*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - ELOKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Alkuperäinen kirjoittaja mere79:
Täällä oli joskus muistaakseni keskustelua siitä, kuinka paljon vaatteita kannattaa olla vauvalle. En muista ainakaan nähneeni mitään konkreettisia lukuja, pahoittelen, jos tulee toistoa. Voisiko joku siis sanoa tällaiselle ensikertalaiselle, että kuinka monta koon 50 pukua aiotte hankkia, entä 56 tai 60/62?? Olisin tosi kiitollinen vinkeistä. En osaa oikein arvioida ollenkaan. Meillä siis ei ole myöskään omaa pesukoneetta, vaan me olemme pesutuvan varassa, joten välttämättä ei ole mahdollisuutta joka päivä konetta pyörittää.
Muista että vauvankin kanssa on ihan mukava käydä vaateostoksilla joten etukäteen ei tarvii kaikkea haalia varsinkaan kun ei voi tosiaan tietää minkäkokoinen vauveli maailmaan putkahtaa :) Mutta alkuvaruiksi ostaisin vaikkapa näin (nää nyt sit tulee ihan mielikuvituksen mukaan kun en muista enää paljon esikolla oli):

50cm
bodeja 3kpl (nepparikiinnitteiset kietaisubodyt on kaikkein kätevimpiä noin pienillä)
potkarihousuja 4kpl

56cm

bodeja 4kpl
potkareita 3kpl
housuja 3kpl
sukkahousuja 3-5kpl (nää menee isommille ja pienemmille kuin just 56cm joten vähän enempi)
paksumpia paitoja 3kpl

62cm
ihan parit vaan kaikkea,näitä ehtii kyllä ostaa kun tämä kokohan on keskimäärin n.3kk ikäisille :) Ja äitiyslomalla vauvanvaatteiden shoppailu on tosiaan oivaa ajanvietettä mammakavereiden kanssa :p

Tuossa on nyt noin vähän tota kokoa 50cm kun kaikilla se koko ei ole aluksikaan sopiva vaan käyttävät suoraan 56cm. Jos tulee pieni vauva niin sitten ostaisin enempi sen mukaan.

Sukkia en ostaisi kuin ehkä yhdet tai kahdet parit kun ne ei oikein pysy jalassa. Sukkahousut saa multa ehdottomasti suuremman suosituksen kun on vielä kuitenkin syys-talviaikaa. Kesällä sit kuumuuden takia suosin sukkia enemmän.

Uskoisin että näillä pääsee hyvin alkuun ainakin :) Jos on kovasti puklailevaa sorttia niin sitten pitänee ostaa enempi kun vaatteitakin menee. esim meillä ei esikoinen puklaillut oikeastaan ollenkaan varsinkaan alussa ja samat vaatteet pysyivät kyllä puhtaana aamusta iltaan, ei siis tarvinut montaa kertaa päivässä vaihtaa vaatekertaa.

 
mere79 Itsekkin ekaa odotan, ja pohdin ihan tuota samaa kuin sinäkin, että kuinka paljon ja millaisia vaatteita.
Löysin tällaisen sivun, josta voi saada hiukan jotain vikkejä...:
http://www.huvitutti.net/arki/tavarat/vaatteet2.html
 
Alkuperäinen kirjoittaja mere79:
Täällä oli joskus muistaakseni keskustelua siitä, kuinka paljon vaatteita kannattaa olla vauvalle. En muista ainakaan nähneeni mitään konkreettisia lukuja, pahoittelen, jos tulee toistoa. Voisiko joku siis sanoa tällaiselle ensikertalaiselle, että kuinka monta koon 50 pukua aiotte hankkia, entä 56 tai 60/62?? Olisin tosi kiitollinen vinkeistä. En osaa oikein arvioida ollenkaan. Meillä siis ei ole myöskään omaa pesukoneetta, vaan me olemme pesutuvan varassa, joten välttämättä ei ole mahdollisuutta joka päivä konetta pyörittää.
Meillä ei ole ollut yhdelläkään lapsella yhtään 50cm asua, muutama(ehkä 3 asua) 56cm on ollut ja nekin käynyt pieneksi 2vkossa-1kk:ssa. Alussa se kasvu on aivan älyttömän nopeaa. Alusta asti olen käyttänyt 60-62cm vaatteita ja ei ne kovin reiluja ole ees vastasyntyneille, hihoja voi kääntää ja varsinkin talvivauvoilla oon pitänyt sisälläkin pikku töppösiä jalassa joten vähän reilut potkaritkaan ei ole haitannut:) Meidän lapset ovat olleet 48-54cm pitkiä syntyessään. Kuopus oli 4100g ja 54cm ja ei hänelle ees 56cm vaatteet mahtuneet :D


Ellen;
Toivottavasti vauvanne toinen munuainen on kuitenkin normaali eikä vauva tarttis leikkauksia synnyttyään :hug:

Onni rv 28+2

Ja vielä täytyy lisätä että meillä ainakin esikolle kaikki vieraat jotka tulivat vauvaa katsomaan toivat hirveesti vaatetta lahjaksi =)
 
ellenille jaksuhalit täältäkin :hug: . Mutta muista myös, että Henrik-setä voi erehtyäkin ja sen takia todennäköisesti ottaa sinut uudelleen ultrattavaksi kahden viikon päästä. Meillähän hän oli näkevinään A:n sydämen rakenteessa vikaa kaksi viikkoa sitten, mutta tänään kaikki olikin kunnossa. Toivotaan jokatapauksessa parasta! :heart: :hug:

Kukas muu se sitten oli vielä tänään menossa Hämeenlinnaan 4D:hen? Toivottavasti ei tulisi enää kenellekään lisää huonoja uutisia, itse sain myös melko synkkiä juttuja kuulla... :/

pikkuihra, kyllä lirahtelee juu. Tänään tuli housuun ruokalusikallinen jos toinenkin, kun mies nauratti mua ultrassa. Ei siinä muuten mitään, mutta kun tohtori oli tuntia aiemmin juottanut mulle kaks litraa vettä. Ihana mies... :D

Ja Jennyli, niitä klönttejä tulee ihan päivittäin täällä. :wave: Itsekin joskus mietin, että limatulppaako sieltä pukkaa, mutta lienee kuitenkin jotain muuta. Tulehdustesteihin olen hetken aikaa myös miettinyt meneväni, tuota kirvelyn tapaista kun on itselläkin ollut...


Ja heitetään perään vielä neuvolakuulumiset:
Paino +500 g/viikko (alusta nyt 10,4 kg)
Hb 113 (117) eli tepsiikö tuo rautakuuri nyt sitten mitenkään?
Paineet ok
Pissa puhdas
Liikkeet ++/++
Sykkeet 140/140
sf 30 cm

Kahden viikon päästä seuraava neuvola, jossa katsotaan sitten ensi viikon sokerirasituksen tulokset.

Ai niin ja poks 26+0. :)


 
Kiitos tuhannesti Onni09, Annsku ja Mamacita kommenteista! Tuo nettisivu oli tosi hyvä myös. Sen verran on tullut kirppiksiä ja kauppoja kierrettyä, että aika hyvin taitaa olla vaatteet kasassa. Jotain talvivetimiä vielä pitänee hankkia.

Ellenille myös täältä suuri halaus. Toivottavasti tosiaan toinen munuainen aivan kunnossa ja mitä mahtavampaa tietty, jos, kuten Valkoliljan tapauksessa, lääkäri olisi erehtynyt.
 
Kyllä oli neuvola-lääkäri käynti ihan pepusta, jäi kyllä niin huono maku siitä käynnistä. Ja oli kyllä ensimmäinen kerta kun sisätutkimus SATTUI ihan sikana :kieh:
Tai no, ei kyllä tutkinut sen enempää muuta kun kokeili kohdun suun joka oli kiinni ja kohdun kaulaa jäljellä 2cm. Kyseli vaan onko valkovuotoa tai muuta vuotoa ollut. Valkovuotoa mulla on ollut aina ja on edelleenkin just semmosta klönttistäkin välillä, mutta eipä sitten emättimeen kurkannut ollenkaan. Muutenkaan ei oikein lääkärin kanssa oltu samalla aaltopituudella. Musta tuntui, että se ei ollenkaan ymmärtänyt mua ja mun selityksiäni! Inhottavaa kun joka kerralla on eri lääkärikin, saa kertoa hirveät tapausselostukset monen vuoden takaa :(
No, mutta neuvolakuulumiset nyt tähän valituksen väliin:
(suluissa edellisen käyntikerran lukemat:
rv. 27+2 (24+0)
hb ei mitattu (129)
pissa puhdas
RR 148/92 :eek: kotona ennen neuvolaan lähtöä 130/82 (146/78)
Paino +100g/vko (-600g/vko)
sf: 25 (24)
sydämen syke 149-160 (140-159)
Liikkeet ++ (++)

Poika tosiaan köllöttelee masussa tällä hetkellä poikittain, on ollut jo muutaman viikon potkujen paikasta päätellen.
Tuo verenpaine nyt huolsetuttaa vähän (mutta onneksi pissa oli puhdas) se kun on ollut kotonakin normaalia korkeammalla. Nyt jatketaan kuitenkin kahdella verenpainetabletilla/vrk, varmaan taas jossain vaiheessa nostetaan 3tabl/vrk kuten viime raskaudessakin rv30 jälkeen.
Saikkua tuli (vain) kuun loppuun!! Olen vähän pettynyt siitä, mielestäni olen nyt tarpeeksi sinnitellyt näiden jalkakipujeni kanssa töissä. Viime raskaudessa tosiaan jäin rv14 sairaslomalle nyt otin tavoitteeksi kesälomaan asti olla töissä ja lomakin tuli meni, sinnittelin siis tähän neuvola-lääkäriin asti. Mutta lääkäri vaan totes, että onpa pahan näköiset jalat, että ei hän ole tuollaisia vielä nähnyt vanhemmillakaan ihmisillä. Panacodia ja para-tabsia vaan naamaan, ja katotaan sitten 2 viikon jälkeen, että mitä tehdään, tarvitaanko asiaan (=sairasloman jatkumiseen) jonkun muun mielipide, AARGH! Ihan kun mä vaan "keksisin" tuon jatkuvan kivun ja paineen tunteen, ym. kohjuista johtuvat vaivat :kieh:
Noh, mutta neuvolaan taas kolmen viikon päästä, jos ei aikaisemmin tule tarvetta.

Ps.Kiitos Jennyli siitä ovikellon vinkkauksesta, enhän mä sitä olis huomannut ;) :LOL:

Jennula ja poju rv27+2
T
 
Mä en ole muuten vielä koskaan poksahtanut, joten jos senkin harrastuksen aloittaisi nyt :D Eli tänään poksuvi viikot 28+0. Pitkällä ollaan! Äsken juuri kaupungilla tuli törmättyä kahteen tuttuun, jotka mahan bongasivat nyt ekaa kertaa. Aina yhtä mukava yllättää ihmisiä!!
 
Jennula, kurjaa, että neuvolakäynti oli ikävä. Mittaatko muuten verenpaineen aina useamman kerran peräkkäin vai vaan kerran? Mä otan aina yleensä kaksi peräkkäin muutaman minuutin välein. Jälkimmäinen on lähes poikkeuksetta aika paljon matalampi ja myös luotettavampi. Ekaa jotenkin aina jännittää. Me ei lääkärissä eilen mitattu ollenkaan, näytin vaan kotona ottamani kolmen arvon sarjan, josta kirjattiin alin neuvolakorttiin. Kuulin myös joskus, että Kanadassa (?) ei verenpainetta mitata lääkärissä ollenkaan, koska tulokset ovat jännittämisen takia vääriä. Mittauksia tosiaan pitäisi lääkärissäkin tehdä aina useampi, mutta enpä ole sellaista lääkäriä nähnyt, jonka aikataulu tämän sallisi. Eilenkin oli muuten koko ajan sellainen olo lääkärissä, että kauhea kiire oli koko ajan ja sanoin pikakelauksella kaikki miettimäni asiat.
 
Valkolilja Valitettvasti luulen että tässä tapauksessa lääkäri ei erehtynyt, näytöllä näkyi munuaiset vierekkäin ja toinen oli näin maallikonkin silmään huomattavasti toista isompi. Munuaisessa näkyi myöskin mustia palluroita, jotka lääkäri selitti rakkuloiksi. Lähetti lausunnon tänne oman sairaalan äityspolille sekä synnytyssairaalaan, jotta lapsi saa tarkkaa seurantaa nyt ja syntymän jälkeen. Mutta toki sydämeni pohjasta toivon, että lääkäri olis erehtynyt ja munuainen toimisikin, en tosin usko sen olevan mahdollista :( Nyt ei auta muu kun olla vaan luottavaisin mielin ja toivoa parasta, että toinen munuainen olisi terve. Onneks seuraava ultra on jo vajaan kahen viikon päästä.

Karhupuku on tullut postissa :) Taidanpa lähtee hakeen sitä, jospa sitä vähäsen piristyis.

 
Terveiset 4D-ultrasta!

Kaikki oli masuasukilla hyvin! Ultraaja tutki rakenteet huolella ja itselleni tuli ainakin todella paljon parempi mielenrauha pikkuisen tilasta. Olin nimittäin rakenneultraan todella pettynyt.

Mukaan saatiin iso nippu kasvokuvia sekä yllätys, yllätys dvd, jonka en tiennyt ennen ultraan menoani kuuluvan hintaan. Ultra tehtiin Koskiklinikalla ja se maksoi Kela-korvausten jälkeen 140 ?. Ei tuntunut ollenkaan pahalta maksaa tuota summaa 40 minuutin pienokaisen katselusta sekä kattavasta tutkimuksesta.

Olemme vaavin sukupuolesta nyt sitten ihan ymmällämme. Rakenneultrassa ultraaja veikkasi poikaa, mutta en itse todellakaan nähnyt mitään poikaan viittaavaa kalustusta. Saattoi olla nimittäin napanuora, jota ultraaja yritti sepittää pippeliksi. Tänään ultraaja veikkasi tyttöä, sillä aivan selkeät häpyhuulet näytti pienokaisella olevan. Ne näin itsekin selvästi. Sanoi vielä lopuksi ettei nähnyt mitään poikaan viittaavaa vaikka useampaan kertaan kurkkasi jalkoväliin. No, meillä on nyt sitten kaksi veikkausta sukupuolesta, joten lopputulos nähdään sitten marraskuussa. ;) Taidanpa siis pysytellä hankinnoissa edelleen neutraalilla linjalla.

Ajattelin kohta laittaa dvd:n pyörimään ja katsella pikkuista koko illan. :heart:

Esikko77 ja Möhköfantti 25+6

p.s. Anteeksi, että tuli vaan omaa napaa, mutta kaikkien kuulumiset on kyllä taasen luettu!
 
Terveisiä erittäin huonosta 4d-ultrasta. Oon erittäin pettynyt Lahden yksityiseen äitiysneuvolaan. Ensinnäkin ultraa ei 4d:nä saanut juuri ollekaan kun on kuulemma liikaa viikkoja(24+5) ja siihen nähden liian vähän lapsivettä. Olis voitu varmaan tuokin aikaa varatessa sanoa :headwall: ja kyllähän muutkin ovat käyneet myöhemmilläkin viikoilla. Lääkäri oli myöhässä n. puoli tuntia ja toimitus kesti n.25min. Kuvia ei saatu ja dvd ei toimi. Maksoi 141? + vielä kaiken lisäksi mies sai parkkisakot kun tuli töistä kiireellä kuorma-autolla. Eli paskareissu maksoi 181?. No mutta jotain hyvää tietenkin, tavallisella ultralla katsoi ja kaikki rakenteet on kunnossa ja tämä lääkärikin sanoi et tyttö olisi. Painoa 760g ja laskettuaika pysyi täsmälleen samana. Mutta oon vaan niin pettynyt kun odotin jotain ihan muuta. Huomenna soitan johonkin toiseen paikkaan ja vähän kyselen...

Nallepuku saatu täälläkin. Muuta uutta en sitten ole hankkinutkaan. Olisin halunnut ihan täyden varmennuksen tytöstä niin olisin alkanut ostamaan prinsessavaatteita:)

Ja sokerirasituksessa käyty ja kaikki siellä ok...

Tuli nyt täysin omaa napaa...sorry!

T: Peggy+Rusina
 
ellen, ymmärrän, halusin vaan muistuttaa, että jopa lääkärit tekee virheitä. Mielestäni on kyllä hienoa, että ko. lääkäri tekee aina kontrollin löydöksistään. Toivon teille jokatapauksessa kaikkea hyvää ja pidän peukkuja, että toinen munuainen on ja tulee olemaan täysin kunnossa. Ja toivottavasti se nallepuku vähän piristi mieltä. :)
 
Pakko tunkea tänne kommentoimaan. Ellenille kovasti voimia tilanteen kanssa :hug: Muistaakseni mun serkulla oli syntyessään toinen munuainen juuri tuollainen röpelöinen/rakkulainen. Se leikattiin heti syntymän jälkeen pois ja nyt tämä tyttö on oikein reipas 16-vuotias naisenalku, jota tuo vaiva ei ole mitenkään haitannut. Harrastuksetkin ovat olleet mm. ratsastusta ja laskettelua. Haleja! :hug:
 
Olipa taas hommaa lukea kaikkien jutut, aktiivista porukkaa täällä tosiaan.. :whistle: Kaikkien jutut luettu!

Ellenille isot halit, yritä olla stressaamatta (helppo ite sanoa) yhdelläkin munuaisella tulee vallan mainiosti toimeen =)

Synnytystä mä odotan ihan innolla koska (toivottavasti) mies pääsee nyt mukaan! Esikoisen aikana makasi 40 asteen kuumeessa kotona eikä kätilöt suostuneet ottamaan miestä saliin... synnytin sit yksin (tai siis ihanan kätilön tukemana). Ihana olisi että mieskin pääsisi kokemaan sen ihmeen. Ja esikoisen synnytys oli helppo, joten synnyttäminen ei pelota, jännittää tietenkin mutta positiivisella mielellä lähden saliin =) mutta siihen on onneksi vielä aikaa vaikka malttamattomasti odotankin marraskuuta!

Kuiskaten mulle kans sopii toi pyöräily paremmin, kävellen kun menin töihin (matkaa joku vähän yli 1km) mahaa kiristeli jatkuvaan vaikka kävelin madellen. Pyörällä kun menee niin ei mitään ongelmaa.

Muutaman kerran supistellut kipeästi, muuten päivittäin sellaista vatsan kiristelyä (maha pingottuu kivikovaksi) varsinkin töissä tai jos teen jotain reipasta esim. siivoan. Muuten kaikki hyvin, väsyttää välillä vieläkin. Ei tässä ois enää kun rapiat 6 vkoa töitä ja sit pääsis loman kautta äippälomalle =)

Vielä piti kommentoida joillekin mut kun ei muista enää mitä ja kenelle... Nunneliini&Papu 26+3
 
ellen toivottavasti karhupuku piristi edes hieman mieltäsi!
isovanhemmista joku kysyi että kuinka he ovat odotuksessa/lastenhoidossa mukana,noh meillä on niin että oma äitini on kuollut 3 vuotta sitten :heart: isä on kyllä välillöä kovastikkin esikoisen kanssa olemassa ja leikkimässä,mutta välillä viina vie :( odotuksesta ei paljoa kysele,mutta olisihan se nyt vähän kiusallista näistä oloista sille kertoa :| appiukko on paljon tekemisissä meidän kanssa,autourheilua harrastaa ja kilpa-autot "asuvat" meillä joten paljo meillä on ja välillä touhuilee tytyn kanssa mutta harvemmin,raskaudesta ei kysele,mutta kiinnostuneena aina kuuntelee kun mies sille jotain esim.neuvoloista ja ultrista kertoo :LOL: ja anoppi,ah niin ihana anoppi :kieh: välillä on kovinkin kiinnostunut hoitamaan tyttöä ja välillä ei sitten kiinnosta yhtään,nyt puoleentoista kuukauteen ei olla edes nähnty eikä se oo edes soittanut,tätä ennen oli kolme eri kertaa kun oltiin käymässä niin vältteli vaan,ei puhunut ja lopulta lähti kotoa poiskin,ilman mitään meille kerrottua syytä ja näin siis tapahtui kolme perättäistä kyläily kertaa,eli siis ei kiinnosta pojan tyttö eikä uusi odotus :(
onko muuten ollut puhetta,missä ammatissa olemme? siis mua ainakin kiinostaisi minkälaisissa ammateissa puuhaillaan masujemme kanssa!!itse olen kaupassa myyjä hyllytän tavaroita ja olen kassalla(jos siis ketään kiinnostaa) =)
rv 26+4
 
Mä oon niiiiin väsy |O Joko tää johtuu siitä, että ottamani rautakapselit ei ole imeytyneet (otan niitä vähän milloin sattuu) tai myös siitä, että töissä on taas käynnistynyt "normaali" pyöritys.

Ellenille halauksia ja positiivisia ajatuksia, luotetaan siihen, että asiat menevät hyvin!

Viimeksikin taisin kommentoida tuota pistosasiaa, mutta kuittaan vielä, että mullakin tosissaan esim. spinning ei tunnu pistävänä kipuna. Oonkin yrittänyt käydä vähintään kerran viikossa polkemassa ja sitten jumppaan himassa, mm. noita lantiopohjalihaksia. Tosin enemmänkin pitäisi, kun samoja :ashamed: lorahduksia tulee mullekin päivittäin.

Toinen "nolo" vaiva on vuotavat rinnat! Tai tavallaan olen siitä kyllä oikein ilahtunut, mutta jos laittaa ohuet rintsikat töihin, niin voi joutua aika noloon tilanteeseen, kun paidassa on kosteet läntit yhtäkkiä tissien kohdalla :LOL:

Odottelen jo kovasti lääkäriultraa ensi viikoksi, kun tuntuu, että viime neuvolakäynnistä on ikuisuus...

Nyt menen avaamaan karvaisen paketin :D ....en sitten voinut olla ostamatta, kun muillakin on!

PlanBaBy 25+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja loveangel:
ellen toivottavasti karhupuku piristi edes hieman mieltäsi!
isovanhemmista joku kysyi että kuinka he ovat odotuksessa/lastenhoidossa mukana,noh meillä on niin että oma äitini on kuollut 3 vuotta sitten :heart: isä on kyllä välillöä kovastikkin esikoisen kanssa olemassa ja leikkimässä,mutta välillä viina vie :( odotuksesta ei paljoa kysele,mutta olisihan se nyt vähän kiusallista näistä oloista sille kertoa :| appiukko on paljon tekemisissä meidän kanssa,autourheilua harrastaa ja kilpa-autot "asuvat" meillä joten paljo meillä on ja välillä touhuilee tytyn kanssa mutta harvemmin,raskaudesta ei kysele,mutta kiinnostuneena aina kuuntelee kun mies sille jotain esim.neuvoloista ja ultrista kertoo :LOL: ja anoppi,ah niin ihana anoppi :kieh: välillä on kovinkin kiinnostunut hoitamaan tyttöä ja välillä ei sitten kiinnosta yhtään,nyt puoleentoista kuukauteen ei olla edes nähnty eikä se oo edes soittanut,tätä ennen oli kolme eri kertaa kun oltiin käymässä niin vältteli vaan,ei puhunut ja lopulta lähti kotoa poiskin,ilman mitään meille kerrottua syytä ja näin siis tapahtui kolme perättäistä kyläily kertaa,eli siis ei kiinnosta pojan tyttö eikä uusi odotus :(
onko muuten ollut puhetta,missä ammatissa olemme? siis mua ainakin kiinostaisi minkälaisissa ammateissa puuhaillaan masujemme kanssa!!itse olen kaupassa myyjä hyllytän tavaroita ja olen kassalla(jos siis ketään kiinnostaa) =)
rv 26+4
Meilläkään ei heru apua isovanhemmilta. Veljeä ja sen vaimoa voin onneksi käyttää tarpeen mukaan hetkellisesti lapsenvahtina, esim. kun itsellä lääkäri.
Meillä anopin kiinnostus lapsenlapsiin oli vielä esikoisen kohdalla kiitettävää, mutta kun toinen syntyi eipä enää oikein kiinnosta.Tätä viidennen odotusta ei ole kommentoinut sanallakaan! Yhteydenpito on täysin yks puolista; me käydään lasten kanssa säännöllisesti kylässä, mutta anoppi ei käy kuin lasten synttäreillä:( Eikä soita koskaan. Appiukko on alkoholisti jota ollaan nähty viimeksi vuosi sitten:( Omat vanhemmat on kyllä eläkkeellä mutta heillä on niin "kiireellistä" oma elämä että harvoin käyvät kylässä, mutta äitini soittelee kyllä joka päivä ja on muutenkin kiinnostunut lasten elämästä. Itse käydään myös ainakin kerran 2ssa vkossa minun vanhemmilla jossa ollaan aina yötä kun sen verran matkaa.
Eipähän ainakaan kukaan voi sanoa että lapsia tehdään muille hoidettavaksi :kieh:
 
Meillä ei kanssa ole mitään tukiverkkoa tässä lähellä ja ei lasten mummoja ja pappoja ole tippaakaan kiinnostanu noitten lasten seura.Hyvä kun kerran vuodessa jos sitäkään käyvät äkkiä vaan kääntymässä täällä meillä.No eipä me olla niitä kaivatukkaan kun tietää että he eivät kumminkaa tuu vaikka lupaisivatkin.
 
Hei ystäväiset! kaikkien kuulumiset luettu, Ellenille paljon tsemppiä - kurjaa näin viime tinkaan saada huonoja uutisia. :hug:

Pikkusiskoni kävi tänään tuomassa ensimmäisen satsin järkyttävän suloisia prinsessan vaatteita, mitä oli huutanut Huuto.netistä! :heart: Oli ne niin ihania ja niitä on kyllä aivan liikaa, mutta minkäs teet kun toinen haluaa ilahduttaa. Paketissa tuli muuten mukana arvatkaapas mikä? :LOL:



Eli kun mulla olisi nyt näitä pari kappaletta, niin voisin jollekin sen täällä myydä vaikka nimelliseen 4 euron hintaan jos vielä puuttuu joltakin? Puku on tietysti käytetty ja pesty, mutta todella hyvässä kunnossa näytti olevan. Jos vaikka halukas asuisi pääkaupunkiseudulla tai Turussa, niin voin toimittaa suoraan, eikä tarvitse postimaksujakaan maksaa. :D

Omaan napaan kuuluu muuten ihan hyvää, tulen huomenna poksumisen kunniaksi kirjoittelemaan lisää! :p

thor ja prinsessa 28+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja thor:
Hei ystäväiset! kaikkien kuulumiset luettu, Ellenille paljon tsemppiä - kurjaa näin viime tinkaan saada huonoja uutisia. :hug:

Pikkusiskoni kävi tänään tuomassa ensimmäisen satsin järkyttävän suloisia prinsessan vaatteita, mitä oli huutanut Huuto.netistä! :heart: Oli ne niin ihania ja niitä on kyllä aivan liikaa, mutta minkäs teet kun toinen haluaa ilahduttaa. Paketissa tuli muuten mukana arvatkaapas mikä? :LOL:



Eli kun mulla olisi nyt näitä pari kappaletta, niin voisin jollekin sen täällä myydä vaikka nimelliseen 4 euron hintaan jos vielä puuttuu joltakin? Puku on tietysti käytetty ja pesty, mutta todella hyvässä kunnossa näytti olevan. Jos vaikka halukas asuisi pääkaupunkiseudulla tai Turussa, niin voin toimittaa suoraan, eikä tarvitse postimaksujakaan maksaa. :D

Omaan napaan kuuluu muuten ihan hyvää, tulen huomenna poksumisen kunniaksi kirjoittelemaan lisää! :p

thor ja prinsessa 28+6
moi!

minä voisin sen puvun ostaa... mulla la 30.11 eli kuulun joukkoonne vaikken oo ilmoitellut itsestäni. luen kyllä juttunne päivittäin!
 
Moikka pitkästä aikaa!

On ollu vähän työ- ja opiskelustressiä enkä oo ehtiny kirjotella... Ja eilen tulin takas viikon Norjan reissulta! Nyt sit pitäis olla enemmän aikaa kirjotella.

Olo ihan hyvä, mahakin on jo sievä pallo, muttei kauheen iso vielä. Selkäkipuja on ollu jonkin verran, mut oon selvinny niistä liikunnalla. Huomenna pakko mennä salille pitkästä aikaa!

Thor: Mä olisin kiinnostunut tosta karhupuvusta, ja mä asun Turussa ;)

Magda rv 24+4
 
ellenille halitukset ja voimia! :heart:

Tänne ei kummempaa, vähän siivoiltu ja järkkäilty taas vauvaa varten asuntoa ;) Inhottaa nyt jo tosiaan ne yölliset masukivut... tuntuvat vähän joltain krampeilta, ja herään aina siihen kipuun :( päivisin ei niitä tule, vain öisin...en sitten tiedä ovatko jotain supistuksia vai mitä. :whistle:

Saya ja typy(?) 24+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:
Terveisiä erittäin huonosta 4d-ultrasta. Oon erittäin pettynyt Lahden yksityiseen äitiysneuvolaan. Ensinnäkin ultraa ei 4d:nä saanut juuri ollekaan kun on kuulemma liikaa viikkoja(24+5) ja siihen nähden liian vähän lapsivettä. Olis voitu varmaan tuokin aikaa varatessa sanoa :headwall: ja kyllähän muutkin ovat käyneet myöhemmilläkin viikoilla. Lääkäri oli myöhässä n. puoli tuntia ja toimitus kesti n.25min. Kuvia ei saatu ja dvd ei toimi. Maksoi 141? + vielä kaiken lisäksi mies sai parkkisakot kun tuli töistä kiireellä kuorma-autolla.
T: Peggy+Rusina
siis järkyttävää :eek: En ikuna olis maksanut tuollaisesta käynnistä täyttä hintaa! Nyt tänään heti yhteyttä sinne ja pyydät valittaa vaikka ylilääkärille mutta vaadit hyvityksenä uuden käynnin ja eri lääkärille!! Älä todellakaan hyväksy mitä tahansa kohtelua,tuohan on huijausta! Jos kerran ei 4D:nä oo tutkittu kunnolla niin silloin he laskuttavat normaaliultran mukaan eikä 4D:n. Meilläkin kesti vaan 25min suurinpiirtein mutta todellakin teille kuuluu kuvat ja DVD!

Ja tosiaan juuri tuossa rv 25+6 Esikko oli saanut todella hyvän ultrakokemuksen että se niistä viikoista. Itsekin olen käynyt esikoisesta 24 viikolla ja kyllä näkyi ihan hyvin ja silloin vielä sanottiin että parempaa kuvaa olisi saanut jos olisin malttanut pari viikkoa vielä.

Pistää niin vihaksi tollanen :kieh:
 
Esikko oliko Koskiklinikalla tosiaan nuin halpa 4D?!!? :eek: :D
Saiko kelakorvauksen suoraan? terveystalollahan saa pulittaa sellaset 300e kun ei kelakorvaustakaan enää hyvitä suoraan maksettaessa!! Ja oon luullu ettei koskiklinikalla edes ole 4D:tä :whistle:
Muistatko lääkärin nimen? Ja ootko varannu ajan jo aikoja sitten (eli onkohan sielä kauhee ruuhka ) ?
Mua alko ton hinnan takia kiinnostaa nyt ihan todella mut viikkoja jo 27+3 ja luultavasti menis vasta tonne rv 30 kun pääsisin omien menojen puolesta :$
Kannattaako enää nuilla viikoilla 4D:hen mennä?!?!
Niin ja onnea esikko hyvistä ultrakuulumisista :heart: Mä kyllä uskaltaisin luottaa 4D:n tyttöveikkaukseen ;)
 

Yhteistyössä