Marmatusta Huutonetin hinnoista!

• Viestiketjun aloittaja Purkaus
  • Ensimmäinen viesti
Purkaus
Siis musta on ihmeellistä, että joku kehtaa pyytää huutonetissä lasten käytetyistä housuista, jotka ei kaupassa maksa 20 euroakaan, vielä lähtöhinnalla 5e!! En ikänä maksaisi.

Tiedän toki ettei ole tyhmä se joka pyytää, mutta kyllä kierrätystä tulisi tehtyä huomattavasti enemmän jos hinnat olis määritelty sen mukaan et kierrätetään eikä sen mukaan et saadaan mahdollisimman paljon omia takas!

POstikulujen kanssa tuollaisella lähtöhinnalla oleville housuille tulee jo hintaa lähemmäs 8e, ja kun uudet voi todellakin saada alennuksesta jo halvemmalla! Siis vastaavat ainakin.

Äh, oli pakko valittaa :)

joo kyllähän siellä välillä on aika kummallisia noi aloitushinnat esim vaatteelle ja korotuskin voi olla jo jopa yli 1e!! huomasin tuossa yks päivä että joku myi Mariskoolia ja aloitushinta oli 30e!!! en muista nyt korotushintaa mutta tuolla hinnalla saa jo ihan uuden! ei mitään järkee...

Purkaus
Joo, ymmärrän että ei kaikkea viisti eikä tarviikaan myydä pilkkahinnalla. Harmittaa vaan itseä, kun löytäisi niin paljon huudettavaa, mutta monesti tuollaiset älyttömät alkuhinnat pistää jo laittamaan seuraavan myyjän tuotteet esiin.

En tiedä ajatteleeko myyjät niin, että toiset huutaisi tavarat pois, jos hinnat olis kohdallaan.

Itse myyn huutiksessa samalla hinnalla kuin kirpparilla kaikki muut paitsi haalarit, eikä tarvii nurkissa pyöritellä.

vieras
Siellä on kahdenlaisia myyjiä.
Niitä jotka ovat vain rahastamassa ja toivoo että joku ei tiedä oikeita hintoja.
Ja niitä jotka haluaa vain tarpeettoman tavaransa pois nurkistaan, eikä välitä niin siitä rahastuksesta.

Meidän mammaryhmässä on yksi äiti joka on myyjä. Hän kauppaa kokoajan jotakin poikavauvaltaan jäänyttä meille muille. Kaikella on hinta, jopa avatulla lääkepullolla johon on itse saanut kelakorvauksen. Ammattimyyjä on aina ammattimyyjä ja haluaa vain rahastaa.

turhaa marinaa
Ei ole pakko huutaa jos hinta ei miellytä!Postikulut ei ole myyjälle tuloja vaan nimenomaan niitä kuluja ja ne voi säästää hakemalla itse huutamansa tavarat paikan päältä.Miksi ihmisten pitisi antaa lähes imaiseksi hyvät tavarat ja vaatteet pois, kun niistä saa myös myydessä ihan kivan rahallisen korvauksen.Ilmaiseksi voi antaa tavarat jollekin hyvälle ystävälle.Turha hinnoista on määkiä kun kuitenkin lastenvaatteisskain kauppa käy joten tarjonta ja kysyntä kohtaavat hyvin.Eipä ole mitään jäänyt vielä myymättä ja on ihan sama vaikka joskus myyminen veisi kauemmin aikaa.Valittajat voi hakea vaatteensa sitten kaupasta jos siellä on halvempaa.Muistan joksus kun joku ilmoitti hinnan olevan suolainen kun huippukuntoisesta 120 euron vaatteesta pyydetään 20 euroa ja vaate olisi pitänyt myydä juuri hänelle huutokaupan ohi kympillä ja tarjota vielä postikulutkin päälle.

No kaikilla on puolensa,sama kun minä myyn paljon tyttöjen mekkoja ja siitä maristaan että on korkea hinta,mutta kuka myy ihan uutta mekkoa 5e missä postikulut kun mekko maksanut mulle esim, sen 30e ja laput on kiinni vielä.Ja sitten jos itse pyydän siitä esim, 12e tai 15e missä kulut mukana.

Purkaus
Alkuperäinen kirjoittaja Monsoon:
No kaikilla on puolensa,sama kun minä myyn paljon tyttöjen mekkoja ja siitä maristaan että on korkea hinta,mutta kuka myy ihan uutta mekkoa 5e missä postikulut kun mekko maksanut mulle esim, sen 30e ja laput on kiinni vielä.Ja sitten jos itse pyydän siitä esim, 12e tai 15e missä kulut mukana.
No tämän ymmärrän, sillä uusi on toki aina uusi. Mutta harva haluaa maksaa uudesta käyttämättömästäkään samaa hintaa kuin kaupassa. Mutta sun hintaesimerkit on kyllä ihan kohdallaan :)

Ja kuten aiemmin sanoinkin (edelliselle vastaajalle osoitettuna, et ei ole pakko huutaa) moni on jäänyt huutamatta. Mutta kivahan se on että kierrätystä tapahtuu, jokainen maksakoon sitten oman kukkaronsa mukaan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niitä jotka ovat vain rahastamassa ja toivoo että joku ei tiedä oikeita hintoja.
Ja niitä jotka haluaa vain tarpeettoman tavaransa pois nurkistaan, eikä välitä niin siitä rahastuksesta.

Meidän mammaryhmässä on yksi äiti joka on myyjä. Hän kauppaa kokoajan jotakin poikavauvaltaan jäänyttä meille muille. Kaikella on hinta, jopa avatulla lääkepullolla johon on itse saanut kelakorvauksen. Ammattimyyjä on aina ammattimyyjä ja haluaa vain rahastaa.
Hahhah miten mustavalkoista ja naurettavaa. Vaikka haluaakin saada rahaa myymistään vaatteista niin ei se tarkoita etteikö ostaja saisi tietää oikeankin hinnan. Hyvästä voi pyytää hyvän hinnan ja lumppuja ei voi antaa kenellekään edes ilmaiseksi. Itse voin maksaa isojakin summia vaikkapa kalliista ja hyväkuntoisista merkkivaatteista. Esimerkiksi monet tyttöjen merkkimekot maksavat kaupassa yli 100 euroa ja käytettynä niitä saa muutaman kerran käytettyinä huomattavalla säästöllä. En minäkään viitsi myydä meidän kalliita vaatteita millään parilla eurolla pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Purkaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Monsoon:
No tämän ymmärrän, sillä uusi on toki aina uusi. Mutta harva haluaa maksaa uudesta käyttämättömästäkään samaa hintaa kuin kaupassa. Mutta sun hintaesimerkit on kyllä ihan kohdallaan :)

Ja kuten aiemmin sanoinkin (edelliselle vastaajalle osoitettuna, et ei ole pakko huutaa) moni on jäänyt huutamatta. Mutta kivahan se on että kierrätystä tapahtuu, jokainen maksakoon sitten oman kukkaronsa mukaan.
Aivan,itse kyllä tiedän mitä olen valmis maksamaan ja jos hinta ja tuote ei ihan täsmää niin mulla jää ostamatta ja sitten haen kaupasta.Mutat se on aina että valitetaan kun on liian kallista tai sitten just kuten kirjoitin että ilmaiseksi pitää myydä.Toinen on sitten nämä ulkovaatteet jota myydään ja ihan kiskuria pyydetään vaikka olisi alesta ostettu..itsekkin katselin netin kautta yhdeltä haalaria ja pyysi siitä postikulujen kanssa 140e(oli toki uusi),menin kauppaan ja ostin tytölle halvemmalla ihan uuden asun ja samaa merkkiä.Ja sitten käytetyt haalarit on asia erikseen jos hintaa kuluneesta halutaan pyytää 120e :whistle: Kukin tosiaan määrittelee hinnan ihan itse ja joku ostaa joka haluaa =)

Purkaus

Hahhah miten mustavalkoista ja naurettavaa. Vaikka haluaakin saada rahaa myymistään vaatteista niin ei se tarkoita etteikö ostaja saisi tietää oikeankin hinnan. Hyvästä voi pyytää hyvän hinnan ja lumppuja ei voi antaa kenellekään edes ilmaiseksi. Itse voin maksaa isojakin summia vaikkapa kalliista ja hyväkuntoisista merkkivaatteista. Esimerkiksi monet tyttöjen merkkimekot maksavat kaupassa yli 100 euroa ja käytettynä niitä saa muutaman kerran käytettyinä huomattavalla säästöllä. En minäkään viitsi myydä meidän kalliita vaatteita millään parilla eurolla pois.
Mutta aloitukseni lähtikin juuri siitä, että kaupassa alle 20e maksavia housuja yritettiin myydä lähtöhinnalla 5e, ja ihan perushousut. H&M saa uudet lähes halvemmalla.

Kalliit merkkituotteet on asia erikseen, eihän kukaan oletakaan saavansa vähän käytettyä yli 100e mekkoa (tai muutakaan) parilla eurolla.

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
mä myyn huutiksessa vaan kaiken, mistä saa jonkunnäköisen hinnan ja kaikki loput, joissa mitäänkään huomautettavaa niin hyllykirpparilla =) ja hyvin ovat kelvanneet :whistle:
Asian vierestä...minkä Turun alueen kirppiksen puolesta liputat?
:D Mikä on siisti ja hyväkuntoisten lastenvaatteiden paikka??
Kävin meinaan siellä Manhattanin kirppikisellä, eikä oikein iskenyt minuun :/

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Mä kerran lopetin huudon kesken..suljin sen kun hinta alkoi huimaa päätä kun hv oli vaatepaketilla 40e.. tuntui oudolta ottaa "liikaa" rahaa..vaikka huutajahan sen päättääkin mitä maksaa..mut silti..
Mä yleensä laitan just paketeilla huutiksessa max 50e jos on tosi paljon vaatetta ja myin kesällä tosi ison paketin ja siitä huudettiin 150e :whistle: ja hyvä oli kun en päässyt nettiin parina päivänä ja kun tulin paketti oli tuossa lukemissa,olin ihan että voi elämä onkohan tässä tullut virhe jollakin ;)

vieras

Mutta aloitukseni lähtikin juuri siitä, että kaupassa alle 20e maksavia housuja yritettiin myydä lähtöhinnalla 5e, ja ihan perushousut. H&M saa uudet lähes halvemmalla.

Kalliit merkkituotteet on asia erikseen, eihän kukaan oletakaan saavansa vähän käytettyä yli 100e mekkoa (tai muutakaan) parilla eurolla.
;) laita linkki niin kurkataan.

Purkaus

En kehtaa kenenkään nimiä kertomaan, mut esimerkkini löytyi tuolta yhdestä tän päivän Huuto.netti pinosta.

vierailija
Kyllä mää maksan vaikka sen 5 e, jos hienot housut ja meinannut kaupasta semmoset ostaa, mutta jättänyt jostain syystä väliin. Kiva saada noin halvalla sitten itelle. Ja olen ostanutkin ja kalliimmallakin. Mutta kyllä pitää sitten olla todellakin priimat.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Mä kerran lopetin huudon kesken..suljin sen kun hinta alkoi huimaa päätä kun hv oli vaatepaketilla 40e.. tuntui oudolta ottaa "liikaa" rahaa..vaikka huutajahan sen päättääkin mitä maksaa..mut silti..
Minusta huutokauppojen päättäminen kesken kaiken on todella väärin jos on kilpahuuto meneillään. Sillä systeemillä pilaa oman maineensa ja itse ainakin kartan näiden myyjien kohteita kokonaan. Turha huutaa kilpaa jos ei voi luottaa edes kohteen aukioloaikaan :(. Ystäväni lopetti huutokaupan kesken samasta syystä, kun t-paidasta oli huudettu jo 19 euroa. Perään tuli huutokaupan hävinneeltä kilpahuutajalsta tulikivenkatkuiset haukut ja haistatukset. Jos on laittanut huutoajan niin on todella tökeröä mennä katkaisemaan huutokauppa kesken. Minusta niin tekevät oikeasti vain ne, joilla on pakottava tarve saada rahaa heti eli suomeksi pers'aukiset myyjät.

Saparo

En kehtaa kenenkään nimiä kertomaan, mut esimerkkini löytyi tuolta yhdestä tän päivän Huuto.netti pinosta.
Tarkoitatko näitä minun kauppaamiani housuja?
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=60122338

Minun mielestä hinta on sellainen jonka itsekkin olisin valmis maksamaan ja jos jonkun mielestä on liian kallis niin ei tarvi huutaa...

Vieras
Jos mä tarvitsisin nuo housut, niin takuulla huutaisin. Ihanat! Höpön löpö niille, jotka höpöttävät kalliista hinnoista. Siirtykää jo sieltä 80-luvulta tänne 90-luvulle. Kohtahan kukaan ei myy mitään, kun se ei kannata. Netit ja kirppikset täynnä sontaa.. Nää priimat säästetään tai annetaan tutuille.

Yhteistyössä