Märkärupi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
http://www.tartuntatautiliitto.fi/markarup.html

markaru2.gif

Bacibact-voide auttaa! :)

[QUOTE="Unari";22257947]Märkärupi vaatii antibioottikuurin.[/QUOTE]

Ei vaadi, jos kotikonstit tehoaa.
Jos viikon jälkeen vielä oireilee, sitten ab:t. Itse en ymmärrä ajatusta, että jokaiseen vaivaan ollaan heti ab:t hakemassa.... Meillä märkärupi hoitui muutamassa päivässä Bacibactilla.

Ei vaadi, jos kotikonstit tehoaa.
Jos viikon jälkeen vielä oireilee, sitten ab:t. Itse en ymmärrä ajatusta, että jokaiseen vaivaan ollaan heti ab:t hakemassa.... Meillä märkärupi hoitui muutamassa päivässä Bacibactilla.

joo ei siihen nykyään automaattisesti kuuria laiteta, kuten ei moneen muuhunkaan pöpöön. Niin herkästi tulevat resistentiksi. Mut jos se kovasti alkaa leviämään, on nopee leviämään niin sitten kyllä.

Se on siis tuon näkönen heti alkuun? Lapsella kaksi punasta näppyä, mutta ovat varmaan jotain muuta. Hyvä ei meillä sitten sitä varmaan ole :)
Kauan pitää olla päiväkodista pois jos olisi märkärupi?

[QUOTE="vieras";22258095]Se on siis tuon näkönen heti alkuun? Lapsella kaksi punasta näppyä, mutta ovat varmaan jotain muuta. Hyvä ei meillä sitten sitä varmaan ole :)
Kauan pitää olla päiväkodista pois jos olisi märkärupi?[/QUOTE]

mulla kun oli toi, luulin sitä alkuun finniksi, mut se oli kyl ihan hirvittävän kipee heti.
Yleisesti ohjeistetaan että päiväkodista pois niin kauan kun antibioottikuuri on aloitettu, tosta voidekuurista en osaa sanoa. Sitten varmaan voi mennä kun näkee että se ihan selkeästi auttaa. Jos lapsi on kovin pieni ja näplää sitä rupea, kannattaa pitää ihan paranemiseen asti kotona, tuo leviää tosi herkästi. Mut paranee nopeasti!

Mullakaan ei kyllä näyttänyt tuolta, miltä tuossa kuvassa näyttää. Mulla oli siis ihan pieniä punaisia näppyjä, kipeitä ne eivät olleet. Märkiviä rupia ei nyt ainakaan saa olla päiväkotiin mentäessä, parempaa tietoa ei ole. Jos ruvet kutiaa, niin raapimisen tuloksenahan ne märkii aika helposti uudelleen.

Yhteistyössä