Me käytiin kans eilen lääkärineuvolassa. Se oli kyllä oikeestaan aika hauskaa. Se mun omalääkäri oli semmonen rempsee ja huumorintajunen tyyppi. Mulla on sydämessä ollut jo aiemmin todettu läppävuoto, niin sain sit lähetteen sydämen ultraankin, että nyt voidaan kontrolloida senkin tilanne näin raskauden aikana. Kävin siinä ultrassa tänään ja kaikki ennallaan.
Terkan kanssa eilen juteltiin, ja ollaan varmaan joka kerta keskusteltu siitä raskausajan diabeteksestä, ja se kysyi nyt multa että haluanko mennä ylimääräiseen sokerirasitukseen, kun asia kuitenkin jännittää mua itteeni. Teki sitten mulle lähetteen labraan, että pääsen käymään vaikka viikkoja on vasta 16 takana. Normaalistihan toi sokerirasitus tehtäis vasta viikkojen 26 tietämillä kai, ite en riskiryhmään tietääkseni kuulu, mutta kuulemma kaikki jotka on täyttäneet 25 vuotta niin menee automaattisesti. Ajattelin sitten ehkä ens viikolle tai sitä seuraavalle varata sen ajan labraan niin pääsee näkeen tulokset.
Rakenneultra on sit 29.6. Se vähän jännittää, kun nt-ultrassa se kätilö oli jotenkin tylyn ja hermostuneen oloinen. Inhottavaa ajatella, että minkälaisen porukan kanssa sit joutuu sinne rakenneultraan.
Itellä on pituutta aika paljon, ja oon ymmärtänyt että kohtukin on aika takana, niin mitään selkeetä raskausmahan alkua ei oo täällä vielä näkyvissä. Ainut ongelma on työhousujen kans, kun niissä ei vyötärö jousta yhtään, niin joutuu nappi auki kulkemaan
Esimies kyllä kertoi, että voisin käydä hakemassa äitiyshousut itelleni työvaateliikkeestä. Mutta jotenkin helpottavaa kun ei vielä oo mitään selkeetä ulospäin havaittavissa, kun en halua töissä asiasta muille puhua niin ei oo pakkokaan, kun mitään ei näy.
Ei oo toi työilmapiiri koskaan ollut semmoinen, että tekis mieli jakaa omia asioita juuri kenenkään kanssa.
Lomista joku oli keskustelussa kysellyt. Meillä lomien kanssa menee niin, että mulle on kertynyt 30 lomapäivää tälle lomakaudelle joista saan 24 päivää käyttää kesälomakautena (touko-syyskuu) ja ne aion käyttääkin. Loput 6 lomapäivää (korotettuna 9 päivää siis) jää talvilomakaudelle. Mutta koska mun äitiysloma alkaa virallisesti "jo" 2.10. niin en ehdi niitä talvilomia pitää. Talvilomista jää siis sen 9 päivää ens vuoteen. Tällä hetkellä mun töihin paluu ois jonkun laskurin mukaan 15.8.2019, jonka jälkeen ois 4 viikkoa kesälomaa (oon ymmärtänyt että ä-lomalta kertyy normaalit lomat) ja sitten se 9 päivän talviloma, eli oikeesti menisin töihin vasta joskus syyskuun 2019 ihan lopulla. Huikeeta
Mutta pahoinvointi on oikeestaan loppunut kokonaan, pari kertaa oon käynyt yrittämässä oksentamista kun on tullut huono olo ja heikotus jonkun 7-8h ateriavälin takia. Kun vaan muistais ja ehtis syödä aina muutaman tunnin välein edes jotain pientä. Töissä sitä pahoinvointia ei oo tullut ollenkaan, joten uskon että oon päässyt aika helpolla tässä.
Rakenneultra on siis seuraava etappi sen sokerirasituksen jälkeen ja sit heinäkuussa seuraava neuvola, kun halusin sen vasta rakenneultran jälkeen. Se onkin sit eri neuvolassa ja eri terkka vastaanottamassa kesäsulun vuoksi. Jännää.
Koitan käydä täällä vähän useemmin, mutta töissä on niin kiirettä ettei kyllä mitenkään riitä aika kauheesti muuhun.
Tsemppiä kaikille.
t. kaapoli ja vompatti 16+2.