Siitä taitaa ollakin jo puolisen vuotta aikaa kun olen viimeksi ehtinyt tänne kirjoitella. Just kirjauduin sisään ekaa kertaa -en edes tiedä kuinka pitkään aikaan-, ja Mirnu olikin sinne viestiä jättänyt että olisi kiva kuulumisia lukea. Tässäpä niitä nyt, niin kauan kuin neidit antavat äidin koneella keikkua!
Meillä siis täytettiin eilen 8kk, ja voin sanoa että elämäni parhaat ja ihanimmat 8kk olen elänyt näiden kaksosten kanssa. Meillä on alusta asti mennyt tosi hyvin, isi sai olla ekat 2kk kotona meidän kanssa ja näin me kaikki opeteltiin heti aluksi hyvä rytmi syömisten ja nukkumisten suhteen. Tytöt oppivat 6kk iässä kääntymään massulleen, ja saivat silloin kumpikin alas 2 hammasta, enempää ei ole vielä näkynyt.
Nyt 8-kuisina neidit lähtivät ryömimään, itseasiassa juhannusviikolla. Saa olla tarkkana ettei esikoisen (10.7. 4v.) jäljiltä ole pikkutavaraa lattialla, kun nämä kaksi nuuskijaa tutkivat kotia. Syövät ja nukkuvat hyvin, mitään ruoka-aineallergioita ei ole tähän mennessä havaittu, ja yöt ollaan nukuttu ilman syömisiä ja muita kukkumisia jo monta kuukautta. Eli voisin sanoa että helpolla ollaan päästy, semmoisia perustyytyväisiä tyttöjä ovat kumpikin.
Ainoa vastoinkäyminen koettiin 3kk iässä kun tytöt saivat molemmat oksennustaudin, ja käytiin ihan sairaalassa asti nesteytyksessä. Ne pari viikkoa olivat pirun raskasta aikaa.
Mulla odottaa elokuussa opintojen pariin paluu, mutta kaksoset jäävät vielä kotiin ainakin vuodenvaihteeseen asti isovanhempien hoitoavun turvin, en vielä henno pieniä sinne isompien jalkoihin laittaa. Eli viimeisiä viikkoja viettelen tässä äitiyslomalla ja yritän nauttia tästä uskomattoman kylmästä kesästä, eipä ole lyhythihaisille bodyille ollut näillä korkeuksilla käyttöä!
Parisuhdekin on voinut yllättävän hyvin, vaikka toki tytöissä se tuplatyökin on ollut, mutta eivät tulollaan mitään suurta kriisiä suhteeseen saaneet aikaan. Kumpikin ollaan asennoiduttu niin että tämä on nyt tämmöistä pienen hetken, yhteiset menot ollaan jouduttu karsimaan mutta yksinään sitten mennään ja harrastetaan paljonkin - tälleen pysyy molemmat järjissään
Ja saatiinhan me pieni irtiotto tästä arjesta kiitos ihanien isovanhempien, ja ennen jussia vietettiin ihana hotelliviikonloppu kahdestaan!
En mä nyt muuta osaa kertoa, täällä näyttää olevan paljon uusia nimiä ketjussa jotka ei varmaan minua edes tiedäkään, mutta jospa joku "wanhakin" tänne joskus vilkaisee.. Jutut taitaa olla enemmän kerhon puolella mutta minun ei sinne hyödytä tulla, on niin "aktiivista" tämä mun osallistuminen
terkuin,
LiituraitaRuutupaita ja tytöt