Marinin hallitus on jo nyt kikyttänyt enemmän kuin Sipilän hallitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihmettelen Marinin ja demareiden suosiota, mutta media on käsitellyt Marinia ja hänen hallitustaan silkkihansikkain, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

• Tykkää
Reactions: Echo
Ihmettelen Marinin ja demareiden suosiota, mutta media on käsitellyt Marinia ja hänen hallitustaan silkkihansikkain, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
Olen seurannut Esko Ahon muistelua lamavuosista. Ehkä Sanna muistelee pääministeriaikaansa samalla tavalla.
Esko sanoi, että lamavuosina satsattiin tutkimukseen. Sain silloin pitää työpaikkani säätiössä, joka sai tutkimusrahaa valtiolta. Oli järkyttävää seurata uutisia roskapankeista ja monesta muusta järkeen käymättömästä.
Velkaraha erääntyy ja Sanna haluaa kansan maksavan elvytysrahat takaisin.
Olin ahtaalla enen eläkeikää aktiivimallin takia. Minusta uudistukset työvoimatoimistossa vaikuttavst hyviltä.
Sannan isä eli kotikaupunkini naapurikunnassa. Ehkä senkin takia tunnen Sannaa kohtaan myötätuntoa. Sisukas ja vahva nainen.

Olen seurannut Esko Ahon muistelua lamavuosista. Ehkä Sanna muistelee pääministeriaikaansa samalla tavalla.
Esko sanoi, että lamavuosina satsattiin tutkimukseen. Sain silloin pitää työpaikkani säätiössä, joka sai tutkimusrahaa valtiolta. Oli järkyttävää seurata uutisia roskapankeista ja monesta muusta järkeen käymättömästä.
Velkaraha erääntyy ja Sanna haluaa kansan maksavan elvytysrahat takaisin.
Olin ahtaalla enen eläkeikää aktiivimallin takia. Minusta uudistukset työvoimatoimistossa vaikuttavst hyviltä.
Sannan isä eli kotikaupunkini naapurikunnassa. Ehkä senkin takia tunnen Sannaa kohtaan myötätuntoa. Sisukas ja vahva nainen.

Ongelma näissä työllistämistoimissa on nyt se, että ne kohdistuvat lähinnä jo työssäoleviin, ei työttömiin. Esim. eläkeputken katkaisu tai kotihoidontuen lakkauttaminen.

Marinin hallitus on jo nyt kikyttänyt enemmän kuin Sipilän hallitus

Marinilta kylmää kyytiä heikoimmassa asemassa oleville.
Pitääkö nämä porvarit suomalaisia tyhminä? Riittääkö että vain väittää jotain?

Marinin hallitus poisti porvarien aktiivimallin, joka rankaisi jopa yrittämisestä saada työtä, siis rankaisi työtöntä aktiivisuudesta!

Pitääkö nämä porvarit suomalaisia tyhminä? Riittääkö että vain väittää jotain?

Marinin hallitus poisti porvarien aktiivimallin, joka rankaisi jopa yrittämisestä saada työtä, siis rankaisi työtöntä aktiivisuudesta!
Marinin aktiivimallissa riittää että hakee työtä, siis lähettää työhakemuksen esim. sähköpostilla. Se ei rankaise siitä että sinua ei valita, kuten teki Sipilän, Orpon ja Soinin PersKeKo-porvarihallituksen sairas aktiivimalli, rankaisi aktiivisuudesta ja yrityksestä.

Ongelma näissä työllistämistoimissa on nyt se, että ne kohdistuvat lähinnä jo työssäoleviin, ei työttömiin. Esim. eläkeputken katkaisu tai kotihoidontuen lakkauttaminen.
Minusta kotihoidontuen lakkauttaminen on huono idea.
Olin 80-luvulla töissä vientiyrityksessä ja olin firman ensimmäinen, joka käytti ko. tukea.
Naisia syyllistetään monista asioista.
Katsoin Netflixista Michelle Obama dokumentin. Isossa maassa riittää ongelmia.
Pienessä Suomessa luulisi olevan helpompaa.
Olen jo eläkkeellä enkä enää seuraa asioita työllisyydestä. Näin tosin viime yönä unta, että palasin takaisin töihin. Johtuu kai siitä, että sesoin eilen ulkona reilun puoli tuntia Kelan jonossa. Sisään pääsee vain ajan varaamalla. Ulkona seisomisesta tuli virkeä olo kuin avannossa käynnistä. Jonossa oli kivaa ja turvavälit olivat kunnossa.

Minusta kotihoidontuen lakkauttaminen on huono idea.
Olin 80-luvulla töissä vientiyrityksessä ja olin firman ensimmäinen, joka käytti ko. tukea.
Naisia syyllistetään monista asioista.
Katsoin Netflixista Michelle Obama dokumentin. Isossa maassa riittää ongelmia.
Pienessä Suomessa luulisi olevan helpompaa.
Olen jo eläkkeellä enkä enää seuraa asioita työllisyydestä. Näin tosin viime yönä unta, että palasin takaisin töihin. Johtuu kai siitä, että sesoin eilen ulkona reilun puoli tuntia Kelan jonossa. Sisään pääsee vain ajan varaamalla. Ulkona seisomisesta tuli virkeä olo kuin avannossa käynnistä. Jonossa oli kivaa ja turvavälit olivat kunnossa.

Samaa mieltä kotihoidontuesta. Meidän perhe käytti sitä myös.

Marinin hallituksen talousoppi on jotakin, mitä taloustieteilijät eivät ymmärrä. Onneksi "Borat" Mäkynen pistää taloustieteilijät ojennukseen ja kertoo miten asiat ovat.

Sosialidemokraatit haluavat palauttaa luottamuksen yhteiseen asioiden valmisteluun. Päätöksiä tulee tehdä tutkitun tiedon pohjalta. Suomen vahvuus on ollut siinä, että eri puolueet ovat pystyneet tekemään parlamentaarisesti työtä yli vaalikausien isojen uudistusten aikaansaamiseksi. Tuon luottamuksen sosialidemokraatit haluavat Suomeen palauttaa.

Tutkittu tieto! Tieteellinen sosialidemokratia! Niihin nojaa Sdp!

Professoreista ja muista alan ammattilaista koostuva Talouspolitiikan arviointineuvosto arvosteli tammikuun lopussa pääministeri Sanna Marinin (sd) hallituksen talouspolitiikkaa, erityisesti velkaantumisnäkymiä ja työllisyystoimien venymistä ties minne taivaanrantaan saakka.

Neljä päivää myöhemmin kuultiin Sdp:n vastaus, jonka esitti puolueen varapuheenjohtaja, oikeustieteiden ylioppilas, kansanedustaja Matias Mäkynen, jonka sanotaan muistuttavan etäisesti kazakstanilaista tutkivaa journalistia Borat Sagdijevia.

Mäkynen opasti Helsingin Sanomien haastattelussa, että ”suomalainen talouskeskustelu keskittyy vääriin asioihin”. Keskustelu on yksipuolista ja arvolatautunutta, koska myös valtiovarainministeriön virkamiehet esittävät omia näkemyksiään, ja – mikä pahinta – heitä saatetaan kuunnellakin!

Yhteistyössä