Minun neuvolan ohje on, että heti kun testi on plussa(menkat myöhässä).Missä vaiheessa ootte soittanu neuvolaan?
Okei kiitos. Joltain vaan kuullu että oli toruttu ku oli liian aikasi soittanu. Täällä ei saa neuvolan kautta varhaisultraa ilman erityistä syytä joten sinne en varmaan mee. Mulla on nyt vast 4+2 ja ollaan reissussa. Eli saatan soittaa vasta viikon päästä ellen täältä käsin sit soittele jo.Minun neuvolan ohje on, että heti kun testi on plussa(menkat myöhässä).
Täällä ajat menee pitkälle ja siks on hyvä heti varata eka käynti et homman saa rullaamaan. Täällä ainakin sillä eka hoitaja-ajalla varataan lääkäriaika, varhaisultra ja se verikoe siihen. Siks siis kannattaa olla ajoissa liikkeellä, ettei ajat oo kerenny jo mennä. Etenkin jos ottaa nt-ultraan sen riskiarvion niin nehän pitää olla just tietyt viikot. Niin ja myös siihen diabetes-seulontaan tarvittaessa varataan aika, ja se on myös tehtävä tietyn ajan sisällä.
Ekassa raskaudessa lääkäri nuhteli hoitajaa, kun ei ollut varannut tätä aikaa heti ekalla käynnilläni, ja mut jouduttiin sit kiireellä laittaa ylimääräsenä labraan
Nämähän on paikkakuntakohtaisia, mutta ei siitä haittaa ole jos on "hyvissä ajoin" liikkeellä.
Eilen oli useampaan kertaan pahoinvointia. Tänään vain vähäsen nyt illalla. Ekaan raskauteen nähden ainakin vielä on helpompi tää ollut. Kipuja ei kyllä oo, jotain tuntemusta vatsalla. Väsymyskään ei vielä oo iskenyt. Se oli lamaannuttavaa. En jaksanut töissäkään puhua kenellekään muutaku pakolliset asiat. Ikinä ollut niin zombina
Te jotka ootte varannu varhaisultran. Maksatteko itse vai saatteko jostain syystä neuvolan kautta?
Mulla sama. Oltii aamulenkillä nii takkiin jäi kamala ammoniakin tuoksu vaik mulla ei oo koskaa hiki erityisesti haissu oli tosi kuuma ja aktiivisuusmittarin mukaan syke on kokoajan paljo korkeammalla ku normaalisti.Uutena oireena hikoilu. Vaihdoin parisänkyyn ja lastensänkyyn lakanat ja hikoilin vaatteeni märäksi vaikka täällä ei ole mitenkään normaalia lämpimämpää. Ällöttää.
Mä en oo menossa varhisultraan, yritän malttaa vielä pari viikkoo että on neuvolaOnks täällä ketään muuta ku olis ajatellu ettei mee varhaisultraan? Itseeniki alkanu kiinnostaa nyt ku moni menee mut en oo koskaa tutuilta tms kuullu että olis käyny.
Mul on yks viikkonäytöllinen digi kotona odottamassa. Teen sen todennäköisesti ens viikon alussa ku palataan reissusta.
Tänää ei oo maha sattunu niin paljo ku eilen, mut eilen oliki menkkojen alkamispäivä jos olis alkanu ja ilmeisesti sillo monilla on just menkkaoloja. Tissit alko illalla kipeytyy ja aamulla ku avasin silmät nii tuntu että kohta lentää yrjö jos en heti syö jotain. Flunssa pahenee mut ei onneks oo kuumetta