Marjamehuja keitelleet...antakaapas apua....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua tarviin nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua tarviin nyt

Vieras
Eli muutamme pian ja pakastimessa herukoita ja mansikoita (vielä ed.vuodenkin) niin ja vadelmia on kanssa.
Ajattelin että keittäisin suuresta osasta marjamehua mehustimella(mummolta lainaan) koska uudessa talossa on kylmiö johon mehuja mahtuisi(ja joita lapset mielellään juovat) ja marjat jäävät noin syömättä meillä.

Mutta ,mutta ...tarvitaanko mehuihin lisätä jotain säilömisainetta että säilyvät?
Laitan mehut lasipulloihin jotka ensin keitän.

kannattaa pistää ne pullot uuniin niin ne desinfioituvat sielä ja muista keittää myös korkit!!! Kuumaa mehua kuumaan pulloon ja korkki heti päälle! Ja muista laittaa mehuun myös sokeria... ei tarvi mitään säilöntä aineita!

Minä olen pakastanut kaikki mehut heti syksyllä, ainakin säilyy eikä tule hometta. Meillä on kellari, mutta siellä ei oikein säily muut kuin perunat ja porkkanat ja säilömäni kurkut myös. Onhan niitä säilöntä tabletteja, onkohan atamonia vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja Stina:
Minä olen pakastanut kaikki mehut heti syksyllä, ainakin säilyy eikä tule hometta. Meillä on kellari, mutta siellä ei oikein säily muut kuin perunat ja porkkanat ja säilömäni kurkut myös. Onhan niitä säilöntä tabletteja, onkohan atamonia vielä.

samalla tavalla olen tehnyt, pakastanut mehut

Mä en ole koskaan desinfioinut pulloja uunissa, pessyt vaan ehkä vähän normaalia kuumemmalla vedellä.
Sokeria säilöntäaineeksi, eikä muuta.
Koskaan ei ole mehut homehtuneet, usein säilön jääkaapissakin, joskus kellarissa.

Yhteistyössä