marja-sisko aalto ei pitäis enää saada olla kirkon pappi.

  • Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti
s
Eikö jeesus sanonut että antaa kaikkien lasten tulla minun tyköni? Käsittääkseni tarkoitti tässä että kaikki ihmiset on hänelle kelvollisia. Ja kyllähän on itsekin esimerkkiä näytti ottaessaan läheisimmäksi ihmisekseen huoran, Maria Magdaleenan, vaikka jopa opetuslapset häntä ihmettelivät.

Eiköhän Jumala anna kaikkien kukkien kukkia. Hänhän tuon Marja-Siskonkin on luonut.
 
Huumekoira
Se jossain kertoi, että sen äiti oli kovasti toivonut tyttöä. Ja sitten, jos se oli halunnut jotain ns. tyttöjen leikkejä tai leikkiä tyttöjen kanssa, sitä oli rankaistu ankarasti. Uskon, että tuommoinen yhtälö voi jättää tosi syvät jäljet ihmiseen.
 
Eipä se muodonmuutos vaikuta työhönsä mitenkään. Jos mä meen kirkkoon kuuntelemaan jumalanpalvelusta niin menen kuuntelemaan en tuijottamaan pappia.
Eipä se minun uskomistani mitenkään heiluttanut kun naiseksi muuttui.
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Eikö jeesus sanonut että antaa kaikkien lasten tulla minun tyköni? Käsittääkseni tarkoitti tässä että kaikki ihmiset on hänelle kelvollisia. Ja kyllähän on itsekin esimerkkiä näytti ottaessaan läheisimmäksi ihmisekseen huoran, Maria Magdaleenan, vaikka jopa opetuslapset häntä ihmettelivät.

Eiköhän Jumala anna kaikkien kukkien kukkia. Hänhän tuon Marja-Siskonkin on luonut.
Siitä ollaan kyllä kovasti eri mieltä, oliko Magdalan Maria huora, raamatussa ei missään sanota sillä tavalla. Vaikka kyllä se on totta, että Jeesus hyväksyi ja hyväksyy kaikenlaiset ihmiset. Se ei silti tarkoita ihan sitä, että pappina voisi toimia kuka vaan.
 
pro Sisko
Tämä Marja-Siskon tapaus on oikeastaan hyvä juttu kirkolle. Nyt sitä näkee ketkä oikeasti ovat Jumalan miehiä ja ketkä sitten väittävät vain olevansa. Kirkko on olemassa ihmisiä varten ja Marja-Siskonkin on ihminen. Ja vieläpä Jumalan lähettiläs.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Eikö jeesus sanonut että antaa kaikkien lasten tulla minun tyköni? Käsittääkseni tarkoitti tässä että kaikki ihmiset on hänelle kelvollisia. Ja kyllähän on itsekin esimerkkiä näytti ottaessaan läheisimmäksi ihmisekseen huoran, Maria Magdaleenan, vaikka jopa opetuslapset häntä ihmettelivät.

Eiköhän Jumala anna kaikkien kukkien kukkia. Hänhän tuon Marja-Siskonkin on luonut.
Siitä ollaan kyllä kovasti eri mieltä, oliko Magdalan Maria huora, raamatussa ei missään sanota sillä tavalla. Vaikka kyllä se on totta, että Jeesus hyväksyi ja hyväksyy kaikenlaiset ihmiset. Se ei silti tarkoita ihan sitä, että pappina voisi toimia kuka vaan.
Kyllä se siellä Raamatussa se lukee. Luukkaan evankeliumissa mainittu "nainen, joka vietti syntistä elämää", mutta jolle Jeesus antoi synnit anteeksi hänet tavatessaan. Tuskinpa kyse tuona aikana mistään muusta kuin jakorasiasta.
 
Jaska---
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Siitä ollaan kyllä kovasti eri mieltä, oliko Magdalan Maria huora, raamatussa ei missään sanota sillä tavalla. Vaikka kyllä se on totta, että Jeesus hyväksyi ja hyväksyy kaikenlaiset ihmiset. Se ei silti tarkoita ihan sitä, että pappina voisi toimia kuka vaan.
Ei siitä olla erimieltä.
Portto mikä portto se oli. Outoa olisi että joku aktiivisesti yrittäisi kieltää sitä, marian porttous lähinnä vaan vahvistaa Jeesuksen sanomaa.

Tekopyhät ihmiset voi olla erimieltäkin toki =)

Miksi ei voisi pappina toimi "kuka vaan". Olen samaa mieltä kanssasi että papilla on oltava teologisia opintoja taustalla että ei ihan karkaa mopo käsistä kuten herätysliikkeiden saarnaajilla jotka ovat maallikkoja niin sanotusti.

Tärkeintähän kristinuskossa on se mitä on sisällä päin eikä suinkaan ullkoiset seikat. Joten eiköhän anneta kaikkien kukkien kukkia vaan vai mitä sisar?
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Eikö jeesus sanonut että antaa kaikkien lasten tulla minun tyköni? Käsittääkseni tarkoitti tässä että kaikki ihmiset on hänelle kelvollisia. Ja kyllähän on itsekin esimerkkiä näytti ottaessaan läheisimmäksi ihmisekseen huoran, Maria Magdaleenan, vaikka jopa opetuslapset häntä ihmettelivät.

Eiköhän Jumala anna kaikkien kukkien kukkia. Hänhän tuon Marja-Siskonkin on luonut.
Siitä ollaan kyllä kovasti eri mieltä, oliko Magdalan Maria huora, raamatussa ei missään sanota sillä tavalla. Vaikka kyllä se on totta, että Jeesus hyväksyi ja hyväksyy kaikenlaiset ihmiset. Se ei silti tarkoita ihan sitä, että pappina voisi toimia kuka vaan.
Kyllä se siellä Raamatussa se lukee. Luukkaan evankeliumissa mainittu "nainen, joka vietti syntistä elämää", mutta jolle Jeesus antoi synnit anteeksi hänet tavatessaan. Tuskinpa kyse tuona aikana mistään muusta kuin jakorasiasta.
Mutta ei siinä sanottu, että se nainen oli Maria Magdaleena, vai sanotaankos? Voin muuttaa mielipidettäni kyllä, jos siellä sanotaan.
 
Toisaalta näen, että Jeesus hyväksyi todella erilaisia ihmisiä lähelleen. Toisaalta miksei kirkollakin olisi oikeus rajata sitä, millaiset henkilöt pappina saavat työskennellä, jos ehdot ovat selvät ja etukäteen kaikkien tiedossa. (En tosin ota kantaa pitäisikö tässä tilanteessa rajata) Vrt. katolinen kirkko, jossa pappien tulee olla naimattomia.
 

Yhteistyössä