TUO HEMMETIN PAASTOARVO oli 0,1 yli sallitun!! Ihan sama kun edellisessäkin raskaudessa. No, nyt ei sitten taas muuta kun sokereita mittailemaan kuuden päivän ajan neljä kertaa päivässä :headwall: Inhottavaa pistellä itteään jatkuvasti, sormenpäät on kuuden päivän jälkeen ihan arat :kieh: toivottavasti arvot pysyvät sallitun rajoissa, ettei tarvitse pidempään jatkaa. Viimeksi onneks pysyivät. Olisin jo heti huomenna halunnut aloittaa sokerien mittailun, olis ollut sitten ohi ja 5pv olisin ehtinyt mittailla ennen neuvolalääkäriä, mutta kun neuvolan täti on lomalla ja tuuraava lastenneuvolan täti on tavoitettavissa seuraavan kerran vasta maanantaina :(
Pikkasen on vitutuskäyrä nyt korkealla, piti oikein ostaa jaffapullo ja kismet patukka lohdukkeeks (siis just niitähän ei sais syödä....) Että maanantaita tässä odotellaan....

Jennula ja poju rv26+2
 
anilja sinäpäs sen sanoit, mutta toisaalta en jaksa kamalasti stressata tällä painonnousulla kun on aika todennäköistä että juuri tuo laihduttaminen auttoi siihen että lopulta raskauduin, kolme vuottahan meillä tätä yritettiin ja kumpikin tutkittiinkin mutta mitään varsinaista syytä ei löytynyt. Ja kun sitten sain painoa pudotettua samantien tärppäsi :) Ja aina olen jojoillut painon kanssa, on nyt ainakin perusteltu syy miksi nousee takaisin :D :D

Ainoastaan huolestuttaa se että nyt paino kerääntyy eri paikkaan mitä oli ennen, tuntuu että mun perä ja reidet levinneet aivan armottomasti ja vien varmaan kohta kahden ihmisen tilan istuessani :kieh:

Meillä on myös talo kahdessa kerroksessa kuten oli silloin aikanaan kahden ensimmäisenkin syntyessä (mitä nyt yhdet kymmenen muuttoa välissä :whistle: ) ja meille tulee pääasiallisesti kaikki hoitotarvikkeet ja vaatteet kuitenkin alakertaan ja vaan pieni jemma tarvittavaa yläkerran makkariin. Kuitenkin ollaan kaikki muu aika alhaalla mitä yöt, myös nukkumapaikka päiviksi on alakerrassa. Toimi hyvin kahdella ensimmäisellä joten varmaan nyt myös :) Jotenkin oon kamalan arka ravaamaan rappusissa vauva sylissä, koetan sitä minimoida myöskin näillä järjestelyillä.
 
Vauvanvaatteiden säilytyksestä No mulla on ollut hoitopöydän laatikostossa noilla kahdella ekalla mutta siis nyt on oma kaappi koska hoitopöytään en tilan ahtauden takia aijo makkariin tukkia. Ostan pinnarin päälle semmosen hoitotason ja vaatteet on siinä vieressä omassa kaapissa. Eikä kyllä mahtuisikaan hoitotason laatikostoon kun noita vaatteita on niin paljon :ashamed: Vaikka en ole laittanut kun 50cm-68cm vaatteita niin koko kaappi on ihan täynnä vaatteita. Toki sieltä sitten lähtee suuri osa synnytyksen jälkeen kun sukupuoli selviää niin sitten kun nyt sielä tosiaan on ne neutraalit värit, siniset ja punasetkin...mutta eipähän lopu vaatteet kesken jos vauva on vaikka kova pulauttelija. =)

Mullekkin tuli reilussa viikossa päätös äitiysavustuksesta ja äitiysrahasta =) Vielä odotan päätöstä saanko äitiysrahan aikana tuosta pienimmästä sitä hoitolisää..

ei kait täs muuta...marraskuuta odotellessa :whistle:
 
Moikka! Kuulumiset luettu ja jos nyt sais omiakin kirjoiteltua. Vähän oon nyt ollut laiskalla tuulella tällä viikolla. Maanantaina olin loman jälkeen töissä ja oli ihan vikatikki edes mennä kokeilemaan. Päivänmittaan supisteli ja alaselkä kipeytyi entisestään(ehdin istunmaan n.15min oko työpäivän aikana). Ilta menikin sitten sohvan nurkassa. Tiistaina kävin neuvolalääkärillä ja olen nyt ensin kuun lopuun saikulla ja sitten jatketaan. Hirvittää vaan kun menen sitten kelanrahoille ja tulothan siinä tippuu. Työnantaja maksaa 28pvä sairaspäivärahaa. Jääkö teistä kukaan varhennetulle? Jos, niin miksi? Mua on neuvottu olemaan mielummin sairaslomalla, kun jäädä varhennetulle koska siinä häviää rahallisesti muuten. Jotenkin vaikeita juttuja noi...
Viikon päästä onkin sitten 4D-ultra ja tiistaina sokerirasitus. Tehdäänkös se sokerirasitus nykyään kaikille?
T: Peggy+Rusina 23+6
 
moikkamoi!

täällä mieli vähän maassa, kävin ekaa kertaa neuvolalääkärillä tänään (tän viikon ollu saikulla supistusten takia,kohdunsuun todettiin pehmentyneen jne) ja hän oli sitä mieltä et töihin vaan maanantaina, sit ku supistelee kivuliaasti ni voithan sä vähä levätä töissä????!!!! :eek: |O vittu HALOO??!!! otan varmaan sen riskin mun vauvan kanssa et menen sinne töihin alle 3v nostelemaan ym kun just neuvottu että LEPOA!! ei se sit ottanu mua kuuleviin korviinsa nii sain taas lähteä kättärille ja prkl tulee se polimaksu perässä, kiva aina maksaa toi 25e ja risat ku ei olis ylimääräistä rahaa yhtään!! kättärillä tutkittiin ja edelleen tilanne sama, anto ens viikon saikkua ja sano et ehdottomasti pitää LEVÄTÄ!!

mua niin vituttaa noi terveyskeskuslääkärit kun eivät ota tosissaan, aina pitäs vaan työkuntoinen olla, vaikka olis pää kainalossa.

olenpas oikea päivänpaiste!!!!! :$

pääasia et ultrattiin ja kaikki vauvalla hyvin, mut silti pelottaa nää kivuliaat supistukset.. hätä iskee kun eka vauva eikä tod tiedä kuuluuko olla näin kipeitä vai onks nää "lieviä"?!

tulis nyt se päätös jo kelaltakin et saisin sen äitiyspakkauksen, ja ois niiiin kiva ostella jo tuttipulloja,tutteja,pienen pieniä vaippoja ym ihanaa.. jos kuitenkin malttaisin ees lokakuuhun ootella ostomaniaa :D

tupuna ja pokken 25+4 :heart:
 
ja vielä tulee lisää..

mulla tullut painoa yhteensä 15kg!!!! en tiedä mistä se tulee ja mihin se on mennyt, mulla mahtuu omat farkut jalkaan jne, et se on toi maha mikä sitä kerryttää, ja sitäpaitsi kaikki on erilaisia ja painoa tulee erilailla kaikille, nii eiköhän tää ihana neuvolalääkäri sanonu mulle asiasta niin tylysti et tuli tippa linssiin. sanoi suoraan että laihduta, nyt ei saa painoa tulla enään yhtään lisää!!! :eek: eihän raskauden aikana saa edes laihduttaa, ja minkä mä sille voin että tulee kiloja, me syödään melko vähärasvaisia ruokia kotona, eikä tosiaankaan herkutella joka päivä, aika lailla samoin syön kuin ennenkin, vähän enempi kyllä, mutta niin vähän ettei tuo 15kg ole siitä voinut tulla..

no sai tosi pahalle mielelle, ei edes yrittänyt nätisti sanoa siitä.. :(
 
tupunalle tulin kommentoimaan, että ehdottomasti kivuliaat supistukset aiheuttavat syytä lepoon. Varsinkin jos on jo todettu kohdunsuulla muutoksia! Mä sain viime viikolla sairasloman äippäloman alkuun ja vaikka kaksosraskaudesta onkin kyse, syy on ihan sama. Mielummin omatoimista lepoa tässä vaiheessa kuin "pakkolepoa" sairaalassa myöhemmin tai pahimmillaan etuajassa käynnistyvä synnytys. Että ihan syystä olet näreissäsi neuvolalääkärille!

Ja Peggy, täälläkin tosiaan tipahdetaan sitten Kelan päivärahoille, kun sairasloma on 5.8. - 13.10. Mä en ole laskeskellut, että tulisiko edullisemmaksi olla varhennetulla, koska meille on alusta asti ollut selvää, että vapaita yritetään venyttää niin pitkälle kuin mahdollista (isäkuukausi mukaanlukien). Onhan tuo kova isku tuloihin, varsinkin kun noita kaikenmaailman hankintojakin olisi kahden edestä... :whistle: Mutta pakko se on pärjätä, tämä vaihtoehto on kuitenkin se paras kaikkien kannalta. :)

Jennulalle tsempit sokereiden kanssa. :hug:






muoks. Taas unohtui poksua! Mikä mua oikein vaivaa?!? rv 25+0 :D
 
meillä vauvan vaatteet tulee esikoisen huoneeseen,eli tulevaan lastenhuoneeseen :) esikoiselle jolla ikää nyt reilu 1,5kk ostettiin justiin tänään oma vaatekaappi ja tulevan vauvan vaatteet tulee samaan lipastoon ja hoitopöydän laatikoihin jossa on esikoisenkin vaatteita säilytetty...tulis vaan se äitiyspakkaus jo :kieh:
kirpparilta tarttui taas tänään sinisiä vauvan vaatteita :heart:
rv 25+4
 
tupuna21: isot myötätunto halit :hug: Prkl mikä ääliö sulle onkin sattunut lääkäriksi!!!
Meillä onneks tk:ssa ja neuvolassa nyt tosi päteviä lääkäreitä vaikka onkin nuoria miehiä mutta todella mukavia ja asiallisia! Mietin että pitäiskö ihan paikallis lehteen laittaa kiitoksia kun tuntuu ihan luksukselta kaikkien näitten "hoono soomi" lääkäreiden jälkeen.. :p Ehkä uskaltaa tytönkin viedä tk.seen eikä aina kuskata yksityiselle..

Mä oon niin kypsä näihin helteisiin.. :p tuntuu että oon ihan nihkeä ja hikinen koko ajan..
 
Vauvanvaatteiden säilytyksestä Mekin asutaan kaksikerroksisessa talossa. Meillä makkarit on yläkerrassa, sinne tulen varaamaan vauvalle vähän vaihtovaatteita ja vaippoja. Vessakin yläkerrassa on jonne luultavasti etsitään jonkin sortin taso jossa vaipanvaihdon voi suorittaa yöllä. Tai sitte vien vain sinne hoitoalustan ja vaihtelen vauvan vaipan tarvittaessa sängyn päällä. Mutta enemmälti en vie tavaroita sinne, koska kaikki muu aika me kuitenkin vietetään alakerrassa. Alakerrasa meillä on yksi lastenhuone (joka tosi tällä hetkellä on ihan pelkkä leikkihuone) niin siellä on lipasto vauvanvaatteita varten, itse vaipanvaihto tapahtuu kodinhoitohuoneessa jossa meillä on hyvät pöytätilat/kaapit vaipanvaihdolle. Siellä myös säilytellään kaikki rasvat, vaipat yms. tarvikkeet mitä tulee tarvitsemaan. Itseä ei ole haitannu et vaatteet ei ole siinä ihan käden ulottuvilla (vaikka varmaan ne sinneki sais laitettua), mut yläkertaan en kuitenkaan niitä halua. Hankala olis minun mielestä jatkuvaan yläkerrasta rampata hakemaan vaatteita yms. varsinkin kun on kolme muutaki pientä jaloissa niin ihan turvallisuus syistä en ala siihen rappusralliin niin ei pääse vahinkoa sattumaan. Meillä tuodaan alakertaan olohuoneen nurkkaan vauvalle myös pinnasänky, jossa se saa nukkua päivisin ettei tarvitse tosin rappusissa juosta. Meillä on jo aikaisempien lasten jäljiltä kaksi pinnasänkyä niin toinen on alakerrassa ja toinen ylhäällä meidän makkarissa. Meinasin kyllä toisen jo myydä mut ajattelin kuitenki et onpahan sit alhaallaki sänky jossa voi nukkua päivisin. Näin meillä..

Jennula :hug: halit sokereiden kans. Itsellä kävi samalla tavalla edellisessä raskaudessa et jäi just ton verran kiinni et meni rajan yli. Tuntui jotenki ihan turhalle, loppuraskaus mulla sitte seurattiin niitä sokereita, tai joka neuvolakäynnillä mittailtiin. Nyt olen kahdesti käynyt rasituksessa (sen takia ku viimeks jäin kiinni) niin selvisin molemmista, tosin ei ollu se 1 tunnin arvo kaukana (0,2) et olis ylittyny.

Tupuna21 No jopas on sulle sattunu lääkäri :eek: Mulle lääkäri sanoi vähän hienovaraisemmin tuosta painonnoususta(10kg :ashamed: ) "et sulle on tainu ruoka ihan hyvin maistua" :| En onneks ollu kovin herkällä päällä, muuten olisin saattanu vähän loukkaantua kommentista. Itsestäki se kyllä tuntuu paljolta kun edellisissä oltiin näissä lukemissa vasta joskus rv35, mut silti. Mulla on tullu kaikki mahaan ja sille seutuville. Maha kasvaa niin käyrien ulkopuolella kuin vain voi (30cm/25+3). Mutta en jaksa stressata tästä, tipputtelee sitte ku vauva syntyy, jos tippuvat :) Mulla ollu myös jonkun verran supisteluita (kipeitäkin) ja kohdunkaula lyhentyny 2,5cm, ohjeeksi sain lääkäriltä (terveyskeskuslääkäri hänkin) lepäillä tarpeeksi. Ja sehän onnistuu vallan hyvin kolmen alle 5 vuotiaan kanssa :LOL: Onneksi mies touhuaa sitte töiden jälkeen/ennen lasten kans kiitettävän paljon et saan edes osan päivää ottaa vähän kevyemmin.

Säde83 ja masuasukki 27+4
 
Mä oon ajatellut järjestellä kaksikerroksissa talossa asian myös niin, että yläkerran makkarissa kun nukutaan, tulee sinne hoitopöytä, ja sen laatikoihin vaatteita. Alakerran kodinhoitohuoneen tasolle hoitoalusta ja kaappeihin myös vaatteita, että ei oo väliä kummassa kerroksessa on. Samoin alakertaan tuodaan aluksi ainakin vauvalle kehto, jotta voi siellä sitten kölliä kun kuitenkin päiväsaikaan suurin osa ajasta tulee alakerrassa vietettyä.

Sain toissa päivänä rehkiessäni aikaan mojovat supistelut ja selkäkivun, kaks päivää enää töissä, sitten voi olla etten töitä ainakaan siihen vuoteen tee! Lomaa ensin ja sitten aion pyytää jo sairaslomaa äitiysloman alkuun työn luonteen vuoksi.

Äitiyspakkauksen hain eilen postista. Miten teille on jo ne äitiysrahapäätöksetkin tulleet, vai onko se eri kun mulla eka ja vielä töissä, ne taitaa odotella niitä työnantajan tietoja vai kuinka?

25+5
 
säde83 nimenomaan, minäkään en nyt viitti stressata, tulee sen verta kun tulee ja lähtee ne kilot synnytyksen jälkeen jos todella haluaa!! ei sullakaan helppoa ole kun 3 alle 5-vuotiasta, saa tosissaan touhuta :whistle: huih, toivottavasti saat huilia edes vähän, jaksamista sulle :hug:

Missä vaiheessa palkka tippuu sairasloman aikana??!! ja paljonko? tässä vaan laskeskelin, että jos ei vointi muutu ja joutuisin olemaan äitiysloman alkuun saikulla, se tekee yhteensä 45 työpäivää!! eli varmaan menis huonommalle palkalle jossain vaiheessa.. vaikka en ota siitä stressiä, jos on pakko huilia niin on, ei auta.. mut kuitenkaan rahaa ei ole ylimääräistä nytkään, saati jos tämä olematon palkka vielä laskee..
 
ja vielä, miten kauan teillä on kestänyt se kelan päätöksen tuleminen siitä, kun olette lähettäneet palkanlaskijalle laput? ja kauanko päätöksestä menee pakkauksen saapumiseen? *ei malttaisi odottaa enää* :D
 
PeggyBundy, sokerirasitusta ei vissiin tehdä kaikille, koska ainakaan mulle ei siitä ole mitään puhuttu ja varmaankin siitä syystä, että en kuulu ns. riskiryhmään.

W09, esititpä hyvän kysymyksen. En ollut itse tuota kaksikerroksisen asunnon "ongelmaa" tullut ajatelleeksikaan. Olin jo laittamassa hoitopöytää yläkertaan, jossa siis nukutaan. Varmaan voisi olla hyvä järjestää myös alakertaan vaipanvaihtoon mahdollisuus, kuten useat jo ovat kommentoineet. Täytyypä heti alkaa oman kämpän järjestelyitä pohtimaan.

Esikko77 ja Möhköfantti 25+0 Ja taas poksutaan, johan sitä tuli vasta äsken poksuttua!?
 
Huomenta!

Kuulumiset luettu päivittäin, vaikka en ole hetkeen itse taas kirjoitellut :)

Eilen saapui nallepuku :D Ja tuli sitä samalla tilattua taas kaikkea muutakin :LOL:

Tein muuten mielestäni huippu vaatelöydön eilen, kävin jesper juniorissa Myyrmannissa, ja siellä sattui olemaan ale myynnit kun liike muuttaa. Löysin Joonatan merkkisen välikausihaalarin 70% alessa, ja maksoin siitä 10,50 ;) Pakko sekin oli vauvalle ostaa jo :)

Nyt täytyy vähän ostointoa hillitä... vauvalle alkaakin olla jo lähes kaikki tarvittava valmiina.

Saya ja typy 24+0
 

Yhteistyössä